MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Mijlpalen op musicmeter

zoeken in:
200ste stem

Geen idee waar ik het anders moest plaatsen, maar aangezien het met mijlpalen te maken heeft plaats ik het maar hier.

Ben van plan om de komende (redelijk lange -neem mijn tijd) tijd een recensie te plaatsen bij iedere plaat uit de top-250 zoals hij er nu staat, onder het motto ''Ken uw klassiekers''. Heb er al ongeveer 20 staan, maakt dus 230 recensies. Een aardig aantal dus.

Dit betekent uiteraard dat ik ook weer hele discografieën van artiesten waar ik niks aan vind (R.E.M. bijvoorbeeld) helemaal moet gaan uitkammen, dus niet iedere recensie zal even gepassioneerd en positief worden. Maar ik hoop dat ik dit af kan krijgen.

kben benieuwd

ik moet die lijst dringend eens beluisteren

hoi123 schreef:
Ben van plan om de komende (redelijk lange -neem mijn tijd) tijd een recensie te plaatsen bij iedere plaat uit de top-250 zoals hij er nu staat, onder het motto ''Ken uw klassiekers''. Heb er al ongeveer 20 staan, maakt dus 230 recensies. Een aardig aantal dus.

Ja, dat plan heb ik ooit ook opgevat. Het liep vast op een heleboel zaken, maar vooral op het feit dat er platen staan in die lijst die ik één keer, of enkele malen, heb gehoord, die ik no way in hell nogmaals ga draaien zonder dat iemand me er een salaris voor betaalt, en die ik toch niet eerlijk kan recenseren zonder ze nog een keer te draaien.

Bovendien is het lastig dat voornamelijk de onderste regionen van de lijst erg veranderlijk zijn.

Desondanks: succes. Ga zeker meelezen. Behalve die over R.E.M. misschien

Leuk idee, hoi. Maar weet dat je ook platen als deze zal moeten beluisteren. Veel succes ermee

Dan is het misschien een leuker idee om alle platen van één van je favoriete artiesten van een mening te voorzien? Ik ben nu bezig met de discografie van Bob Dylan, maar dat zal nog erg lang duren, vrees ik. Ik zit namelijk nog maar aan 'Another Side Of Bob Dylan', ik heb er m.a.w. dus nog maar 3 geschreven..

En ik wil al tijden een 'gewone' recensie schrijven bij een album, zonder dat het word opgelegd in het kader van een spel. Maar ik kom er gewoon nooit toe

Als me dat wel lukt, komt dat in dit topic

Sandokan-veld schreef:
Ja, dat plan heb ik ooit ook opgevat. Het liep vast op een heleboel zaken, maar vooral op het feit dat er platen staan in die lijst die ik één keer, of enkele malen, heb gehoord, die ik no way in hell nogmaals ga draaien zonder dat iemand me er een salaris voor betaalt, en die ik toch niet eerlijk kan recenseren zonder ze nog een keer te draaien.

Ja, daar heb ik ook rekening mee gehouden. Ik kijk inderdaad nu al op tegen een Tool (saaie hap is dat, maar ik weet dat het niet echt slecht is, dus er rolt waarschijnlijk een 3* ofzo uit) of een 50 Cent. Maarja, ik hoop dat ik hier doorheen zal komen.

Sandokan-veld schreef:
Bovendien is het lastig dat voornamelijk de onderste regionen van de lijst erg veranderlijk zijn.

Weet ik, en daarom schreef ik ook ''De top-250 zoals hij er nu staat''. Ik review hoofdzakelijk die albums, en misschien nog wat albums die er in de tussentijd komen.

Maar iedereen bedankt voor de reacties.

Ik wens je in elk geval veel succes en zal wel zien wat er van terecht komt

Ikzelf ben trouwens de 350 stemmengrens gepasseerd.

voor iedereen ikzelf heb op 1 dag 5 toevoegingen doorgestuurd jammer genoeg nog geen antwoord gekregen eigenlijk een rare mijlpaal maar je moet hier toch iets schrijven.

AOVV schreef:
Dan is het misschien een leuker idee om alle platen van één van je favoriete artiesten van een mening te voorzien? Ik ben nu bezig met de discografie van Bob Dylan, maar dat zal nog erg lang duren, vrees ik. Ik zit namelijk nog maar aan 'Another Side Of Bob Dylan', ik heb er m.a.w. dus nog maar 3 geschreven..

Grappig, ik ben ook bezig met de discografie van Bob Dylan. Ik doe het rustig aan trouwens, heeft geen haast.

@Kobe Bryant Fan: Nee hoor, je hoeft hier niet per se iets te typen. Het is leuker als je alleen iets plaatst als je echt een mijlpaal hebt.

Arrie schreef:
Grappig, ik ben ook bezig met de discografie van Bob Dylan. Ik doe het rustig aan trouwens, heeft geen haast.

Nee, ik heb ook geen haast hoor. Dylan vergt tijd, het zal me vooral benieuwen of ik z'n minder bekende (en minder hoog beoordeelde) platen zal kunnen doorkomen. Naar het schijnt zitten daar echt enkele gedrochten bij, en ja, dat kan wel een negatief effect hebben op mijn houding ten opzichte van Dylan. Al denk ik van niet, de man heeft genoeg moois bij elkaar geschreven.

Maar goed, dit hoort misschien eerder op de artiestenpagina van Dylan. Maar het is een reactie op jouw bericht, Arrie.

hoi123 schreef:

Ben van plan om de komende (redelijk lange -neem mijn tijd) tijd een recensie te plaatsen bij iedere plaat uit de top-250 zoals hij er nu staat, onder het motto ''Ken uw klassiekers''.

Lijkt me een leuk idee, alleen neem ik liever een adnere lijst, een lijst emt nog iets meer verrassingen erin... Iemand een goede lijst voor me? of nog iemand die zin heeft mee te doen?

Deze misschien?
The Wire: Adventures in Modern Music: The 100 Most Important Records Ever Made

Is alleen wel een lijst uit 1992, dus geen recente albums. Meedoen lijkt me wel leuk, maar ik heb al teveel MuMe-verplichtingen, dus voorlopig even niet.

Mijlpaal: eerste bericht bij een alv bum per mobieltje!

Dit bericht zeker ook met je mobieltje getypt

Ja, dat ga je dan krijgen...

Mijn 500ste bericht.
Op naar de 1000!

Mijn honderdste mening!

Sir Spamalot (crew)
Nieuwe mijlpaal: 3.000 toevoegingen.

Inderdaad een enorm aantal, Sir! Koop je elke keer albums die niet op musicmeter blijken te staan (wat een niet zo gangbare smaak zou betekenen).
Of schuim je ook alle zeëen af naar ontbrekende titels om ze toe te kunnen voegen?

800 stemmen.

Gefeliciteerd Sir!

Sir Spamalot (crew)
Och, het is een hobby als een ander .

Bericht 9000!

Sir Spamalot (crew)
Nieuwe mijpaal: 10.000 berichten.

2900 berichten, op naar de 3000

400ste stem geplaatst sinds 25-02

Ik zie dat ik de 2000 berichten ben gepasseerd.

Een zeer klein mijlpaaltje: mijn 1000ste bericht.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:11 uur

geplaatst: vandaag om 08:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.