MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Mijlpalen op musicmeter

zoeken in:
tangmaster was eens per ongeluk uitgeschreven en heeft nog maar een (relatief ) klein deel van zijn stemmen opnieuw geplaatst.

Ja, maar het gaat nu om een daling van bijna 112.000 stemmen in de laatste 3 weken. Dat van tangmaster is al van langer geleden.

Vanwege een technisch probleem heeft een opschoonscript een tijdje niet gedraaid, die 's nachts voor gebande users (en op verzoek vrijwillig) alle stemmen verwijdert. Daarom zijn er onlangs in een klap alsnog veel stemmen verwijderd.

Is dat het scriptje dat je offline haalt als je de statistieken mooi wilt hebben?

Vandaag de top 5 van meeste aantal toevoegingen binnen geslopen. Het moet nog verwerkt worden, maar mijn huidige aantal staat op 11044 en dat is 2 meer dan het huidige aantal toevoegingen van CHIEP.

DjFrankie (moderator)
Metalhead99 schreef:
Vandaag de top 5 van meeste aantal toevoegingen binnen geslopen. Het moet nog verwerkt worden, maar mijn huidige aantal staat op 11044 en dat is 2 meer dan het huidige aantal toevoegingen van CHIEP.

Who's next

Vijf dagen geleden m'n 8e MuMe-verjaardag gemist helaas. Ik vertrouwde altijd op m'n tweelingbroer Rhythm & Poetry die me hier altijd aan herinnerde, maar die is niet meer zo actief hier helaas.

Deze is voor jou Rob!

http://i66.tinypic.com/20rlno8.png

Proficiat, ouwe!

buizen
Zie net, n.a.v. dit topic profiel maar eens bekeken, dat ik voor de 100ste keer gestemd heb.
Best weinig eigenlijk

Maar wel een heel mooi jubileum: het is gevierd met het debuutalbum van The Cramps
Daar ging de 100ste stem heen.

Ik sta vandaag stil bij mijn inschrijving die precies tien jaar geleden was.

Daarbij bedank ik iedereen voor het bedenken en beheren van deze fantastische site en alle gebruikers, in het bijzonder zij die prachtige bijdragen leveren op de tabbladen met informatie, feitjes en leuke verhalen.

Via MuMe heb ik veel muziek (terug)gevonden en haal ik veel voldoening uit het lezen van berichten. MusicMeter, hoera!

Sir Spamalot (crew)
Negen jaar alweer...

Laatste bezoek: vandaag 6:52 uur
Aantal stemmen: 3785 (gemiddelde: 3,57, standaardafwijking: 0,53)
Aantal berichten: 19320 (waarvan 781 als mening gemarkeerd)
Aantal toevoegingen: 7634

Tien jaar lid. Wow.

Net mijn 4000ste stem uitgebracht op het indrukwekkende Under the Same Sky van Sleeping Pulse (Mick Moss).

(afbeelding)

Fedde
4000 stemmen. Dan moet je wel een beroepsluisteraar zijn. Elke dag 10 albums draaien een jaar lang en dan ben je er nog niet om ze eenmaal per jaar te horen. Doe het je niet na. 377 stemmen; mijn mijlpaal.

30 november had ik me 10 jaar geleden geregistreerd, niet te geloven...

Het duurde wel nog tot 2007 voor ik hier ook actief werd. Dat was toch best een leuke tijd. Heb er zelfs een vriendin en kind aan overgehouden. (zo actief was ik )

Het loopt de spuigaten uit met die cybersex.

MJ_DA_MAN schreef:
Tien jaar lid. Wow.

Ik gisteren ook

Dat zijn veel stemmen?

aslan (crew)
wow ! ! !

deric raven schreef:

Dat zijn veel stemmen?

Ik 6512 sinds vandaag

Netjes! 3553 hier, momenteel.

Cured
Duizenden en duizenden berichten/posts en topics, maar door 'corruptie'/icompetentie van hogerhand is dat onderverdeeld in verscheidene 'componenten' , maar nu (anno 2014/2015) is het hier een eerlijke organisatiestructuur geworden , zoals het hoort ; de meesten worden gelijk behandeld.

De genoemde aantallen vind ik overigens zelf oninteressant, maar doe maar even mee. Overigens vertoef ik me maar op 1/20 van de gehele site, dat gedeelte wat ik op zich nog wel leuk vind.

aERodynamIC schreef:
Ik 6512 sinds vandaag
bennerd schreef:
Netjes! 3553 hier, momenteel.

Ik zit daar precies tussenin met 4654 stemmen op dit moment. Op weg naar de 5000 blijkbaar. Aan het huidige tempo van gemiddeld iets meer dan 1 per dag zou ik daar eind 2016 zijn.

Ik zit nog zo ver weg van de 6000 stemmen dat ik voorlopig maar focus op 5555 als aankomende mijlpaal

Even aanhaken op die hoge stemaantallen van rond de 6000. Ik vind het een hele klus om zoveel platen te beoordelen. Moet je het album door en door kennen of was soms een vluchtige luisterbeurt voldoende? Ook heb ik gezien dat muziekliefhebbers hier denk ik op zijn tijd een cd weer uit de kast pakken die ze een tijdje niet beluisterd hebben en dan denken, hmm.. ik ben toch van gedachten veranderd, halfje eraf. Zo bloedserieus zou ik het niet kunnen om actief stemmen te blijven onderhouden..

Ik heb er momenteel 141 en dat zijn er meer die ik bij platen heb gezet die al weinig of geen stemmen hadden. Als ik het even opnieuw uitleg, het zou in mijn geval weinig uitmaken omdat ik niet iemand ben die op dit moment veel nieuwe releases volg. Als ik op de update pagina kijk dan liggen de gemiddeldes veel hoger dan bij moviemeter. Ik zie geregeld een gemiddelde van 4,1+ voorbij komen en dan denk ik: zo, kijk dat gemiddelde, die moet ik proberen. Maar het zijn gewoon een hele hoop platen met zulke hoge gemiddeldes. Wat moet ik dan als criterium nemen om te zien dat een plaat heel erg goed is en waar moet ik dan beginnen (buiten de berichten lezen wat ik altijd al graag doe)? Ik sta enorm open voor het ontdekken van nieuwe muziek, maar Ik zie soms door de bomen het bos niet meer. (bericht wat herschreven: wekte de indruk dat ik het geven van stemmen in het algemeen en door gebruikers nutteloos vond. )

Ja, zo kun je van vrijwel alles op MuMe wel iets zeggen in de trant van ''wat maakt het eigenlijk uit?''. Je kan idd ook niet stemmen. Of een bericht plaatsen. Of inloggen op MuMe. Of je computer aanzetten. Of überhaupt muziek beluisteren.

De site bestaat juist voor een groot deel door mensen die dit allemaal wél doen.

PEN15 schreef:
Even aanhaken op die hoge stemaantallen van rond de 6000.

hoog dat is net iets meer meer dan 1,5 % van het aantal albums hier op de site.

Voor wie het wat interesseert:

De top-25 stemmers (0,05% van alle gebruikers) zijn goed voor 8,1% van de stemmen,
De top-100 stemmers (0,22% van alle gebruikers) voor 20%,
De top-250 stemmers (0,54% van alle gebruikers) zijn samen verantwoordelijk voor ruim een derde van alle stemmen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:22 uur

geplaatst: vandaag om 21:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.