De Site / Algemeen / Mijlpalen op musicmeter
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2016, 17:27 uur
Vandaag is het precies 10 jaar geleden dat ik lid ben geworden van MusicMeter. 

0
geplaatst: 13 april 2016, 15:15 uur
0
geplaatst: 18 april 2016, 13:44 uur
Ik heb zondagochtend mijn 666'ste stem uitgebracht en deze plaat was de gelukkige (die ik trouwens een 4.5 gaf).
0
geplaatst: 19 april 2016, 19:29 uur
Eerstvolgende duizendtal laat nog wel even op zich wachten, dus ik trek maar de champagne open vanwege stem nummer 5555 
Net als m'n voorganger een 4,5*-plaat, alleen de titel is anders: Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - Ella and Louis (1956)

Net als m'n voorganger een 4,5*-plaat, alleen de titel is anders: Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - Ella and Louis (1956)
0
geplaatst: 6 mei 2016, 13:03 uur
Detour de Country (!?) album van Cyndi Lauper heeft mijn 4.000ste stem gekregen. Zal later vandaag (of morgen) een mini-review daarover maken.
Mmh... 10 maanden na de 3500ste stem is eerder dan ik had verwacht, de doelstelling om meer in de diepte te luisteren en minder in de breedte, niet gehaald. Dacht pas in het najaar zover te zijn. Moet zeggen dat 2016 iets tegenvalt t.o.v. 2015 waardoor ik meer verschillende albums ben gaan luisteren dan vorig jaar. Ga toch proberen om in de rest van het jaar minder 'nieuwe' albums te verkennen en meer naar de reeds bekende juweeltjes te luisteren.
Mmh... 10 maanden na de 3500ste stem is eerder dan ik had verwacht, de doelstelling om meer in de diepte te luisteren en minder in de breedte, niet gehaald. Dacht pas in het najaar zover te zijn. Moet zeggen dat 2016 iets tegenvalt t.o.v. 2015 waardoor ik meer verschillende albums ben gaan luisteren dan vorig jaar. Ga toch proberen om in de rest van het jaar minder 'nieuwe' albums te verkennen en meer naar de reeds bekende juweeltjes te luisteren.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 14:38 uur
Ja, daarvan zijn circa 300-350 albums die ik drie keer of meer heb geluisterd, en de rest slechts 2 keer heb opgezet. Luister gemiddeld naar 55 unieke nummers per dag, dus vaak 5 verschillende albums per dag. Maar de afgelopen 10 maanden dus weinig van de circa 200 albums die ik 5* gaf en weinig van de circa 350 albums die 4,5* hebben gekregen.
Het meedoen aan de diverse Top 100 albums (Funk, SKA, Punk, Country, 60s, 70s, etc) heeft hier ook flink aan bijgedragen. Er was ook een reeks albums die een stem gekregen hebben die ik nog vergeten was dat ik daar vroeger naar geluisterd had. Ik vermoed dat er nog steeds een paar honderd albums zijn die een stem missen die ik hier heb liggen maar al 30 jaar niet meer aan gedacht heb. Kom dus nog regelmatig albums tegen waarvan ik dacht dat ik er al op gestemd had maar klaarblijkelijk niet.
0
Franck Maudit
geplaatst: 17 mei 2016, 00:10 uur
Dit is mijn duizendste bericht, kleine maar fijne mijlpaal 

0
geplaatst: 21 mei 2016, 19:51 uur
Dit is bericht 1515. Daarnaast ben ik nagenoeg precies 3 jaar virtueel aanwezig.
Dat zijn 505 berichten per jaar.
Nutteloze informatie ( of kabbala?)
Dat zijn 505 berichten per jaar.
Nutteloze informatie ( of kabbala?)
0
geplaatst: 21 mei 2016, 20:09 uur
Vandaag heb ik mijn 500ste stem uitgedeeld. Ik had hier eigenlijk een speciaal album voor uit willen kiezen, maar ik had helemaal niet in de gaten dat ik al op 499 stond.
Mijn jubileumstem ging naar A Moon Shaped Pool van Radiohead. Dat bandje gun ik deze eer wel.
Mijn jubileumstem ging naar A Moon Shaped Pool van Radiohead. Dat bandje gun ik deze eer wel.
0
geplaatst: 21 mei 2016, 20:37 uur
Ja, gelukkig wel. In ieder geval een stuk specialer dan mijn 499ste stem. 

0
geplaatst: 25 mei 2016, 15:56 uur
Is er na al die jaren weer een nieuw genre op MuMe toegevoegd. nl neoklassiek? of staat dat er al langer bij. En wat is neoklassiek precies? Ik kan geen goede definities op internet vinden.
0
geplaatst: 25 mei 2016, 19:47 uur
Ja, neoklassiek viel mij vandaag ook al op in dat genre lijstje bij zoekmogelijkheden.
0
geplaatst: 7 juni 2016, 16:23 uur
Ik ontdek net dat ik mijn vijfjarig jubileum hier in stilte voorbij heb laten gaan...
0
geplaatst: 7 juni 2016, 16:45 uur
Maar binnen de crew is je jubileum uitbundig gevierd Kramer , het was een dolle boel.
0
Fedde
geplaatst: 8 juni 2016, 16:25 uur
Bericht nummer 1500. En ik nog denken dat ik na 200 berichten wel klaar zou zijn. Dit is een rustig jaartje. Even wat minder te melden. Ik hoop op een goede oogst najaarsreleases. Echte albums, geen verzamelaars en rereleases. Daar is het wachten op. En op slecht weer, dan komen de schrijfkriebels vanzelf. Dat gedoe met een tablet in de tuin. En dan valt net de WiFi weg. Bericht kwijt. Grrr.
0
geplaatst: 20 juni 2016, 11:27 uur
Vandaag precies 11 jaar aanwezig op MuMe! Nog een paar jaar en ik ben in mijn leven langer wél dan niet lid geweest.
0
geplaatst: 25 juli 2016, 15:25 uur
Quiero Creedence is mijn 500ste toevoeging.
Een tribute / covers album van een reeks bekende (Latijns-)Amerikanen uit vooral Mexico en de VS met een grote liefde voor Creedence Clearwater Revival. Beluisteren kan op NPR, komt einde van de week officieel uit.
Als je het tribute album No Manchester / Mexico Goes Morrissey leuk vond dan is dit waarschijnlijk ook iets voor jou.
Een tribute / covers album van een reeks bekende (Latijns-)Amerikanen uit vooral Mexico en de VS met een grote liefde voor Creedence Clearwater Revival. Beluisteren kan op NPR, komt einde van de week officieel uit.
Als je het tribute album No Manchester / Mexico Goes Morrissey leuk vond dan is dit waarschijnlijk ook iets voor jou.
1
geplaatst: 28 juli 2016, 07:21 uur
Afgelopen week mijn duizendste stem uitgebracht! 
Joe Bonamassa - Blues of Desperation (2016) was de gelukkige!

Joe Bonamassa - Blues of Desperation (2016) was de gelukkige!

0
geplaatst: 2 augustus 2016, 20:37 uur
Kom er net achter dat deze lijst met daarin de users met de meeste berichten nog gewoon via een omweg bereikbaar is.
http://www.musicmeter.nl/list/messages/
Eeuwige koploper thelion hard op weg om 3x zoveel berichten te hebben als de nummer 2.
Ben zelf net de top 40 ingedoken.
Eeuwige koploper thelion hard op weg om 3x zoveel berichten te hebben als de nummer 2.

0
geplaatst: 2 augustus 2016, 21:24 uur
Gretz schreef:
Kom er net achter dat deze lijst met daarin de users met de meeste berichten nog gewoon via een omweg bereikbaar is.

Jij bent goed op de hoogte zeg.
Dacht dat dat algemeen bekend was. Zou Lion het dan weten?* denotes required fields.