MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Mijlpalen op musicmeter

zoeken in:
Ah, spoilers spoilers spoilers!

Nou ja in ieder geval van harte met deze mijlpaal.

De 2000 stemmen aangetikt...

Blijkbaar net mijn 300st mening geplaatst

*Laura*, nevyn en L_T_B 10 jaar op MusicMeter!

*Laura*, nevyn en L_T_B maak er maar een gezellig feestje van en zet een goed stuk muziek op.

3 maanden toevoeg -en correctieverbod

freakey schreef:
3 maanden toevoeg -en correctieverbod

FEEST!!

Proficiat!

Hah, gefeliciteerd L_T_B, ik heb dit helaas gister net gemist!

Wat blijkt, ik heb me ook precies vandaag 10 jaar geleden ingeschreven op MuMe maar weinig mee gedaan tot pak een beet 3 jaar geleden. Eigenlijk sinds Last.fm een beetje in het verval raakte.

Gefeliciteerd met jullie lustrum!

Ik heb vandaag al mijn stemmen onder de 2.0* verwijderd. Waren toch voornamelijk stemmen die ik lang geleden heb neergezet als een soort van 'haatstemmen' of albums die ik op eerste gehoor verschrikkelijk vond en daarna nooit meer geluisterd heb; oftewel stemmen die weinig toevoegen, vandaar...

Voor wat het waard is, dit is bericht 10.000.

buizen
Titmeister schreef:
Ik heb vandaag al mijn stemmen onder de 2.0* verwijderd. Waren toch voornamelijk stemmen die ik lang geleden heb neergezet als een soort van 'haatstemmen' of albums die ik op eerste gehoor verschrikkelijk vond en daarna nooit meer geluisterd heb; oftewel stemmen die weinig toevoegen, vandaar...

Onder druk van kritiek ga je je eigen 2.0-waarderingen al als 'haatstemmen' zien? Misschien?
Nou, ik zal nooit lage waarderingen weghalen want die zijn er ook gewoon. Het wordt anders als iemand erg veel (of zelfs uitsluitend) 1,5 - 2 sterrenwaarderingen aan albums gaat uitdelen natuurlijk.
Fans zijn er vaak niet blij mee en mensen moeten zich behoorlijk 'verantwoorden' als ze eens een 2,0 sterrenwaardering geven maar zouden deze waarderingen niet gegeven worden dan krijg je een behoorlijk vertekende waardering van albums (alleen gestemd door liefhebbers).
Hoge bomen vangen veel wind en Sufjan Stevens en Radiohead hebben maar gewoon te dealen met ook 2,0- stemmen.

Even nagegaan: bij 10 van de 1350 stemmen heb ik een 1,5 gegeven, mijn laagste cijfer.
Een fractie dus, en die albums vond ik echt bagger

Misterfool
buizen.
Geheel eens. De kleinzerigheid van sommigen als je een lage stem uitdeelt, is soms wel eens irritant. Als ik een stemschaal krijg die gaat van een 0,5* tot 5* dan maak ik er ook gebruik van. Ik heb bovendien voor de aardigheid eens gekeken wat ik aan lage stemmen heb:

82, 2*
26, 1.5*
13, 1*
07, 0.5*

Wat neerkomt op 128(laten we zeggen 130 ter compensatie van enige telfouten). Dat is 9% van mijn stemlijst. 91% van de muziek die ik beluister, geef ik een voldoende.

buizen
N.a.v. bovenstaande: zo'n 10 van de 1350 stemmen zeer laag is een integer stembeeld lijkt me.
En 9% ook.
Mensen die (relatief) heel veel zeer lage waarderingen geven is een stuk minder ok.
Toch acht ik het niet ondenkbaar dat je ook eens bijv. een heel seizoen, zeg de zomer van 2016, of de winter, alle nieuw uitgekomen albums gaat waarderen. Onbevangen daarmee beginnen en elk album en genre meepikken.
En als dan 70% 2,5 stemmen krijgt.. tja.. dat zij dan zo aangaande albums anno 2016.

Maar inderdaad word je vaak van alle kanten besprongen als je ietwat afwijkend van het gros een album laag waardeert. Probeer het maar eens bij een (van de) slecht(e) Beatlesalbum(s).
Of Radiohead. To-taal niet m'n smaak, hemeltergend, maar je mag het gewoon niet zeggen lijkt het wel.
Als je het niet mooi vindt moet je het in elk geval goed vinden. Ik pas bij die bands.

Het helpt ook als je je niets aantrekt van de mening van anderen, zowel de positieve als negatieve kant. Muziek is iets persoonlijks, dus iedereen vormt er zijn of haar mening over. Er is geen enkele muzieknoot die iedereen goed of slecht moet vinden. Dan mogen Beatlesfans nog zeggen wat ze willen

Franck Maudit
bennerd schreef:
Er is geen enkele muzieknoot die iedereen goed of slecht moet vinden.

Zouden er überhaupt mensen zijn die een bepaalde noot echt niet kunnen hebben?

Je weet maar nooit hé, iemand die horendol wordt wanneer een Fa om het hoekje komt piepen

buizen schreef:

Maar inderdaad word je vaak van alle kanten besprongen als je ietwat afwijkend van het gros een album laag waardeert. Probeer het maar eens bij een (van de) slecht(e) Beatlesalbum(s).
Of Radiohead. To-taal niet m'n smaak, hemeltergend, maar je mag het gewoon niet zeggen lijkt het wel.
Als je het niet mooi vindt moet je het in elk geval goed vinden. Ik pas bij die bands.

Of je word besprongen als je iets goed vind wat de meesten niet goed vinden, kan ook nog

Franck Maudit schreef:
(quote)

Zouden er überhaupt mensen zijn die een bepaalde noot echt niet kunnen hebben?

Je weet maar nooit hé, iemand die horendol wordt wanneer een Fa om het hoekje komt piepen

Ik vind er meestal geen re-t aan, maar fa-k it.

buizen schreef:
(quote)

Onder druk van kritiek ga je je eigen 2.0-waarderingen al als 'haatstemmen' zien? Misschien?
Nou, ik zal nooit lage waarderingen weghalen want die zijn er ook gewoon. Het wordt anders als iemand erg veel (of zelfs uitsluitend) 1,5 - 2 sterrenwaarderingen aan albums gaat uitdelen natuurlijk.
Fans zijn er vaak niet blij mee en mensen moeten zich behoorlijk 'verantwoorden' als ze eens een 2,0 sterrenwaardering geven maar zouden deze waarderingen niet gegeven worden dan krijg je een behoorlijk vertekende waardering van albums (alleen gestemd door liefhebbers).
Hoge bomen vangen veel wind en Sufjan Stevens en Radiohead hebben maar gewoon te dealen met ook 2,0- stemmen.

Heeft niks met kritiek van anderen te maken, daar ben ik weinig gevoelig voor. Merendeel van mijn lage stemmen kwamen uit de tijd dat ik vaak tijdens mijn werk dagenlang hele matige cd's moest aanhoren; andere waren weer muzikale uitstapjes die heel slecht vielen, maar die ik nu niet eens meer voor de geest zou kunnen halen. Kortom, deze stemmen waren dus niet echt relevant meer. Het is echter alweer een tijd geleden dat ik een album heb gehoord dat ik onder de 2* zou beoordelen. Voor mij een reden om die oude lage stemmen weg te halen; wat een ander ermee doet, moet ie lekker zelf weten

schizodeclown schreef:
(quote)

Of je word besprongen als je iets goed vind wat de meesten niet goed vinden, kan ook nog

Of je wordt afgestraft op taalfouten terwijl het over muziek gaat, omdat iemand taal net zo belangrijk vindt. Hoogst irritant.

De grens van 20000 berichten gepasseerd.

9.000 berichten!

Edit: Shit, dit was bericht 9.001...

Sir Spamalot (crew)
Stem vierduizend gegeven aan Miles Davis - Miles Davis at Newport 1958 (1958).

Laatste bezoek: vandaag 12:03 uur
Aantal stemmen: 4000 (gemiddelde: 3,57, standaardafwijking: 0,52)
Aantal berichten: 19932 (waarvan 803 als mening gemarkeerd)
Aantal toevoegingen: 8937

Ik ontdekte laatst dat ik al 10 jaar lid ben van MuMe Kom er niet zo vaak meer, maar vind het nogsteeds een topsite en wanneer ik al die (oude) gebruikers zie langskomen (of ze nou nog posten of niet) dan geeft me dat toch wel een goed gevoel

Je bent zelluf oud.

Sir Spamalot (crew)
Volgende mijlpaal: 9.000 toevoegingen waarvan het meeste "grafherrie".

Laatste bezoek: vandaag 11:42 uur
Aantal stemmen: 4010 (gemiddelde: 3,57, standaardafwijking: 0,52)
Aantal berichten: 19948 (waarvan 803 als mening gemarkeerd)
Aantal toevoegingen: 9000

Sir Spamalot schreef:
Volgende mijlpaal: 9.000 toevoegingen waarvan het meeste "grafherrie".

Er schoot me ineens een oude post te binnen

De Site >> Algemeen >> Mijlpalen op musicmeter

Gast
geplaatst: vandaag om 21:05 uur

geplaatst: vandaag om 21:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.