De Site / Algemeen / Massa/mainstream
zoeken in:
0
geplaatst: 5 mei 2006, 14:55 uur
Carow schreef:
Er zit een tegenstrijdigheid in jouw verhaaltje.
Eerst zeg je dat slechte producten vrij moeilijk aan de man te brengen zijn, alleen Boney M lukt het.
Vervolgens zeg je dat die gasten van Idols ontzettend scoren met hun debuutalbum. Wil je zeggen dat die Idols-artiesten niet slecht zijn?
Er zit een tegenstrijdigheid in jouw verhaaltje.
Eerst zeg je dat slechte producten vrij moeilijk aan de man te brengen zijn, alleen Boney M lukt het.
Vervolgens zeg je dat die gasten van Idols ontzettend scoren met hun debuutalbum. Wil je zeggen dat die Idols-artiesten niet slecht zijn?

Idols noem ik (voor top40 begrippen) middelmatig, dus niet slecht. Maar je hebt wel een punt. Jop - Jij bent de zon scoorde ook ontzettend goed en dat was wel een wanproduct. 100% bagger is dus ook met marketing aan de man te brengen... Ik ging altijd toch wel uit van een minimum niveau. Triest maar waar, maar wel wat geleerd.

0
geplaatst: 5 mei 2006, 15:13 uur
Fugu schreef:
Idols is toch ook enkel een reclamefilmpje voor de artiesten en uiteindelijk scoren de artiesten met hun debuutalbum enorm. Waarna het daarna 'op eigen kracht' moet, zonder de idols afleveringen dan floppen ze gigantisch. Ik trek hier conclusies uit.
Goed voorbeeld.Idols is toch ook enkel een reclamefilmpje voor de artiesten en uiteindelijk scoren de artiesten met hun debuutalbum enorm. Waarna het daarna 'op eigen kracht' moet, zonder de idols afleveringen dan floppen ze gigantisch. Ik trek hier conclusies uit.
0
geplaatst: 5 mei 2006, 15:22 uur
Het lijkt Kelly Clarkson anders aardig te lukken, maar zij is vast een uitzondering 

0
geplaatst: 5 mei 2006, 20:49 uur
0
geplaatst: 5 mei 2006, 23:06 uur
0
teutoon
geplaatst: 7 mei 2006, 10:12 uur
Over Job met Jij bent de zon. Dat is deels marketing, maar ook deels (helaas maar waar) de smaak van een deel van de bevolking. Gewoon een vrolijk fout blij kampnummer wat je makkelijk meezingt door alle rijm. Ik zie het al helemaal voor me. Een familie op een camping met alleen maar stamgasten en dan losgaan op "jij bent de zon" tijdens de barbeque. Mag ik bedanken, wat een niveau.
0
shappy1010
geplaatst: 8 mei 2006, 14:13 uur
Schitterende discussie mede MuMe's! Beschaafd en goed onderbouwd.
Over de laatste opmerking van Teutoon, ik moest laatst wat vuil wegbrengen naar een stortplaats waar keihard Marianne Weber liep te janken over de speakers. Ik wilde er bijna wat van zeggen, want ik werd er gewoon agressief van. Maar toen ik zag wat voor mensen daar werkte dacht ik ... ach laat ook maar.
We moeten denk ik ook niet vergeten, en dat zegt een vriend van mij vaak tegen me, dat wij hier op MuMe muziekliefhebbers zijn en dat nogal centraal in ons leven staat. Wij reageren overal vrij heftig op, terwijl voor veel mensen muziek lang niet zo'n belangrijke plaats inneemt. En dan hoort kamper Nederland een meezingertje of komt er zo'n Marianne Weber of Frans Bauer die zingt over de gewone dingen in het leven i.p.v. de donkere kant van de maan, en dat spreekt ze gewoon aan. Evenals 50cent rapt over hoeveel wijven die gisteren heeft gepakt in de club, en dat spreekt het 10 jarige schoolmeisje weer aan. Enz.
Over de laatste opmerking van Teutoon, ik moest laatst wat vuil wegbrengen naar een stortplaats waar keihard Marianne Weber liep te janken over de speakers. Ik wilde er bijna wat van zeggen, want ik werd er gewoon agressief van. Maar toen ik zag wat voor mensen daar werkte dacht ik ... ach laat ook maar.
We moeten denk ik ook niet vergeten, en dat zegt een vriend van mij vaak tegen me, dat wij hier op MuMe muziekliefhebbers zijn en dat nogal centraal in ons leven staat. Wij reageren overal vrij heftig op, terwijl voor veel mensen muziek lang niet zo'n belangrijke plaats inneemt. En dan hoort kamper Nederland een meezingertje of komt er zo'n Marianne Weber of Frans Bauer die zingt over de gewone dingen in het leven i.p.v. de donkere kant van de maan, en dat spreekt ze gewoon aan. Evenals 50cent rapt over hoeveel wijven die gisteren heeft gepakt in de club, en dat spreekt het 10 jarige schoolmeisje weer aan. Enz.
0
geplaatst: 8 mei 2006, 15:51 uur
In het kader van deze discussie is het natuurlijk heel aardig om te melden dat het nieuwe album van TOOL, op de voet gevolgd door het nieuwe album van Pearl Jam, Raffaella van de eerste plaats in de Mega Album top 100 hebben verdrongen.
TOOL een mainstream act !
Wie had dat kunnen denken. Was t toch al van plan maar ga nu zeker dat album halen. Ik hou wel van die stadionacts met massale aanhang
TOOL een mainstream act !

Wie had dat kunnen denken. Was t toch al van plan maar ga nu zeker dat album halen. Ik hou wel van die stadionacts met massale aanhang

0
Davez
geplaatst: 11 maart 2007, 18:06 uur
Ik luister naar zowel onbekende muziek als muziek van pakweg michael jackson of andere top 40 artiesten.
Integendeel ik hoop zelfs altijd dat muziek die ik goed vind het ook goed doet in de top40...
Ik zing evengraag mee met "in da club" als met "sad eyed lady of the lowlands"
Wat maakt het toch allemaal uit????
Integendeel ik hoop zelfs altijd dat muziek die ik goed vind het ook goed doet in de top40...
Ik zing evengraag mee met "in da club" als met "sad eyed lady of the lowlands"
Wat maakt het toch allemaal uit????
0
fastpulseboy
geplaatst: 11 maart 2007, 22:47 uur
teutoon schreef:
Over Job met Jij bent de zon. Dat is deels marketing, maar ook deels (helaas maar waar) de smaak van een deel van de bevolking. Gewoon een vrolijk fout blij kampnummer wat je makkelijk meezingt door alle rijm. Ik zie het al helemaal voor me. Een familie op een camping met alleen maar stamgasten en dan losgaan op "jij bent de zon" tijdens de barbeque. Mag ik bedanken, wat een niveau.
persoonlijk ren ik harder weg voor toto
0
geplaatst: 25 maart 2007, 21:53 uur
Persoonlijk kan ik me voorstellen dat je muziek niet meer aan kan horen naar 1000000x geluisterd te hebben.
Zelf luister ik nooit radio, dus sommige verguisde nummers/artiesten hier, kan ik erg waarderen.
Hoorde onlangs
Africa en Hold the Line pas voor het eerst.
Erg mooie nummers, daar niet van
Zelf luister ik nooit radio, dus sommige verguisde nummers/artiesten hier, kan ik erg waarderen.
Hoorde onlangs
Africa en Hold the Line pas voor het eerst.Erg mooie nummers, daar niet van

* denotes required fields.