menu

De Site / Algemeen / Videoclips toevoegen bij albums

zoeken in:
avatar van Bertus
same here

avatar van Jordy
Het tooltje werd praktisch niet meer gebruikt, en is vervangen voor het rode icoontjes verhaal van hier boven. Hiermee zijn in korte tijd al een paar honderd clips gekoppeld dus het lijkt te werken

avatar van Jordy
videoclips worden hier vanaf nu afgespeeld met de parameter "&fmt=18"

Dit kun je bij YouTube zelf ook achter de URL plakken, je krijgt dan (als het bronbestand goed genoeg was) een betere kwaliteit videoclip te zien. Ik hoor wel als dit problemen oplevert, volgens mij moet je hiervoor wel een recente Flash plugin hebben.

avatar van musicfriek
Als ik bij nummers clips wil toevoegen via correcties en dan suggesties, dan komen de clips niet tevoorschijn waar je uit kunt kiezen. Blijft een wit veld. Ligt dat aan mijn browser?

Als ik het linkje kopieer vanaf YouTube, dan lukt het wel.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Ik heb zojuist ontdekt dat het opschoonscript links naar clips verwijdert die nog wel steeds werken.

Harco
Inderdaad, was mij ook al opgevallen.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
De site geeft vaak de error dat de video in kwestie niet gelinkt mag worden, terwijl dit niet het geval is.

avatar van Jordy
voorbeeld svp?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Laatste keer dat het voorkwam was gisteren bij het toevoegen van de nieuwe clip van de Stereophonics.

avatar van Jordy
moet ik nu gaan Googlen wat de nieuwe clip van de Stereophonics is?

svp een voorbeeld van een YouTube url die je niet kunt linken omdat je onterecht de melding "mag niet embedden" krijgt, thanks


avatar van Jordy
bij deze clip is die melding terecht, want die mag je niet embedden

avatar van Njal
Jordy schreef:
voorbeeld svp?

Deze heb ik onlangs toegevoegd en is nu alweer verdwenen :
Ensimi - Brighter

Hij hoort bij dit album. Als je nu op het TV symbool klik krijg je de tekst dat de video "not available" is.

avatar van Jordy
wederom geen antwoord op m'n vraag helaas

avatar van Njal
Jordy schreef:
wederom geen antwoord op m'n vraag helaas

Volgens mij wel een antwoord op je vraag, maar niet genoeg informatie doorgegeven.
Bij het toevoegen kreeg ik de betreffende melding. Ik heb de video nu verwijderd en opnieuw toegevoegd, zie plaatje hieronder :


(afbeelding)

Bij de video zelf wijst niets erop, dat ik hem niet ergens anders mag toevoegen. Er staan zelfs extra opties bij b.v. voor de grootte.
Ook nadat ik hem opnieuw heb toegevoegd krijg ik bij het opvragen op Mume de melding dat de video niet bestaat. Misschien heeft dat er iets mee te maken.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Jordy schreef:
1. moet ik nu gaan Googlen wat de nieuwe clip van de Stereophonics is?

2. svp een voorbeeld van een YouTube url die je niet kunt linken omdat je onterecht de melding "mag niet embedden" krijgt, thanks
1. Aangezien er bij dat album maar één videolink staat, dacht ik dat ik duidelijk genoeg was. Mijn excuses.

2. Ik heb de video's waar ik het over heb dus wel kunnen linken, maar ik kreeg dus onterecht die error die Njal hier intussen gepost heeft. Zoals je kan zien bij die Stereophonics-link speelt de video namelijk perfect af als je er op klikt.

avatar van Jordy
Okee sorry, dan is het duidelijk. Ik krijg bij de genoemde voorbeelden geen melding te zien wanneer ik ze probeer te koppelen, dus ik kan helaas niet achterhalen wat de reden is van deze melding.

avatar van Njal
Jordy schreef:
Okee sorry, dan is het duidelijk. Ik krijg bij de genoemde voorbeelden geen melding te zien wanneer ik ze probeer te koppelen, dus ik kan helaas niet achterhalen wat de reden is van deze melding.


Ik heb deze videoclip met verschillende browsers gekoppeld, en bij twee (IE 7 en Opera 9) kreeg ik geen melding, en bij twee (Seamonkey 1.1.11 en Mozilla 3.0) wel. Het zou dus een browserprobleem kunnen zijn. Misschien dat iemand anders het ook eens met verschillende browsers kan proberen ?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
CHIEP schreef:
Ik heb zojuist ontdekt dat het opschoonscript links naar clips verwijdert die nog wel steeds werken.
voorbeeld
Als je op de "opgeschoonde" link klinkt, zie je dat deze nog steeds werkt.

avatar van Jordy
Hmn vervelend, ik heb het scriptje aangepast, hoor graag als je het in de toekomst nog ergens ziet

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Bedankt! (en komt in orde )

avatar van Jordy
Vanaf nu loopt er een scriptje dat van elke videoclip opzoekt in welke kwaliteit deze beschikbaar is. Na het plaatsen van een clip kan het een een uurtje duren voor dat dit automatisch gecorrigeerd wordt. Met deze aanpassingen staan er vanaf nu soms videoclips in widescreen of zelfs HD op de site.

avatar van T.O.
Zo, dat is wel wat beter dan de gemiddelde korrelige clip daar

Overigens las ik deze week dit

avatar van Jordy
We zouden de regel kunnen laten vallen dat je tracks "die je niet mag embedden" niet kunt toevoegen, je krijgt dan bv iets als Fakkelbrigade - Colucci Era (2009). Ziet dit er overigens in IE7 en IE8 goed uit? Dat is wel een beetje een ranzige hack-oplossing. Alternatief is ook nog om alles gewoon te laten linken naar de video, die dan opent in een nieuw browservenster. Voegt de huidige popup veel toe in vergelijking met een normale link?

Op die manier komen er (tien-) duizenden officiele video's tot onze beschikking, bv. deze: YouTube - Kanaal van universalmusicgroup, die vast grotendeels wel met een scriptje te koppelen zijn

The Oath
Jordy schreef:
We zouden de regel kunnen laten vallen dat je tracks "die je niet mag embedden" niet kunt toevoegen, je krijgt dan bv iets als Fakkelbrigade - Colucci Era (2009). Ziet dit er overigens in IE7 en IE8 goed uit? Dat is wel een beetje een ranzige hack-oplossing. Alternatief is ook nog om alles gewoon te laten linken naar de video, die dan opent in een nieuw browservenster. Voegt de huidige popup veel toe in vergelijking met een normale link?

Op die manier komen er (tien-) duizenden officiele video's tot onze beschikking, bv. deze: YouTube - Kanaal van universalmusicgroup, die vast grotendeels wel met een scriptje te koppelen zijn


This video is not available in your country due to copyright restrictions.



Wat doen we daar aan?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
This video is not available in your country due to copyright restrictions.
Verschrikkelijk lastig, en je komt ze helaas meer en meer tegen. Vaak kan je een bepaalde video van een artiest wel bekijken, maar een andere niet. De logica is vaak ver te zoeken....

avatar van Jordy
Ik heb dat nog nooit gezien, speelt misschien alleen in België?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Nu je het zegt: ik heb op een ander Nederlands forum ook al enkele keren voor gehad dat de Nederlanders een gelinkte video wel konden zien en ik niet.

hdk-nl
Volgens mij komt dat doordat je naar de Nederlandse youtube wordt gelinkt, zoek het filmpje is op, op de .com versie. Ik heb wel eens iets soortgelijks gehad toen ik werd gelinkt naar een filmpje op de Italiaanse versie, die het vervolgens wel gewoon deed op de Nederlandse versie.
Wat de reden hiervan is weet ik ook niet, waarschijnlijk te maken met de censuur landen of iets dergelijks.

Zou het maar eens uitproberen.

avatar van Aghora
Jordy schreef:
Alternatief is ook nog om alles gewoon te laten linken naar de video, die dan opent in een nieuw browservenster. Voegt de huidige popup veel toe in vergelijking met een normale link?

Lijkt me een goed idee, ik zou een gewone link zelfs prettiger vinden dan de huidige "popup". Vooral omdat je dan gewoon verder kan lezen op de MuMe pagina als je dat wilt zonder de video af te sluiten.

avatar van Jordy
Ik heb inderdaad ook regelmatig dat ik graag door wil lezen met de video op de achtergrond. Zo'n "hippe" popup is in dat soort gevallen alleen maar vervelend.

Er lijken steeds meer officiele clips achter het "embedden mag niet" filter te komen, en bovendien wordt ik ook niet zo vrolijk van berichten dat Buma Stemra rekeningen wil gaan sturen voor het embedden van muziek (al betwijfel ik of MusicMeter daar ook onder valt) dus ik denk dat we de popup inderdaad maar moeten vervangen door een linkje naar YouTube. Of dat in een nieuw venster is mag je dan zelf configureren met de profieloptie "externe links openen in een nieuw venster".

Zal er zo even werk van maken, en later even kijken naar het automatisch koppelen van zoveel mogelijk afgeschermde videos van de grote maatschappijen

lambf
Hoe zit het met topics die "embedded" video's bevatten ?

avatar van Jordy
daar is niets aan veranderd

Gast
geplaatst: vandaag om 19:12 uur

geplaatst: vandaag om 19:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.