De Site / Algemeen / Videoclips toevoegen bij albums
zoeken in:
0
geplaatst: 8 november 2006, 10:51 uur
Jordy schreef:
als je naar OK Computer gaat ( http://www.musicmeter.nl/album/4 ) zie je bij Karma Police een mooi filmcamera-icoontje. Klik er op en je ziet een prachtige videoclip.
als je naar OK Computer gaat ( http://www.musicmeter.nl/album/4 ) zie je bij Karma Police een mooi filmcamera-icoontje. Klik er op en je ziet een prachtige videoclip.
Geweldige feature weer, idd. En de eerste video is er eentje van Jonathan Glazer, ook nog.

0
geplaatst: 8 november 2006, 11:27 uur
Zeer goed idee. Mensen kunnen nu natuurlijk ook sneller muziek luisteren, zonder dat je in de weer moet met illegale links.
Wat ik overigens niet begrijp is dat de muziekindustrie nog niet heel erg op youtube is gesprongen, want het blijft natuurlijk copyright schending.
Wat ik overigens niet begrijp is dat de muziekindustrie nog niet heel erg op youtube is gesprongen, want het blijft natuurlijk copyright schending.
0
geplaatst: 8 november 2006, 13:16 uur
Ik denk dat ik dit morgen wel even kan bouwen, de vraag is alleen nog hoe we het precies aan gaan pakken. Misschien een extra crewlid, en een wachtrij als bij gewone correcties? Of toch beter om gewoon iedereen de rechten te geven en kijken hoe lang het goed gaat
0
geplaatst: 8 november 2006, 13:19 uur
En mogen er dan alleen maar officiële videoclips op komen of ook live-registraties???
0
geplaatst: 8 november 2006, 14:33 uur
Ik stem voor officiele. Live-registraties klinken toch anders.
0
geplaatst: 8 november 2006, 14:37 uur
Aan de andere kant beperk je het aantal video's dan wel ernstig. Van veel artietsen uit de jaren 60,70 zijn maar weinig officiele videoclips maar wel live optredens op youtube te vinden.
Maar dit idee zelf is natuurlijk geweldig
Maar dit idee zelf is natuurlijk geweldig

0
lambf
geplaatst: 8 november 2006, 14:38 uur
Geweldig idee, die video 
Alleen zou ik geen Live-registraties doen, want meestal zijn daar tientallen verschillende van.

Alleen zou ik geen Live-registraties doen, want meestal zijn daar tientallen verschillende van.
0
geplaatst: 8 november 2006, 16:08 uur
Toch heeft Jasper ook een punt. Ook voor moderne niet-singles bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 8 november 2006, 16:29 uur
Toch, ik zou zeggen: alleen officiële. Anders wordt het echt een zooitje en krijg je kans dat er livecovers gespost worden.
Dusja, dit kan niet voor alle artiesten, maar dat lijkt me niet zo'n probleem.
Voordat ik het vergeet te zeggen: Goed idee, Jordy! Ik wil me best met een paar mensen inzetten voor de hiphopsectie.
Dusja, dit kan niet voor alle artiesten, maar dat lijkt me niet zo'n probleem.
Voordat ik het vergeet te zeggen: Goed idee, Jordy! Ik wil me best met een paar mensen inzetten voor de hiphopsectie.
0
geplaatst: 8 november 2006, 17:13 uur
Dat corrigeren is nog vrij lastig. Stel dat veel mensen tegelijkertijd gaan corrigeren zodat je 5 keer hetzelfde album corrigeert: elke opeenvolgende correctie doet de anderen dan teniet als ze samen in de correctielijst staan. Dus als de laatste maar 2 clips toevoegt terwijl de eerste er 5 had (bij 1 album) zijn er dus 3 opeens weg.
(misschien is dit begrijpelijker voor crewleden)
(misschien is dit begrijpelijker voor crewleden)
0
geplaatst: 8 november 2006, 18:53 uur
Ik denk (in ieder geval in eerste instantie) dat we eerst maar eens de "echte" clips moeten doen. Ik heb het volgende voorstel ter beoordeling bij de crew neergelegd (
)
in eerste instantie een tooltje waarbij iedereen die ingelogd is, zonder tussenkomst van crewleden video's kan toevoegen/aanpassen... zo lang het goed gaat, zo niet dan gaat de tool dicht.
Wanneer de storm is gaan zakken, en er nog maar enkele video's per dag worden gecorrigeerd, gaat de tool dicht en gaan de correcties via de "normale" weg. Voor een vinkje doe je een normale correctie, en voor een video-linkje ook.
)in eerste instantie een tooltje waarbij iedereen die ingelogd is, zonder tussenkomst van crewleden video's kan toevoegen/aanpassen... zo lang het goed gaat, zo niet dan gaat de tool dicht.
Wanneer de storm is gaan zakken, en er nog maar enkele video's per dag worden gecorrigeerd, gaat de tool dicht en gaan de correcties via de "normale" weg. Voor een vinkje doe je een normale correctie, en voor een video-linkje ook.
0
geplaatst: 8 november 2006, 19:02 uur
En de video's bij youtube vandaan plukken?
Ik zit er helemaal klaar voor!
Ik zit er helemaal klaar voor!

0
geplaatst: 8 november 2006, 19:04 uur
In eerste instantie alleen Google Video of Youtube inderdaad, en dan na een paar dagen even kijken hoe het allemaal gaat.
0
geplaatst: 8 november 2006, 19:13 uur
gemaster schreef:
Zeer goed idee. Mensen kunnen nu natuurlijk ook sneller muziek luisteren, zonder dat je in de weer moet met illegale links.
Opvallend inderdaad. De voetbalindustrie is ze inmiddels al wel voorgegaan (de Duitse zender die de rechten heeft).
Verder word ik alleen nog maar enthousiaster over de nieuwe feature.

0
geplaatst: 8 november 2006, 20:50 uur
0
geplaatst: 8 november 2006, 20:55 uur
Ai, leuke tool! Zit nog wel een klein bugje in, de eerste track van de cd wordt weggelaten bij de invoer.
0
geplaatst: 8 november 2006, 21:07 uur
Ik zie het video-icoontje achter Karma Police trouwens niet staan... bij Yellow wel trouwens. Klopt dat?
0
geplaatst: 8 november 2006, 21:09 uur
Ja, Karma Police is nog niet ingevoerd blijkbaar, eerder was het een testje van me met een "harde" link
0
geplaatst: 8 november 2006, 21:17 uur
Je klikt op de link die Jordy heeft gegeven, je gaat naar google video, je zoekt op naam van clip en artiest, je voegt m toe.
0
Marcel²
geplaatst: 8 november 2006, 21:25 uur
Louis2703 schreef:
Je klikt op de link die Jordy heeft gegeven, je gaat naar google video, je zoekt op naam van clip en artiest, je voegt m toe.
Is nu duidelijk had die link niet gezien, heb echt een bril nodig.

0
geplaatst: 8 november 2006, 21:40 uur
* denotes required fields.