MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Videoclips toevoegen bij albums

zoeken in:
In scheiding de geesten de vraag wie er wil minderen met mume, hier weer wat dat ons hier kan houden met een goede reden. En zo komt alles weer op zijn pootjes terecht...

Alle Elliot Smith dingen gedaan .

Alle 2 Unlimited dingen gedaan.
edit: En alles van Pulp.

Gaaf! Ik zal m'n steentje bijdragen.

Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar die 5000 tracks die er nu staan is na het checken van zo'n 15% van de albums. Oftewel over een paar dagen als dat scriptje klaar is staat daar een getal van zo'n 30000 zie dat maar eens weg te krijgen

de MusicBrainz search server is wegens te hoge load down ( ) dus de teller van het tooltje blijft momenteel even steken.

De klus ziet er zo redelijk onhaalbaar uit. Maar goed ben weer 10 verder

Hè verdorie, ik heb de laatste dagen aardig wat clips toegevoegd, zonder dat ik die link hier had gezien

Misschien een goed idee om bij het behandelen van clip-correcties mensen op deze functionaliteit te wijzen?

Er komen overigens nog wel 5000 tracks bij, er moeten nog 30.000 albums gecheckt worden

Jordy schreef:
Misschien een goed idee om bij het behandelen van clip-correcties mensen op deze functionaliteit te wijzen?

Ja misschien wel

Er zijn inmiddels zo'n 1000 clips gelinkt / behandeld, bedankt

1. psychonaatje 376
2. MetalDex 166
3. Kos 149
4. T.O. 83
5. bonothecat 59

het opzoekscriptje loopt nog tot maandagochtend, tot die tijd zal de teller dus nog iets oplopen

zie http://www.musicmeter.nl/site/videos als je mee wil helpen

hoi, er staan tracks bij die wel single zijn, maar waar geen videoclip voor gemaakt is... wat dan? Het onderste aanvinken? Of een live versie opslaan?

dan kies je voor de optie "geen van de bovenstaande clips voldoet, verwijder deze track uit de lijst"

Is het ook mogelijk video's van MyspaceTV te linken b.v.
http://myspacetv.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=6022363

Momenteel nog niet. Gebeurt het vaak dat clips wel daar, maar niet op YouTube staan?

Eerlijk gezegd weet ik niet of het veel voorkomt, ik heb er nu toevallig een paar. Het lijkt me ook afhankelijk van hoe fanatiek Youtube clips verwijdert, dan gaan mensen alternatieven zoeken.

CHIEP (crew)
Mogen er bij verzamelaars nu wel of geen videoclips worden toegevoegd van nummers die ook al op oudere albums stonden? Mij is gezegd dat het niet meer mag, maar bij "20" van Clouseau (die vandaag werd toegevoegd) zie ik ze er bijvoorbeeld wel bijstaan.

Ja hoor, dat mag gewoon.

Overigens kun je nog steeds helpen door mogelijke clips via deze url te koppelen:

http://www.musicmeter.nl/site/videos

helaas geen grote "we maken met z'n allen de lijst wel even leeg" acties het zijn er natuurlijk ook wel heel erg veel.

Jordy schreef:
Ja hoor, dat mag gewoon.

Maar dat betekent wel dat de videoclip van hetzelfde nummer bij het gewone album verdwijnt???

Nee hoor, hoezo?

Ik dacht dat, maar ik zal wel verkeerd zitten dan

CHIEP (crew)
Bij het "checken" van albums op links naar video's valt het mij op dat er vaak ineens links naar bepaalde video's verdwijnen. Als ik dan op suggesties klik, blijkt de video waar oorspronkelijk werd naar gelinkt in de meeste gevallen nog steeds beschikbaar te zijn. Iemand die weet hoe dit komt? Want dit veroorzaakt natuurlijk wel een boel extra werk.

Daar heb ik helaas geen antwoord op, Chiep.

Wel twee andere dingen:

1. Het gebeurt de laatste tijd nog wel 's dat mensen video's proberen toe te voegen met livebeelden, zelfgemaakte filmpjes of zelfs enkel audio-filmpjes (wel muziek, geen bewegend beeld) ed. Dat is dus niet de bedoeling! Er mogen enkel officiele videoclips worden toegevoegd.

2. Er kunnen via deze link nog vrij makkelijk clips worden toegevoegd: http://www.musicmeter.nl/site/videos

Dus als je even de tijd hebt en bv. KO-moe bent...

Eens in de week worden dode links opgeschoond. Ik denk dat de video na verwijderen weer is geplaatst, en dat het daardoor lijkt alsof "dezelfde" video nog steeds gewoon op YouTube staat.

herman schreef:
2. Er kunnen via deze link nog vrij makkelijk clips worden toegevoegd: http://www.musicmeter.nl/site/videos

Hé, ik kende die link niet eens, als ik tijd heb, doe ik er wel een paar. Elke bijdrage levert op.

Goede nieuwe functie: als een clip niet meer opvraagbaar is (bij albums), dan wordt het icoontje rood. Zo kan men in 1 oogopslag zien welke er vervangen kunnen worden. Handig!

Voorbeeld bij dit album.

Nou nee dat is het niet helemaal, het rode icoontje dat je soms ziet linkt naar het tooltje waarmee snel uit enkele Youtube-zoekresultaten een clip gekozen kan worden. Het zijn tracks die singles zijn, YouTube zoekresultaten hebben, en waarbij dus een grote kans is dat er een "echte" videoclip tussen de zoekresultaten staat.

Helaas vinden diverse mensen het toch nodig om hiermee live uitvoeringen e.d. te koppelen, dus als dat zo door blijft gaan moet die functie maar weer uit.

CHIEP (crew)
Jordy schreef:
Helaas vinden diverse mensen het toch nodig om hiermee live uitvoeringen e.d. te koppelen, dus als dat zo door blijft gaan moet die functie maar weer uit.

Zou enorm spijtig zijn (om de een of andere reden vind ik deze manier "uitnodigender" om eraan te beginnen dan bij die volledige overzichtspagina).

Zijn de clips bij de artiestenpagina btw definitief naar de "meer info-pagina" verbannen?

Sheplays
Jordy schreef:

herman schreef:
Wel twee andere dingen:

1. Het gebeurt de laatste tijd nog wel 's dat mensen video's proberen toe te voegen met livebeelden, zelfgemaakte filmpjes of zelfs enkel audio-filmpjes (wel muziek, geen bewegend beeld) ed. Dat is dus niet de bedoeling! Er mogen enkel officiele videoclips worden toegevoegd.

Mea culpa.

Ik ben ook één van die mensen die het nodig vonden bij sommige albums livebeelden of onofficiële clips te plaatsen. Ik heb eigenlijk nooit geweten dat het een bezwaar was. Wat mij betreft kan alles eraf. Ik zal een lijstje maken.

*edit, de clipjes die bij de volgende albums zijn geplaatst kunnen eraf:

All Lined Up (2003)
Böhse Onkelz - Der Nette Mann
Deine Lakaien - 1987
Page&Plant - No Quarter
Zeraphine - Trauma World
Zeraphine - Ohne Dich
Gruppo Sportive - Back to 19 mistakes
Frank The Baptist - Beggars Would Ride

Harco
herman schreef:

Ik krijg er geen lijst meer voor. Blanco pagina met "Welkom terug!"

Gast
geplaatst: vandaag om 05:59 uur

geplaatst: vandaag om 05:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.