MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Zal deze site ooit weggaan?

zoeken in:
Zwanenzang en reacties daarop verwijderd. Cured is vertrokken en daarmee is deze discussie wat mij betreft gesloten.

Een nieuwe frisse Nederlandstalige muzieksite zou ik wel een verademing vinden...

Assurancetourix
freakey schreef:
Een nieuwe frisse Nederlandstalige muzieksite zou ik wel een verademing vinden...

Nou nee bespaar me, ik krijg het al benauwd bij het idee alleen al.

Assurancetourix schreef:
(quote)

Nou nee bespaar me, ik krijg het al benauwd bij het idee alleen al.

Waarom?

Assurancetourix
freakey schreef:
(quote)

Waarom?

Met alle respect, ik hou van diversiteit, muziek kent geen grenzen, daarom.

Assurancetourix schreef:
(quote)

Waarom zou je dat hier op MuMe wel vinden en op een nieuwe muzieksite niet? Volgens mij wordt MuMe steeds meer een vehicle ter vermaak van de crew en enkele lang meelopende leden... een nieuwe site zou daarom denk ik een welkom alternatief kunnen bieden...

Robertus
Assurancetourix schreef:
(quote)

Volgens mij bedoelt freakey niet zozeer Nederlandstalige muziek, maar gewoon een andere site. Van dat eerste zou ik het namelijk ook benauwd krijgen, maar dat las ik er niet in.

Assurancetourix
Robertus schreef:
(quote)

Volgens mij bedoelt freakey niet zozeer Nederlandstalige muziek, maar gewoon een andere site. Van dat eerste zou ik het namelijk ook benauwd krijgen, maar dat las ik er niet in.

Je hebt gelijk, ik zie nou ook wat hij bedoeld, maar nu krijg ik het spaans benauwd bij het idee om mijn toegevoegde oeuvre opnieuw te plaatsen op een andere site.

Ik zie nu de verwarring... nee, idd geen site voor NL talige muziek, ook ik zou het daar benauwd van krijgen...

Robertus
Okee, verwarring opgelost dus. Maar even op de inhoud: Het is natuurlijk jammer dat je het zo ervaart zoals je het zegt, maar tegelijkertijd hangt deze hele wereld van corruptie en poppenkast aan elkaar. Daar is MuMe (en trouwens het hele internet met vooral facebook met stip op één) hooguit een kleine afspiegeling van. Kortom, het is overal aanwezig en ik denk dat het één van de levenstaken van de mens is om daarmee te dealen. Geen vrolijk werelbeeld, maar zo denk ik er vaak wel over.

Zou je een nieuwe site opzetten, dan begin je misschien met een schone lei, maar het zou slechts een kwestie van tijd zijn wanneer de door jou aangehaalde fenomenen ook daar de kop op steken.

Ik zou zeggen: Gewoon lekker hier blijven en zoveel mogelijk jezelf blijven en gewoon je ding doen waar jij je goed bij voelt.

Assurancetourix
freakey schreef:
Ik zie nu de verwarring... nee, idd geen site voor NL talige muziek, ook ik zou het daar benauwd van krijgen...

Maar goed, ik zie het nut er ook niet van in, elke site heeft zo zijn regeltjes en eigenaardigheden.

freakey schreef:
MuMe steeds meer een vehicle ter vermaak van de crew en enkele lang meelopende leden

Volgens mij niet echt een kloppende schets van het Musicmeter-publiek. Ben afgelopen jaren echt onwijs veel mensen tegen gekomen die Musicmeter als eerste bron van nieuwe muziek gebruiken, maar niet actief zijn als lid zijn of zelfs niet ingeschreven staan.

Op de fora vind ik de toestroom van nieuwe, vaak jongere, gebruikers, ook nog steeds best hoog liggen.

Dwejkk_ schreef:
(quote)

Volgens mij niet echt een kloppende schets van het Musicmeter-publiek. Ben afgelopen jaren echt onwijs veel mensen tegen gekomen die Musicmeter als eerste bron van nieuwe muziek gebruiken, maar niet actief zijn als lid zijn of zelfs niet ingeschreven staan.

Kan dit bevestigen.

Ik zeg ook niet dat er geen instroom is van nieuwe gebruikers. Ik heb alleen het idee dat de "incrowd" steeds kleiner en zelfvoldaner wordt, en dat dat de site niet ten goede komt...

Ik gebruik de site ook nog steeds, maar wel omdat er nog geen beter alternatief is.

panjoe (moderator)
Waar is dat idee dan op gebaseerd? Naar mijn idee worden nieuwe gebruikers bijna altijd warm verwelkomd, en verandert de kern van vaste bezoekers van het forum ook constant van samenstelling.

Kan het niet zijn dat je een bepaalde groep van incrowd-mensen beu bent en je daar nogal op focust, freakey? Ik heb nl helemaal niet het idee dat er hier een groep verzuurders zitten die onaangenaam het voortouw nemen op alles.

Volgens mij maakt het helemaal niet zoveel uit HOE een gebruiker met een vieze smaak blijft zitten over bepaalde zaken bennerd, als het gebeurt dan gaat er binnen de functionalteit van een forum site iets niet goed mits mijn stelling klopt dat een forum in eerste instantie kan bestaan door en voor gebruikers.

Ik kan best begrijpen dat iets of iemand of meerderen het plezier voor je weggenomen hebben, hoe jammer dat ook is. Ik vroeg me gewoon af hoe het kan komen dat je zo'n beeld hebt (wat mag en kan, natuurlijk) terwijl er velen zijn die dat niet hebben (gezien de reacties hier). Dat bedoel ik absoluut niet als een aanval

bennerd schreef:
... Dat bedoel ik absoluut niet als een aanval

Daarom gaf ik je ook antwoord...

freakey schreef:
(quote)

Daarom gaf ik je ook antwoord...

Touché

freakey schreef:
Waarom zou je dat hier op MuMe wel vinden en op een nieuwe muzieksite niet? Volgens mij wordt MuMe steeds meer een vehicle ter vermaak van de crew en enkele lang meelopende leden... een nieuwe site zou daarom denk ik een welkom alternatief kunnen bieden...

Zou het kunnen, dat er volstrekt niet wordt begrepen wat er wordt bedoeld met "vehicle ter vermaak van de crew"? Is dat gewoon populisme of zijn hier steekhoudende argumenten voor om dat te zeggen?

Musicmeter is gewoon een club voor muziekliefhebbers en ja, hoe aardiger het is en functioneert hoe langer iedereen blijft zitten.
Dat leden (blijkbaar) gemiddeld lang blijven zitten lijkt mij eerder een terecht compliment voor de site. Een constante hoge stroom van afvallers en nieuwelingen mag geen doel op zich zijn. Iedereen is welkom, maar waarom zou je anderen weer snel willen uitzwaaien?

Als inderdaad veel mensen lang lid blijven van de site, komt dat de betrouwbaarheid van onze club alleen maar ten goede. En zul je ook zien dat de waardering van anderen onverminderd hoog blijft.

Ik moet toegeven zelf bijvoorbeeld met enige regelmaat naar boekmeter en moviemeter terug te grijpen, voor info over boeken en films. Als, wat ik lees, dat voor anderen ook geldt voor het (veel grotere) musicmeter, doen wij het met z'n allen echt niet slecht.

Eens met musician. Het valt mij ook op dat de continuïteit op MusicMeter behoorlijk hoog is voor een internetforum. Een groot deel van frequente users is al vele jaren actief en zie ik ook niet zomaar verdwijnen. Van alle Metersites scoort MusicMeter ook verreweg het beste als je kijkt naar het aandeel per gebruiker. Dit geeft wel aan dat de mensen hier relatief lang blijven plakken, of het nu is om bij de albums stemmen/recensies te plaatsen, albums toe te voegen of door actief te zijn op het forum.

http://puu.sh/nUZwb/a77c2d75f0.png

Zelf heb ik ook een account op Moviemeter, Boekmeter en TVMeter, maar dat is voornamelijk om te stemmen en berichten van anderen te lezen. Een minder actieve rol dan hier dus.

Zonder de bijdrage van thelion (hard op weg naar 250k berichten) zouden we trouwens maar op 104,2 gemiddeld komen.
Oftewel, van elke 100 berichten op de site zijn er 3,998 van hem. Hulde.

Even terzijde, maar ik had geen idee dat TVMeter bestond Dank!

Graag gedaan.

bennerd schreef:

Je loopt achter, ouwe!

Of klink ik nu te veel als zelfvoldane incrowd?

Er is op MoMe wel reclame gemaakt voor TVMeter, maar hier nauwelijks. Denk dat het alleen even kort in het TV-topic is gemeld.

GrafGantz schreef:
(quote)

Je loopt achter, ouwe!

Of klink ik nu te veel als zelfvoldane incrowd?

Ik weet het. Weet je trouwens waarom al die jongeren ineens een lichtgevende appel op hun laptop hebben? Echt vreemd.

En dat deed je altijd al

bennerd schreef:
(quote)

Weet je trouwens waarom al die jongeren ineens een lichtgevende appel op hun laptop hebben? Echt vreemd.

Alleen "the real deal" voor de BBC...

http://i68.tinypic.com/33lk1sy.jpg

bennerd schreef:

Maak maar vlug een account, zodat de site een stuk actiever wordt!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:31 uur

geplaatst: vandaag om 17:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.