MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
Meer serieuze reviews van meer dan 5 regels waar je iets aan hebt. Die zijn er wel, maar helaas dungezaaid.

Begrip dat niet alles nuttig hoeft te zijn.

Reptile, ben ik het mee eens; maar chatten bijvoorbeeld trekt vaak het verkeerde soort mensen aan; wat op zich wel jammer is. Veel mensen denken dat je dan alles kunt zeggen. Hier is dan geen zicht op, en loopt vrij snel uit de hand. Ik mis het ook wel een beetje; kun je met meer mensen praten over muziek, waar uit weer leuke Topics ontstaan. Maar het zou zonde zijn als Musicmeter zou verzanden in een ordinaire site.

Dat laatste ben ik uiteraard met je eens, maar dat er zelfs geen één topic mag zijn waar lekker onserieus geouwehoerd kan worden vind ik wel ver gaan hoor. Ik ben een grote muziekliefhebber en ben heel blij met deze site en snap dat het hier over muziek moet gaan, maar één topicje. Ik heb zelf een filosofieforum en daarop heb ik zelfs een soort scheldgedeelte staan om frustraties te uiten. Misschien is het ook gewoon wel omdat deze site erg groot is en daarom strak in de hand gehouden moet worden, maar ik blijf het heel jammer vinden.

Voor mij mag er zeker ook een stuk breder over muziek gepraat worden; en gevoel voor humor heb ik zeker. Dit mis je inderdaad op de site; kom maar met een goede topic. Soms gaat er in mijn ogen ook wel te snel een slotje op. Bezoekers van de site kunnen elkaar ook zelf wel op taalgebruik aanspreken, dat heeft waarschijnlijk meer effect.
Wat is er bijvoorbeeld verkeerd aan een topic.
"Wat Draai Je Op Een K**dag".

Wel jammer; ik ben best benieuwd naar wat er dan zo al gedraaid wordt. Ik ga het toch proberen.

Wat sommigen moeilijk begrijpen is dat elk medium zijn functie heeft.

Een forum heet niet zomaar een forum. Het is een plaats waar gediscusieerd wordt, niet waar pinten gepakt worden. Daarvoor heb je een chat. Alles wat je daar typt is vluchten en in de meeste gevallen nutteloos om bewaard te worden. Wat op een forum staat blijft staan, en is theoretisch gericht aan iedereen die in staat is de taal te lezen waarin je je bericht typt.

Een forum dient dus niet om te chatten, daar dient een chat voor. Die er ook is, dus wat is het probleem ?

Helemaal met OH eens. Ik word juist ook ontzettend moe van de niet grappige onzin berichten die overal staan.

Ook eens. Af en toe zo'n onzinbericht is helemaal niet erg. Het probleem is alleen dat het vaak eindeloos blijft doorgaan als een mod niet ingrijpt of er wat van zegt.

Inderdaad.
Vaak ben je benieuwd naar (onderbouwde!) meningen over een album, dus de wat uitgebreidere berichten. Dan ben je (bij bepaalde albums) vaak lang bezig met scrollen, langs alle loze berichten.

Meer Soulliefhebbers

fastpulseboy
och, het gaat toch ook om de lol....
Een (onderbouwde) mening kan ik zelf wel vormen als ik ergens naar luister. De (onderbouwde) mening van malle pietje zal mij daarbij niet echt van dienst zijn. Laat mensen toch lekker kladden wat ze willen, denk ik dan hoor.

neo
Lijkt mij niet een mooi uitgangspunt voor een forum, dat mensen maar wat mogen kladden....

Precies. Ik ben een voorstander van af en toe flauwe opmerkingen enzo(ik maak me er zelf ook heel vaak schuldig aan), maar het gaat soms te ver. Dan krijg je hele slowchat 1-2-tjes die vaak totaal niet grappig zijn.

Paalhaas schreef:
Meer serieuze reviews van meer dan 5 regels waar je iets aan hebt. Die zijn er wel, maar helaas dungezaaid.

L_T_B schreef:
(quote)

Daarvoor hebben we bij Muziekgames het topic "Ga jij dit album eens reviewen." Maar dat topic loopt ook geen storm meer, helaas.

Dit topic: http://www.musicmeter.nl/forum/4/2062

Ik mis een soot van 'floplijst', zoals bij bij de moviemeter!
Kan ik 'Paradise by the dashboardlight' gelijk op nr.1 zetten.

MetalDex
Deze vraag zal vast wel ooit beantwoord zijn, maar ik kon het niet vinden op het forum (sorry dus alvast voor mijn komende vraag )
Waarom is er geen top 250 gebaseerd op stemgemiddeldes?

Sowieso zou dat niet eerlijk zijn want ik en wsl velen met mij hebben nog lang niet alles wat je kent kunnen beoordelen. Het kan natuurlijk ook niet zo zijn dat een cd waar toevallig vaker op gestemd is hoger uitkomt. In je top 10 staan altijd je 10 favorieten. Als je stemt geef je wsl heel veel cd's evenveel sterren. Komt er toch wel op neer dat je nooit een eerlijke uitslag zou kunnen krijgen als je werkt met de stemgemiddelden.
Of dat de reden is weet ik verder ook niet, maar denk het wel.

MetalDex
Maar met die toplijsten heb je het probleem dat een plaat nooit meer kan zakken: er zijn veel users die een top10 samenstellen, en vervolgens nooit meer op MusicMeter komen. Is dat dan wel eerlijk?
Hier staat OK Computer al tijden op één, maar volgens mij zijn er genoeg albums die een veel hogere gemiddelde waardering krijgen dan dat album. In theorie zou het dus kunnen dat het slechts gewaardeerde album op 1 komt te staan.
En waarom kan er op de ander Meter-sites dan wel gewerkt worden een top250 gebaseerd op stemgemiddeldes?

Reijersen schreef:
(quote)

Daarvoor hebben we bij Muziekgames het topic "Ga jij dit album eens reviewen."

Als dat de enige bron van uitgebreide reviews moet zijn, dan is het inderdaad triest gesteld met MuMe.

MetalDex schreef:
Maar met die toplijsten heb je het probleem dat een plaat nooit meer kan zakken: er zijn veel users die een top10 samenstellen, en vervolgens nooit meer op MusicMeter komen. Is dat dan wel eerlijk?
Hier staat OK Computer al tijden op één, maar volgens mij zijn er genoeg albums die een veel hogere gemiddelde waardering krijgen dan dat album. In theorie zou het dus kunnen dat het slechts gewaardeerde album op 1 komt te staan.
En waarom kan er op de ander Meter-sites dan wel gewerkt worden een top250 gebaseerd op stemgemiddeldes?
Ik heb de antwoorden ook niet, probeerde ook maar wat te verzinnen...

neo
Dat stimulerende om een uitgebreide(re) recensie te schrijven zal toch uit iemand zelf moeten komen. Eerder dan uit zo'n topic. Al is het natuurlijk wel een leuk intiatief.

Een goede recensie schrijven is ook niet zo makkelijk hoor, lang niet iedereen kan dat. Eigenlijk heb ik maar één echte recensie geschreven volgens mij en dat is van Disintegration van The Cure.

neo
Natuurlijk kan niet iedereen een echte recensie schrijven, maar het hoeft ook niet in de vorm van een echte uitgebreide recensie te zijn naar mijn idee. Ik zelf belicht zelf zo weleens een cd vanaf een bepaald punt, zonder dat ik voor- en nadelen aanhaal en dat soort dingen. Zelf schrijf ik om een anekdote heen, een uitgebreide, een diepgaande, een korte samenvattende etc.

Ik mis zo'n kleine afbeelding (avator), die onder je naam staat. Zou leuk zijn...

FunkyMonk schreef:
Ik mis zo'n kleine afbeelding (avator), die onder je naam staat. Zou leuk zijn...

ja; lijkt mij ook leuk

MetalDex
Daar hebben we het hier ook al een keer over gehad.

lambf
Wat ik hier mis, is een Concertdata-pagina, waarop je kan zien wanneer welke artiest waar een concert geeft.

Dat lijkt me ook wel heel leuk.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:50 uur

geplaatst: vandaag om 03:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.