MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?

zoeken in:
Dacht ik ook. Maar blijkbaar zijn de regels wat aangepast:

De titel van een album is over het algemeen op de hoes te vinden, maar anders dan op MovieMeter zijn albumhoezen vaker dan filmposters onderhevig aan aparte opmaak waardoor de albumtitel of zelfs de uitvoerende artiest soms niet op een albumhoes te zien is. MusicMeter hanteert het beleid van AllMusic voor de albumtitels. Bij twijfel, zoals Illinois van Sufjan Stevens, wordt de titel gehanteerd zoals die wordt gebruikt door de artiest zelf en/of het label waarop het album is uitgebracht. De titel zoals vermeld op de hoes kan wel worden opgegeven als alternatieve titel.

klik

Het is natuurlijk vooral aan de crew om de regels goed te kennen en foute correcties niet goed te keuren.

Dan heeft Dwejkk_ gelijk. Lees ook op discogs dat die titel op de zijkant van de cd staat.

Ik heb het inmiddels aangepast.

ben het er wel mee eens dat het inderdaad een goede toevoeging zou zijn als er een goed logboek bijgehouden zou worden met alle wijzigingen, misschien in de toekomst

Ik vraag me af of het mogelijk is om bij een album een link naar de Bandcamp site te plaatsen.
Het zou gebruikers de mogelijkheid geven op zijn minst een paar nummers van een onbekend album te beluisteren. Het is een prima manier om nieuwe bands en albums te introduceren.

Het zou dan vooral een link naar de Bandcamp page van de band zelf moeten zijn omdat de pages van de platenmaatschappijen vaak een tijdelijk karakter hebben.

Als ik een nieuw album toevoeg lever ik er meestal de Bandcamp link bij . Als de optie op de album pagina toegevoegd wordt kunnen gebruikers de link leveren. Al zal die link natuurlijk door de de admins nog wel toegevoegd moeten worden.

Misschien iets om te overwegen?

tnf
Ik mis een mogelijkheid om te zoeken op albums met een minimum aantal reacties eronder. Het is wel mogelijk voor het aantal stemmen dat het heeft gekregen, maar niet voor de lengte van de discussie die eronder staat. Hierdoor kom ik nogal eens op 'blanco' pagina's terecht, en daar heb ik niet altijd zin in. Misschien is het ook een idee om het aantal reacties erbij te zetten in de updates-lijst.

--------------------

Tevens zou het leuk zijn om in je profiel een stukje te kunnen toevoegen over jouzelf versus muziek. Gewoon, een klein beetje extra achtergrond.

Misterfool
Misschien een leuk idee; als het al niet eerder geopperd is. Zou het niet gaaf zijn om in een apart tabblad updates te krijgen van je favoriete muzieklabels. Ik zou het bijvoorbeeld wel leuk vinden om een update te krijgen als Inside-out, Warp, 4AD of ECM weer iets uitbrengt. Sowieso lijkt me dat een plaats waar je nog veel meer mee kunt doen op de site: de labelpagina's!

En ik zou het ook nog steeds gaaf vinden dat je bij albums zoeken op overige gegevens op twee genre's tegelijkertijd kan zoeken. Zo zou ik wel een overzicht willen van Pop/electronic uit de 80;s en folkmetal uit de 00's, bijvoorbeeld.

Sir Spamalot (crew)
Dit is misschien al eens ter sprake gekomen maar ik ga geen 1.896 berichten doorploegen ...

Ik houd mijn collectie bij op MusicMeter (heel handige functie) en ik heb een verlanglijst lopen in Excel, maar is er een mogelijkheid om bij een artiest te zien welke reguliere en/of live-albums ik nog niet heb?

Voorheen was het toch mogelijk om de Mijn Album lijsten te exporteren? Ik kan deze optie nergens meer terugvinden, of kijk ik er overheen?

Japsuh schreef:
Voorheen was het toch mogelijk om de Mijn Album lijsten te exporteren? Ik kan deze optie nergens meer terugvinden, of kijk ik er overheen?

In de zwarte balk rechts bovenaan met je muis over je avatarafbeelding zweven; kolom rechts > Mijn MusicMeter; verder beneden > Gegevens exporteren.

Het zou leuk zijn als je kon zien hoeveel weken een album al in de rotatielijst staat. Courtney Barnett staat bijna een jaar aaneengesloten in de rotatielijst. Er zullen albums langer in die lijst hebben gestaan maar voor een debuutplaat is dit geen slechte prestatie.

Ik mis tuktak. Ik heb helemaal niets vernomen van zijn vertrek?

FlyLo schreef:
Ik mis tuktak. Ik heb helemaal niets vernomen van zijn vertrek?

Ja, jij komt hier minder vaak - da's alweer zo'n 8 weken geleden. Denk dat bij hem de sjeu eraf was

Maar ik snap je punt, ook hier!

Het lijkt mij heel erg handig als je je kunt abonneren op artiesten, en een melding krijgt wanneer er een nieuw album van die artiest op de site is gezet.

Bij het stemmen, zou ik het fijn vinden als dat op decimalen kon 4.1 bv. Of op zn minst werken met kwarten, 4.25 ofzo.

Deranged
Wat ik mis zijn moderators. Kunnen er best nog een paar bij.

Ook vind ik dat personen die voorheen modereerden maar nu niet meer, dit eigenlijk weer zouden moeten gaan doen.

Deranged schreef:
Ook vind ik dat personen die voorheen modereerden maar nu niet meer, dit eigenlijk weer zouden moeten gaan doen.

Sorry, geen tijd meer voor.

Maar ik dacht dat jij niet zo van moderators hield, dat jij meer van het 'vrijheid, blijheid'-principe was?

Deranged
Een mens kan veranderen.

Met name door alles wat zij hoort en ziet.

Deze dagen meer van het strakgetrokken krakeel, de onverstoorde rimpeling bruut bestreden, de zachtmoedige frivool hardhandig de kop afgeknepen.

Zien we hier steeds minder, en dat is een ontwikkeling waar wij best even notie van mogen nemen.

Een gebrek.

Zorgwekkend.

Leidt tot gemis.

Ik mis.

Staat tot droefenis.

En dat is gewoon best verdrietig, dus vandaar.

Paar off-topic berichten verwijderd. Het 'Wat mis je op MusicMeter'-topic is niet bedoeld om userbans te bespreken. De mededeling in het bantopic dekt op dat vlak de hele lading.

off-topic bericht verwijderd.

ArthurDZ schreef:
Het 'Wat mis je op MusicMeter'-topic is niet bedoeld om userbans te bespreken. De mededeling in het bantopic dekt op dat vlak de hele lading.

Wat ik weleens mis is de mogelijkheid om in je eigen stemmen te zoeken op label.

Als het niet veel werk is dat mogelijk te maken en je weet eens niet wat doen, Jordy...

Muziek DVD's, of anders bij een artiest een link naar deze.
Volgens mij mag Purple Rain en Under a Blood Red Sky wel op MovieMeter, dan zou je een directe link daar naar toe kunnen plaatsen.

Dus wel aanwezig.
Bij die van U2 nog niet.

Op deze pagina https://www.musicmeter.nl/release/new zou ik graag naast bandnaam en titel album ook het genre('s) zien en het land van herkomst. Graag dat dan vlak naast de blauwe ster van de stemmen (lijkt me dan meer ordelijk)

Er zijn weken dat er maar 1, 2 of 3 albums die eruit springen om te gaan luisteren maar de rest kan ik lastiger vinden. Ik weet dat er die pop-up scherm functie is. Maar omdat er veel Metal en Rock wordt toegevoegd zit ik vaker daar die schermpjes van te bekijken. Op die manier vallen albums in andere genres gemakkelijker op.

Ponty Mython
Ik mis een download album-knop.

Een leuk voetbaltopic waar slowchat toegestaan is

Ga je echt overal zitten janken, luigifort?

Ik zou graag reageren, maar dat wordt dan weggehaald hier. Gelukkig vinden de meesten het niet erg zoals het er soms aan toe gaat

panjoe (moderator)
Off-topic berichten verwijderd.

tnf
Het zou handig zijn om in die enorme waslijst op https://www.musicmeter.nl/updates direct te kunnen zien wat voor genre het is. En eventueel ook wat de waardering is, het aantal reacties dat al bij het album geplaatst is (het ene heeft honderden reacties, bij het andere is niks te lezen) en het aantal stemmen.

Het scheelt een hoop onnodig klikken en uitklappen, je kunt zo veel sneller en gerichter dingen verkennen.

Voor een kleine uitbreiding van het profiel, met een vakje waarin je bijvoorbeeld iets over jouzelf versus muziek kunt vertellen, ben ik btw nog steeds (zoiets heb ik al eerder gezegd, zie ik).

Gast
geplaatst: vandaag om 08:53 uur

geplaatst: vandaag om 08:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.