De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?
zoeken in:
0
geplaatst: 21 januari 2007, 21:42 uur
Dat lijkt mij ook leuk om te hebben, staat redelijk hoog op de wensenlijst.
0
geplaatst: 21 januari 2007, 22:36 uur
Paalhaas schreef:
Meer serieuze reviews van meer dan 5 regels waar je iets aan hebt. Die zijn er wel, maar helaas dungezaaid.
Meer serieuze reviews van meer dan 5 regels waar je iets aan hebt. Die zijn er wel, maar helaas dungezaaid.
En de vraag is of ze gelezen worden en dat users er niet hard doorheen scrollen. Ik heb er dit weekend weer eens een aantal geschreven, maar zit iedereen er op te wachten? Laat staan of ze het wel lezen. Marc Almonds Mother Fist is er eentje die zo'n behandeling heeft gekregen, maar ik geloof er geen hol van dat velen dat gelezen hebben. Dus je kunt je soms ook afvragen of het wel zijn nut heeft. De enige reacties die ik op mijn stukjes gelezen heb zijn bij de echt grote namen als Radiohead en Sigur Ros en ja dan ben ik er op een gegeven moment wel snel klaar mee hoor. Want dit soort grote namen zijn er niet in overvloed.
Nu heb ik daar persoonlijk lak aan en schrijf ik stug door, maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen niet uitnodigend is om stukjes van dit kaliber te typen als er toch geen hond naar om kijkt.
0
geplaatst: 21 januari 2007, 22:39 uur
aERodynamIC schreef:
Nu heb ik er persoonlijk lak aan en schrijf ik stug door, maar ik kan me voorstellen dat het voor velen niet uitnodigend is om stukjes van dit kaliber te typen als er toch geen hond naar om kijkt.
Nu heb ik er persoonlijk lak aan en schrijf ik stug door, maar ik kan me voorstellen dat het voor velen niet uitnodigend is om stukjes van dit kaliber te typen als er toch geen hond naar om kijkt.
Ik heb al verschrikkelijk veel recensies gelezen, maar meestal zonder reactie te posten.
0
geplaatst: 21 januari 2007, 22:41 uur
Ik lees ze vaak wel. Die van Marc Almond dan weer niet, maar dat komt vanzelf wel als ik (eindelijk
) dat album eens beluister en er dan weer over ga lezen op MuMe. Want die recensies kunnen natuurlijk ook maanden of zelfs jaren na schrijven nog gelezen worden...
Ben in ieder geval blij dat er mensen zijn die mooie posts schrijven!
) dat album eens beluister en er dan weer over ga lezen op MuMe. Want die recensies kunnen natuurlijk ook maanden of zelfs jaren na schrijven nog gelezen worden...Ben in ieder geval blij dat er mensen zijn die mooie posts schrijven!
0
geplaatst: 21 januari 2007, 22:43 uur
Hoeft ook niet natuurlijk (in tegendeel want dan raken we telkens off topic).
Maar ik kan me zo voorstellen dat het maar een klein clubje op deze site is die lange stukken wil lezen en dan is het simpelweg niet uitnodigend voor diegenen met drempelvrees. Waarom een langer stuk schrijven als je het gevoel hebt dat niemand het leest. Zeker bij artiesten die minder geliefd zijn op de site........
Uiteraard weet ik dat niet zeker natuurlijk
Maar ik kan me zo voorstellen dat het maar een klein clubje op deze site is die lange stukken wil lezen en dan is het simpelweg niet uitnodigend voor diegenen met drempelvrees. Waarom een langer stuk schrijven als je het gevoel hebt dat niemand het leest. Zeker bij artiesten die minder geliefd zijn op de site........
Uiteraard weet ik dat niet zeker natuurlijk

0
geplaatst: 21 januari 2007, 22:51 uur
Ach, je moet er zelf ook wel lol in hebben. Ik merk dat ik na het schrijven van een wat langere bespreking soms anders naar een album ga kijken en luisteren. Op die momenten besef ik vaak hoe dierbaar juist dat album voor me is.
Daarom wil ik voorlopig nog wel meer albums met hoge score voorzien van een wat uitgebreider stuk.
Alleen voor mezelf al is het leuk te doen en dat is denk ik wel een voorwaarde om er aan te gaan beginnen.
Daarom wil ik voorlopig nog wel meer albums met hoge score voorzien van een wat uitgebreider stuk.
Alleen voor mezelf al is het leuk te doen en dat is denk ik wel een voorwaarde om er aan te gaan beginnen.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 00:03 uur
Ik vind je stukjes altijd heerlijk om te lezen, dus vooral zo doorgaan aERo 

0
geplaatst: 22 januari 2007, 01:56 uur
aERodynamIC schreef:
Ach, je moet er zelf ook wel lol in hebben. Ik merk dat ik na het schrijven van een wat langere bespreking soms anders naar een album ga kijken en luisteren. Op die momenten besef ik vaak hoe dierbaar juist dat album voor me is.
Uiteindelijk is het natuurlijk ook een soort hobby om recensie's te schrijven, maar uiteraard is het dan leuk om reacties te krijgen zodat je weet dat mensen het lezen, er wat aan hebben, het waarderen e.d. Maar er zijn denk ik heel veel mensen die wel lezen, maar niks schrijven. Soms valt er natuurlijk ook nog weinig te zeggen. Ik merk zelf dat ik lange recensies meer als informatief lees; zelf trek ik toch wel weer mijn eigen conclusies. Op korte stukken ben ik eerder geneigd inhoudelijk te reageren, maar je moet het album ook kennen om te reageren.Ach, je moet er zelf ook wel lol in hebben. Ik merk dat ik na het schrijven van een wat langere bespreking soms anders naar een album ga kijken en luisteren. Op die momenten besef ik vaak hoe dierbaar juist dat album voor me is.
Hoe dan ook: gewoon blijven schrijven, want zolang jij het leuk vindt om te doen zijn er altijd mensen die je er een plezier mee doet.
0
fastpulseboy
geplaatst: 22 januari 2007, 03:09 uur
de stukken van aerodynamic zijn zeer onderhoudend en herkenbaar. Kan me tot nu toe altijd vinden in het verhaal, maar ja zijn dan natuurlijk ook platen waar ik zelf erg blij van wordt maar de verwoording maakt me altijd blij.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 08:32 uur
aERodynamIC schreef:
En de vraag is of ze gelezen worden en dat users er niet hard doorheen scrollen.
En de vraag is of ze gelezen worden en dat users er niet hard doorheen scrollen.
Een vraag die rijkelijk te laat gesteld wordt.
Een tijd geleden was er een mooi groepje van zulke users, maar op zich is het een redelijk visieuze cirkel. Geen uitgebreidere berichten, minder van zulke users. etc
Leuk dat je blijft volhouden, maar vraag me af of dat het tij nog kan keren.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 10:57 uur
Ik heb ze allemaal in ieder geval met veel plezier gelezen aERo.
Ik zal zelf ook weer eens een mooie recensie ergens schrijven. Van de week heb ik nog niet echt heel veel tijd, maar ik denk dat ik er wel even tijd voor vrijmaak.
Ik zal zelf ook weer eens een mooie recensie ergens schrijven. Van de week heb ik nog niet echt heel veel tijd, maar ik denk dat ik er wel even tijd voor vrijmaak.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 11:41 uur
Onderhond schreef:
Een tijd geleden was er een mooi groepje van zulke users, maar op zich is het een redelijk visieuze cirkel. Geen uitgebreidere berichten, minder van zulke users. etc
(quote)
Ach vroeger was alles beter?
OH blijf toch lekker je eigen recensies schrijven, zeker een persoon als jij laat je toch niet afremmen?
0
geplaatst: 22 januari 2007, 11:45 uur
Ik vond MuM voorheen veel leuker ja.
En ik laat me niet afremmen door negatieve commentaar, wel als blijkt dat ik enkel schrijf voor mezelf en web crawlers.
En ik laat me niet afremmen door negatieve commentaar, wel als blijkt dat ik enkel schrijf voor mezelf en web crawlers.
0
Yanina
geplaatst: 22 januari 2007, 11:46 uur
aERodynamIC schreef:
Ik lees ze met belangstelling en hecht er ook waarde aan.

0
geplaatst: 22 januari 2007, 12:20 uur
Onderhond schreef:
Ik vond MuM voorheen veel leuker ja.
Mensen laat je ajb door niemand afremmen met schrijven. Deze site heeft megaveel leden en als ik heeeeel pessimistisch zou zijn dan durf ik nog met zekerheid te zeggen dat elke lange recensie door minimaal tientallen mensen wordt gelezen en dat lijkt mij toch al een redelijke score. Als een site zo groot wordt als deze is het niet meer dan logisch dat er naar verhouding maar heel weinig mensen echte recensies schrijven, tenslotte is dat een hele kunst, waar veel mensen absoluut geen kaas van hebben gegeten. Juist die enkelen hier die het wel kunnen en ook doen worden maximaal gewaardeerd door de rest, ben ik van overtuigd.Ik vond MuM voorheen veel leuker ja.
0
fastpulseboy
geplaatst: 22 januari 2007, 12:50 uur
wat een storm in een glas water zeg. Schrijf lekker, wat maakt het uit of er 2 mensen het met plezier lezen of 20. Als je het toch leuk vind om te kalken over een plaat doe je dat toch gewoon.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 12:53 uur
Precies. Ik lees graag de langere recensies, aangezien dit een duidelijker beeld geeft van een album. Ik heb zelf wel een keer geprobeerd een mooie recensie te schrijven, maar ik kwam absoluut niet uit mijn woorden! Daarom niets dan lof voor de mensen die wel de recensies schrijven, zodat mensen als ik die weer kunnen lezen.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 13:02 uur
fastpulseboy schreef:
Schrijf lekker, wat maakt het uit of er 2 mensen het met plezier lezen of 20.
Schrijf lekker, wat maakt het uit of er 2 mensen het met plezier lezen of 20.
Als wat je schrijft geen reactie uitlokt (in de vorm van commentaar of stemmen) dan is het redelijk nutteloos nog te schrijven op een site als deze.
Blijft een _discussie_ site natuurlijk.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 13:10 uur
Onderhond schreef:
Als wat je schrijft geen reactie uitlokt (in de vorm van commentaar of stemmen) dan is het redelijk nutteloos nog te schrijven op een site als deze.
(quote)
Vind ik niet.
Het Forum is het deel in Musicmeter waar - gediscusseerd - word. De mogelijkheid die we krijgen te reageren op albums, is enkel om muziek te bespreken.
Ik denk dat ik daar op een of andere manier wel een onderscheid in maak.
Volgens mij heb ik nog nooit een reactie gekregen op iets dat ik schreef [overdreven]. Doe het dan ook gewoon omdat ik het leuk vind, en omdat ik weet dat je tegenwoordig door middel van zoveel sites terecht kan komen op bijv. een album op musicmeter.
Vroeg of laat is er vast iets of iemand dat jou stukje leest, ... of niet natuurlijk.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 13:11 uur
Onderhond schreef:
Waarom? Je kan het toch ook gewoon als informatief lezen? Als je lid bent van de OOR ga je ze toch ook geen brief schrijven als reactie op een recensie? (quote)
Reageren mag, maar hoeft niet.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 13:14 uur
Ach ik heb het ook zo vaak. Krijg wel reacties indien het een bekend filmscore is, maar er zijn ook honderden gevallen waarbij het enkel bij mijn stem en recensie blijft. Zo kunnen ook mensen een film net hebben gezien, via de link hier een stukje lezen. Blijf lekker doorgaan. Zo heb ik ook enkele eigen websites die druk bezocht worden, en slechts af en toe van iemand een mailtje krijg over zus en zo. Het is voor mij persoonlijk geen ramp.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 13:15 uur
reptile71 schreef:
Als je lid bent van de OOR ga je ze toch ook geen brief schrijven als reactie op een recensie?
Als je lid bent van de OOR ga je ze toch ook geen brief schrijven als reactie op een recensie?
En als niemand OOR meer leest stopt het blad er gewoon mee.
Ik verwacht gewoon op één of andere manier feedback, in de vorm van reacties, stemmen of aanraders. Die krijg ik hier al een tijd niet meer, dus is het nutteloos om er verder nog veel energie in te steken voor mij.
Nagelschip: veel succes, zullen zien hoe lang je het volhoudt.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 13:25 uur
Door het 'Ga dat album eens reviewen'-topic leek het toch een tijdje beter te gaan op MuM. Inmiddels is dat helaas alweer een beetje doodgebloed.
Ik lees jouw berichtjes nog steeds erg graag Niels, zijn ook genoeg dingen die ik vanwege jouw stukje ben gaan luisteren. Geldt ook voor anderen natuurlijk.
In ieder geval zal ik zelf in de toekomst wat vaker stukjes plaatsen. Maar nu ben ik tentamens leren.
Ik lees jouw berichtjes nog steeds erg graag Niels, zijn ook genoeg dingen die ik vanwege jouw stukje ben gaan luisteren. Geldt ook voor anderen natuurlijk.
In ieder geval zal ik zelf in de toekomst wat vaker stukjes plaatsen. Maar nu ben ik tentamens leren.

0
geplaatst: 22 januari 2007, 14:05 uur
Onderhond schreef:
Precies, maar ik zie hier elke dag nog een behoorlijke massa mensen online, dus geen reden om er mee op te houden. (quote)

Hoewel ik al ruim een jaar geregistreerd ben hier op MuMe, ben ik pas sinds enkele weken actief hier. Ik was de site tegengekomen, had me aangemeld, hem in mijn fav's gezet en was er verder niet meer aan toe gekomen of had er geen zin in. Nu ik de site als het ware herontdekt heb, werkt hij voor mij als een stimulans eens wat vaker iets te downloaden wat ik in het geheel niet ken, ik leer nieuwe muziek ontdekken, mede dankzij de recencies, maar ook dankzij de korte opmerkingen van mensen. Daarnaast vind ik het een leuk vermaak hier en daar wat te discussiëren. Al met al: ik heb plezier van deze site en het verruimt mijn muzieksmaak, -kennis, -verzameling etc. Voor mij is het niet doodgebloed, ik begin hier nog maar net. En er komt vast een tijd dat ik hier heel lang niet meer kom, maar zo gaat dat bij mij met alles. Zelfs mijn eigen forum bezoek ik soms maandenlang niet of nauwelijks.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 14:55 uur
reptile71 schreef:

(quote)
Precies, maar ik zie hier elke dag nog een behoorlijke massa mensen online, dus geen reden om er mee op te houden. 
Maar amper mensen die langdurig interesse in kunnen tonen in het electronisch genre. Die massa gedraagt zich jammer genoeg ook iets teveel als massa.
Vroeger zaten er meer, die zijn nu verdwenen. Al kan dit waarschijnlijk beter in het MM (d)evaluatie topic.
0
geplaatst: 22 januari 2007, 15:21 uur
Onderhond schreef:
Maar amper mensen die langdurig interesse in kunnen tonen in het electronisch genre. Die massa gedraagt zich jammer genoeg ook iets teveel als massa.
Vroeger zaten er meer, die zijn nu verdwenen. Al kan dit waarschijnlijk beter in het MM (d)evaluatie topic.
Ja maar ik hop ook van hot naar her hier om muziek te ontdekken, daar is toch niks verkeerds aan! Juist mooi dat mensen hier niet in een genre blijven hangen. Misschien dat er hier gewoon erg weinig mensen komen die geïnteresseerd zijn in electronische muziek en dat je daarvoor dus beter een andere site op kan zoeken. (niet dat ik je weg wil hebben hoor, maar is zonde als je hier mist wat je zoekt toch?)(quote)
0
geplaatst: 22 januari 2007, 15:37 uur
Onderhond schreef:
Net wat Reptile zegt,
Volgens mij loop je hier dan tegen je eigen probleem op. Een probleem dat je toch echt zelf in de hand hebt, en niemand anders

0
geplaatst: 22 januari 2007, 15:41 uur
Onderhond schreef:
(quote)
Is ook jammer. Gelukkig hou ik nog van wat meer genres buiten electronische muziek, want op dat gebied is er bitter weinig te beleven ja. Ik doe op dat gebied dus ook verrassend weinig tips meer op de laatste tijd

0
Yanina
geplaatst: 22 januari 2007, 16:05 uur
"Onderhond"
Ik ben erg bedroefd dat ook ik hierbij tot "de massa" gerekend word nu ik niet beschik over afdoende adequate kennis van wat er zoal heden ten dage gaande is in de electronica!Aan degene die zich afvraagt of zijn commentaar wel eens wordt gelezen: Ik las zojuist bij een album wereldmuziek iets in de trant staan van: "Piet is dit iets voor jou? Ik ben vooral geïnteresseerd in de fluit".
Dit topic leest overigens als een tierelier. Het vormt een welkome onderbreking tussen het werk door!
* denotes required fields.