De Site / Algemeen / Muziek dvd's
zoeken in:
0
geplaatst: 21 mei 2007, 19:54 uur
Mochten er ooit muziekdvd's op de site komen, dan meld ik me vrijwillig aan voor het goed/afkeuren daarvan 

0
geplaatst: 21 mei 2007, 23:14 uur
Ik kan me voorstellen dat Jordy z'n site enigszins naar de knoppen ziet gaan als dat hele muziek-dvd gebeuren toegevoegd zou worden. Omdat er, tenminste dat maak ik op uit dit topic, teveel 'onzin'-dvd's uitgebracht worden. Maar, dit geldt netzo goed voor CD's, hoeveel samplers, onbekende verzamelalbums heb je wel niet? Volgens mij nog veel meer. Lijkt me op deze site ook niet wenselijk. Ik heb een stukje terug in dit topic al een aardig setje regels gezien voor het toevoegen van dvd's, lijkt me een mooi begin om vanuit daaruit de toevoegregels op te stellen.
Ik snap de gedachte om muziek dvds weg te houden van de site maar nog meer snap ik de urgentie om muziek dvd's er wel op te zetten. Ik vind juist dat er al heel veel moois op dvd is uitgebracht. M'n absolute nummer 1 is zelfs een muziek dvd.
Ik snap de gedachte om muziek dvds weg te houden van de site maar nog meer snap ik de urgentie om muziek dvd's er wel op te zetten. Ik vind juist dat er al heel veel moois op dvd is uitgebracht. M'n absolute nummer 1 is zelfs een muziek dvd.
0
geplaatst: 23 mei 2007, 21:31 uur
LeenLief schreef:
Via musicmeter, boekmeter en moviemeter genereer ik lijstjes van mijn boeken-, muziek- en filmbezit. Heel handig! Helaas kan ik dus nergens mijn muziekdvdcollectie kwijt! Die groeit gestaag, maar blijft dus helaas uit mijn lijstjes. Zou ideaal staan bij mijn lijstje op musicmeter. Vind het trouwens raar dat je wel videoclips kunt toevoegen, maar geen muziekdvd's waar die videoclips op staan.
Via musicmeter, boekmeter en moviemeter genereer ik lijstjes van mijn boeken-, muziek- en filmbezit. Heel handig! Helaas kan ik dus nergens mijn muziekdvdcollectie kwijt! Die groeit gestaag, maar blijft dus helaas uit mijn lijstjes. Zou ideaal staan bij mijn lijstje op musicmeter. Vind het trouwens raar dat je wel videoclips kunt toevoegen, maar geen muziekdvd's waar die videoclips op staan.
Mag ik me bij die mening aansluiten?
Eigenlijk is het zo eenvoudig: naast de rubriek EP's, reguliere albums, verzamelalbums en videoclips een rubriekje met dvd's.
0
MetalDex
geplaatst: 26 mei 2007, 21:48 uur
Is er binnen de crew een discussie gaande over het wel of niet toelaten van muziekdvd's? Of is daar (momenteel) nog helemaal geen sprake van? Ik zou het persoonlijk een hele mooie toevoeging vinden (als dat helpt
).
).
0
geplaatst: 27 mei 2007, 00:34 uur
HammerHead schreef:
Nee, er is geen discussie over gaande.
Nee, er is geen discussie over gaande.
Mag wat mij betreft weer op gang komen, want als zelfs avatars er al zo snel komen en ik even terug kijk naar de reactie van Jordy uit 2005 op pagina 1 vind ik het geen gek idee om dit weer eens onder de loep te nemen. We zijn immers 2 jaar verder..... en ik vind muziek-dvd's een interesantere aanvulling op de site dan avatars (ook al heb ik zelf niet zo veel met muziek dvd's).
0
geplaatst: 27 mei 2007, 10:58 uur
Ik ben nog steeds van mening dat we op deze site muziek beoordelen, en niet films, registraties of clipverzamelingen waarbij muziek slechts 1 van de aspecten is die de kwaliteit bepalen.
Daarnaast ben ik nog steeds van mening dat er geen goede regels te verzinnen zijn waardoor er voorkomen wordt dat er straks verschrikkelijk veel meuk wordt toegevoegd. Per artiest tientallen registraties, clip verzamelaars, MTV specials, etc etc etc. Sorry.
Daarnaast ben ik nog steeds van mening dat er geen goede regels te verzinnen zijn waardoor er voorkomen wordt dat er straks verschrikkelijk veel meuk wordt toegevoegd. Per artiest tientallen registraties, clip verzamelaars, MTV specials, etc etc etc. Sorry.
0
nanneb
geplaatst: 27 mei 2007, 19:43 uur
jammer. het is toch Music-meter en niet CD-meter?
Bij artiesten staat nu een onderdeel met reguliere albums en een met verzamel/live, ik denk dat er ook wel een onderdeel onderkan met muziek dvd's (van die artiest). er worden inderdaad veel dvd's met slechte kwaliteit op de markt gebracht, wat er dan waarchijnlijk ook tussengezet gaat worden. maar dankzij het sterren systeem kan je dan wel zien of een dvd al dan niet de moeite waard is.
Bij artiesten staat nu een onderdeel met reguliere albums en een met verzamel/live, ik denk dat er ook wel een onderdeel onderkan met muziek dvd's (van die artiest). er worden inderdaad veel dvd's met slechte kwaliteit op de markt gebracht, wat er dan waarchijnlijk ook tussengezet gaat worden. maar dankzij het sterren systeem kan je dan wel zien of een dvd al dan niet de moeite waard is.
0
geplaatst: 27 mei 2007, 20:14 uur
Het is hier toch Music-meter en niet Muziek-gerelateerd-beeldmateriaal-meter?
0
geplaatst: 27 mei 2007, 20:22 uur
Maar er mogen dan wel clips geplaatst worden bij albums... Is toch ook beeldmateriaal lijkt me. Jammer, jammer hoor...
0
geplaatst: 27 mei 2007, 20:26 uur
Het had mij op zich wel aardig geleken, maar ik moet zeggen dat ik ook helemaal niets om muziekDVD's geef... de enige die ik ooit heb gekocht is een clipverzamelaar van Blur en die heb ik ook maar 1 keer gezien.
0
geplaatst: 27 mei 2007, 20:29 uur
Kan, maar er is blijkbaar wel een enorme behoefte aan gezien de reacties van veel users. Ik vind het ook een gemis hier. Als je deze site echt alleen maar om de muziek wilt laten draaien dan moet je ook geen videoclips toestaan. Maar goed, dat denk ik dus.
0
geplaatst: 27 mei 2007, 20:35 uur
Tja, en geen albumhoes tonen, is ook geen muziek. Het gaat mij er om dat je naar mijn mening niet op muziek (video) dvd's moet gaan stemmen alsof het vergelijkbaar is met een audio drager.
Sorry, voor de mensen die het anders zouden willen zien.
Sorry, voor de mensen die het anders zouden willen zien.
0
geplaatst: 27 mei 2007, 20:39 uur
musicfriek schreef:
Kan, maar er is blijkbaar wel een enorme behoefte aan gezien de reacties van veel users. Ik vind het ook een gemis hier. Als je deze site echt alleen maar om de muziek wilt laten draaien dan moet je ook geen videoclips toestaan. Maar goed, dat denk ik dus.
Die videoclips zijn juist handig om te kunnen kijken wat voor muziek het is. En bovendien, op de clips kun je niet stemmen.
0
nanneb
geplaatst: 27 mei 2007, 23:05 uur
wie heeft het over een vergelijking van een dvd met een cd??
je heb goede en slechte dvd's van artiesten. dus dan is musicmeter, net als met albums, een handige site om te kijken welk album, in dit geval dus dvd, het meest gewaardeerd wordt. zodat je daar dan als eerste naar ga kijken al zou je naar een dvd van een artiest opzoek zijn.
je heb goede en slechte dvd's van artiesten. dus dan is musicmeter, net als met albums, een handige site om te kijken welk album, in dit geval dus dvd, het meest gewaardeerd wordt. zodat je daar dan als eerste naar ga kijken al zou je naar een dvd van een artiest opzoek zijn.
0
geplaatst: 28 mei 2007, 00:09 uur
nanneb schreef:
Door een muziek dvd (met video dus) op deze site toe te laten, impliceer je dat het op dezelfde manier te beoordelen is als de andere "dingen" op de site. Ik vind dat dat niet zo is, omdat bij een video-registratie veel meer aspecten komen kijken dan alleen de muziek. We proberen op elke site af te schermen wat wel en wat geen film, boek of album is. Daarom worden er ook geen soaps, strips of singles toegelaten.
Dat het interessant kan zijn om muziek dvd's te beoordelen, en dat het jammer is dat je bij artiesten geen live registraties ziet, daar kan ik me best iets bij voorstellen. Maar boeken over artiesten horen op BoekMeter.nl, documentaires over artiesten op MovieMeter.nl, live registraties van artiesten op ConcertMeter.nl, videoclips van artiesten op VideoclipMeter.nl, bladmuziek van artiesten op BladmuziekMeter.nl, etc
0
geplaatst: 28 mei 2007, 00:25 uur
Jordy schreef:
live registraties van artiesten op ConcertMeter.nl, videoclips van artiesten op VideoclipMeter.nl, bladmuziek van artiesten op BladmuziekMeter.nl, etc
live registraties van artiesten op ConcertMeter.nl, videoclips van artiesten op VideoclipMeter.nl, bladmuziek van artiesten op BladmuziekMeter.nl, etc
Jij gaat het dus nog druk krijgen

Maar het is waar: dvd's zijn erg lastig te beoordelen omdat het niet afgebakend is.
0
geplaatst: 28 mei 2007, 00:31 uur

En voor dat iemand nu zegt "maar er staan toch wel videoclips op MusicMeter", ik bedoel natuurlijk als primair onderwerp. Dat bij een album extra info gegeven wordt door middel van de hoes, de clips en theoretisch ook de bijbehorende lyrics, bladmuziek of het draaiorgelboek, dat doet niets af van het feit dat we gewoon het album beoordelen.
0
geplaatst: 29 mei 2007, 14:49 uur
We appreciëren natuurlijk allen het werk van Jordy en co en zijn dankbaar voor het bestaan van de site ... zoals de mensheid tevreden is over de schepping ...
Neemt niet weg dat de mensen terecht vragen stellen waarom er natuurrampen zijn, of ziektes ... zoals ik de afwezigheid van dvd's heel bekrompen vind ...
Tja, het zal wel de mening van een Belgje zijn zeker ...
Neemt niet weg dat de mensen terecht vragen stellen waarom er natuurrampen zijn, of ziektes ... zoals ik de afwezigheid van dvd's heel bekrompen vind ...
0
nanneb
geplaatst: 30 mei 2007, 16:09 uur
musicboy schreef:
dankbaar voor het bestaan van de site ... zoals de mensheid tevreden is over de schepping ...
dankbaar voor het bestaan van de site ... zoals de mensheid tevreden is over de schepping ...

musicboy schreef:
niet alleen van een belg hoor...

0
geplaatst: 18 juni 2007, 09:56 uur
En intussen is de nieuwe storm weer gaan luwen. Het vagevuur wordt ons nog wel gegund, maar de hemel is onbereikbaar.
0
geplaatst: 31 juli 2007, 17:39 uur
Er is hier plaats voor
- tv
- voetbal
...
maar niet voor muziekdvd's.
Dat slaat echt nergens op he???????
Is het mogelijk eens een overzicht te krijgen met deftige argumenten waarom het niet kan.
Toegegeven, in het forum is er wat plaats voor, maar dat is een doekje voor het bloeden he. En aub, het argument van 'start gerust je eigen site voor dvd's' is goedkoop.
- tv
- voetbal
...
Is het mogelijk eens een overzicht te krijgen met deftige argumenten waarom het niet kan.
Toegegeven, in het forum is er wat plaats voor, maar dat is een doekje voor het bloeden he. En aub, het argument van 'start gerust je eigen site voor dvd's' is goedkoop.
0
geplaatst: 31 juli 2007, 18:01 uur
musicboy schreef:
Er is hier plaats voor
- tv
- voetbal
...
Er is hier plaats voor
- tv
- voetbal
...
Tjongejonge, jij bent wel mister muziekdvd zeg.
Volgens mij is hier net zoveel ruimte (zo niet meer) voor muziekdvd's als tv en voetbal.
0
geplaatst: 31 juli 2007, 18:14 uur
Krachtige argumentatie!
Sorry, de ironie ligt er te dik op, bijna zo dik als in je antwoord, Jazper ...
0
geplaatst: 31 juli 2007, 18:57 uur
musicboy schreef:
Krachtige argumentatie!
Krachtige argumentatie!
Het was geen argumentatie tegen muziekdvd's (ik vind het weliswaar geen goed idee), meer een reactie op je terugkerende verongelijkte berichtjes over het uitblijven van muziekdvd's op deze site.
Er is behoorlijk wat over gediscussieerd in dit topic. Voors en tegens zijn genoemd, blijkbaar weegt tegen, in ieder geval vooralsnog, zwaarder dan voor. So be it, zou ik dan denken. Blijven drammen lijkt me in ieder geval geen goed idee. En de er-wordt-toch-niet-naar-mij-geluisterd-houding danwel het-is-belachelijk-houding helpt echt niet mee als je iets wil bereiken. Het is misschien niet je bedoeling zo over te komen, op mij komt het dat wel.
Je dvd-berichten kun je trouwens vast ook wel kwijt bij de artiestenpagina's. Dat is dan weer een tip

0
nanneb
geplaatst: 7 november 2007, 10:22 uur
De nieuwe muziek dvd van Queen Rock Montreal / Live Aid is echt fantastisch! jammer dat ik er hier geen cijfer voor kan geven... 

0
geplaatst: 26 december 2007, 00:48 uur
Ik zou het eigenlijk wel te gek vinden als ook muziek-dvd's toegevoegd zouden kunnen worden. Ze geven vaak een meerwaarde aan de artiesten in kwestie en bevatten ook vaak exclusief materiaal. Ikzelf heb er een hele hoop, ook krijg ik ze van maatjes, en elke keer is het weer verrassend, dan kom ik hier en kan ik ze niet bespreken of aanraden. Het zou dan gewoon apart bij de diskografiëen gezet kunnen worden met dezelfde werkwijze om ze toe te voegen als bij de cd's. Sommige releases verschijnen als 'nieuw album' exclusief als dvd-audio of dvd, zoals sommige Zappa-uitgaves en er is geloof ik ook een van Borsato uitgebracht.
Dan zou het toch wel leuk zijn om deze site op de hier voorgestelde wijze toch nóg completer en interessanter te maken (Het is zeker al de interessantste Nederlandse muzieksite, hoor!)
Dan zou het toch wel leuk zijn om deze site op de hier voorgestelde wijze toch nóg completer en interessanter te maken (Het is zeker al de interessantste Nederlandse muzieksite, hoor!)
0
Harald
geplaatst: 31 januari 2008, 08:59 uur
Waarom niet een DVDmuziekmeter die los van deze site staat, wel met een link met elkaar verbonden, net als Movie, Boek en Game meter? Alleen voor muziek DVD's en niet voor registraties, clip verzamelaars, MTV en dit soort dingen. Ik kan geen reden verzinnen die er tegen spreken en een DVDmuziek meter is zeker een interesantere aanvulling en een verijkking voor alle muziek liefhebbers.
0
geplaatst: 4 februari 2008, 21:11 uur
We zijn nu met ruim 20000 gebruikers. Kunnen we niet een enquete houden? Ik stem voor toevoeging van muziek-DVD's. Immers, er zijn inmiddels zo ontzettend veel hele mooie live-DVD's verkrijgbaar. Die moeten ook ergens een plekje hebben. En bij live-DVD's gaat het toch ook echt om de muziek, hoor!
* denotes required fields.