menu

De Site / Algemeen / Google ads / reclame op MusicMeter

zoeken in:
Sietse
Jordy schreef:
(quote)


hoe meer mensen jij Adblock aanraadt, des te groter wordt de kans dat ik me binnenkort eens in Adblock-detectie scriptjes ga verdiepen waarmee mensen met deze plugin de site niet meer op kunnen

Maar goed, even serieus, volgens mij zal dat niet nodig zijn, en is het internetklimaat nog steeds gezond genoeg dat een site als deze zich met een bescheiden hoeveelheid reclame kan redden. En als dat niet zo blijkt te zijn zal ik waarschijnlijk eerder de boel opdoeken dan dat ik overga tot het pesten van adblockers en het tonen van popups, popunders en overlays. Dus ook ik hoop dat het hier bij blijft.


ik hou mijn mond verder, want ik snap dat je de reclame nodig hebt (vandaar ook dat ik het eerst voor deze site wel aan had staan, maar als ik er niet op klik heb je er toch niets aan...)

Maar ik zal eens kijken hoe dat bij deze site ook alweer was

avatar van Jordy
starbright boy schreef:

Van mij pertinent niet. Niet omdat ik er geen geld aan zou willen besteden, maar omdat dat de site namelijk wèl fors in zijn karakter zou aantasten.


Eens. Deze site zal nooit betaald worden, inderdaad, en ook nooit om donaties gaan bedelen om met pijn en moeite in de lucht te blijven. Als je betaalt verwacht je toch een mate van professionaliteit, een hoeveelheid uptime, een bepaalde service die ik absoluut niet kan en wil bieden. Ik wil gewoon ook in de toekomst de site af en toe 2 weken met rust kunnen laten als ik een keer andere dingen aan m'n hoofd heb, en gewoon lekker op het drukste moment van de week de boel offline kunnen gooien voor onderhoud ipv 's nachts m'n wekker te zetten.

Dus als de boel verlies blijft draaien dan heeft deze site blijkbaar geen bestaansrecht en gaat gewoon de stekker er uit helaas, en ga ik andere dingen met m'n vrije tijd doen. Maar nogmaals, ik verwacht niet dat het zo ver komt.

avatar van Jordy
Sietse schreef:
als ik er niet op klik heb je er toch niets aan...


Google ads zijn een mix van betaling per click en betalingen per impressie. Iemand met een adblocker die geen inhoudelijke bijdragen aan de site doet is dus gewoon een parasiet. Maar goed, ik kijk er natuurlijk anders naar dan de meeste andere mensen.

Sietse
ik snap je helemaal hoor.
Google Ads zijn ook het probleem niet voor mij, maar juist op sommige site al die flash dingen. Dat trek ik niet.
Ik kom op een pagina voor de inhoud en niet om blind geknipperd te worden (met name myspace is daar erg goed in).

avatar van Mjuman
Het rare van Google Ad/Sense en Ad/Words is dat je als leverancier bepaalde woorden kunt 'kopen' door geld op tafel te leggen.

Hoe meer je schuift, hoe hoger je in de ranking komt - tot zelfs het punt dat je bedrijf door GEEN bijdrage aan Google te betalen niet meer 'gevonden' wordt door Google.

Het bekendste voorbeeld was "venetian blinds" (jalouzieën - zeg maar luxaflex); het bedrijf "American Blinds" werd nooit gevonden door Google en sleepte Google toen voor de rechter - e.e.a. is ooit ("out of court" gesettled. Dit is te vinden in John Batelle - The Search; overigens kan ik de blog van Batelle over dit onderwerp (zoeken) voor eenieder aanraden.

Overigens geldt de 'relatieve waarde' van de zoekopbrengst ook voor Nederland. Zoek maar eens op een restaurantnaam (bijv. restaurant Divinatio, Utrecht) wat je vindt, is nooit als eerste de site van het restaurant, maar altijd verwijzingen naar Iens, Lekker, of Dinnersite - terwijl het juiste (precise) antwoord zou zijn: de link naar de site van het restaurant.

Don;t be fooled by Google - lees maar eens het artikel "Is Google Making Us Stupid?" Hoe vind je dat? Door letterlijk te googlen.

Sietse
is het een hobby van je, of hou je, je met marktonderzoek bezig?

(gewoon uit interesse).

avatar van Mjuman
Sietse schreef:
is het een hobby van je, of hou je, je met marktonderzoek bezig?

(gewoon uit interesse).


Zie pm.

avatar van GrafGantz
Wat geheimzinnig allemaal.

Sheplays
GrafGantz schreef:
Wat geheimzinnig allemaal.


Lidmaagdschap op Mjuman nemen

avatar van GrafGantz
Ik hoop dat dat een tiepvaut was

avatar van Mjuman
Hij vroeg het en ik wilde het niet alleen te breed trekken hier; het is deels vak/deels kennis.

Lees dit artikel eens - van Nick Carr.

avatar van Jordy
De tekst van de betreffende advertentie is, op verzoek van Cosmox, aangepast.

avatar van Kronos
Ik ontving gisteren op mijn mail die ik vorige week vrijdag verstuurde een vriendelijke reactie van de Internet Marketeer van Cosmox waarin die mij in het gelijk stelde over het misleidende karakter van de eerdere tekst bij producten die zij niet kunnen leveren, dat dit zeker hun bedoeling niet was en dat verzocht werd deze aan te passen.

De advertentie zoals die er nu staat is een hele verbetering vind ik.


Sheplays
Kronos, je bent een held

pretfrit
Mjuman schreef:


Lees dit artikel eens - van Nick Carr.


pffff...veel te lang/saai artikel. kun je de inhoud even in 2 zinnen samenvatten


avatar van Mjuman
pretfrit schreef:
(quote)


pffff...veel te lang/saai artikel. kun je de inhoud even in 2 zinnen samenvatten



Twee zinnen:

1. Je bent lui.
2. De titel is een vraag en het antwoord daarop is (zo is te concluderen uit de tekst) in menig opzicht helaas bevestigend.

Deze samenvatting werd u gratis geleverd door mjuman - uitvoeriger info wordt gaarne verstrekt op basis van consultancy-tarief.

avatar van Kronos
Sheplays schreef:
Kronos, je bent een held



avatar van sq
sq
Ik vind de reclame op MuMe prima te behappen qua ergernisgehalte. Zolang er niets gaat bliepen en flikkeren vind ik het wel best allemaal. In de 4 jaar dat ik nu user ben vind ik de lijn uitermate consistent en passend bij datgene dat me destijds ook heeft aangetrokken.

En ehm,.. ik heb zojuist de eerste twee CD´s ontvangen die ik bij cosmox.nl heb gekocht.... Prima club wat mij betreft.
Als de verwijzing/tekst/doorlinkfunctie verbeterd kan worden (ik begrijp dat Kronos succesvol heeft geklaagd in dat opzicht) is dat natuurlijk alleen maar meegenomen. Nice Work.

avatar van freitzen
Prima club inderdaad Cosmox... ook al heb ik in totaal vijf cd's bij hun besteld waarvan ik van drie na een tijdje een bericht kreeg dat mijn bestelling vertraagd was, maar dat mag best met gratis verzendkosten.
En het is natuurlijk mooi dat de tekst verbeterd is, maar het zou denk ik toch leuk zijn als Cosmox tenminste een poging doet om albums te vinden, in plaats van dat iedereen nu terechtkomt bij de algemene bestelpagina. Maar prima dat Cosmox zo snel en adequaat reageert op onze klachten

Sheplays
In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:

De reclame vandaag op de homepage is weer fraai.
"Neem je vrienden in de maling, stuur een fake SMS"
Waar slaat dat nu weer op?

avatar van Jorge-E
Sheplays schreef:
De reclame vandaag op de homepage is weer fraai.
"Neem je vrienden in de maling, stuur een fake SMS"
Waar slaat dat nu weer op?


Prostaat Klachten?
Prostaforce van A.Vogel helpt Beter plassen, goede nachtrust

Zeg Thought Police, worden die reclame banners nu ook al afgestemd op de hoezen die ik bekijk? Ik kwam zojuist het volgende tegen:

(afbeelding)

avatar van Harderwiek
Haha geniaal

Vindt die Duitse reclame vooral irritant....

Sietse
lang leven de vrijwillige donatie

avatar van herman
bericht verwijderd (geen tips die MuMe ten gronde richten aub )

avatar van Masimo
In De Site > Gebruikers > MM Memorabele Quotes:

Ben ik de enige met een google-add over cruises?

avatar van Yann
Wel de enige nog zonder adblocker, denk ik. (Althans, je bedoelt ad als in advertisement? Of heb je werkelijk een add, als in add-on, die iets doet met cruises? Je gepersonaliseerde Google-pagina in een cruiseschip thema ofzo.)

avatar van Lukas
Masimo schreef:
Ben ik de enige met een google-add over cruises?


Ik ook . Bijna net zo leuk als mijn advertentie van Shellac nagellak onlangs.

avatar van The Scientist
Ik kreeg eens advertenties over psychiatrische instellingen in Texas in mijn google ads.... "opmerkelijk" genoeg een dag nadat ik Stars of the Lid - Austin Texas Mental Hospital had geluisterd...

bennerd
Ik zou je het op dat moment ook aangeraden hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:04 uur

geplaatst: vandaag om 08:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.