De Site / Algemeen / Google ads / reclame op MusicMeter
zoeken in:
0
Kingsnake
geplaatst: 15 april 2009, 21:14 uur
Jordy schreef:
Blijkbaar niet, deze site kost me nog steeds meer geld dan het oplevert.
(quote)
Blijkbaar niet, deze site kost me nog steeds meer geld dan het oplevert.
Dan heb ik niks gezegd.
Als elke user nou een keer per dag op dat linkje klikt, heb je al gauw 29 en half duizend eurocenten per dag, of reken ik verkeerd?
Moeten we ook wat aanschaffen, via die link? Doe ik dat ook een keer.

0
geplaatst: 15 april 2009, 21:16 uur
Nee, met zomaar in het wilde weg op advertenties klikken help je de site niet, maar als je een keer iets interessants ziet...
0
Kingsnake
geplaatst: 15 april 2009, 21:17 uur
Jordy schreef:
Nee, met zomaar in het wilde weg op advertenties te klikken help je de site niet, maar als je een keer iets interessants ziet...
Nee, met zomaar in het wilde weg op advertenties te klikken help je de site niet, maar als je een keer iets interessants ziet...
Nou, als ik eens van plan ben een ceedeetje aan te schaffen, doe ik via zo'n linkje.
0
geplaatst: 15 april 2009, 21:19 uur
bedankt
ik ben overigens niet zielig hoor, MovieMeter betaalt de rekeningen van de zustersites vooralsnog.
ik ben overigens niet zielig hoor, MovieMeter betaalt de rekeningen van de zustersites vooralsnog.
0
geplaatst: 15 april 2009, 21:50 uur
@Kingsnake en Jordy; in de Web 1.0 tijd (1996 - 2001) dacht ik ook dat links van bijv. foto-sites naar Amazon aardig wat pegulanten opleverden - totdat ik Philip Greenspun - "Database Backed Websites" las; daarin beschrijft de auteur hoeveel hij van Amazon vangt voor de links naar fotografieboeken bij Amazon; heel boeiend - 't lijkt heel wat, maar het valt gewoon erg tegen - zo zit dat model van gewoon in elkaar Ok, dat boek is uit 1997, maar het is nog steeds een erkende classic. Heel humoristisch geschreven en - voorheen - ook beschikbaar als gratis download.
0
geplaatst: 17 april 2009, 19:04 uur
In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:
In De Site > Algemeen > Ergerlijke reclame op MusicMeter:
Sinds kort staat hier op de site bij elk album reclame van cosmox om het album bij hen te bestellen.
Behalve dat zulke reclame ergerlijk is, blijkt men het album vaak niet eens in hun lijst te hebben staan.
Klik op "Bestel The Hickey Underworld op Cosmox.nl. Altijd alles gratis bezorgd!" en je krijgt 33 resultaten behalve dat ene dat je zocht.
Je kán het niet bij hen bestellen!
Een leugenachtige voorstelling van zaken dus die er alleen maar toe dient mensen naar hun site te lokken.
Bovendien vind ik het nogal laag dat MuMers op deze manier gewoon gebruikt worden wanneer ze de moeite nemen om een album toe te voegen of een correctie doorvoeren met een betere afbeelding van het hoesje.
Mijn vraag, waarom dit soort reclame?
Mijn suggestie, weg met die reclame.
In De Site > Algemeen > Ergerlijke reclame op MusicMeter:
Sinds kort staat hier op de site bij elk album reclame van cosmox om het album bij hen te bestellen.
Behalve dat zulke reclame ergerlijk is, blijkt men het album vaak niet eens in hun lijst te hebben staan.
Klik op "Bestel The Hickey Underworld op Cosmox.nl. Altijd alles gratis bezorgd!" en je krijgt 33 resultaten behalve dat ene dat je zocht.
Je kán het niet bij hen bestellen!
Een leugenachtige voorstelling van zaken dus die er alleen maar toe dient mensen naar hun site te lokken.
Bovendien vind ik het nogal laag dat MuMers op deze manier gewoon gebruikt worden wanneer ze de moeite nemen om een album toe te voegen of een correctie doorvoeren met een betere afbeelding van het hoesje.
Mijn suggestie, weg met die reclame.
0
geplaatst: 17 april 2009, 19:07 uur
Kijk zo'n site als deze kost best wel wat geld heb ik zo het idee.......
En reclame vind ik best maar ben het eens met Kronos dat die Cosmox reclame er misleidend en hinderlijk is......
Stel voor om deze weg te halen of als je ingelogd bent deze niet meer te zien krijgt........... Die reclames rechts daar heb ik totaal geen problemen mee......
Zit er nu naar te kijken en zie dus nu ook pas voor het eerst van wie ze zijn......
En reclame vind ik best maar ben het eens met Kronos dat die Cosmox reclame er misleidend en hinderlijk is......
Stel voor om deze weg te halen of als je ingelogd bent deze niet meer te zien krijgt........... Die reclames rechts daar heb ik totaal geen problemen mee......
Zit er nu naar te kijken en zie dus nu ook pas voor het eerst van wie ze zijn......
0
geplaatst: 17 april 2009, 19:12 uur
Een album dat niet eens op CD verschenen is, een zeldzaam collecters item enkel met veel geluk op tweedehands vinyl te vinden. Hawaii, One Nation Underground.
Geen probleem, te verkrijgen bij cosmox.
Bestel One Nation Underground op Cosmox.nl. Altijd alles gratis bezorgd!
Gratis nog wel.

Geen probleem, te verkrijgen bij cosmox.
Bestel One Nation Underground op Cosmox.nl. Altijd alles gratis bezorgd!
Gratis nog wel.

0
geplaatst: 17 april 2009, 20:00 uur
Kronos schreef:
Lees even vanaf hier en je bent weer wat wijzer.
0
geplaatst: 17 april 2009, 20:17 uur
Dat de site geld kost had ik ook al bedacht.
Maar mijn vraag blijft staan, waarom dit soort reclame?
Maar mijn vraag blijft staan, waarom dit soort reclame?
0
geplaatst: 17 april 2009, 20:22 uur
Jordy schreef:
Blijkbaar niet, deze site kost me nog steeds meer geld dan het oplevert, en dan lijkt een klein tekstlinkje me een zeer redelijke manier om hier iets aan te doen.
Blijkbaar niet, deze site kost me nog steeds meer geld dan het oplevert, en dan lijkt een klein tekstlinkje me een zeer redelijke manier om hier iets aan te doen.
Jordy,
Ik begrijp je redenering, maar ik vind het echt een vreselijk pestlinkje.
Voor ik je reactie hier las had ik al een topic gestart met argumenten waarom.
De Site >> Algemeen >> Ergerlijke reclame op MusicMeter
0
geplaatst: 17 april 2009, 20:30 uur
Jordy schreef:
(quote)
Waarom hebben jullie ook geen link of iets voor donaties op de Meter-sites?
Ik denk dat het best wel wat op kan leveren.
0
geplaatst: 17 april 2009, 20:52 uur
Kronos schreef:
Ik heb dat topic maar even verplaatst naar hier, het is niet zo overzichtelijk om een discussie op twee plekken tegelijk te voeren.
0
geplaatst: 17 april 2009, 22:29 uur
Jordy schreef:
bedankt
bedankt
ik ben overigens niet zielig hoor, MovieMeter betaalt de rekeningen van de zustersites vooralsnog. Hoe moet ik die twee uitspraken met elkaar rijmen, Jordy?
Hoe kost het jou geld als MovieMeter de rekening betaalt?
0
geplaatst: 18 april 2009, 00:39 uur
Kronos schreef:
Hoe moet ik die twee uitspraken met elkaar rijmen, Jordy?
Hoe moet ik die twee uitspraken met elkaar rijmen, Jordy?
Ik kan niet veel toevoegen aan wat er staat: MusicMeter kost meer geld dan het oplevert, dit wordt momenteel opgevangen door de opbrengsten van MovieMeter, en dat vind ik geen gezonde situatie. Eenmalige donaties van een paar euro, hoe goed bedoeld ook, veranderen hier niet zoveel aan. Een site als MusicMeter moet gewoon gezond zijn en structureel in z'n eigen onderhoud kunnen voorzien, Als iedereen (blijkbaar) zo blind is voor de reclame op de site, dan moet ik deze dus af en toe maar eens verplaatsen of uitbreiden.
Als je vindt dat het gratis gebruiken van een dure, zeer uitgebreide, actief ontwikkelde en goed gemodereerde site niet opweegt tegen het bekijken van een paar tekstlinkjes, dan zit er denk ik niets anders op dan mijn bandbreedte niet meer te consumeren en op zoek te gaan naar een soortgelijke site zonder reclame. Het feit dat je toevoegt of corrigeert betekent (ondanks dat dat gewaardeerd wordt) niet dat ik je verantwoording schuld ben voor de manier waarop ik deze site in de lucht probeer te houden. Voor niets gaat de zon op.
0
geplaatst: 18 april 2009, 00:47 uur
Ik denk inderdaad dat er vaak te gemakkelijk over gedacht wordt.
We moeten juist blij zijn (vooral in deze tijd), dat er zoveel adverteerders in een site als MusicMeter blijven geloven, en er geld in pompen.
We moeten juist blij zijn (vooral in deze tijd), dat er zoveel adverteerders in een site als MusicMeter blijven geloven, en er geld in pompen.
0
geplaatst: 18 april 2009, 01:04 uur
@Jordy,
Ruimte bieden aan onder andere reclame voor en met producten die niet leverbaar zijn vind ik allesbehalve gezond. Het haalt naar mijn mening de site naar beneden..
Het was, in mijn ogen, een site voor muziekliefhebbers. Nu is het een commerciële site geworden.
En dan gaat inderdaad voor niets de zon op. Ik zal deze site dan ook alleen nog maar puur voor mezelf gebruiken, als een commercieel product, en er verder geen tijd en energie meer in steken.
Ruimte bieden aan onder andere reclame voor en met producten die niet leverbaar zijn vind ik allesbehalve gezond. Het haalt naar mijn mening de site naar beneden..
Het was, in mijn ogen, een site voor muziekliefhebbers. Nu is het een commerciële site geworden.
En dan gaat inderdaad voor niets de zon op. Ik zal deze site dan ook alleen nog maar puur voor mezelf gebruiken, als een commercieel product, en er verder geen tijd en energie meer in steken.
0
geplaatst: 18 april 2009, 01:08 uur
deric raven schreef:
Denk je nu echt dat ze er geld in pompen als ze daar geen veelvouden van terugkrijgen?
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 18 april 2009, 01:17 uur
Kronos schreef:
Nu is het een commerciële site geworden.
Nu is het een commerciële site geworden.
Ik snap het probleem niet echt. Die reclames leiden je toch niet af om op deze site te komen? musicmeter blijft gewoon een fraaie site met enorm veel mogelijkheden, dus wat maakt die reclame dan uit? Alleen daardoor ga je minder energie steken in de site?, dat vind ik nogal opmerkelijk. Het zal vast wel ergens goed voor zijn, niet?
0
geplaatst: 18 april 2009, 01:19 uur
@Jordy - ik snap wat je zegt en ik verwijs ook graag naar onze eerdere (pm) discussie.
Musicmeter is imo een zeer mooi gedefinieerde, keurig omlijnde community (doelgroep-site) - er is veel aandacht, net als voor een mooie vrouw,
En, net als bij die vrouw, kan je je maagdschap slechts éénmaal prijs geven. Doe je dat dat aan iemand met klinkende duiten in de zak (de autohandelaarstruuk - za'k maar zeggen) of voor een reëele attention(conversion)-based fee?
Het oude model was - en dat ken ik heel goed - eye-balls (impressies, CPM etc, etc based) en dat ken ik heel goed. Het nieuwe model gaat meer in de richting van conversie (= effectief resultaat op click-through behavior).
Musicmeter is imo een zeer mooi gedefinieerde, keurig omlijnde community (doelgroep-site) - er is veel aandacht, net als voor een mooie vrouw,
En, net als bij die vrouw, kan je je maagdschap slechts éénmaal prijs geven. Doe je dat dat aan iemand met klinkende duiten in de zak (de autohandelaarstruuk - za'k maar zeggen) of voor een reëele attention(conversion)-based fee?
Het oude model was - en dat ken ik heel goed - eye-balls (impressies, CPM etc, etc based) en dat ken ik heel goed. Het nieuwe model gaat meer in de richting van conversie (= effectief resultaat op click-through behavior).
0
geplaatst: 18 april 2009, 01:23 uur
RedLightCityBoy schreef:
Het zal vast wel ergens goed voor zijn, niet?
Het zal vast wel ergens goed voor zijn, niet?
Tuurlijk. Het zal hen veel geld opbrengen.
Maar ik voel er niks voor om hen daar bij te helpen.
Als ik een album toevoeg of een correctie doorstuur, dan bouw ik mee aan deze site, uit liefde voor de muziek, andere muziekliefhebbers en de artiesten zelf. Niet om een ander slapend rijk te maken.
0
geplaatst: 18 april 2009, 01:38 uur
En daar kan ik je wel weer in steunen.
Ik zit hier ook als jij puur als muziekliefhebber.
Juist goed dat je er niet zit om een ander rijk te maken, wat helaas wel gebeurd.
Maar een auto heeft ook brandstof nodig om te kunnen rijden, en deze is ook prijzig, en daar profiteren ook een aantal bedrijven van.
Zo zit de maatschappij nu eenmaal in elkaar.
Wat Cosmox betreft heb je wel een punt.
Ik heb goede ervaringen met hun qua bestellingen, maar deze vorm van reclame kunnen ze dus niet waar maken; wat tegen hun zal werken.
Ik zit hier ook als jij puur als muziekliefhebber.
Juist goed dat je er niet zit om een ander rijk te maken, wat helaas wel gebeurd.
Maar een auto heeft ook brandstof nodig om te kunnen rijden, en deze is ook prijzig, en daar profiteren ook een aantal bedrijven van.
Zo zit de maatschappij nu eenmaal in elkaar.
Ik heb goede ervaringen met hun qua bestellingen, maar deze vorm van reclame kunnen ze dus niet waar maken; wat tegen hun zal werken.
0
Sheplays
geplaatst: 18 april 2009, 09:31 uur
deric raven schreef:
Hoe dom kunnen ze zijn? Ik heb even 'From the Lions Mouth' van The Sound aangeklikt omdat dat echt nergens meer te verkrijgen is.
Het eerstgevonden album heet 'Take It From Me' (ik geef toe, daar zit ook het woord 'from' in) en verder mag je nog 5.600 albums op 600 bladzijden van dat soort matches doorlopen. Om uiteindelijk niets te vinden...

0
geplaatst: 18 april 2009, 12:13 uur
Sheplays schreef:
Hoe dom kunnen ze zijn?
Hoe dom kunnen ze zijn?
Mja. Of hoe dom verwacht men dat 'wij' zijn.

Ik ben hierover trouwens eens gaan lezen op de site Nederlandse Reclame Code...
SRC: Nederlandse Reclame Code - reclamecode.nl
0
geplaatst: 18 april 2009, 13:06 uur
In pdf-bestand op die site:
8.2 Misleidend is elke reclame die gepaard gaat met onjuiste informatie of voor de gemiddelde consument onduidelijk of dubbelzinnig is ten aanzien van bijvoorbeeld een of meer van de onder a t/m g genoemde elementen, en de gemiddelde consument ertoe brengt of kan brengen een besluit over een transactie te nemen dat hij anders niet had genomen:
a het bestaan of de aard van het product
b de voornaamste kenmerken van het product, zoals beschikbaarheid,...
bron
8.2 Misleidend is elke reclame die gepaard gaat met onjuiste informatie of voor de gemiddelde consument onduidelijk of dubbelzinnig is ten aanzien van bijvoorbeeld een of meer van de onder a t/m g genoemde elementen, en de gemiddelde consument ertoe brengt of kan brengen een besluit over een transactie te nemen dat hij anders niet had genomen:
a het bestaan of de aard van het product
b de voornaamste kenmerken van het product, zoals beschikbaarheid,...
bron
0
geplaatst: 18 april 2009, 13:37 uur
Hoe beinvloedt dit tekstje je besluit over een transactie? Je zult hooguit een bezoekje aan een andere website brengen zonder daar te vinden wat je zoekt. Wat is het verschil met het "vergelijk prijzen van deze cd" linkje dat al maanden bij elke cd staat?
Ik stel nogmaals voor dat je je heil lekker ergens anders gaat zoeken als je niet kunt accepteren dat je in ruil voor het gratis gebruik van deze site tegen wat reclame aan moet kijken. Als je vindt dat je misleidt wordt door een tekstlinkje naar een cd-shop kun je denk ik het beste een advocaat, of Kassa/Radar inschakelen. Veel succes alvast.
Ik stel nogmaals voor dat je je heil lekker ergens anders gaat zoeken als je niet kunt accepteren dat je in ruil voor het gratis gebruik van deze site tegen wat reclame aan moet kijken. Als je vindt dat je misleidt wordt door een tekstlinkje naar een cd-shop kun je denk ik het beste een advocaat, of Kassa/Radar inschakelen. Veel succes alvast.
0
geplaatst: 18 april 2009, 13:44 uur
Ik zie het ook niet als probleem, sterker nog het was me nog niet opgevallen. Ik hoef er ook niet op te klikken, ik weet toch wel dat ze een album van CYNE bijvoorbeeld niet hebben. Ik ga nu echt niet iets bij cosmox bestellen omdat ze boven het album staan. Ik heb mijn sites al waar ik op bestel. Van mij mag het lekker blijven staan, het verschil met 'vergelijk prijzen van deze cd' en 'bestel nu bij cosmox' is nihil.
0
geplaatst: 18 april 2009, 13:57 uur
Ik had het niet eens gezien, tot dat iemand bij The Gerogerigegege - Senzuri Power Up (1991) schreef dat hij te koop was bij cosmox. Ik heb er (blijkbaar) ook geen last van.
0
geplaatst: 18 april 2009, 14:01 uur
@ Kronos,
je hoeft toch helemaal niet naar die dingen te kijken, of zelfs op te klikken. ik snap je probleem niet. Kijk gewoon naar het gedeelte links van de Google Ads, daar gaat het ook om bij deze site. Wees gewoon blij met deze site en ga niet zo zeiken om zo'n klein dingetje
je hoeft toch helemaal niet naar die dingen te kijken, of zelfs op te klikken. ik snap je probleem niet. Kijk gewoon naar het gedeelte links van de Google Ads, daar gaat het ook om bij deze site. Wees gewoon blij met deze site en ga niet zo zeiken om zo'n klein dingetje
* denotes required fields.