De Site / Algemeen / Google ads / reclame op MusicMeter
zoeken in:
0
geplaatst: 18 april 2009, 19:47 uur
In dat punt van Cosmox heb je gelijk.
Daar is iedereen het mee eens.
Verder is Jordy's uitleg duidelijk.
Dus je hebt je punt toch al gehaald Kronos.
Als Cosmox een andere manier van adverteren gaat aan houden zijn we weer een Happy Family.
Daar is iedereen het mee eens.
Verder is Jordy's uitleg duidelijk.
Dus je hebt je punt toch al gehaald Kronos.
Als Cosmox een andere manier van adverteren gaat aan houden zijn we weer een Happy Family.
0
Sietse
geplaatst: 18 april 2009, 21:14 uur
weet je, ik was alweer vergeten dat er op deze sites reclames zijn.
Voordat ik mijn pc had formateerd had ik mijn reclame blocker op MuMe als uitzondering gezet.
Moet ik maar weer eens doen als ik straks thuis kom.
Of Jordy moet me een PM sturen met z'n rekening nummer zodat ik wat geld kan over maken (wat dan een jaarlijks ritueel kan worden
)
Voordat ik mijn pc had formateerd had ik mijn reclame blocker op MuMe als uitzondering gezet.
Moet ik maar weer eens doen als ik straks thuis kom.
Of Jordy moet me een PM sturen met z'n rekening nummer zodat ik wat geld kan over maken (wat dan een jaarlijks ritueel kan worden
)
0
geplaatst: 18 april 2009, 21:26 uur
Ik zou dat zelfs met veel plezier doen.
Nadat ik de rekeningen heb gezien natuurlijk.
De samenwerking met MovieMeter, hoe, wie en wat.
Voldoende transparantie.
Het klinkt leuk maar is niet echt werkbaar misschien.
Voldoende transparantie.
0
geplaatst: 18 april 2009, 21:39 uur
Mjuman was vandaag op de platenbeurs om - ondanks gebrek aan armslag in de broekriem (gezonken budget, kredietcrisis - u snapt het al) - toe te geven aan zijn verslaving: vinyl. Met contant geld (pas ingeleverd bij mijn lief- junkies are junkies, nietwaar, ook die van vinyl) vertrokken en aankopen gedaan (thuiswedstrijd voor mij).
Net gegeten en op MuMe gekeken - zie ik daar deze discussie; tja, daar moet ik me echt even in verdiepen omdat het me in meerdere opzichten aangaat - als liefhebber én als professioneel (adviseur).
I.t.t. wat ik normaal wel eens doe - fris van de lever reageren - ga ik dat nu niet doen. Ik kom erop terug - ik ben ervan overtuigd dat er slimmere verdienmodellen te bedenken zijn.
Communities zoals deze - vroeger zeiden we 'vortals' (= vertical portals) - hebben niet allleen voor gebruikers een hoge waarde - ook voor leveranciers van zeer duidelijk toegesneden, afgestemde (targeted in het jargon) producten. Laat ik één voorbeeld geven: ik denk dat www.cd-rek.nl (misschien vergis ik me in de url) hier graag zou adverteren met cd en lp-kasten. En da's geen verkeerd product en wel. En ook vanuit een zeker tijdschrift is er wellicht interesse om "samen te werken".
Later (morgen wellicht) meer.
Net gegeten en op MuMe gekeken - zie ik daar deze discussie; tja, daar moet ik me echt even in verdiepen omdat het me in meerdere opzichten aangaat - als liefhebber én als professioneel (adviseur).
I.t.t. wat ik normaal wel eens doe - fris van de lever reageren - ga ik dat nu niet doen. Ik kom erop terug - ik ben ervan overtuigd dat er slimmere verdienmodellen te bedenken zijn.
Communities zoals deze - vroeger zeiden we 'vortals' (= vertical portals) - hebben niet allleen voor gebruikers een hoge waarde - ook voor leveranciers van zeer duidelijk toegesneden, afgestemde (targeted in het jargon) producten. Laat ik één voorbeeld geven: ik denk dat www.cd-rek.nl (misschien vergis ik me in de url) hier graag zou adverteren met cd en lp-kasten. En da's geen verkeerd product en wel. En ook vanuit een zeker tijdschrift is er wellicht interesse om "samen te werken".
Later (morgen wellicht) meer.
0
lambf
geplaatst: 18 april 2009, 22:19 uur
Het lijkt me inderdaad wel wat om bv. festivals, concerten en nieuwe releases op MuMe om een of andere manier te adverteren, dat zou volgens mij wat toepasselijker zijn dan de veelal lukrake, door google gegenereerde advertenties.
0
Sietse
geplaatst: 19 april 2009, 00:03 uur
Kronos schreef:
Voldoende transparantie.
Voldoende transparantie.
WTF!!!
Sorry hoor, maar Jordy hoeft helemaal niets aan jou te verantwoorden.
Als je niet snapt dat het geen gezonde zaak is als een bedrijfje dat je hebt moet zorgen dat het andere bedrijfje het blijft doen dan weet ik het ook niet meer.
Ik kan me heel goed voorstellen dat Jordy de sites niet gewoon uit eigen zak wil betalen als zoveel mensen er plezier aan beleven, en ook snap ik dat hij niet met donaties wil werken (want dat is even leuk, maar uiteindelijk niet genoeg).
0
geplaatst: 19 april 2009, 01:09 uur
Sietse schreef:
WTF!!!
WTF!!!
Dat heb ik ook helemaal niet geschreven. Van mij zou deze site best betalend mogen zijn. Da's wat ik zeg. Maar betalen doe ik altijd pas als ik de rekening gezien heb.
Sieste schreef:
Als je niet snapt dat het geen gezonde zaak is als een bedrijfje dat je hebt moet zorgen dat het andere bedrijfje het blijft doen dan weet ik het ook niet meer.
Blijkt ergens uit iets wat ik heb geschreven dat ik dat niet snap?
Ik val in herhaling, maar wat ik niet gezond vind, dat is reclame voor producten die niet leverbaar zijn.
Bestel dit album bij ons! (Maar we hebben het niet.)

0
geplaatst: 19 april 2009, 10:42 uur
Kronos schreef:
Jij vindt dat dus een klein dingetje, jij moet er dus blij mee wezen.
Ik niet.
Als ik bij een album lovende woorden schrijf, dan is dat uit liefde voor de muziek, voor de artiest, voor andere muziekliefhebbers. Niet om zo'n beetje rechtstreeks reclame te gaan zitten maken voor Cosmox.
(quote)
Jij vindt dat dus een klein dingetje, jij moet er dus blij mee wezen.
Ik niet.
Als ik bij een album lovende woorden schrijf, dan is dat uit liefde voor de muziek, voor de artiest, voor andere muziekliefhebbers. Niet om zo'n beetje rechtstreeks reclame te gaan zitten maken voor Cosmox.
Gast, jij bent echt zielig

0
geplaatst: 19 april 2009, 11:22 uur
Ik schets even de ergst mogelijke situatie, die veroorzaakt kan worden door cosmox:
'Hey dit is een leuk album en kijk nu eens, er staat een link bij, ik kan het kopen op cosmox
'.
User in kwestie drukt op Cosmox...
'Wel verdraaid, ze hebben helemaal dit album niet, dat vind ik zo niet mieters. Sterker nog ik word er een heel klein beetje boos van. Maar ach ik laat mijn dag er niet voor verpesten, want het zonnetje schijnt
'.
User in kwestie bezoekt, nadat hij leker buiten in het zonnetje heeft gelegen, dit topic en ziet de uitleg van Jordy:
'Ach ja het is ook allemaal best begrijpelijk, MuMe heeft net als alle andere sites gewoon geld nodig, ik zal mij er verder maar niet druk over maken.'
'Hey dit is een leuk album en kijk nu eens, er staat een link bij, ik kan het kopen op cosmox
'. User in kwestie drukt op Cosmox...
'Wel verdraaid, ze hebben helemaal dit album niet, dat vind ik zo niet mieters. Sterker nog ik word er een heel klein beetje boos van. Maar ach ik laat mijn dag er niet voor verpesten, want het zonnetje schijnt
'. User in kwestie bezoekt, nadat hij leker buiten in het zonnetje heeft gelegen, dit topic en ziet de uitleg van Jordy:
'Ach ja het is ook allemaal best begrijpelijk, MuMe heeft net als alle andere sites gewoon geld nodig, ik zal mij er verder maar niet druk over maken.'
0
geplaatst: 19 april 2009, 11:40 uur
Rhythm & Poetry schreef:
...de ergst mogelijke situatie...
...het zonnetje schijnt
...de ergst mogelijke situatie...
...het zonnetje schijnt

ja, dat is natuurlijk wel verschrikkelijk erg, die zon

Over die reclame: het is duidelijk dat ik ook liever zonder heb - zeker als een album dus niet leverbaar is - maar Jordy heeft nou eenmaal een keus gemaakt, en we kunnen denk ik ook niet voor elk album gaan kijken of het leverbaar is of niet en aan de hand daarvan de link verwijderen. Voor hetzelfde geld kan Cosmox het een week later wél leveren en dan blijven we bezig.
0
geplaatst: 19 april 2009, 11:43 uur
Ja zo kan ik het ook:
freitzen schreef:
Jordy heeft nou eenmaal geld
Jordy heeft nou eenmaal geld
0
geplaatst: 19 april 2009, 11:44 uur
Reclame is altijd misleiding geweest. Ik lees er niks anders dan 'bestel uw albums bij cosmox'. Maar dat bepaal ik zelf wel.
0
geplaatst: 19 april 2009, 15:41 uur
0
Sietse
geplaatst: 19 april 2009, 17:06 uur
Kronos schreef:
Dat heb ik ook helemaal niet geschreven. Van mij zou deze site best betalend mogen zijn. Da's wat ik zeg. Maar betalen doe ik altijd pas als ik de rekening gezien heb.
(quote)
Kronos schreef:
Voldoende transparantie.
Voldoende transparantie.
Welk deel zei je ook alweer niet?
je wil de rekeningen zien voor dat je zou willen doneren?
Vraag je dat ook als je in de winkel staat om een cd te kopen..."hoe duur was deze cd bij de groothandel?"
0
geplaatst: 19 april 2009, 18:57 uur
Cosmox gaf me valse hoop, ze boden me Soul On Ice aan, dus ik snel klikken op de link blijkt dat ze dat album helemaal niet eens hebben. Soul on Ice is al een tijdje out-of-print namelijk.
0
geplaatst: 19 april 2009, 19:35 uur
Misschien moeten de mensen dan maar eens mailen naar Cosmox zelf dat ze valse beloften doen, lijkt me niet dat dat de taak van MuMe is.
Ik denk niet dat door in dit topic te klagen over cosmox het ineens allemaal geregeld zal zijn.
Mij was die reclamelink niet eens opgevallen, ook weer niet de bedoeling natuurlijk
Ik denk niet dat door in dit topic te klagen over cosmox het ineens allemaal geregeld zal zijn.
Mij was die reclamelink niet eens opgevallen, ook weer niet de bedoeling natuurlijk

0
geplaatst: 19 april 2009, 21:34 uur
Sietse schreef:
Vraag je dat ook als je in de winkel staat om een cd te kopen..."hoe duur was deze cd bij de groothandel?"
Alsof dat de enige kost is voor de winkelier?
Je maakt gewoon geen goeie vergelijking.
0
Sietse
geplaatst: 19 april 2009, 23:08 uur
Kronos schreef:
(quote)
Als je een cd koopt in een platenzaak, vraag je dan ook aan de verkoper hoe duur de cd bij de groothandel was, hoeveel huur hij moet betalen, welke belasting hij moet inleveren, hoeveel hij zijn medewerkers moet betalen, wat de kosten zijn van de gas, water en licht, wat de schoonmaker die eens in de week komt kost en hoeveel schoenen zijn vrouw per week koopt.
(ik denk dat je de rest wel kunt invullen).
En ga nu niet weer zeggen dat het een slechte vergelijking is, want je snapt verdomde goed wat ik bedoel.
Je stelt vreemde eisen voor het ene product maar voor het andere kan het je niets schelen.
Al zou Jordy 2 ton per jaar winst draaien door MuMe, dan nog hoeft hij bij jou en of welke andere gebruiker dan ook verantwoording af te leggen waarom hij bepaalde zaken aanpakt zoals hij doet (mits het binnen de grenzen van de wet is), zelfs niet als jij betaalt hebt voor de dienst die je van hem afneemt (en deze goed functioneert).
0
geplaatst: 19 april 2009, 23:23 uur
Sietse schreef:
En ga nu niet weer zeggen dat het een slechte vergelijking is, want je snapt verdomde goed wat ik bedoel.
Je stelt vreemde eisen voor het ene product maar voor het andere kan het je niets schelen.
En toch zeg ik weer dat het een slechte vergelijking is. De winkel, die wordt geheel met producten gevuld door de winkelier. Hij steekt er zijn tijd en energie in. Een site als deze is gewoon iets heel anders dan een CD-winkel en het is dus maar normaal dat je er anders tegenover staat.
Jij blijft mij iets in de schoenen schuiven. Maar ik stel helemaal geen eisen.
Even voor de goede orde, dit is wat ik schreef:
Voldoende transparantie.
Ik zou dus met plezier betalen voor deze site, als...
Meer zeg ik in feite niet.
Ik MOET toch niet met plezier betalen voor eender wat?
De rest, dat Jordy volgens mij verantwoording aan mij verplicht zou zijn voor wat dan ook, dat is jouw invulling.
En hetgene waar ik over klaag, daar sta ik trouwens niet alleen in. Misschien maakt het voor jou niet uit, de manier waarop Cosmox hier adverteert. Dat is helemaal prima. Ik vind het nogal een bedrieglijke zaak en ik zeg er bij waarom. Niet meer, niet minder.
0
jeko
geplaatst: 20 april 2009, 13:02 uur
Vindt de link ook niet echt super maar ben er al weer aangewend, ga er ook verder geen punt van maken.
Last. fm, werkt ook met dit soort links maar dan, buy CD from Amazon, wat ze vaak ook niet waar kunnen maken.
En voor hetgeen wat Cosmox.nl wel heeft (wat best veel is) zijn ze wel goedkoop!
Last. fm, werkt ook met dit soort links maar dan, buy CD from Amazon, wat ze vaak ook niet waar kunnen maken.
En voor hetgeen wat Cosmox.nl wel heeft (wat best veel is) zijn ze wel goedkoop!
0
geplaatst: 20 april 2009, 16:30 uur
Heb een beetje langs de zijlijn kennis genomen van deze discussie en m.n die tussen Sietse en Kronos. In die laatste discussie wordt een aantal zaken op één hoop gegooid:
1. de lengte van de waardeketen naar de klant toe en de gevolgen daarvan voor de prijs van cd's;
2. de betaalbaarheid en het business model voor een site als deze;
3. het principe van user/visitor relevance;
1. Hierover heb ik al eens een post (op 6 maart) geplaatst op dit topic. Kort en bondig komt het erop neer dat hoe korter de keten tussen producent en afnemer is, hoe lager de prijs kan zijn. en elke klant wil waar voor zijn geld; nakomen van wat je belooft (delivering the promise) is dan wel essentieel - zie ook bij 3.
2. een site laten 'sponsoren' door reclame is volstrekt normaal, reclame (STER) is ook een van de twee hoofdpijlers van de publieke omroep (NL 1, 2 en 3) en dé hoofdpijler van de commerciëlen. Het zal niemand verbazen dat er een directe relatie is tussen het aantal kijkers (denk even bezoekers) bij een programma en de gehanteerde tarieven (dit wordt 'eyeball" genoemd en op internet "unique visitors"); daarnaast willen exploitanten graag zender-stickiness (ja zo heet dat - het blijven 'hangen' op een zender) bevorderen door reclame pas 5 minuten na het intro van een programma in te starten.
Reclame en demografisch profiel - denk doelgroep of bezoekers/users en hun interesses - moeten dan wel op elkaar afgestemd zijn - anders haken mensen af.
3. Een van de bekendste 'klassiekers' op web-gebied: Mai-Ian Tomsen, "Killer Content - Strategies for Web Content and E-Commerce" , uit 2000, heeft het al over relevance als een van de belangrijkste beoordelingscriteria voor een user/visitor.
Voor de volledigheid: daarnaast noemt ze nog credibility (geloofwaardigheid), innovation (vernieuwing), timeliness (tijdigheid - snel nwe info publiceren) en utility (toepasbaarheid).
IMO voldoet Mume aan een esentieel aantal van deze criteria; het is aan de user zelf om te beoordelen hoe relevant de links naar Cosmox zijn en wat je daarmee kunt. Ik heb daarbij mijn twijfels en denk dat er zeker elegantere modellen en toepasssingen zijn. Als klant/bezoeker kan je nl snel wegklikken naar elders als bepaalde links als irritant ervaart en daarnaar is ook onderzoek verricht.
1. de lengte van de waardeketen naar de klant toe en de gevolgen daarvan voor de prijs van cd's;
1. Hierover heb ik al eens een post (op 6 maart) geplaatst op dit topic. Kort en bondig komt het erop neer dat hoe korter de keten tussen producent en afnemer is, hoe lager de prijs kan zijn. en elke klant wil waar voor zijn geld; nakomen van wat je belooft (delivering the promise) is dan wel essentieel - zie ook bij 3.
2. een site laten 'sponsoren' door reclame is volstrekt normaal, reclame (STER) is ook een van de twee hoofdpijlers van de publieke omroep (NL 1, 2 en 3) en dé hoofdpijler van de commerciëlen. Het zal niemand verbazen dat er een directe relatie is tussen het aantal kijkers (denk even bezoekers) bij een programma en de gehanteerde tarieven (dit wordt 'eyeball" genoemd en op internet "unique visitors"); daarnaast willen exploitanten graag zender-stickiness (ja zo heet dat - het blijven 'hangen' op een zender) bevorderen door reclame pas 5 minuten na het intro van een programma in te starten.
Reclame en demografisch profiel - denk doelgroep of bezoekers/users en hun interesses - moeten dan wel op elkaar afgestemd zijn - anders haken mensen af.
3. Een van de bekendste 'klassiekers' op web-gebied: Mai-Ian Tomsen, "Killer Content - Strategies for Web Content and E-Commerce" , uit 2000, heeft het al over relevance als een van de belangrijkste beoordelingscriteria voor een user/visitor.
Voor de volledigheid: daarnaast noemt ze nog credibility (geloofwaardigheid), innovation (vernieuwing), timeliness (tijdigheid - snel nwe info publiceren) en utility (toepasbaarheid).
IMO voldoet Mume aan een esentieel aantal van deze criteria; het is aan de user zelf om te beoordelen hoe relevant de links naar Cosmox zijn en wat je daarmee kunt. Ik heb daarbij mijn twijfels en denk dat er zeker elegantere modellen en toepasssingen zijn. Als klant/bezoeker kan je nl snel wegklikken naar elders als bepaalde links als irritant ervaart en daarnaar is ook onderzoek verricht.
0
geplaatst: 20 april 2009, 16:57 uur
Kronos schreef:
Dat heb ik ook helemaal niet geschreven. Van mij zou deze site best betalend mogen zijn.
Dat heb ik ook helemaal niet geschreven. Van mij zou deze site best betalend mogen zijn.
Van mij pertinent niet. Niet omdat ik er geen geld aan zou willen besteden, maar omdat dat de site namelijk wèl fors in zijn karakter zou aantasten. Dat doet dit linkje in het geheel niet.
En je bezwaar tegen het tekstje vind ik gezeur.
0
geplaatst: 20 april 2009, 16:58 uur
Mjuman schreef:
Musicmeter is imo een zeer mooi gedefinieerde, keurig omlijnde community (doelgroep-site) - er is veel aandacht, net als voor een mooie vrouw,
En, net als bij die vrouw, kan je je maagdschap slechts éénmaal prijs geven. .
Musicmeter is imo een zeer mooi gedefinieerde, keurig omlijnde community (doelgroep-site) - er is veel aandacht, net als voor een mooie vrouw,
En, net als bij die vrouw, kan je je maagdschap slechts éénmaal prijs geven. .
.
0
geplaatst: 20 april 2009, 17:42 uur
Mjuman schreef:
Heb een beetje langs de zijlijn kennis genomen van deze discussie...
Heb een beetje langs de zijlijn kennis genomen van deze discussie...
Oef, eindelijk nog eens een reactie met inhoud en argumentatie.
Bedankt Mjuman.
0
Sietse
geplaatst: 20 april 2009, 18:30 uur
Kronos schreef:
Bedankt Mjuman.
(quote)
Bedankt Mjuman.
Ja, zou je ook eens moeten doen

maar serieus, je snapt niet echt wat ik bedoel heh.
Je geeft aan dat je alleen voor MuMe zou willen betalen (als dit mogelijk zou zijn) mits je in ziet welke kosten Jordy hier aan heeft, en welke werkzaamheden hier bij horen.
Dat is
1) heel vreemd
2) hetzelfde als in een winkel vragen welke verschillenden kosten de verkoper allemaal heeft*, **, ***
ik snap niet dat je dit blijft ontkennen.
En als je echt zo'n moeite hebt met die "misleidende" (hoe naief kun je wel niet zijn om te denken dat een of andere webshop op eens al de OOP albums wel zou hebben) reclame kun je daar zelf ook gewoon iets aan doen hoor.
Zoals ik al had gezegd heb ik sinds mijn herinstallatie geen reclame meer gezien op deze site of waar dan ook (en als ik ze wel zou zien zou ik er niet op klikken).
*een website huren en data-transfer kost net zoals het huren van een pand geld.
**het onderhouden van een website gaan net zo goed manuren in zitten als in het draaien van een winkel.
***De eigenaar van een website dient zijn werknemers (hier vrijwilligers echter) en zich zelf te moeten onderhouden, net zoals in een winkel.
0
Sietse
geplaatst: 20 april 2009, 18:37 uur
Mjuman schreef:
Heb een beetje langs de zijlijn kennis genomen van deze discussie en m.n die tussen Sietse en Kronos.
Heb een beetje langs de zijlijn kennis genomen van deze discussie en m.n die tussen Sietse en Kronos.
Tof, maar dit heeft totaal niets te maken met de discussie tussen mij en Kronos. Die discussie gaat nl. niet over de reclames, maar juist over dat als je voor de site zou kunnen doneren of er dan volledige openheid moet worden gegeven van al de zaken die omtrent het bestaan van de site (rekeningen, aantal gebruikers en god wat allemaal nog meer) er zijn, of juist niet.
Kronos wil in die situatie graag volledige openheid en transparantie.
Ik ben van mening dat die zaken in die situatie hem niets aan gaan.
Verder heb je met het volgende natuurlijk wel gewoon gelijk:
In die laatste discussie wordt een aantal zaken op één hoop gegooid:
0
geplaatst: 20 april 2009, 19:05 uur
Sietse schreef:
Je geeft aan dat je alleen voor MuMe zou willen betalen (als dit mogelijk zou zijn) mits je in ziet welke kosten Jordy hier aan heeft, en welke werkzaamheden hier bij horen.
Dat is
1) heel vreemd
2) hetzelfde als in een winkel vragen welke verschillenden kosten de verkoper allemaal heeft*, **, ***
Dat is
1) heel vreemd
Omdat de vergelijking gewoon niet opgaat, Sietse.
Het product hier is een knap bedacht maar in principe leeg kader dat (in)gevuld wordt door de gebruikers.
Een winkel is een ruimte die door de winkelier gevuld wordt met producten die je als klant wel of niet koopt.
En als je echt zo'n moeite hebt met die "misleidende" (hoe naief kun je wel niet zijn om te denken dat een of andere webshop op eens al de OOP albums wel zou hebben) reclame kun je daar zelf ook gewoon iets aan doen hoor.
Natuurlijk kan ik daar zelf wat aan doen. Ik kan hier bijvoorbeeld ook gewoon wegblijven. Maar daar gaat het niet over. Ik had ook al geschreven dat ik er over zal zwijgen. Maar blijkbaar heb jij er meer moeite mee met wanneer ik met plezier voor iets wil betalen dan ik moeite heb met de reclame hier op de site. Zo blijven we aan de praat.

En weer zie ik een redenering die niet opgaat. Omdat het naïef is te denken dat een of andere website opeens alle OOP albums zou hebben, suggereer je dat die misleidende reclame alleen misleidend is voor naïvelingen.
Terwijl je meestal natuurlijk pas te weten komt dat een bepaald album niet meer leverbaar is als je het hebt willen bestellen. En soms verschijnen albums weer opnieuw. Niemand kan altijd van alles op de hoogte zijn of het nog wel, weer terug, of niet leverbaar is.
Zoals ik al had gezegd heb ik sinds mijn herinstallatie geen reclame meer gezien op deze site of waar dan ook (en als ik ze wel zou zien zou ik er niet op klikken).
Bedankt voor de tip.
0
Sietse
geplaatst: 20 april 2009, 20:49 uur
Kronos schreef:
Het product hier is een knap bedacht maar in principe leeg kader dat (in)gevuld wordt door de gebruikers.
Een winkel is een ruimte die door de winkelier gevuld wordt met producten die je als klant wel of niet koopt.
(quote)
Toch zie ik te veel raakvlakken tussen die verschillende diensten

Maar goed, ik snap je punt wel.
(quote)
Natuurlijk kan ik daar zelf wat aan doen. Ik kan hier bijvoorbeeld ook gewoon wegblijven. Maar daar gaat het niet over. Ik had ook al geschreven dat ik er over zal zwijgen. Maar blijkbaar heb jij er meer moeite mee met wanneer ik met plezier voor iets wil betalen dan ik moeite heb met de reclame hier op de site. Zo blijven we aan de praat.

En weer zie ik een redenering die niet opgaat. Omdat het naïef is te denken dat een of andere website opeens alle OOP albums zou hebben, suggereer je dat die misleidende reclame alleen misleidend is voor naïvelingen.
Terwijl je meestal natuurlijk pas te weten komt dat een bepaald album niet meer leverbaar is als je het hebt willen bestellen. En soms verschijnen albums weer opnieuw. Niemand kan altijd van alles op de hoogte zijn of het nog wel, weer terug, of niet leverbaar is.
Nee, het is naief om op iedere willekeurige reclame te geloven

90% van de reclames is gebaseerd op leugens (ja ik heb een hekel aan reclames, heel erg)
(quote)
Bedankt voor de tip.
firefox + adblock plus
(maar die heb je niet van mij, want je moet Jordy sponsoren door veel op de reclames te klikken)
0
geplaatst: 20 april 2009, 20:53 uur
Sietse schreef:
90% van de reclames is gebaseerd op leugens (ja ik heb een hekel aan reclames, heel erg)
Aldus de enthousiaste verzender van spam om releases van z'n eigen label te promoten

0
geplaatst: 20 april 2009, 21:45 uur
Sietse schreef:
maar die heb je niet van mij
maar die heb je niet van mij
hoe meer mensen jij Adblock aanraadt, des te groter wordt de kans dat ik me binnenkort eens in Adblock-detectie scriptjes ga verdiepen waarmee mensen met deze plugin de site niet meer op kunnen

Maar goed, even serieus, volgens mij zal dat niet nodig zijn, en is het internetklimaat nog steeds gezond genoeg dat een site als deze zich met een bescheiden hoeveelheid reclame kan redden. En als dat niet zo blijkt te zijn zal ik waarschijnlijk eerder de boel opdoeken dan dat ik overga tot het pesten van adblockers en het tonen van popups, popunders en overlays. Dus ook ik hoop dat het hier bij blijft.
* denotes required fields.