MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Google ads / reclame op MusicMeter

zoeken in:
Jordy schreef:
Hoe beinvloedt dit tekstje je besluit over een transactie? Je zult hooguit een bezoekje aan een andere website brengen.

Door dat tekstlinkje waarin een album aangeboden wordt dat niet beschikbaar is kom ik natuurlijk op de site van Cosmox.

Het is dus reclame die gepaard gaat met onjuiste informatie die een gemiddelde consument ertoe kan brengen een besluit over een transactie te nemen dat hij anders niet had genomen.

Ik stel jou trouwens voor als je niet kunt accepteren dat ik hier mijn mening over geef, dat je me dan blokkeert. Anders zal ik deze site gewoon gebruiken, zoals ik eerder al heb aangegeven, maar zonder verder nog energie te steken in toevoegingen en correcties.

misorabi schreef:
Wees gewoon blij met deze site en ga niet zo zeiken om zo'n klein dingetje

Jij vindt dat dus een klein dingetje, jij moet er dus blij mee wezen.

Ik niet.

Als ik bij een album lovende woorden schrijf, dan is dat uit liefde voor de muziek, voor de artiest, voor andere muziekliefhebbers. Niet om zo'n beetje rechtstreeks reclame te gaan zitten maken voor Cosmox.

Ik wil mij trouwens niet laten afstompen door dit soort reclamepraktijken. Het waarom van mijn bezwaren staat hier al te lezen.

Nee, ik vind dit niet een klein dingetje. Maar een grote en gehele verandering van de opzet van deze site.

Je kunt er natuurlijk ook een groot drama van maken .

Via deze site Cosmox ontdekt; en ik moet zeggen dat ze een groot aanbod hebben voor een redelijke prijs.
Verder leveren ze ook snel.

Het is alleen deze vorm van reclame die me tegen staat; omdat ze gewoon niet elk album kunnen leveren.

Alle vormen van reclame is in meer of mindere mate misleidend. De hele maatschappij en alles erom heen is misleidend, zo gaat dat met marketing. Bijv. met die Gilette scheerapparaten is ook misleidend dat je het scheermesje voor weinig kan aanschaffen maar die mesjes die je eens in de twee weken moet vervangen kosten een vermogen, dat vertellen ze er ook niet bij toch?, dat is toch ongeveer hetzelfde, is ook misleidend. Zo werken die dingen nou eenmaal.

& mij boeit het echt geen ruk dat het album schijnbaar bij cosmox te krijgen is en dat uiteindelijk niet is.

Deze site moet ook ergens haar geld mee verdienen.

J.M. schreef:
& mij boeit het echt geen ruk dat het album schijnbaar bij cosmox te krijgen is en dat uiteindelijk niet is.

Het is juist dat wat mij het meest stoort, dat er systematisch bij elk album specifiek voor dat album die reclame staat, ongeacht of het beschikbaar is.

Op zich heb ik niets tegen reclame. Als hier gewoon ergens een permanente link zou staan van Cosmox, dat is een ander verhaal.

Bijv. met die Gilette scheerapparaten is ook misleidend dat je het scheermesje voor weinig kan aanschaffen maar die mesjes die je eens in de twee weken moet vervangen

Hoe scheer jij in godsnaam? Met die mesjes kan je juist erg lang doen.

Gallow
Ik let er totaal niet op en snap ook niet dat zoveel mensen zich hier druk om maken.

BoordAppel schreef:
(quote)

Hoe scheer jij in godsnaam? Met die mesjes kan je juist erg lang doen.

Hehe, nja erg lang, dat valt ook wel weer mee. Misschien wat langer, het was meer om mijn verhaal wat aan te dikken. Het is btw ook bekend dat Gilette daar haar geld mee verdiend, het scheerapparaat wordt onder de kostprijs verkocht en op de mesjes zitten de hoge winstmarges.

En dit was ook maar een voorbeeld van de velen welke er zijn, hoe reclames manipulerend zijn.

Als we nu met zijn allen schrijven dat we er niet eens op letten, als niemand het opmerkt, tja, dan levert het ook niets op hè. Terwijl dat nu natuurlijk net wel de bedoeling is.

Dus binnenkort mogen we dan misschien zo'n pop-up verwachten, die je maar niet weggeklikt krijgt.

Hehe, dat is wel een goeie ja . Maar deze discussie hier levert wel weer reclame op voor Cosmox. Dus nu help je het bedrijf, waar je totaal geen respect voor hebt met de marketing.

J.M. schreef:
Het is btw ook bekend dat Gilette daar haar geld mee verdiend, het scheerapparaat wordt onder de kostprijs verkocht en op de mesjes zitten de hoge winstmarges.

Uit een test van de consumentenbond bleek dat de mesje van Gilette juist de beste prijs / kwaliteit verhouding hebben.

Het heeft hoe dan ook niet veel, om niet te zeggen niets, met deze site te maken.

BoordAppel schreef:
(quote)

Uit een test van de consumentenbond bleek dat de mesje van Gilette juist de beste prijs / kwaliteit verhouding hebben.

Maar dat heeft niks te maken met dat de grootste winstmarge op de mesjes zit en dat ze door middel van de marketingstrategie veel winst maken. Wat dus is klanten trekken door de goedkope scheerpparaten en vervolgens veel geld uit te geven aan de mesjes. Want dat is wel een feit, daar klagen ook veel mensen over dat die mesjes erg duur zijn. En ja volgens de consumentenbond, die zijn ook niet zo objectief als je denkt.

Kronos schreef:
Maar een grote en gehele verandering van de opzet van deze site.

Meneer is hier net een jaar aanwezig, en denkt iets te kunnen zeggen over de opzet van deze site? De enige verandering die heeft plaatsgevonden zit in jouw perceptie van de site, niet van de site zelf.

Kronos schreef:
Dus binnenkort mogen we dan misschien zo'n pop-up verwachten, die je maar niet weggeklikt krijgt.

Als dat nodig is om deze site quitte te laten draaien, dan zou dat maar zo kunnen. MusicMeter is geen filantropische instelling.

Wat dus is klanten trekken door de goedkope scheerpparaten en vervolgens veel geld uit te geven aan de mesjes.

Nee klopt, het is een bekend marketingprincipe. Maar ik wilde alleen even aangeven dat die mesjes gewoon goed zijn en niet na twee keer gebruiken al de prullenbak in kunnen. Die klacht gaat dus in feite nergens over. Andere mesje zijn misschien goedkoper, maar gaan ook veel minder lang mee.

En ja volgens de consumentenbond, die zijn ook niet zo objectief als je denkt.

Jawel, die zijn exact zo objectief als ik denk. Ik koop al mijn grote aankopen op aanraden van de consumentenbond en ik ben nog nooit teleurgesteld. Het is altijd een uitstekend idee om die te raadplegen.

Ik gebruik zelf de mesjes niet meer, maar nu hoor ik nog steeds van veel mensen dat ze zich blauw betalen aan mesjes en dat deze maar 2 tot 3 weken mee gaan. Ik zeg niet dat ze niet goed zijn, want ze zijn wel goed maar ze gaan echt geen maand mee.

Ik voel een nieuwe scheiding der geesten aankomen, iets met mesjes.

Jordy schreef:
Meneer is hier net een jaar aanwezig, en denkt iets te kunnen zeggen over de opzet van deze site? De enige verandering die heeft plaatsgevonden zit in jouw perceptie van de site, niet van de site zelf.

Juist. En dat 'meneer' hier niet echt in de beleefdsvorm gebruikt wordt zit hem natuurlijk ook in mijn perceptie.

Als jij aan mij vraagt wat nu eigenlijk het verschil is met de link die er al stond (vergelijk prijzen van deze CD) dan veronderstel dat je dat zelf weet. Of dat je toch op zijn minst verwacht dat deze rechtstreekse reclame veel meer geld in het laatje gaat brengen.

Het verschil is dus onmiskenbaar en dat verschil verandert even onmiskenbaar de site.

Als mijn perceptie zo vervlakt zou moeten zijn dat ik geen verschil zie, dan zie ik ook geen verschil tussen deze site en amazon. Daar kan je ook lekker babbelen bij de verschillende albums, punten toekennen, zelfs lijstjes samenstellen. Kopen is daar zelfs nog makkeljker.

Toch vind ik het tot nu toe hier nog altijd leuker. Door mijn perceptie hè.

Maar als hier volgens jouw financiële berekeningen pop-ups zoals ik ze beschreef nodig zijn, dan wijk ik wel zeker naar daar uit.

Ik zal deze site wel missen dan, ook al was ik hier nog maar een jaar aanwezig en had ik nog geen recht van spreken over opzet en zo.

Kronos schreef:
Als jij aan mij vraagt wat nu eigenlijk het verschil is met de link die er al stond (vergelijk prijzen van deze CD) dan veronderstel dat je dat zelf weet. Of dat je toch op zijn minst verwacht dat deze rechtstreekse reclame veel meer geld in het laatje gaat brengen.

Deze reclame is inderdaad toegevoegd om geld te verdienen, dat zei ik toch al? MusicMeter kost mij momenteel geld, en daar moet iets aan gebeuren. Voor niets gaat de zon op, geen filantropische instellingen etc etc etc.

Kronos schreef:
Als mijn perceptie zo vervlakt zou moeten zijn dat ik geen verschil zie, dan zie ik ook geen verschil tussen deze site en amazon. Daar kan je ook lekker babbelen bij de verschillende albums, punten toekennen, zelfs lijstjes samenstellen. Kopen is daar zelfs nog makkeljker.

Amazon heeft discussiemogelijkheden om zo meer cd's te verkopen, MusicMeter moet noodgedwongen samenwerkingen met cd-verkopers aangaan om discussiemogelijkheden te faciliteren. Dat laatste was 5 jaar geleden ook al zo, oftwel: geen verschil in opzet van de site.

Als jij van mening bent dat het verdienen van geld nu het primaire doel van MusicMeter is geworden, dan moeten we maar het er maar over eens zijn dat we het niet eens zijn, en het daar bij laten.

Dat laatste was 5 jaar geleden ook al zo, oftwel: geen verschil in opzet van de site.

Het groeit 'in mijn perceptie' met deze reclame wel naar elkaar toe.

Maar veel succes gewenst met genoeg geld verdienen om deze site draaiende te houden.

Hier een snapshot van de site uit 2005, met daarop ook bij elk album een soortgelijk linkje. Deze "verachtelijke" manier van adverteren is dus vanaf het begin al onderdeel geweest van de site.

(afbeelding)

http://web.archive.org/web/20050305191052/http://www.musicmeter.nl/

Jordy schreef:
Deze "verachtelijke" manier van adverteren is dus vanaf het begin al onderdeel geweest van de site.

Als jij het woord 'verachtelijke' wil gebruiken, het verachtelijke zit hem in de leugenachtige reclameboodschap een album te kunnen bestellen dat dan niet beschikbaar blijkt te zijn en zo een winkel binnen gelokt te worden waar je eventueel iets vind dat je niet zocht. Ik kan natuurlijk niet op die link van 2005 klikken om te zien of dat toen ook al het geval was.

Wat een ophef om zo'n klein minilinkje op de site. Er zijn vele andere manieren om reclame advertenties op een site te weergeven. Maar waarschijnlijk komt Kronos nooit verder dan musicmeter.
Wat je hier als extra advertentie ziet is nog verdomde netjes voor de site. Ga maar naar een AD.nl of voetbalzone, daar vliegen de Rexona filmpjes of B-win reclames om je oren alsof het niets is. En dan heb ik het nog niet eens over obscure-sites waar je download links vandaan kunt halen, want daar vliegen de partypoker pop-ups je om de oren.
Daarbij is het logisch dat de site rendabel moet zijn. Dus hadden we met z'n allen wat meer gebruik moeten maken van de google-ads links. Voor niets komt de zon op. Maar een site waar bijna 30.000 gebruikers zijn geregistreerd, kost Jordy simpelweg geld en de baten zijn simpelweg momenteel niet hoog genoeg.

MuMe zoals het in 2005 was .

Blijkbaar vindt het merendeel van de MuMers dit in het geheel geen probleem.

Ik ben democratisch genoeg ingesteld om er dan mijn bek over te houden.

Kronos schreef:
(quote)

Als jij het woord 'verachtelijke' wil gebruiken, het verachtelijke zit hem in de leugenachtige reclameboodschap een album te kunnen bestellen dat dan niet beschikbaar blijkt te zijn en zo een winkel binnen gelokt te worden waar je eventueel iets vind dat je niet zocht. Ik kan natuurlijk niet op die link van 2005 klikken om te zien of dat toen ook al het geval was.

Ik heb het eerder ook gezegd, maar zo werkt reclame. Bij supermarkten verkopen ze sommige producten onder de kostprijs om mensen naar de winkel te lokken, ze gaan er dan vanuit dat de consument ook andere producten meenemen waarvoor ze niet naar de winkel zijn gekomen, en dit gebeurt dan ook vaak.

Maar ik ben het wel met je eens dat het hier op een leugenachtige manier gebeurt. Want ze verkondigen iets wat niet waargemaakt kan worden en dat mag/kan eigenlijk niet.

J.M. schreef:
Maar ik ben het wel met je eens dat het hier op een leugenachtige manier gebeurt. Want ze verkondigen iets wat niet waargemaakt kan worden en dat mag/kan eigenlijk niet.

Dat is voor mij het grootste struikelblok.

Ik heb nog een paar principes over.

Misschien ben ik gewoon te vroeg oud geworden.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:44 uur

geplaatst: vandaag om 20:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.