De Site / Algemeen / Voor of tegen afschaffen stemmenlijst?
zoeken in:
0
haveman
geplaatst: 25 maart 2008, 17:13 uur
Ik ben zelf tegen de lijst met gebruikers gerangschikt naar aantal stemmen.
Deze lijst voegt niks toe. Het is toch geen wedstrijd?
Nu zie ik mensen die bijvoorbeeld van rockmuziek houden op alle albums van Britney Spears en bijvoorbeeld Sesamstraat stemmen om zoveel mogelijk stemmen te hebben. Deze lijst zorgt voor een vertekend beeld. Afschaffen!!!!!!!
Deze lijst voegt niks toe. Het is toch geen wedstrijd?
Nu zie ik mensen die bijvoorbeeld van rockmuziek houden op alle albums van Britney Spears en bijvoorbeeld Sesamstraat stemmen om zoveel mogelijk stemmen te hebben. Deze lijst zorgt voor een vertekend beeld. Afschaffen!!!!!!!
0
geplaatst: 25 maart 2008, 17:29 uur
Erg handig om door te kijken, want als een van de gebruikers met veel stemmen een overlappende smaak blijkt te hebben, is diegene een prachtige vergaarbak voor onbekende muziek.
0
Spijtoptant
geplaatst: 25 maart 2008, 17:33 uur
Welke lijst bedoel je precies ?
Die waar 'Harald' met 10.000 nogwat stemmen bovenaan staat ?
Zo ja, ik zou niet weten welk beeld die lijst moet vertekenen. 't Lijkt me gewoon een overzichtstatistiekje.
Die waar 'Harald' met 10.000 nogwat stemmen bovenaan staat ?
Zo ja, ik zou niet weten welk beeld die lijst moet vertekenen. 't Lijkt me gewoon een overzichtstatistiekje.
0
haveman
geplaatst: 25 maart 2008, 17:37 uur
Doordat mensen alleen maar zoveel mogelijk willen stemmen gaan ze stemmen op dingen die ze niet kennen of ze gaan op dingen stemmen die ze sowieso niet goed vinden.
0
geplaatst: 25 maart 2008, 17:40 uur
Ik denk dat de werkelijke omvang van dat probleem nogal te verwaarlozen is eigenlijk.
0
geplaatst: 25 maart 2008, 17:52 uur
Lukas schreef:
Ik denk dat de werkelijke omvang van dat probleem nogal te verwaarlozen is eigenlijk.
Daar sluit ik me bij aan. Stemmen op dingen die men niet kent gebeurt toch wel (ook door of misschien juist wel door de users met niet zo veel stemmen achter hun naam). Heb je het gevoel dat daar sprake van is dan kun je dit melden bij een mod.
Ik snap het probleem niet zo. Je mag best twijfels hebben bij stemgedrag van users; heb ik ook, maar zoals gezegd kun je dit via een pm aan een mod melden.
Dan kunnen de andere lijsten ook afgeschaft gaan worden: de berichtenlijst bijvoorbeeld want mensen gaan stukjes schrijven als 'ik vind dit een leuk album'. Kan ik me ook niet echt voorstellen namelijk. En in elk geval niet met als doel om de teller zo hoog mogelijk te krijgen.
Daarbij vind ik de uitspraak van haveman nogal getuigen van een bedenkelijke 'hokjesgeest'. Waarom zou een rockfan niet bij Britney Spears kunnen stemmen? Waarom is hij dan gelijk al verdacht? Misschien heeft ie wel een zus die er fan van is?
Natuurlijk mag je dat flauw vinden (ben ik het ook mee eens), maar zolang het de spuigaten niet uitloopt is er niets aan de hand, laat staan dat de stemmen-lijst er voor verantwoordelijk zou zijn. Dat is wat Lukas al zegt enorm te verwaarlozen.
0
geplaatst: 25 maart 2008, 18:18 uur
Ik ben het eens met aERo en Lukas. En jij ook wel Haveman, anders zou je Illmatic niet in je rotatielijst hebben staan. 
95% van de users kijkt ueberhaupt niet daar die lijsten, volgens mij.

95% van de users kijkt ueberhaupt niet daar die lijsten, volgens mij.
0
haveman
geplaatst: 25 maart 2008, 18:24 uur
Als je bij mijn stemmen had gekeken had je kunnen zien dat ik positief ben over meerdere rappers(Wu Tang, Eminem, 2Pac, Beastie Boys).
0
geplaatst: 25 maart 2008, 18:36 uur
Herman haalt dit aan om jouw bezwaar te belichten. Jij als 'rockstemmer' stemt hier blijkbaar ook op terwijl je aangeeft dat je dit min of meer vreemd vindt. Uiteraard is dit een uitvergroting van jouw opmerking maar het toont wel wat aan, nl. dat je voorzichtig moet zijn in je oordeel en daarbij wil ik nog maar eens zeggen dat bij ernstige twijfel je niet moet schromen een mod aan te spreken.
Nogmaals: ik denk niet dat de stemmenlijst verantwoordelijk is voor het door jou aangehaalde stemgedrag. Het lijkt mij eerder 'kijk mij eens een goede smaak hebben want ik stem 0,5 bij Joling, Smit en Spears' of 'kijk mij eens een hekel aan rap hebben'. Dit soort stemgedrag valt heus wel op en zal niet ontstaan door het door jou aangehaalde wedstrijd-element van wie de meeste stemmen heeft (waar je heus ook je twijfels bij mag hebben).
Maar om voor dat zeer kleine te verwaarlozen percentage de hele stemlijst op te doeken lijkt mij wel wat rigoreus (buiten het feit dat ik vind dat die lijst er gewoon moet blijven).
Nogmaals: ik denk niet dat de stemmenlijst verantwoordelijk is voor het door jou aangehaalde stemgedrag. Het lijkt mij eerder 'kijk mij eens een goede smaak hebben want ik stem 0,5 bij Joling, Smit en Spears' of 'kijk mij eens een hekel aan rap hebben'. Dit soort stemgedrag valt heus wel op en zal niet ontstaan door het door jou aangehaalde wedstrijd-element van wie de meeste stemmen heeft (waar je heus ook je twijfels bij mag hebben).
Maar om voor dat zeer kleine te verwaarlozen percentage de hele stemlijst op te doeken lijkt mij wel wat rigoreus (buiten het feit dat ik vind dat die lijst er gewoon moet blijven).
0
haveman
geplaatst: 25 maart 2008, 18:43 uur
Volgende keer zal ik bij een stelling een beschrijving van 5 kantjes toevoegen. Ik nam aan dat mensen wel zouden begrijpen wat ik bedoel, maar kennelijk is het erg moeilijk.
Ik bedoel (zonder namen te noemen) dat ik bij sommige stemmers zie dat ze het hele genre van artiesten als Britney Spears belonen met 0,5 om zoveel mogelijk stemmen te vergaren. Dit is iets anders als één album een kans geven.
Hiernaast zie ik de toegevoegde waarde van deze lijst ook niet. Je kunt elke gebruiker al aanklikken om te kijken wat hij of zij goed of slecht vindt.
Ik ben het wel eens met het feit dat het geen hele grote invloed heeft, maar ik stoor me hier gewoon aan, sorry.
Ik bedoel (zonder namen te noemen) dat ik bij sommige stemmers zie dat ze het hele genre van artiesten als Britney Spears belonen met 0,5 om zoveel mogelijk stemmen te vergaren. Dit is iets anders als één album een kans geven.
Hiernaast zie ik de toegevoegde waarde van deze lijst ook niet. Je kunt elke gebruiker al aanklikken om te kijken wat hij of zij goed of slecht vindt.
Ik ben het wel eens met het feit dat het geen hele grote invloed heeft, maar ik stoor me hier gewoon aan, sorry.
0
edris.
geplaatst: 25 maart 2008, 18:46 uur
Iedereen begreep wel wat je beweerde, men was het er slechts niet mee eens.
0
handsome_devil
geplaatst: 25 maart 2008, 18:46 uur
als je de toegevoegde waarde van de lijst niet inziet klik je er toch gewoon niet op? omg wat een moeilijkdoenerij weer.
0
geplaatst: 25 maart 2008, 18:47 uur
haveman schreef:
Wie zegt jou dat ze dit doen om zoveel mogelijk stemmen te vergaren???? Daar geloof ik geen bal van (zie mijn eerdere opmerking hierover)
haveman schreef:
Hiernaast zie ik de toegevoegde waarde van deze lijst ook niet.
Hiernaast zie ik de toegevoegde waarde van deze lijst ook niet.
Ik zie van wel meer zaken op de site geen toegevoegde waarde. Dan ga ik nog niet vragen aan users om voor of tegen iets te stemmen. Het is aanwezig op de site: leer er mee leven en dicht het niet de belangrijkheid toe wat je nu doet.
haveman schreef:
ik stoor me hier gewoon aan, sorry.
ik stoor me hier gewoon aan, sorry.
Jij stoort je volgens mij aan stemgedrag van users die los staat van de stemmenlijst en je kunt dit (nogmaals) aangeven bij een mod als het je echt hoog zit.
haveman schreef:
maar kennelijk is het erg moeilijk.
maar kennelijk is het erg moeilijk.
Nee hoor, maar als je een topic opent en reacties wilt hebben krijg je ze ook (en al helemaal als ik begrijp wat je bedoelt en het daar niet mee eens ben)

0
haveman
geplaatst: 25 maart 2008, 19:20 uur
handsome_devil schreef:
als je de toegevoegde waarde van de lijst niet inziet klik je er toch gewoon niet op? omg wat een moeilijkdoenerij weer.
Je hebt helemaal gelijk handsome devil. Waar begin ik ook aan? Ik dacht even iets te hebben om eerlijker stemmen te stimuleren. Zal het niet meer doen

0
handsome_devil
geplaatst: 25 maart 2008, 19:38 uur
dat eerlijker stemmen stimuleren had noch iets met mijn punt noch met het jouwe waar ik op reageerde te maken. wat betreft de verwijdering van de topstemmenlijst om eerlijker stemmen te stimuleren ben ik het volledig met aero lukas en herman eens.
0
Jornaquin
geplaatst: 25 maart 2008, 20:08 uur
Die lijst moet blijven! Het lijkt me vet stoer om ooit bovenaan te komen 

0
geplaatst: 25 maart 2008, 20:10 uur
Ja is wel leuk die lijst...
Ik probeer bijvoorveeld boven aan te komen bij de lijst met meeste toevoegingen alleen loopt marcel ongeveer 100 albums per dag op me uit.

haha
Ik probeer bijvoorveeld boven aan te komen bij de lijst met meeste toevoegingen alleen loopt marcel ongeveer 100 albums per dag op me uit.

haha
0
geplaatst: 25 maart 2008, 20:12 uur
Tuurlijk moet die lijst blijven, is altijd leuk, dat soort statistiekjes 
En Jelmer, je gaat als een speer!

En Jelmer, je gaat als een speer!

0
handsome_devil
geplaatst: 25 maart 2008, 20:12 uur
snel de havenzangers e.d. gaan luisteren dan
alle topstemmers kennen dat soort albums 
0
geplaatst: 25 maart 2008, 20:13 uur
Je ziet de leukste dingen... had een keer The Ex voorgedragen bij 'Het beste van (albums). Twee uur later had één van de users in de allerhoogte regionen weer 20 stemmen meer door de volledige Ex-catalogus te voorzien van stemmen. Kan ik alleen maar hartelijk om lachen 

0
geplaatst: 25 maart 2008, 20:14 uur
Ik denk dat ik alles van Britney Spears ook van 0,5 ga voorzien.......nog een beter idee alles van Bob Dylan, Frank Zappa en Neil Young een stem geven.....ben ik vast morgen weer een paar plaatsen geklommen 

0
geplaatst: 25 maart 2008, 20:14 uur
itchy schreef:
door de volledige Ex-catalogus te voorzien van stemmen. Kan ik alleen maar hartelijk om lachen
door de volledige Ex-catalogus te voorzien van stemmen. Kan ik alleen maar hartelijk om lachen

Ja, maar geloofwaardig is het toch niet echt... Jammer dat dat soort dingen gebeuren.
0
geplaatst: 25 maart 2008, 20:15 uur
Nee... het is qua tijd niet mogelijk. Het kan zijn dat je ze ooit allemaal hebt gehoord, maar ik zou nooit een volledige discografie kunnen beoordelen zonder hem integraal te herbeluisteren.
0
geplaatst: 25 maart 2008, 20:17 uur
musicfriek schreef:
musicfreak? Hmm, zal die blij mee zijn
Oh en ik heet friek trouwens. Succes met je koffie (staat hier ook voor je klaar
)
musicfreak? Hmm, zal die blij mee zijn
Oh en ik heet friek trouwens. Succes met je koffie (staat hier ook voor je klaar
)Ik had freak al in friek gewijzigd voordat jij je berichtje schreef......dit voor de geschiedschrijving. Dit is trouwens wel een goed topic om mijn aantal berichten stats wat op te poetsen

0
Waarom er druk om maken/punt van maken? Niet naar kijken.
Motie afgewezen.
Motie afgewezen.
0
Maar goed, dat kunnen mensen nu ook van mij denken, ik ben al mijn verloren stemmen weer aan het inhalen. Zitten ook complete discografieen tussen 
Door die ban was ik al mijn 2260 stemmen kwijt
Die verdwijnen automatisch na een week helaas. Beetje jammer wel, maar goed, dan moet je maar geen ban aan je broek krijgen 

Door die ban was ik al mijn 2260 stemmen kwijt
Die verdwijnen automatisch na een week helaas. Beetje jammer wel, maar goed, dan moet je maar geen ban aan je broek krijgen 
0
SelmaDuim
geplaatst: 25 maart 2008, 20:20 uur
Ik doe juist heel erg mijn best om niet te hoog in die lijstjes terecht te komen. Bijvoorbeeld het toevoegen van albums besteed ik daarom ook liever uit. Stel je voor zeg, dat men denkt dat ik niks beters te doen heb! 

0
geplaatst: 25 maart 2008, 20:22 uur
Selma heeft niks anders te doen.......zegt men
En om het on-topic te houden, ik ben voor het behoud van de lijstjes.
En om het on-topic te houden, ik ben voor het behoud van de lijstjes.
0
geplaatst: 25 maart 2008, 20:22 uur
SelmaDuim schreef:
Ik doe juist heel erg mijn best om niet te hoog in die lijstjes terecht te komen. Bijvoorbeeld het toevoegen van albums besteed ik daarom ook liever uit. Stel je voor zeg, dat men denkt dat ik niks beters te doen heb!

Lekker boeiend, ik kom er eerlijk voor uit dat ik uuuuuren achter MuMe zit, so what? Heerlijke hobby hoor en vooral toevoegen werkt verslavend

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.