MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Voor of tegen afschaffen stemmenlijst?

zoeken in:
Heel eerlijk gezegd vind ik het opmerkelijk dat juist Harald met deze opmerkingen komt. Juist bij hem zijn er nogal eens grote twijfels over zijn stemgedrag. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een antwoord gezien op mijn vraag bij een album van Songdog (en de rest van hun discografie die er gelijk doorheengejaagd werd) waar ik echt ernstige twijfels heb bij het stemgedrag van beide heren. Kijk eens hoe snel jullie op al hun albums hebben gestemd en bijna altijd op dezelfde dag en dat bij een band waar musicmeter voorheen nog nooit van gehoord had totdat ik ze zat te pushen. Meedoen op het forum? Waar blijft het antwoord dan??????
En we zien een race tussen hem en de nummer 2 bij zeer opmerkelijke albums (ik noem een Havenzangers) waar vlak na elkaar gestemd wordt en zo zijn er ik weet niet hoeveel andere albums te noemen.
Er is al eens antwoord op gegeven en voor een heel groot deel kan ik daar in mee gaan, maar er zijn ook wel heel veel vraagtekens.....
Jij vindt dat mensen hun stemgedrag maar moeten aantonen m.b.v. foto's (wat een rare opmerking), ik vind dat jij je stemhoeveelheid beter moet kunnen toelichten waarmee je alle kritiek doet verstommen. Tot nu toe is dat volgens mij niet echt gelukt omdat veel users echt met hun wenbrauwen fronsen en dan vooral door de manier waarop jullie stemmen (let op: ik noem jou dus niet alleen).
Ik zou zeggen: kom maar op, verras ons.........

Jornaquin
Amen, aERo.

Sheplays
haveman schreef:
Ik ben zelf tegen de lijst met gebruikers gerangschikt naar aantal stemmen.
Deze lijst voegt niks toe. Het is toch geen wedstrijd?

Misschien is het juist wél een wedstrijd net zoals een groot gedeelte op dit forum van mini wedstrijdjes of welles/nietes discussies aan elkaar hangt. Het voegt dus voor veel users wel degelijk iets toe.

@aERo
Ik heb ook wel eens een vraag gesteld of een opmerking gemaakt en geen reactie gekregen. Ik realiseerde me achteraf dat de betreffende user misschien niet regelmatig terugkeert naar albums waar hij een bericht achter heeft gelaten. Niet iedereen checkt dit onder Mijn Updates.

Dat snap ik, en als je het zo druk hebt met stemmen snap ik dat je ook geen tijd hebt om nog eens terug te keren bij een album
OK, flauw, maar ik heb nu bij deze een herkansing aangeboden.....
Verder verwonderde ik me nogal over het feit dat juist harald met deze opmerkingen kwam omdat er juist aan zijn stemgedrag getwijfeld wordt door nogal wat users, terecht of niet terecht.
Bij de Songdog discografie zijn overigens geen berichten geplaatst wat opmerkelijk is gezien het feit het nieuwste album best wat mensen wist aan te spreken en wat een onverwacht succesje is geworden op deze site (nergens anders). Dan had een berichtje van onze grootstemmers juist bij dat album toch wel leuk geweest.
Let wel: ik neem deze band puur als voorbeeld en ik hoop echt dat de twijfels nu eens voorgoed weggenomen kunnen worden.

Harald
aERodynamIC, je mag wel twijfels hebben over mijn stemgedrag, daar is zeker niets mis mee. Van Songdog heb ik drie albums en een aanvraag van jou hierover heb ik niet ontvangen, net in mijn berichten gekeken. Je mag bij me wel langs komen voor een koffie en zelf kijken wat ik zo in mijn huis heb staan. Geen probleem.
Verder heb ik geen race...goed kijken.... als ik een album heb laten toevoegen (Ca 60 stuks tot nu toe), stem heb gegeven en dan ook nog een bericht heb geschreven wie dan soms twee minuten later meteen een stem heeft gegeven? Of moet ik het even aantonen? Zeker geen probleem voor me.
Nog vragen? Ik hoor het graag! Heel graag!

Jornaquin
Ja, klar!

Sheplays
Ik kan niet oordelen of de stemmen van de users echt of niet zijn maar soms heb ik ook wel mijn twijfels!

Voor Harald heb ik echter op zijn verzoek veel albums toegevoegd en er eigenlijk nooit aan getwijfeld dat hij zijn stemmen onderbouwd heeft geplaatst gezien de informatie die hij daarbij geeft of de berichten die hij plaatst.

Ik wil wel een foto plaatsen van mijn verzameling, een thumbnail is groot genoeg daarvoor

Spijtoptant
Mijn vraag is eigenlijk wat het allemaal uitmaakt ?
Je kunt wel mensen gaan wantrouwen wat hun stemmotivatie betreft (niet dat ik dat doe, ik interesseer me doorgaans amper voor wat anderen stemmen en hoeveel), maar uiteindelijk kan iedereen zijn stem ALTIJD verantwoorden met het simpele "ik heb dat en dat album daar en daar beluisterd, en vind het zus en zo".
Daarvoor hoeft een album niet in bezit te zijn, zeker niet fysiek, en je kunt nooit bewijzen dat iemand iets niet kent. (Nou ja, pas als stemfraudeurs zichzelf verlullen).

Alle ophef daarover verbaast me in hoge mate.

Ik zou eigenlijk wel graag bewijs willen zien. Aangezien je het toch graag zou geven.

Harald schreef:
Van Songdog heb ik drie albums en een aanvrag van jij hierover heb ik niet ontvangen, net in mijn bericht gekeken.

Nee, die vraag stond bij het album zelf. Jij vindt het belangrijk dat mensen ook posten bij albums en hier heb je dat niet gedaan waardoor je de vraag dus ook gemist hebt.
Had je die albums al in huis voor mijn toevoegingen??? Momenteel zijn ze namelijk nogal moeilijk te verkrijgen en daardoor had ik de hoognodige twijfels.
Maar goed: het is jammer dat je op deze korte manier reageert en dat je jouw critici niet de mond snoert door wat duidelijker te zijn in het waarom van jouw enorme stemgedrag. Heeft het te maken met je werk bijvoorbeeld? Een wat relaxtere reactie was misschien boeiender geweest dan het flauwe 'geloof je me niet, kom maar kijken'.

Sheplays
Ahem
...

Volgens mij heeft het in ieder geval iets te maken met verzameling, leeftijd en liefde voor de muziek!

Ja beste sheplays dat weten we: vandaar ook mijn opmerking daarover. Maar er zijn hier en daar wel degelijk vraagtekens en als er dan met een kort lontje gereageerd gaat worden schiet het niet erg op.
En als er vragen zijn kunnen ze de wereld uitgeholpen worden nietwaar.
Ik twijfel niet aan de verzameling, ik twijfel aan de race (en daar is antwoord op gekomen), en ik twijfel bij sommige stemmen en daar is makkelijk op te pareren door gewoon antwoord te geven.
Als je in korte tijd beiden stemt op een hele discografie van een band die tot dan niet bekend was op de site en waar je niet makkelijk aan mp3's kunt komen of de albums zelf roept dat vragen op. En het is juist het telkens weer na elkaar stemmen dat doet twijfelen. Als ik harald mag geloven moeten we dat dus gaan zoeken bij de nummer 2.

Harald
Ik begrijp het hele gedoe niet. Er is een topic Voor of tegen afschaffen stemmenlijst? En hier heb ik een bericht gepost die algemeen was en ik heb niemand persoonlijk aangevallen wat ook zeker niet mijn bedoeling was. En dit mag ik wel en mijn bericht geeft zin, als de inhoud niet goed begrepen wordt dan is het zeker niet mijn probleem. Als ik nu van sommige users op een manier wordt aangevallen die een beetje in strijd met de gedragsregel is dan kan ik iedereen zeggen...komen jullie maar gewoon bij me langs. Alles waarover ik gestemd of heb geschreven staat in mijn huis. ca 10 % (maximaal) zijn er wel kopieën. Nog vragen of aanmerkingen die zin geven?

Dit is geen aanval maar constatering. Je zegt zelf meer respect te hebben voor users die meer te zeggen hebben bij albums. Helaas staan er niet overal opmerkingen van jou, sterker: toen je hier net actief was heeft niemand je ooit zien posten op de site, alleen stemmen. Dan vind ik dat je nogal kort door de bocht gaat door users daarop aan te spreken (want in feite verplicht je users stukjes te plaatsen of zelfs foto's te laten zien wil je ze geloven) en dan mogen er dus best wat opmerkingen tegenover geplaatst worden. Als je dat niet kunt hebben moet je ze ook niet uitten hier.
Juist door jouw opmerkingen in dit topic ben je vragen bij mij gaan oproepen die ik graag beantwoord zie. Heb je gedaan dus daar mag ik het mee doen. Wat mij betreft geen verdere opmerkingen of vragen.

Harald
aERodynamIC, jouw vraag over Sundog heb ik bij de plaat gevonden maar ik lees niet iedere dag ALLE updates. Ik heb deze drie platen al gehad, anders zou ik geen stem geven. ik heb zeker nog meer platen die moelijk te krijgen zijn, ik koop ook zeker niet alleen in amsterdamse platenzaken. Voor de rest...je bent bij mij van harte voor een koffie welkom...gewoon zelf kijken zegt meer als dat ik hier nog meer schrijf.

Jornaquin
En om elke keer aan te kaarten dat er zgn. users over de schreef gaan vind ik ook een beetje zwak eerlijk gezegd. Dit heet 'matennaaien'. Volgens mij worden er alleen vraagtekens bij je bericht gezet Harald, niet meer en niet minder. Voel je niet zo snel aangevallen, en kom inderdaad niet met het argument: "geloof je me niet, kom maar kijken" want jij weet net zo goed als ik dat niemand dat zal doen. Dat is dus op een simpele manier je gelijk aan proberen te tonen. Ik zeg niet dat je niet geloof, van mijn part stem je op alle albums die op deze site staan, als jou dat voldoening geeft. Maar kom dan niet met op een aanmerkingen die net zo goed op jezelf kunnen slaan als op een ander.Dan verlies je je zogenaamde geloofwaardigheid.

Je mag het ook gewoon met het geschreven woord doen hoor. Eerlijk gezegd interesseert het me nooit zo heel veel hoe mensen stemmen. Ik heb moeite met tegenstemmers en daar heb ik jou nooit van beticht. En hoe mensen stemmen: na 1 keer luisteren na 100 keer luisteren.... ze doen maar zolang een album maar 1 keer gehoord is vind ik alles best.
Maar je ging nogal hard van stapel in je opmerkingen en daar haakte ik op in.
Ik heb nooit getwijfeld aan je verzameling, maar ik hoop ook dat je snapt dat veel users waaronder ikzelf raar aankijken tegen het stemgedrag van jou en de nummer 2 wat echt op een race lijkt. Maar daar hoef je ook niet meer op in te gaan want daar heb je al antwoord op gegeven. En verder val ik nu alleen maar in herhaling geloof ik.
Laat die koffie dus maar in je thermoskan, wordt ie ook niet koud

Harald
Ik kan toch niet op ieder plaat waar ik een stem geef ook een bericht posten. Ik heb taal problemen en het kost me heel veel tijd een bericht te schrijven. En andere user geven ja ook niet stem en bericht tegelijk. En nog iets, ik heb in begin geen bericht geschreven omdat ik me i.v.m mijn taal gebruik schaamte maar twee of drie users hebben me per pm verzoekt dit toch te doen ondanks mijn taalproblemen. Ik heb deze berichte gesaved! Wat is er mis mee? verder begrijp ik die heel discussie tenminste op dit moment als -nog netjes gezegd een beetje onder mijn niveau. als je iemand wil aanvallen dan doe het waar er reden voor zijn maar niet bij mij. Duidelijk?

Je roept zelf dat mensen moeten schrijven bij albums willen ze op jou geloofwaardig overkomen en in de grote gevallen zie je graag een foto. Daar kun je toch een opmerking over verwachten???

Laat verder maar, volgens mij begrijp je mij totaal niet en voel je je alleen maar aangevallen (terwijl je zelf niet vies was om zeer sterk stelling te nemen over bepaalde zaken).

Deze meneer begreep het beter:

Jornaquin schreef:
Volgens mij worden er alleen vraagtekens bij je bericht gezet Harald, niet meer en niet minder. Voel je niet zo snel aangevallen

Harald
Sorry...wie heeft hier wie aangevallen? Ik doe mijn best om op MuMe positief bezig te zijn, investeer heel veel tijd en moete en dan deze aanval op mijn stem gedrag.

En over jouw opmerking dat ik heel lang alleen stemmen heb gegeven maar geen bericht heb geschreven vind je details op Mijn Vraag Aan.....
Een lid van de crew wordt eracht over de inhoud van alle berichten op de hoogde te zijn net als over wie onserieuse stemmen geeft of wie niet. En als ik hier een algemein bericht poste zijn het geen reden personelijk te worden. en dan nog ten onrecht ofwel ik je wel op de hoogte eracht wel de waarheid te weten.

Jornaquin
Dus als iemand ergens vraagtekens bij plaatst, gaan we het gelijk onder de noemer persoonlijk gooien. Dan kunnen we volgens mij heel deze site wel gelijk afschaffen. Zijn we trouwens ook gelijk van dit gemekker af.

Ik heb zelf een flinke verzameling cd's, en als ik af ga op de foto van Harald; dat dit zijn cd's zijn, waarbij de 10% copieen er niet bij staan, dan kom ik tot hoog uit 2 duizend albums; omdat die kasten een stuk minder inhoud hebben dan die van mij, en ik heb 2 duizend cd's orgineel en ongeveer evenveel copieen (die ik nog echt niet allemaal ken),
Ruim 13 duizend albums kennen ??
Het gaat hier niet om hoeveel hoesjes je kent, maar ook om de inhoud (wat op de disk staat).

P.S. Ik denk er steeds harder over na om mijn stemmen allemaal te verwijderen.

Jornaquin
Ik hoop dat iedereen dit gaat doen, dan sta ik bovenaan

Harald schreef:
Sorry...wie heeft hier wie aangevallen? Ik doe mijn best om op MuMe positief bezig te zijn, investeer heel veel tijd en moete en dan deze aanval op mijn stem gedrag.

Hoe vaak wil je dat ik mijn opmerking hierover herhaal? Je duwt jezelf nu wel heel erg in een slachtofferrol.
Heel jammer; je reageert wel heel erg hard om je heen meppend i.p.v. rustig verduidelijken waarmee je gelijk zou kunnen aantonen dat er niets aan het handje is.

deric raven schreef:
P.S. Ik denk er steeds harder over na om mijn stemmen allemaal te verwijderen.

Ik kan me daar iets bij voorstellen, heb zelf ook wel 's die gedachte. Het is gewoon onzinnig om bij een album dat je luistert meteen aan een aantal sterren te denken.

Aan de andere kant haal ik ook veel tips uit stemmenlijsten van andere users, dus als iedereen zijn stemmen weghaalt, zou dat ook wel weer jammer zijn.

Precies. Het is voor mij ook interessanter om de stemmenlijst van een bepaalde gebruiker te raadplegen dan het totale aantal gegeven stemmen. Maar verder moet iedereen het lekker zelf weten.

Ik vind het juist weer heerlijk om mijn smaak aan de hand van sterretjes te ordenen, dus ik laat ze nog wel even staan.

En Harald, als je de reacties nu eens even feitelijk bekijkt, beschuldigt niemand je ervan 'vals' te stemmen. Men constanteert alleen dat je de door jou voorgestelde verplichting om bij elk album met een hoge of lage stem een bericht achter te laten zelf niet altijd nakomt. Dat roept dus vraagtekens op. Jij bent vervolgens degene die opmerkingen veel te persoonlijk opvat. Misschien tijd om even uit je stuip te schieten!

Sheplays
deric raven schreef:
Ik heb zelf een flinke verzameling cd's, en als ik af ga op de foto van Harald; dat dit zijn cd's zijn, waarbij de 10% copieen er niet bij staan, dan kom ik tot hoog uit 2 duizend albums.

Er is ook nog een foto met wat vinyl!

Ik ben tegen afschaffen van de stemmenlijst

Sietse
weet je wat ik tegenwoordig doe...ik luister iets, kijk of het op musicmeter staat. zo ja, cijfer (als ik die al kan geven) zo nee, geen cijfer, niet toevoegen, wel in een database op de computer zetten met eventueel een cijfer (en of ik het wil kopen of niet)...is handig.
Ook als het wel op MuMe staat gooi ik het in die database, want kan ik iig terug zien of ik het wil kopen of niet.

Albums die ik al in de collectie heb komen niet in die lijst en als ze niet op MuMe staan heb ik "pech" en is het maar hopen dat iemand ze ooit toevoegt voor mij

/me voelt zich uber geek

ohh en ik vind het afschaffen onzin

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:25 uur

geplaatst: vandaag om 14:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.