menu

De Site / Algemeen / MusicMeter in de media!

zoeken in:

Nu ook hier te vinden: http://www.hitsallertijden.nl/
MuMeLadder (MusicMeter, Alternatieve Top 2000)

Als je bij die site op MuMeLadder klikt kom je op de site van Hi terecht

Klopt, maar ook bij het overzichtstopic.

Da's wel een vermelding om trots op te zijn.

Kwam vandaag mijn eigen recensie tegen op de MySpace pagina van de band:

Musicmeter 07.01.10 van malory op Myspace

Overigens verwees Frédérique Spigt onlangs op haar twitter ook al naar een stuk van mijn hand over haar laatste cd:

frederique spigt
musicmeter.nl/album/232396 toen ik het begin las werd ik onzeker maar nu zit er een gat in de wolken
7 Nov

chevy93 schreef:
Nu ook hier te vinden: http://www.hitsallertijden.nl/
MuMeLadder (MusicMeter, Alternatieve Top 2000)

aERo in de media

De site van Plato deed het ook al eens eerder. Grappig wel..... misschien moet Jordy nu maar eens geld gaan vragen

aERodynamIC schreef:
Kwam vandaag mijn eigen recensie tegen op de MySpace pagina van de band

Op de website van Wild Boar Music mijn recensie van Kadril's "De Andere Kust".

En dat was ook buiten jouw medeweten?

Yup.

Volgens mij heeft Jordy nog ergens een brief liggen die hij wel voor dit soort zaken kan gebruiken.

Nou Jordy kan flink geld vangen

Wel leuk te constateren dat artiesten of hun vertegenwoordigers deze site ook in de gaten houden.

Ik zou geen negatieve beoordelingen meer durven geven zo

Waarom niet: ik had in dat stukje soms ook kritiek, kritiek waarvan ik me afvraag of de band dat nu zo leuk vindt. Maar ja misschien is hun Nederlands niet zo goed

L_T_B schreef:
Yup.

Volgens mij heeft Jordy nog ergens een brief liggen die hij wel voor dit soort zaken kan gebruiken.

Toch maken we daar 'grappen' over maar het zijn wel onze stukjes die gebruikt worden zonder vooraf toestemming te vragen en aangezien die op deze site staan....... ik zou wel eens willen weten of Jordy als hij echt zou willen hier wat mee kan doen zoals hij inderdaad ook brieven heeft mogen ontvangen (niet dat het van mij moet hoor, ze doen maar: ik vind het alleen maar leuk).

Masimo schreef:
Ik zou geen negatieve beoordelingen meer durven geven zo

Je zou je nog verbazen hoe snel bands reviews posten. Zelfs negatieve (laatste review, is tevens de mijne).

Volgens mij is het heel simpel. Elk bericht op de site wordt eigendom van Musicmeter, dus van Jordy. Misschien handig om wat rekeningen terug te verdienen? Iets met vuur en vuur.

FlyLo (moderator)
Ieder bericht is eigendom van de respectievelijke auteur. Lijkt me nogal vanzelfsprekend.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Toch maken we daar 'grappen' over maar het zijn wel onze stukjes die gebruikt worden zonder vooraf toestemming te vragen en aangezien die op deze site staan....... ik zou wel eens willen weten of Jordy als hij echt zou willen hier wat mee kan doen zoals hij inderdaad ook brieven heeft mogen ontvangen (niet dat het van mij moet hoor, ze doen maar: ik vind het alleen maar leuk).

Iedereen kan gewoon naar iedereen rekeningen sturen, lekker dreigen met advocaten en deurwaarders, en moeilijke juridische taal gebruiken en er betalen vast wel wat mensen.

Het is maar de vraag of geplaatste berichten "juridisch gezien" eigendom van mij of van de site zijn. Auteursrechtelijk in ieder geval niet, lijkt me. Dat is lastige materie met veel tegenstrijdige meningen en uitspraken. Ik denk dat jullie deze brieven zelf moeten sturen.

Volgens mij vind niemand het erg als een artiest zijn of haar review gebruikt

Ik zou het ook niet zo erg vinden, maar ik vind wel dat Paul's naam of username iets prominenter onder die Kadril-recensie had mogen staan. Nu staat er alleen een url en is het net of iemand anders het heeft geschreven (de persoon die het op de Kadril-site heeft geplaatst). Maar goed, het is toch ook wel een keer, je recensie wordt ineens door heel veel meer mensen gelezen.

FlyLo schreef:
Ieder bericht is eigendom van de respectievelijke auteur. Lijkt me nogal vanzelfsprekend.

Lees de voorwaarden nog maar eens. Weet verder niet wat het verschil is tussen eigendom en auteursrechten (vanuit het perspectief van de gebruiker). In de voorwaarden staat in ieder geval dat ze eigendom van de site worden.

Vind het niet erg als iemand m'n berichten zou plaatsen, maar het is wel zo netjes als dat even wordt gemeld. Als je er zonder al te veel moeite wat voor kan krijgen zou ik dat nog wel doen.

FlyLo schreef:

Dat klopt niet helemaal. De recensies die ik schrijf voor Zware Metalen zijn eigendom van Zware Metalen, ook al staat mijn naam mooi te blinken bij het vakje 'auteur'. Dat is zo met ieder e-zine, denk ik.

FlyLo (moderator)
Dan heb je op voorhand vrijwillig je auteursrechten afgestaan. Maar dat zijn eerder uitzonderingssituaties, waar al dan niet commerciële belangen bij komen kijken (mbt jezelf dus - al dan niet betaald worden). Auteursrecht kan ook niet zomaar worden afgenomen (of overgedragen), los van wat er ergens in de voorwaarden staat. Jordy kan niet zomaar recensies van anderen gaan verkopen voor eigen winstbejag, om maar iets te noemen.
edit: klik. Een vakje (eenmalig..) aanklikken om de voorwaarden te bevestigen is juridisch volgens mij niet bindend. Ik heb de voorwaarden ook nog eens nagelezen en daar staat niets in over een eventuele overdrage van auteursrecht.
Uiteraard is dit sowieso een hypothetische discussie want ik betwijfel of Jordy van plan is om een handel in recensies te beginnen (weinig lucratief )

Nog 3 nachtjes slapen...

Vraagteken.

Ga je hier nog een scan posten, Lukas? Dat ding is hier in Roffa vast niet te krijgen.

Dit is natuurlijk een post om een spannende social mediahype op te bouwen, Niels. Tromgeroffel enzo. Er wordt vast gezorgd dat jullie over MuMe in de media lezen. Zelfs in Roffa en Ureterp.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:56 uur

geplaatst: vandaag om 17:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.