MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / BoekMeter.nl

zoeken in:
Ook al een trots en officieel lid (maar daar ben ik wel Lola4 )

Kom je terug van vakantie en dan zie je tot je grote verbazing dat het er dan toch eindelijk van gekomen is...boekmeter.nl
Ik ga me direct aanmelden!

Het is MusicMeter, MovieMeter, dan zou het toch ook BookMeter moeten zijn ipv BoekMeter

gemaster schreef:
Kunnen we niet tijdschriftenmeter.nl maken? Want boeken lees ik niet.

Mooie reden om te gaan lezen

liejanne
Heb me net aangemeld! Echt heel gaaf. Ben een tijdje hier weggeweest, maar uiteindelijk toch weer terug gekomen en geloof dat ik ook zwaar verslaafd zal raken aan Boekmeter

momenteel 2 boeken in de database.
-The Da Vinci Code
-A Clockwork Orange

Telt het ook als je de films gezien hebt?

Mojo Pin
Er zijn er nu al veel meer zag ik.

Jammer dat het nu weer een beetje plat ligt daar.
Een tijdje werd het steeds drukker en kwamen er veel boeken bij, maar nu ligt het compleet stil (nauwelijks toevoegingen die doorkomen) met als gevolg ook bijna geen bezoekers meer.

Zonde....................

Ja, tijdens zo'n beginperiode is het van groot belang dat er een aantal moedige users zijn die onverschrokken boeken blijven toevoegen. Als Jordy aslan nou eens inhuurde...

Aslan voegt flink toe, anderen en ikzelf ook. Maar het ligt nu gewoon te vaak stil (waardoor je niet kunt toevoegen) en dat is jammer, zeker als het om een startende site gaat.
Ik weet dat het lastig beoordelen is daar, maar ondanks dat is het niet handig als het even beter gaat daar, het dan opeens weer inkakt.

Ik kan maar heel moeilijk covers vinden....dus dan strand een eventuele toevoeging weer in goede bedoelingen.

Toevoegingen zijn daar sowieso erg lastig (dus het toelaten waarschijnlijk ook).

Ik ben de afgelopen twee dagen nogal grieperig geweest. En de donderdag heb ik gespendeerd aan het inlopen van overige achterstanden. Vandaar dat het even wat stillag op BoekMeter.

Ik ben nu het lijstje met toevoegingen aan het doorlopen.

En laten de liefhebbers gewoon lekker de boel flink opbouwen daar

Marcel²
Ik heb ook geprobeerd om boeken op de site te zetten, want ik heb ook aardig wat boeken hier in de kast. Het scannen van de cover lukt mij niet goed, krijg er strepen doorheen.
Echt balen want ik heb tijd zat.

Het vervelendste is wanneer je boeken uit de 19e eeuw wilt toevoegen. Zie de info over de eerste druk maar eens te vinden. Ik krijg [ojee]fucking[/ojee] Oblomov niet eens toegevoegd!

Paalhaas schreef:
Het vervelendste is wanneer je boeken uit de 19e eeuw wilt toevoegen. Zie de info over de eerste druk maar eens te vinden. Ik krijg [ojee]fucking[/ojee] Oblomov niet eens toegevoegd!

Die was niet zo moeilijk. De info staat in de eerste link die je op Google vindt met de zoekterm Oblomov Goncharov.

Ja, en wat is de Russische term voor Fatherland notes? En in welke stad werd die uitgegeven?

Google is je grote vriend.

Maar Oblomov staat er inmiddels op, dus lees het maar na

Ja, sorry, ben toch een grotere digibeet dan ik dacht.

Paalhaas schreef:
Ja, en wat is de Russische term voor Fatherland notes? En in welke stad werd die uitgegeven?

En hoe belangrijk is de stad waar het werd uitgegeven. Het toevoegen is inderdaad wat mij betreft niet laagdrepelig genoeg om er eens even een hele stapel boeken op te zetten.

Yak
Weet iemand een goede site waar je Nederlandse samenvattingen van boeken kunt vinden om te gebruiken bij je toevoeging? Dat is voor mij namelijk het grootste struikelblok: ik ben er bepaald niet voor weggelegd om zelf een samenhangend leuterverhaaltje te schrijven waardoor ik meestal maar niet begin aan toevoegingen. Terwijl ik best een aardig volle kast heb waar ik graag scores aan wil uitdelen. Inscannen van covers is ook geen probleem, zolang ik tenminste niet bij SelmaDuim in Nijmegen zit.

Yak
Ik check trouwens BoekMeter.nl dagelijks, maar ik krijg de indruk dat hij nog niet officieel is 'aangekondigd', toch? Ik liep er zelf eigenlijk toevallig tegenaan een tijdje geleden, en ontdekte dat je je al kon inschrijven.

Yak schreef:
Inscannen van covers is ook geen probleem, zolang ik tenminste niet bij SelmaDuim in Nijmegen zit.

Dat wordt kiezen

Yak
Geen moeilijke keuze hoor.

Yak schreef:
Ik check trouwens BoekMeter.nl dagelijks, maar ik krijg de indruk dat hij nog niet officieel is 'aangekondigd', toch? Ik liep er zelf eigenlijk toevallig tegenaan een tijdje geleden, en ontdekte dat je je al kon inschrijven.

Wacht je op een persbericht ofzo?

Jordy schreef:
(quote)

Ja, eigenlijk wel.

Als je allemaal wat promotie verricht op je eigen site, op andere forums en je eigen sociale kringen dan komt de drukte vanzelf wel.

sxesven
Yak schreef:
Weet iemand een goede site waar je Nederlandse samenvattingen van boeken kunt vinden om te gebruiken bij je toevoeging? Dat is voor mij namelijk het grootste struikelblok: ik ben er bepaald niet voor weggelegd om zelf een samenhangend leuterverhaaltje te schrijven waardoor ik meestal maar niet begin aan toevoegingen. Terwijl ik best een aardig volle kast heb waar ik graag scores aan wil uitdelen. Inscannen van covers is ook geen probleem, zolang ik tenminste niet bij SelmaDuim in Nijmegen zit.

Als de blurb op de achterzijde niet voldoet is er vaak op bol.com nog wel wat te vinden. Ik ben ook niet zo'n ster in samenvattingen van twee regeltjes, dus haal ze meestal daar vandaan; een enkele keer heb ik wat moeten vertalen (en dan kun je dus Engelse blurbs van uitgevers-websites gebruiken, of van amazon en dergelijke).

Yak
Ik zal binnenkort dan eens een vliegende start maken met allereerst mijn eigen collectie. Ik wil toch minstens kunnen zeggen dat ik toevoegingen op alles drie de *Meter-sites op mijn naam heb staan.

Jordy schreef:

Minstens voorpagina Volkskrant!

Casartelli (moderator)
sxesven schreef:
Als de blurb op de achterzijde niet voldoet is er vaak op bol.com nog wel wat te vinden. Ik ben ook niet zo'n ster in samenvattingen van twee regeltjes, dus haal ze meestal daar vandaan; een enkele keer heb ik wat moeten vertalen (en dan kun je dus Engelse blurbs van uitgevers-websites gebruiken, of van amazon en dergelijke).

Als het om twee regeltjes gaat: de (online-)catalogi van bibliotheken hebben van vrijwel alle boeken samenvattingen van twee regeltjes. Enige nadeel is dat daar soms al te veel gespoild wordt.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:28 uur

geplaatst: vandaag om 19:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.