MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Als een Album een notering heeft in de top250 staat dit vernoemd bij het desbetreffende album.
Is het een idee op een notering in de toplijst 2007, 2008 enzovoort.. ook erbij te zetten. lijkt mij gaaf en zo krijgt de lijst misschien ook wat meer betekenis.. of beter gezegd; krijgen de desbetreffende albums met noteringen in de toplijsten van een bepaald jaar iets meer status/ aandacht.

Het is een ideeetje...

Staat wel bij het puntje statistieken van een album.

Dj2Jelle
Leuke site, ik ben nu een maand geregistreerd bij MusicMeter en ik moet zeggen dat ik het heel leuk en handig vind. Jullie weten dan muziek verslavend is (als je 2 weken hebt rondgelopen met een Ipod kun je niet meer zonder) maar wat jullie niet vertellen is dat het ook verslavend is om op nummers te stemmen in het forum .

Even een vraagje (hopelijk het goede forumonderwerp)...

Sinds kort ben ik betrokken bij een andere cultuursite en daar ga ik ook wel wat voor schrijven. Mag ik gewoon naar mijn recensies aldaar linken vanaf musicmeter of is dat 'frowned upon'. Ik zie mensen weleens verwijzen naar hun blog maar dit is dus een andere site (al is het geen echte 'concurrent' van musicmeter).

For the record; geld verdien ik er niet mee (haha was het maar waar).

Zelf ben ik daar niet zo'n liefhebber van en zie ik liever de recensie in zijn geheel bij het album staan.

Liever inderdaad gewoon de hele recensies, net als de jongens van hiphopleeft doen.

Ik krijg ineens (meerdere malen) kort nadat ik een pm stuur de melding dat ik een nieuwe pm heb, terwijl dat niet zo is.

(En nee, ik stuur ze niet per ongeluk naar mezelf, want ik krijg wel gewoon antwoord)

Wat ik zelf wel prettig zou vinden, is dat die melding pas verdween als je de pm geopend hebt. Dus niet al wanneer je je pm-box opent. Nu is het zo dat wanneer je meerdere pm's tegelijk krijgt, ze allemaal als gelezen worden gezien wanneer je er eentje opent.

Ja, dat vind ik nou ook Herman.

herman schreef:
Wat ik zelf wel prettig zou vinden, is dat die melding pas verdween als je de pm geopend hebt. Dus niet al wanneer je je pm-box opent. Nu is het zo dat wanneer je meerdere pm's tegelijk krijgt, ze allemaal als gelezen worden gezien wanneer je er eentje opent.

Same here - en dan zie je de tweede (en volgende) dus niet meer als 'nieuw' en reageer je dus later.

Casartelli (moderator)
herman schreef:

Huh? Alle pm-discussies blijven toch juist als ongelezen staan (met zo'n oranje ipv wit vierkantje) tot de volgende keer dat je inlogt?

Ah, ik bedoelde het cijfertje dat er achter berichten staat. Als je 2 pm's hebt en je opent er 1, dan is het plots weg. Ik zou zelf liever hebben dat er dan gewoon een 1 bleef staan...

Hoe dat oranje icoontje werkt heb ik eigenlijk nooit gesnapt, hij staat nu ook op oranje bij een pm die ik net beantwoord heb. Maar blijkbaar heeft het met inloggen te maken.

Casartelli (moderator)
Ja, 't is nu in lijn met overige 'discussies' (albums, forumtopics, etc.). Werd indertijd door veel mensen een verbetering gevonden geloof ik...

De werking van het cijfertje is inderdaad minder duidelijk als je een pm krijgt tijdens het ingelogd zijn.

Kingsnake
Hey, schiet eens op met het goekeuren van mijn platen.
Ik heb er nog een paar honderd in gedachten

jammer dat ik er maar 10 in de wacht mag hebben.

groetjes, Michiel

Lol, d'r staat momenteel geen enkele plaat langer dan 20 uur in de wachtrij. Beetje geduld hebben hoor. Vaak gaat er wel een paar dagen langer overheen, je mag blij zijn dat de doorloop nu zo snel is.

Kingsnake
herman schreef:
Lol, d'r staat momenteel geen enkele plaat langer dan 24 uur in de wachtrij. Beetje geduld hebben hoor.

Ben gewoon lekker overenthousiast...

Ik merk het, krijg niet eens de kant mijn bericht te editten.

De wachttijd was altijd een week ofzo. Toen werd er geklaagd dat het sneller moest.
Toen werd het een dag of drie. Toen werd er geklaagd dat het sneller moest.
Nu is het nog niet eens een dag. En nog...

Kingsnake
herman schreef:
Ik merk het, krijg niet eens de kant mijn bericht te editten.

De wachttijd was altijd een week ofzo. Toen werd er geklaagd dat het sneller moest.
Toen werd het een dag of drie. Toen werd er geklaagd dat het sneller moest.
Nu is het nog niet eens een dag. En nog...

Ik moet ook niet zo zeuren.

Vaten vol met hulde is jullie deel, voor al het werk.

Kingsnake
Dit is een leuke.
Deze platen staan er twee keer op, omdat de band zn naam heeft aangepast.

http://www.musicmeter.nl/album/147165

en

http://www.musicmeter.nl/album/141332

Ik zou die van Bison weghalen, want de band heet nu echt Bison B.C.
Verder is deze plaat een full-length geen EP.
Maar dat pas ik dan zelf nog even aan.

Nieuwste toevoeging (Bison B.C.) verwijderd.

Kingsnake
L_T_B schreef:
Nieuwste toevoeging (Bison B.C.) verwijderd.

Prima.

Ik heb dan een corrigeerverzoek ingestuurd ivm de bandnaam

Het album Don't Stop van Annie heb ik verwijderd van de site, en wel hierom:

Swedish pop chirper Annie had Don't Stop, her long-overdue follow-up to Anniemal, all loaded up and ready to go before she broke with her label, Island Records, last November. The single "I Know UR Girlfriend Hates Me" was making the rounds, and the album, in what sure sounded like final form, had leaked to the internet. But then Annie decided to leave the label, and it looked like the album would never hit actual record-store shelves.

But, as Annie told Billboard yesterday, Don't Stop will come out sometime this year, though it won't be on Island and probably won't sound like whatever you've got on your hard drive. "I own the masters, so I can do whatever I want to do," she says. "I might do it myself, on my own label."

The leaked version of the album had 12 tracks, but Annie tells Billboard that she recorded nearly 60 songs for the album and that she might play around with the tracklist before releasing it. That's good news because, if we're being honest, the leaked Don't Stop was no Anniemal, even if the sample of Them's "Gloria" on "Sweet" kind of ruled.

Er was al behoorlijk wat op gestemd, dus vandaar dat ik het ook hier even meldt.

Kingsnake
Een vraag:

Hoe komt het dat bij een verzamelaar als deze:
http://www.musicmeter.nl/album/141873/info/ , er wel doorgeklikt kan worden naar de artiest, maar de plaat niet voorkomt in de discografie van de band?

Nicci
Dat lijkt me nogal logisch: de plaat is een verzamelaar van verschillende artiesten.

Dat is het niet hoor, Nicci.

Alleen verzamelaars met nieuwe tracks (itt oude tracks) komen in het discografie-overzicht van een artiest te staan. Zo kun je in een oogopslag zien welke - niet op albums verschenen - nummers er ook nog zijn van een artiest, en slibt de artiestenpagina niet dicht met allerlei standaardverzamelaars (Hitzones, Dance Smashes, etc.).

Kingsnake
herman schreef:
Dat is het niet hoor, Nicci.

Alleen verzamelaars met nieuwe tracks (itt oude tracks) komen in het discografie-overzicht van een artiest te staan. Zo kun je in een oogopslag zien welke - niet op albums verschenen - nummers er ook nog zijn van een artiest, en slibt de artiestenpagina niet dicht met allerlei standaardverzamelaars (Hitzones, Dance Smashes, etc.).

Voor deze verzamelaar hebben alle artiesten (ja ALLE artiesten) een nieuw nummer bijgedragen.
Dat was de opzet van deze plaat.
Deze nummers staan ook op geen enkele andere plaat.

Kan dan in dit geval de soort aangepast worden naar verzamelaar-nieuwe tracks?

Ja, dat kan. Dit is dan bij uitstek een verzamelaar die zo moet worden aangegeven.

Ik heb het aangepast.,

Kingsnake
herman schreef:
Ja, dat kan. Dit is dan bij uitstek een verzamelaar die zo moet worden aangegeven.

Ik heb het aangepast.,

Geweldig, nu komt dit schitterende werkje misschien nog eens onder de aandacht

Bij 'mijn albums' zijn de knoppen om naar volgende pagina('s) niet altijd aanwezig. Nu weer wel, dan weer niet.

aire.
Die strepen zijn ronduit geniaal! Het is wel even wennen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:54 uur

geplaatst: vandaag om 05:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.