MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
het probleem met de aanhalingstekens zal ik naar kijken, het andere punt staat inmiddels op de wensenlijst voor later

probleem met aanhalingstekens zou opgelost moeten zijn

Jordy schreef:
probleem met aanhalingstekens zou opgelost moeten zijn

Waarvoor dank.

Jordy schreef:
(quote)

bedankt, even gefixed

je wordt nu verwezen naar de (relatief nieuwe) web player
Hmm... Uiteindelijk werkt die nieuwe webplayer toch niet zoals ik zou hopen.

Want ik zit nagenoeg altijd op mijn eigen laptop naar Spotify te luisteren. Misschien dat ik een trucje mis, maar hoe zorg je dat iets wat via MuMe geopend wordt in de webplayer, zichtbaar wordt op de desktopversie?

edit: Ik heb nu zelf een 'redirector' ingesteld die Whoops! - open.spotify.com naar spotify:* veranderd. Dat werkt voor mij. Maar ik denk dat de standaard ook zo zou moeten zijn. Ben wel benieuwd hoeveel mensen de webapplicatie nou daadwerkelijk gebruiken.

De iphone app crasht vaak.

chevy93 schreef:
Want ik zit nagenoeg altijd op mijn eigen laptop naar Spotify te luisteren. Misschien dat ik een trucje mis, maar hoe zorg je dat iets wat via MuMe geopend wordt in de webplayer, zichtbaar wordt op de desktopversie?

Als ik bv. een playlist aanmaak op de webversie, zie ik deze ook direct toegevoegd worden in m'n desktop client (Mac).

Bijkomend voordeel van de webplayer is dat mensen die de client niet geinstalleerd hebben 'm ook kunnen gebruiken.

Delars schreef:
De iphone app crasht vaak.

welke app?

Jordy schreef:
Als ik bv. een playlist aanmaak op de webversie, zie ik deze ook direct toegevoegd worden in m'n desktop client (Mac).
Dat betekent dat je voor ieder ding dat ik open op MuMe een aparte playlist zou moeten maken, om deze vervolgens weer te verwijderen.

Maar wat wil je dan precies? Eenmalig afspelen van het album kan in je browser, en als je het album vaker wil luisteren klik je op de "create playlist" knop en staat er een bookmark naar het album in je desktop client.

Ik wil dat als ik hier klik op een link dat ik direct doorgeschakeld wordt naar de desktopversie. Die web player is een drama en alleen handig als je op een andere pc zit dan waar je normaal op zit (+ waar geen Spotify geïnstalleerd is).

Als ik de reacties ook zo gelezen heb, zijn er maar weinigen die de webversie prefereren boven de desktopversie.

Okee duidelijk. Ik ben bang dat het voor nu even zo blijft zoals het nu is, sorry.

Zoals gezegd, heb ik al een work around gevonden. Maar wellicht iets om over na te denken tijdens het nieuwe design. Zo was er, wat mij betreft, niets mis met het oude design (met het kleine balkje).

Wat doe ik verkeerd? Als ik bij "Wat draai je nu #5" de hoes van een album wil laten zien ga ik naar het nieuwe-bericht-vak, klik op het tweede ikoontje (de boom = afbeelding), en voeg daarna de url in, in dit geval van de hoes van Animal joy van Shearwater. Daarna klik ik op "voorbeeld", en dan krijg ik keurig te zien: img tussen vierkante haken, de url, en /img tussen vierkante haken (ik kan hier geen voorbeeld geven, want zie de volgende alinea).

Als ik die tekst daarna plaats verschijnt er echter als mijn nieuwe bericht niet de afbeelding van de hoes, maar alleen de tekst "(afbeelding)". Dit is ook de reden dat ik geen concreet voorbeeld kan geven, want als ik dat in dit bericht stop komt ook daarbij "afbeelding" te staan. Dit heb ik met meerdere hoezen geprobeerd, maar steeds met hetzelfde resultaat. Doe ik nu iets heel doms? Moet ik een andere optie ergens voor kiezen?

(De url van dit voorbeeld is https://www.google.nl/search?as_st=y&tbm=isch&hl=nl&as_q=shearwater+animal+joy&as_epq=&as_oq=&as_eq=&cr=&as_sitesearch=&safe=images&tbs=isz:l#facrc=_&imgdii=_&imgrc=SLCprcKt-bLbAM%3A%3BVTmzWzuNg0JfrM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.undertheradarmag.com%252Fuploads%252Freview_images%252FShearwater_animal.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.undertheradarmag.com%252Freviews%252Fanimal_joy_shearwater%252F%3B900%3B900 )

Je link is gewoon verkeerd. Je moet op 'Afbeelding bekijken' drukken en dan die link bovenaan je venster kopiëren. In dit geval: http://www.undertheradarmag.com/uploads/review_images/Shearwater_animal.jpg .

En die foto is best wel groot voor in het 'Wat draai je nu'-topic of voor op dit forum überhaupt

Okee, stom natuurlijk, ik moet verwijzen naar de pagina waar die afbeelding zelf staat en niet naar de vindlocatie van Google. En ik had een grote afbeelding genomen omdat MusicMeter bij het toevoegen van albumhoezen ook altijd om een gedetailleerde afbeelding vraagt, maar ik heb nu naar 200x200 gezocht, en dat levert ook een goed formaat op. Dank voor de aanwijzingen, Ploppesteksel!

BoyOnHeavenHill schreef:
Okee, stom natuurlijk, ik moet verwijzen naar de pagina waar die afbeelding zelf staat en niet naar de vindlocatie van Google. En ik had een grote afbeelding genomen omdat MusicMeter bij het toevoegen van albumhoezen ook altijd om een gedetailleerde afbeelding vraagt, maar ik heb nu naar 200x200 gezocht, en dat levert ook een goed formaat op. Dank voor de aanwijzingen, Ploppesteksel!

Er is een andere manier: ga een afbeelding staan en klik met de rechtermuisknop; open properties (eigenschappen) en dan krijg je de link van de foto - NB: check dat ie eindigt op .jpg Kopieer die link en plak die gewoon mbv van image-tags (open en sluit) in je tekst, presto!

Net ook geprobeerd. In mijn browserversie wordt het "Afbeeldingsinfo bekijken" genoemd, en daarbij verschijnt inderdaad het adres. En ook daarmee heb ik een albumhoes kunnen kopiëren. Mjuman, ook jij bedankt!

Eigenlijk nog veel gemakkelijker: de locatie van de hoesafbeelding op MusicMeter kopiëren, want die is volgens mij altijd 200x200 (als het album in kwestie hier toegevoegd is natuurlijk).

Hij vlot nog niet zo zie ik....

Speciale tekens doen het wel wanneer je het plaats in een nieuw bericht, maar niet wanneer je ze plaats wanneer je een bericht wzijigt.

Om het te illustreren zal ik eerst nu direct wat Japanse tekens plaatsen en dan zometeen dit bericht wijzigen en dan onderin exact dezelfde tekens plaatsen.

Poging 1 (direct bij het plaatsen van een nieuw bericht): メギツネ

Poging 2 (nadat ik op wijzigen heb gedrukt): %u30E1%u30AE%u30C4%u30CD

Wat dan wel weer werkt is de code die verschijnt bij achter poging 1 wanneer ik bij mijn vorige bericht op bewerk of quote druk. Die code is &#!12513;&#!12462;&#!12484;&#!12493; maar dan zonder de uitroeptekens.

Ik ga weer hetzelfde doen, maar dan gebruik ik die code.

Poging 2 (nadat ik op wijzigen heb gedrukt): メギツネ

Bedankt, zal het op de lijst zetten.

Simon Smith (crew)
Is er iets mis/veranderd m.b.t. tot het toevoegen van artiestfoto's? Ik krijg het niet voor mekaar.
Deze link wil ik bijvoorbeeld toevoegen:

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ruben_Hein.png

Wat is daar mis mee?

Onweerwolf
Teunnis schreef:
Speciale tekens doen het wel wanneer je het plaats in een nieuw bericht, maar niet wanneer je ze plaats wanneer je een bericht wzijigt.

Om het te illustreren zal ik eerst nu direct wat Japanse tekens plaatsen en dan zometeen dit bericht wijzigen en dan onderin exact dezelfde tekens plaatsen.

Poging 2 (nadat ik op wijzigen heb gedrukt): %u30E1%u30AE%u30C4%u30CD

Jordy schreef:
Bedankt, zal het op de lijst zetten.

Is dat weer een andere lijst dan de 'centrale lijst' waar het als sinds december vorig jaar op staat?

----------------------

Onweerwolf schreef:
Als ik een post maak met daarin een vreemd karakter, bijvoorbeeld ∆ dan ziet dat er prima uit, ook als ik het quote.

Echter als ik een post wijzig en zo'n karakter staat erin (maakt niet uit of het er al stond of dat ik het bij de wijziging toevoeg) dan ziet het er zo uit: %u2206

Jordy schreef:
ik zet het op de centrale lijst!

Punt stond inderdaad al op de lijst.

Simon Smith schreef:
Is er iets mis/veranderd m.b.t. tot het toevoegen van artiestfoto's? Ik krijg het niet voor mekaar.
Deze link wil ik bijvoorbeeld toevoegen:

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ruben_Hein.png

Wat is daar mis mee?

Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke?

Simon Smith (crew)
Deze:
Het formulier is niet verwerkt, foutieve URL voor de afbeelding.

Terwijl ik toch echt een keurige foto van Wiki Commons heb.

Http ipv https?

Jordy schreef:
Punt stond inderdaad al op de lijst.

Mijn excuses, ik had er overheen gelezen.

Onweerwolf
Is er daadwerkelijk een lijst waarin wij inzage hebben dan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:20 uur

geplaatst: vandaag om 11:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.