MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
gipspoot
Ik heb een vraag ik weet niet zeker of ik hem in dit topic moet stellen maar ik weet het ook niet anders, maar goed...

...ik weet niet hoe ik albums uit de lijst mijn albums moet verwijderen? Kan iemand me helpen? Alvast bedankt!

Het rode kruisje aan de rechterkant van het albumbalkje.

gipspoot
Thnx

Wat simpel eigenlijk maar ik kwam er maar niet uit

Is er een eenvoudige manier om je stemmen per jaartal te zien?

Ja, naar je tabblad stemmen gaan en het jaartal achter de url typen

Als in: http://www.musicmeter.nl/user/10260/votes/2009

Bedankt.

Leuke tip, Lucas - dank! dat wordt veel Excel-plezier.

mathieudc
Ok, ik weet dat ik nu veel ga vragen maar het is maar een voorstel. En ik denk dat het de aantrekkelijkheid van het gebruik van albumlijsten wel ten goede zal komen.

Ik dacht dan aan een soort van visualisatie via de album-hoezen bij je openbare albumlijsten. Je kan kiezen hoe je de openbare albums weergeeft, zoals dat nu al het geval is bij je 'Mijn Albums'. Zodat je bijvoorbeeld kan kiezen om alle covers (een 100-tal per pagina) naast en onder elkaar te zetten om het zo wat grafischer te maken, de grootte mag gerust kleiner zijn dan de originele 200x200 + de weergaven die reeds beschikbaar zijn bij 'Mijn Albums'. Zou ik echt wel geslaagd vinden: een soort van virtuele platenkast zeg maar.

Dan ook nog een zoekfunctie bij je openbare albumlijsten zodat je kan zoeken naar artiesten, titels en eventueel zelfs afzonderlijke nummers in je collectie. Zo zou je de MusicMeter-albumlijsten zogezegd wat kunnen gebruiken als database in plaats van gewoon als weergave van je albums.

Dit is natuurlijk wel veel gevraagd, maar langs de andere kant zaken die al mogelijk zijn (grafische weergave, zoeken naar albums waarop je gestemd hebt), maar die beter met elkaar geïntegreerd kunnen worden via die albumlijsten.

metronomy
ben ik de enige die het volgende heeft?

http://img401.imageshack.us/img401/9924/errornf4.png

het gebeurde tijdens dat ik bezig was met de site, dus heb ik iets verkeerds gedaan? en hoe valt dit weer recht te zetten?

metronomy
edit: ik gebruik Mozilla Firefox

(zelfs de edit knop werkt niet meer, daarom moet ik nu dubbel posten)

bij mij komen muziekgames niet meer in mijn updates.. terwijl ik gewoon die optie aangevinkt heb staan dat ze er wel in zouden moeten.

Sir Spamalot (crew)
Ik slaag er niet in om in de MusicMeter toplijsten - tabblad "overigen", twee velden aan te duiden: bvb. decennium 1990 en genre metal.
Het is of het één of het ander.

Bij mij ook. Hoort waarschijnlijk zo.

Berichten over de samenstelling van de toplijsten verplaatst naar Muziek > Toplijsten en favorieten > Toplijsten (centraal topic)

CHIEP (crew)
Ik heb de discografie van Urbanus eens doorgenomen en volgende toevoegingen mogen verwijderd worden omdat ze (in de meeste gevallen) niet enkel muziek bevatten. Ik heb me hierbij (meestal) gebaseerd op de commentaren die erbij staan, want ik ben geen kenner. Verbeteringen en aanvullingen zijn dus zeker welkom!

* Leevend
* In De Weide
* Drie Sprookjes (cd enkel verkrijgbaar met bijhorend boek?)
* Volle Maan
* Is Er Toevallig Een Urbanus In De Zaal?
* Urbanus VI
* 10 Jaar Live
* Urbanus' Plezantste
* In 't Echt!
* Urbanus
* Fantastisch Live!
* Ik Ben Een Plastiek Zakske

Volgens mij hoeft niet elk elk album enkel muziek te bevatten. Mij is ooit te verstaan gegeven dat een album de helft van de tijd muziek dient te bevatten. Als dit laatste niet klopt zou het erg prettig zijn indien de crew hier onderling eensluidende afspraken zou maken.

CHIEP (crew)
Dit is een maxi en mag dus verwijderd worden.

Hij is er vanaf.

En ik geloof inderdaad dat die regel was zoals indana hem omschrijft. Ik zoek het even na.

Uit een discussie van een maand of 10 terug:

herman, in reactie op een vraag, schreef:
De uitslag is dat dat soort albums op de site mogen als er voor minstens 50% van de tijd muziek op staat (het bijvoegen van tracktijden is bij dergelijke toevoegingen dus verplicht).

Dit omdat er ook albums waren met (bij wijze van spreken) 10 liedjes en 1 stuk cabaret, waarbij het cabaret 40 minuten duurde en de liedjes ieder 1 minuut.

Hopelijk is het duidelijk zo.

Duidelijk!

Ik kwam trouwens iets leuks tegen op de Wiki:

groei aantal albums:

(afbeelding)

groei aantal gebruikers:

(afbeelding)

Opvallend inderdaad. Sowieso leuk om die pagina eens te lezen. Ik zou bijna Bob Cremers weer gaan missen.

Grappig dat de groei vwb gebruikers ineens omhoog ging eind 2005. Reclamecampagne? Media-aandacht?

Was dat niet het moment waarop de gebruikers van andere metersites zich heel makkelijk konden inschrijven? Ik weet niet meer precies hoe dat in zijn werk ging.

Casartelli (moderator)
Er was toen toch alleen MovieMeter als andere metersite of heb ik iets gemist?

Met vriendelijke groet van een lid van de eind 2005-hausse.

Klopt volgens mij wel inderdaad. Al bestaat boekmeter inmiddels ook alweer een paar jaar.

Lukas schreef:
Grappig dat de groei vwb gebruikers ineens omhoog ging eind 2005. Reclamecampagne? Media-aandacht?

2005 was wel het jaar dat een groot van de buitengebieden in Nederland ADSL kreeg. KPN werd meen ik verplicht om in dat jaar er voor te zorgen dat snel internet voor iedereen binnen handbereik was.

Kan bij 'snelbericht' onder aan elk topic niet smileys, cursief, bolt etc worden toegevoegd? Moet kunnen lijkt me?

Dat zou ik ook handig vinden, ja. En vooral ook de tooltjes om makkelijk een link, youtubevideo etc. in te voegen.

Bertus schreef:
Dat zou ik ook handig vinden, ja. En vooral ook de tooltjes om makkelijk een link, youtubevideo etc. in te voegen.

precies

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:31 uur

geplaatst: vandaag om 10:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.