MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Kingsnake
Hoe komt het dat mijn last.fm gebruikersnaam iedere keer uit mijn profiel verdwijnt.

Ik hem het deze week al drie keer opnieuw ingevuld.
En ja! ik druk daarna op de knop [opslaan]

Bertus schreef:
Dat zou ik ook handig vinden, ja. En vooral ook de tooltjes om makkelijk een link, youtubevideo etc. in te voegen.

Wat zou dan nog het verschil zijn tussen een normaal bericht en snelbericht? Ik ben er trouwens wel voor als dat mogelijk zou zijn.

Kingsnake
Op welke andere manier kan je berichten insturen dan?

Ik ken alleen dit schermpje (zonder tools) en het schermpje dat ik krijg als ik een bericht quote.

Helemaal bovenaan op de balk waar ook 'Topic' staat heb je 'Nieuw Bericht'. En dan krijg je dus zo'n zelfde scherm als wanneer je quote.

Kingsnake
Weer wat geleerd.

Tja dan hoeven de tools ook niet in de snel-bericht-functie

Aghora schreef:
Helemaal bovenaan op de balk waar ook 'Topic' staat heb je 'Nieuw Bericht'. En dan krijg je dus zo'n zelfde scherm als wanneer je quote.

Ook voor mij geldt: weer wat geleerd. Dan kunnen die tooltjes inderdaad wel wegblijven uit de snelberichtfunctie.

RedLightCityBoy
Misschien is het handig om een korte beschrijving te geven boven elk forumtopic.
Zo is het voor nieuwkomers gelijk duidelijk wat de bedoeling is.
Bij vele topics is een uitleg uiteraard onnodig,
maar misschien is het bij sommige topics handig.

Zo'n gek voorstel nog niet.

Zoiets noem je het eerste bericht van een topic, waar vaak al een prima uitleg staat. Dat mensen te lui zijn om even terug te lezen, lijkt me meer hun probleem.

Inderdaad, als ik eens een nieuw topic tegenkom vind ik het altijd erg leuk om de eerste berichten even te zien. En soms blader ik nog wel eens terug naar het begin van een allang bekend topic. Zo'n Scheiding der Geesten bijvoorbeeld, hoe dat ooit is begonnen... een hoop onduidelijkheid, commentaar achter de eigen naam dat vervolgens door de volgende weer werd verwijderd... later ieders commentaar tussen haakjes... en nieuwkomers die soms hun toelichting op een andere manier neerzetten. Het is altijd erg leuk om te zien hoe zo'n topic ontwikkelt

Waarom mogen er eigenlijk geen demo's op de site?

Deze

en

Deze

betreffen hetzelfde album. Kan een mod er een verwijderen (en stemmen verplaatsen)? Bij voorbaat dank.

Heb de nieuwste van de 2 verwijderd en de enige stemmer even een berichtje gestuurd.

Hallo,

weet niet of dit de juiste plek is, maar toch even vragen: is er nu al een koppeling met last FM?

Ik zou het bijvoorbeeld tof vinden om te zien wat andere mensen momenteel draaien (als alternatief van die rotatielijst die ik steeds opnieuw moet updaten, hetgeen ik zo goed als altijd vergeet).

Er zijn toch widgets genoeg (top artiesten, wat draai je momenteel,...etc) die zouden kunnen getoond worden op het profiel van de user?

ZOu dit mogelijk zijn?

bennerd schreef:
Waarom mogen er eigenlijk geen demo's op de site?

Omdat het geen officiele releases zijn.

Dudeness schreef:

weet niet of dit de juiste plek is, maar toch even vragen: is er nu al een koppeling met last FM?

Je kunt in je profile opgeven wat je last.FM profile is zoals b.v. Herman gedaan heeft.

Casartelli (moderator)
Op nummer 9 in de 1981-toplijst vinden we de live-EP van Iron Maiden, Maiden Japan. Nu horen live-albums niet in de toplijsten, maar EP's kennelijk wel.

Zonder nou meteen te willen pleiten voor de "live EP" als nieuwe albumcategorie... zijn hier meer gevallen van? Worden die in het algemeen eerder bij de EP's geplaatst of eerder bij de verzamel/live-albums?

Bij Under Byen is één live EP bij de EP's geplaatst en één bij de live albums. Ze zijn trouwens allebei door mij toegevoegd en ik heb geen flauw idee hoe het nou formeel moet.

Hmmm... goede vraag.... ik zou ze denk ik bij EPs zetten

aire.
Hé het muziekjes luisteren en clipjes bekijken is hetzelfde gedaan als bij de trailers van Apple. Het venster blijft nu op dezelfde plek en als je er buiten klikt verdwijnt die.

The Scientist schreef:
Hmmm... goede vraag.... ik zou ze denk ik bij EPs zetten

Ik zou bijna willen vragen: wat te doen met verzamel-EP's

Ik zit met een raadsel: gisteravond was ik bezig met "kettingplaat" en zocht ik om te kunnen linken naar de band Spirit - ik typte exact "Spirit" om te zoeken, maar kreeg geen hits.

Merkwaardig niets van Spirit in het rdbms! Besloot vanochtend maar om albums van Spirit toe te voegen. De eerste (Spirit, Spirit) kon ik toevoegen en die staat dus in de wachtrij.

Toen ik verder ging met de tweede "The Family That Plays Together" bleek dat album wel bekend te zijn in het rdbms - vreemd. Toen ik vervolgens doorklikte op Spirit bleek ook dat gelijknamige eerste album wél in het rdbms te zitten. Alleen vond ik het dus wéér niets als ik de zoekstring "Spirit" typte en dat lijkt me toch de manier om dat album te zoeken. Vreemd, nietwaar?

Het album van the (international) noise conspiracy, the cross of my calling staat onder een andere artiest n.l. op dezelfde naam alleen dan zonder haakjes. International Noise Conspiracy - The Cross of My Calling (2008)
Misschien zou deze bij de anderen geplaatst moeten worden....

Sheplays
Mjuman schreef:
Ik zit met een raadsel: gisteravond was ik bezig met "kettingplaat" en zocht ik om te kunnen linken naar de band Spirit - ik typte exact "Spirit" om te zoeken, maar kreeg geen hits.

Merkwaardig niets van Spirit in het rdbms! Besloot vanochtend maar om albums van Spirit toe te voegen. De eerste (Spirit, Spirit) kon ik toevoegen en die staat dus in de wachtrij.

Toen ik verder ging met de tweede "The Family That Plays Together" bleek dat album wel bekend te zijn in het rdbms - vreemd. Toen ik vervolgens doorklikte op Spirit bleek ook dat gelijknamige eerste album wél in het rdbms te zitten. Alleen vond ik het dus wéér niets als ik de zoekstring "Spirit" typte en dat lijkt me toch de manier om dat album te zoeken. Vreemd, nietwaar?

Volgens mij wordt er een beperkt aantal albums, waarbij het woord Spirit (bandnaam of albumstekst) voorkomt, geboden. Je moet dan klikken op "meer zoekresultaten"(rechtsbovenaan) of op de artiestregel en dan op de bandnaam.

@SP - dat werkt inderdaad - dank voor de tip.

Persoonlijk vind ik dit geen goede implementatie van zoeken. Mijn zoek "precision" (de vakterm ervoor) is 100% (zowel t.o.v.) van bandnaam als albumtitel.

De "recall" (de vakterm voor de zoekopbrengst) is 0%, tenzij ik mijn opbrengst expandeer. Terwijl ik juist exact ("Spirit") zocht om meteen mijn resultaat te krijgen.

Dit euvel is overigens te vergelijken met de zoekopbrengsten bij Google, wanneer je bijv. op een restaurant zoekt: als eerste krijg je altijd de website van Iens, Specialbite, Lekker en niet die van het restaurant zelf terwijl je dat nou net wel wilde.

Overigens vind ik ook het niet gelijkstellen van de "ampersand" ("&") aan "and" bij zoekvragen een tekortkoming. Dan moet je juist wel weer exact "and" of "&" intypen.

In De Site > Algemeen > Youtube-videos toevoegen bij album:

goedendag,

hoe kan ik YouTube-videos toevoegen bij een album?

groeten,
Ynst

Klik bij een album op het tabje "corrigeren" en daarna op het tabje "audio/video".

Deze user heeft hetzelfde album op 1 en 2 in zijn top 10. Zou niet moeten kunnen, denk ik.

@itchy;

bedankt!

Het gaat mis bij A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)

Er is geen tracklist meer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:28 uur

geplaatst: vandaag om 18:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.