De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 5 november 2009, 13:37 uur
Ik wil niet de wijsneus uithangen (dat user-id is al vergeven) ik heb het idee dat er ergens een 'clash' zit inde interpretatie/weergave van de gebruikte tekenset - meermalen heb ik al meegemaakt na actie (een post) op MuMe mijn tekenset is gewijzigd. Dan moet ik dan op de taakbalk rechtsonder mijn toetsenbord weer terugzetten naar US.
Ik heb dat alleen met MuMe (werk met Windows Vista en IE 8.0.*)
Ik heb dat alleen met MuMe (werk met Windows Vista en IE 8.0.*)
0
wijsneus
geplaatst: 5 november 2009, 13:41 uur
Dat probleem had ik ook, kan je oplossen in Configuratiescherm.
Weet zo gauw niet meer hoe precies.
Ja, de enige echte ben ik dus
!
Weet zo gauw niet meer hoe precies.
Mjuman schreef:
Ik wil niet de wijsneus uithangen (dat user-id is al vergeven)
Ik wil niet de wijsneus uithangen (dat user-id is al vergeven)
Ja, de enige echte ben ik dus
!
0
geplaatst: 5 november 2009, 14:00 uur
Da's helaas niet het antwoord - ik zal het uitleggen. NB tech alert!!
Op de functiebalk onder die met het webadres, staan een aantal keuzes: Bestand, Bewerken, Beeld etc.
Klik beeld aan, ga naar codering klik daarop en je ziet welke codepagina wordt gebruikt door MuMe, dat is Westeuropees. De meeste andere pagina's (websites) werken met UTF-8 (kijk maar eens bij die van Online bijv, of op YouTube) - dat is een open standaard (van OSI).
Windows werkt voor Westeuropese talen met een eigen codepage - nl windows1252 (volgens ANSI, een US standaardinstituut), dus ook een andere dan die van MuMe.
Ik vrees dat er gewoon een codepage-conflict is. Ik had een tech alert gegeven!
Op de functiebalk onder die met het webadres, staan een aantal keuzes: Bestand, Bewerken, Beeld etc.
Klik beeld aan, ga naar codering klik daarop en je ziet welke codepagina wordt gebruikt door MuMe, dat is Westeuropees. De meeste andere pagina's (websites) werken met UTF-8 (kijk maar eens bij die van Online bijv, of op YouTube) - dat is een open standaard (van OSI).
Windows werkt voor Westeuropese talen met een eigen codepage - nl windows1252 (volgens ANSI, een US standaardinstituut), dus ook een andere dan die van MuMe.
Ik vrees dat er gewoon een codepage-conflict is. Ik had een tech alert gegeven!
0
geplaatst: 5 november 2009, 14:24 uur
MusicMeter maakt inderdaad geen gebruik van UTF-8 maar van ISO-8859-1. Dit is ook een ISO standaard, en wordt ook vaak gebruikt op internet. Waarom ik deze keuze ooit heb gemaakt weet ik niet meer, ik weet wel dat het een verschrikking is om dit nu nog aan te gaan passen. Als je besturingssysteem in de war raakt van websites met een alternatieve encoding dan vind ik dat natuurlijk vervelend, maar het is niet aan deze websites om dit probleem op te lossen.
0
geplaatst: 5 november 2009, 14:43 uur
Ach ja, good old ISO 8859-1. In 1996/97 was dat idd standaard; Unicode kwam pas later. Geef je volkomen gelijk - wij hebben destijds ook aardig wat strijd geleverd ivm die eigen implementatie door MS.
0
Sheplays
geplaatst: 5 november 2009, 19:00 uur
Jordy schreef:
Kun je iets duidelijker zijn in de omschrijving van het probleem?
(quote)
Kun je iets duidelijker zijn in de omschrijving van het probleem?
M'n smileys springen naar nieuw bericht als ik een bericht heropen om er eentje in te zetten. Dazzler heeft het probleem ook.
0
geplaatst: 5 november 2009, 19:04 uur
Sheplays schreef:
M'n smileys springen naar nieuw bericht als ik een bericht heropen om er eentje in te zetten. Dazzler heeft het probleem ook.
En lebowski. Bij het editen worden de smiley's niet in het oude bericht gezet inderdaad, maar springen ze naar een okselfris Nieuw bericht-schermpje. Muy irritante.
0
geplaatst: 5 november 2009, 20:08 uur
ook als je de smiley gewoon intoetst? 
edit... even getest, heb zowel in IE7 als in Firefox in ieder geval nergens last van

edit... even getest, heb zowel in IE7 als in Firefox in ieder geval nergens last van
0
Sheplays
geplaatst: 5 november 2009, 22:27 uur
Als ik een smiley gewoon intoets heb ik natuurlijk nergens last van 
0
geplaatst: 5 november 2009, 22:33 uur
Je kan natuurlijk ook gewoon tekst typen - is soms nog leuker, iig directer.
0
Sheplays
geplaatst: 6 november 2009, 06:23 uur
Mjuman schreef:
Ik vind 'n geel bolletje hier en daar anders wel wat verluchtend werken. Dubbele punt, hoofdletter P

0
geplaatst: 6 november 2009, 12:21 uur
Wellicht een toevoeging ala (dit bericht was ironisch bedoeld).
Of iets van die strekking...
Of iets van die strekking...
0
geplaatst: 6 november 2009, 15:19 uur
Ik heb me eigenlijk al even afgevraagd waarom de user Hypno gebaned is.
0
geplaatst: 6 november 2009, 15:34 uur
Wegens een onsmakelijk seksueel/seksistisch bericht bij SdG.
0
geplaatst: 6 november 2009, 16:15 uur
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Toplijst debuutalbums per jaar?:
Is er een manier om een (top)lijst te genereren van alle debuutalbums (reguliere albums) per jaar?
Is er een manier om een (top)lijst te genereren van alle debuutalbums (reguliere albums) per jaar?
0
geplaatst: 6 november 2009, 18:01 uur
Jorge-E schreef:
Wat MJ zegt, plus het aanmaken van een paar extra accounts en het negeren van alle moderator-waarschuwingen. Onder een paar vorige accounts was hij ook al geband, daarom heeft ie nu ook een ip-ban als ik me niet vergis.
0
Misterfool
geplaatst: 6 november 2009, 18:49 uur
als we het toch over bans hebben waarom is dj2jelle geband?
leek me een redelijk aardige kerel.
leek me een redelijk aardige kerel.
0
geplaatst: 6 november 2009, 18:52 uur
Blijkbaar een homofobische opmerking o.i.d., maar heb het bericht niet gelezen zelf.
0
geplaatst: 6 november 2009, 19:01 uur
Ja beetje flauw allemaal hij noemde iemand een homo, maar het was allemaal grappend bedoelt. Over de smaak van de grap kun je het nog hebben maar ik vind dat ie terug moet komen!
0
geplaatst: 6 november 2009, 19:03 uur
Ja ik mis Jelle ook wel, MuMe is toch een stuk killer zonder hem. Bovendien, het is een doerak, maar wel met een hart van goud. En die 25 onnodige mailtjes die ik kreeg waren zo erg nog niet. 

0
geplaatst: 6 november 2009, 19:04 uur
Sheplays schreef:
(quote)
IE8 probleem waarschijnlijk, ik zet het op de centrale lijst, bedankt
0
geplaatst: 6 november 2009, 19:17 uur
Stapler schreef:
Ja beetje flauw allemaal
Ja beetje flauw allemaal
Het is niet de bedoeling bans uitvoerig te bespreken, maar die opmerking was meer de aanleiding dan de primaire reden van de ban. Sommige users zien MuMe toch iets te veel als een chatkanaal/speeltuin.
edit: wat berichten die niet ter zake doen verwijderd.
0
geplaatst: 6 november 2009, 19:46 uur
herman schreef:
Sommige users zien MuMe toch iets te veel als een chatkanaal/speeltuin.
Sommige users zien MuMe toch iets te veel als een chatkanaal/speeltuin.
In die context zou ik eens willen voorstellen om dat ellenlange geneuzel over helemaal niets in het Sporttopic ook eens rigoureus uit te bannen. Elke keer dezelfde pubers die elkaar in de haren vliegen

Jordy schreef:
IE8 probleem waarschijnlijk, ik zet het op de centrale lijst, bedankt.
IE8 probleem waarschijnlijk, ik zet het op de centrale lijst, bedankt.
Nee hoor, alhier in Firefox.
0
geplaatst: 6 november 2009, 20:09 uur
Deze verzamelaar kan eraf. Staat al als alternatieve titel op dit album. Tevens exact dezelfde tracklist.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.