De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
JonnieBrasco
geplaatst: 30 juli 2004, 22:37 uur
De zoekfunctie op MusicMeter gebruik ik vrijwel nooit: je kan niet op een reeks van jaartallen zoeken (d.m.v. een beginjaar en eindjaar). Dat klinkt mierenneukerig, maar in de praktijk wil je bijna altijd zoeken met een begin- en eindjaar als input. Nu krijg je telkens te veel resultaat omdat je of oneindig in het verleden zoekt of oneindig in de toekomst. Om nou steeds een nieuwe zoekopdracht per jaar te doen werkt ook niet fijn, ook niet voor het overzicht. Ik zou dus het liefst zien dat er 2 invulvelden zijn: 1 voor beginjaar, en 1 voor eindjaar. Delen meer mensen deze ervaring met mij?
0
JonnieBrasco
geplaatst: 30 juli 2004, 22:46 uur
Dat ligt dan vast aan jou... (bij mij doet 'ie het wel gewoon)
0
geplaatst: 31 juli 2004, 03:07 uur
er staat inderdaad nog een bugje op de todo, wat betreft de zoekfunctie. De opmerking van JB is een goed punt, zal ik eerdaags meenemen als ik die zoekmogelijkheid ga fixen
0
geplaatst: 1 augustus 2004, 18:37 uur
5022 albums hebben een label
Had ik beloofd dat ik op de helft, of op tweederde mogelijk zou maken dat je op het label kunt klikken?
Had ik beloofd dat ik op de helft, of op tweederde mogelijk zou maken dat je op het label kunt klikken?
0
geplaatst: 1 augustus 2004, 19:33 uur
Op de helft dacht ik. Wat betekent dat we nog wel even moeten wachten. 

0
geplaatst: 1 augustus 2004, 20:13 uur
Nog 4000 nieuwe toevoegingen en we komen automatisch op de helft 

0
geplaatst: 1 augustus 2004, 22:04 uur
Qua bezoekersaantallen zit MusicMeter op zo'n 5 procent van Grote Zus, dus dat zal nog wel even duren 

0
JonnieBrasco
geplaatst: 1 augustus 2004, 23:17 uur
Totaal is het aantal bezoekers (ooit) bij elkaar opgeteld: omdat MusicMeter veel jonger is zou 5% dan niet zo gek zijn. Maar als je naar het gemiddelde aantal bezoekers per dag kijkt, dan zou 5% nog wel aan de lage kant zijn... Vandaar mijn vraag 

0
geplaatst: 2 augustus 2004, 19:05 uur
Hoi!
Is het mogelijk dat de tracklijsten van cd's voortaan worden genummerd? Of belangrijker; kan er op de een of andere manier onderscheid worden gemaakt tussen de verschillende cd's als het een dubbelaar betreft? Spatie ofzo
Nu is het nog wel 's een chaotische brei van allerlei naampjes.
Soms komt het bij dubbelaars ook voor dat de cd's onderling aparte namen hebben, omdat één van de twee een mixcd is bijvoorbeeld. Het lijkt me ook wel leuk om wat aparte ruimte te hebben voor dit soort gegevens.
Roept u maar!
Is het mogelijk dat de tracklijsten van cd's voortaan worden genummerd? Of belangrijker; kan er op de een of andere manier onderscheid worden gemaakt tussen de verschillende cd's als het een dubbelaar betreft? Spatie ofzo
Nu is het nog wel 's een chaotische brei van allerlei naampjes.Soms komt het bij dubbelaars ook voor dat de cd's onderling aparte namen hebben, omdat één van de twee een mixcd is bijvoorbeeld. Het lijkt me ook wel leuk om wat aparte ruimte te hebben voor dit soort gegevens.
Roept u maar!
0
geplaatst: 2 augustus 2004, 20:12 uur
Goodfella schreef:
Hoi!
Is het mogelijk dat de tracklijsten van cd's voortaan worden genummerd?
Hoi!
Is het mogelijk dat de tracklijsten van cd's voortaan worden genummerd?
Nee, dat kan niet gezien de diverse uitvoeringen van cd's.
Of belangrijker; kan er op de een of andere manier onderscheid worden gemaakt tussen de verschillende cd's als het een dubbelaar betreft? Spatie ofzo
Een entertje lijkt me logischer? Maar nog, zo'n ramp vind ik het eerlijk gezegd niet. Zal er eens over nadenken.
0
geplaatst: 2 augustus 2004, 20:39 uur
0
JonnieBrasco
geplaatst: 2 augustus 2004, 21:13 uur
Nummering i.p.v. bullets moet toch niet zo lastig zijn om te maken? Wat boeit het overigens dat de nummering gewoon doorgaat bij eventuele extra c.d.'s? Is toch niet zo erg? Het lijkt me wel handig dat ik niet steeds meer mijn geo-driehoek op m'n beeldscherm hoef te houden om te kijken of iets nou nummer 14 of 15 is, dat is gewoon wel lastig nu.
0
geplaatst: 2 augustus 2004, 21:16 uur
Nee hoor, technisch erg makkelijk, maar het ging me om het "dagelijks gebruik". Hoe doen we dat met Mobb Deep's "Hell on Earth" waar op de Europese versie als track 12 een remix van Shook Ones staat? De ene versie nummert voor de rest van de tracks dus door met track 12, de andere met track 13
0
JonnieBrasco
geplaatst: 2 augustus 2004, 21:57 uur
In eerste instantie zou je alles 'normaal' en automatisch kunnen nummeren, bij de uitzonderingen zou je het dan aan moeten kunnen passen, wat betekent dat je bij de invoer/correctie de automatisch gegenereerde nummering dus met de hand kan wijzigen. Toch ook niet onmogelijk?
0
geplaatst: 2 augustus 2004, 22:05 uur
JonnieBrasco schreef:
wat betekent dat je bij de invoer/correctie de automatisch gegenereerde nummering dus met de hand kan wijzigen.
wat betekent dat je bij de invoer/correctie de automatisch gegenereerde nummering dus met de hand kan wijzigen.
Dat beantwoordt mijn vraag niet. "Still Shinin'" is op de Europese versie track 14, op de Amerikaanse versie track 13. Vind het wat te ver gaan om via ingewikkelde teksten aan te gaan geven dat een track soms nr. 13 is, en soms nr. 14
0
JonnieBrasco
geplaatst: 2 augustus 2004, 22:10 uur
Tja, dan moet je kiezen:
1. Europa voorrang geven, en/of
2. Altijd uitgaan van het album met de meeste tracks...
1. Europa voorrang geven, en/of
2. Altijd uitgaan van het album met de meeste tracks...
0
geplaatst: 3 augustus 2004, 21:28 uur
0
geplaatst: 3 augustus 2004, 21:56 uur
Allereerst ook complimenten voor deze site! Hoewel het nog een beetje stilletjes is, denk ik dat het best mooi kan worden.
Maareh... ik heb nog wel een suggestie om het voor nieuwe users nog makkelijker te maken om te stemmen op de vele albums die ze al kennen: zou het mogelijk zijn dat je na het stemmen op een stemtabel een link krijgt naar 'waar je vandaan komt'?
Ter illustratie: als hulpmiddel voor welke albums ik zoal ken, heb ik namelijk veel gebruik gemaakt van de Top-lijsten. Maar als je dan op de toplijst van bijvoorbeeld een bepaald jaar hebt gestemd, beland je op een soort 'eindpunt'. "Back" werkt namelijk nauwelijks, je moet precies het aantal "back's" in de drop-down-box van je browser terug selecteren om weer uit te komen waar je vandaan kwam. Maar dat aantal hangt af van hoeveel "bladen" die de betreffende top-lijst besloeg.
Dus is in dit voorbeeld de handigste weg terug: top-lijsten -> top 25 per jaar -> het juiste jaar weer selecteren. Dat is best omslachtig als je dat voor eider moet doen. Het zou erg eenvoudig zijn als je dan op een link kunt klikken die je automatisch weer terugbrengt bij de betreffende top-lijst. Nou heb ik geen verstand van de technische kant van de zaak, maar zou dat mogelijk zijn, denken jullie?
Mark
Maareh... ik heb nog wel een suggestie om het voor nieuwe users nog makkelijker te maken om te stemmen op de vele albums die ze al kennen: zou het mogelijk zijn dat je na het stemmen op een stemtabel een link krijgt naar 'waar je vandaan komt'?
Ter illustratie: als hulpmiddel voor welke albums ik zoal ken, heb ik namelijk veel gebruik gemaakt van de Top-lijsten. Maar als je dan op de toplijst van bijvoorbeeld een bepaald jaar hebt gestemd, beland je op een soort 'eindpunt'. "Back" werkt namelijk nauwelijks, je moet precies het aantal "back's" in de drop-down-box van je browser terug selecteren om weer uit te komen waar je vandaan kwam. Maar dat aantal hangt af van hoeveel "bladen" die de betreffende top-lijst besloeg.
Dus is in dit voorbeeld de handigste weg terug: top-lijsten -> top 25 per jaar -> het juiste jaar weer selecteren. Dat is best omslachtig als je dat voor eider moet doen. Het zou erg eenvoudig zijn als je dan op een link kunt klikken die je automatisch weer terugbrengt bij de betreffende top-lijst. Nou heb ik geen verstand van de technische kant van de zaak, maar zou dat mogelijk zijn, denken jullie?
Mark
0
geplaatst: 3 augustus 2004, 22:00 uur
Als tijdelijk noodmiddel heb ik halverwege even een spatie gezet
0
geplaatst: 3 augustus 2004, 22:02 uur
Koekebakker schreef:
Ik zelf bewandel de site (heel internet eigenlijk) door veel in een nieuw venster te openen (of, met Firefox, nog handiger: in een nieuwe tab). Houd shift (Explorer) of CTRL (Firefox) ingedrukt terwijl je op de "genereer stemtabel" link klikt. Doe in het nieuwe venster alles dat je wilt doen, en als je klaar bent sluit je dat venster/tab, en ben je gewoon weer waar je was.
0
geplaatst: 3 augustus 2004, 22:05 uur
Ik zelf bewandel de site (heel internet eigenlijk) door veel in een nieuw venster te openen (of, met Firefox, nog handiger: in een nieuwe tab). Houd shift (Explorer) of CTRL (Firefox) ingedrukt terwijl je op de "genereer stemtabel" link klikt. Doe in het nieuwe venster alles dat je wilt doen, en als je klaar bent sluit je dat venster/tab, en ben je gewoon weer waar je was.
Dat is inderdaad wel een goeie suggestie! Daarmee is het ook verholpen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.