MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Wat mij opviel:
Young Team van Mogwai krijgt een gemiddelde van 4,10. Als je vervolgens echter op Mogwai klikt en de verschillende gemiddeldes van al hun albums ziet, is het opeens 4,09. Op zich wel jammer, want 4,10 is natuurlijk sowieso al veel te laag voor zo'n geweldig album.

...wat ik vreemd vind: enkele tijd geleden had ik Dirty Epic/Cowgirl-EP van Underworld toegevoegd, vervolgens werd ik erop gewezen dat dit niet mocht omdat het geen compleet album zou zijn. Prima hoor, maar wat schertst mijn verbazing: van Smashing Pumpkins zijn er wel vergelijkbare CD-singles/EP's toegevoegd! Ben benieuwd waarom deze wel werden toegelaten! Wat is jullie 'policy'?

Ep's/singles mogen als er minimaal 3 nummers op staan die op geen enkel ander album van de band staan. Geen remixen of live tracks, maar 3 compleet andere nummers.

JonnieBrasco
Foutje: De 'subject' van een mailtje dat je toegestuurd krijgt als je je MusicMeter wachtwoord bent vergeten is: "je MovieMeter.nl password vergeten?" - beetje slordig...

Zeg dat wel, gelijk even aanpassen...

JonnieBrasco
JonnieBrasco schreef:
Kunnen die lijstjes ook automatisch alfabetisch gesorteerd worden?

Jordy schreef:
Ja, zal het gelijk even doen. Vergeten aan te passen (bij MovieMeter moet het op titel gesorteerd, hier op artiest, titel)

Het is nu inderdaad alfabetisch gesorteerd in je eigen 'mijn albums'-omgeving, maar nog niet in de publieke 'albumlijsten' functies...

okee gaat op de lijst

Ik ben er trouwens tot zondagavond niet, hou het een beetje netjes

neo
Als de kat van huis is

JonnieBrasco
Of het aan mijn computer ligt of aan de site, ik weet het niet, maar het zoeken met het invoerveldje rechts-bovenin de site doet het alleen als er exact 1 resultaat is. Typ ik bijv. 'beatles' in dan vind ik niets meer....

JonnieBrasco
JonnieBrasco schreef:

Of het aan mijn computer ligt of aan de site, ik weet het niet, maar het zoeken met het invoerveldje rechts-bovenin de site doet het alleen als er exact 1 resultaat is. Typ ik bijv. 'beatles' in dan vind ik niets meer....

Opgelost... pff, had ik vanmiddag de privacy van m'n cookies van low naar high gezet, dan doet ie het dus niet goed meer! Heb hem nu op medium, en hij doet het weer goed.

Ik wilde even de makers en onderhouders van de site een compliment geven Een mooie overzichtelijke site is MuMe die ook heel snel laadt. Ik snap nog steeds niet hoe hij gefinancierd wordt, er staan 2 minime icoontjes onderin het scherm en verder helemaal geen reclame. Dus een extra compliment daarvoor
Hetzelfde geld voor MoMe

The Bends van Radiohead staat in de top 100 op 21 en 22, mooie plaat hoor, maar dit lijkt me toch wat overdreven.

Ook The Queen is Dead van The Smiths staat zowel op 69 als op 70.

gaat op de lijst

ElMeroMero
Bertyl schreef:

Ik snap nog steeds niet hoe hij gefinancierd wordt

De Hilversumse filmmaffia ?

Eígenlijk is MoMe en MuMe gewoon een under cover slaven handel! Niet verder vertellen hoor

In het kader van "andere opmerkingen":

Het viel me op dat een grote stroming eigenlijk nog volledig ontbreekt op Musicmeter. Ik denk dat daarbij aan bands als L'Ame Imortelle, Hocico, Kirlian Camera, VNV Nation, Cruxshadows, Apoptygma Berzerk, etc.

Hoe je die stroming moet omschrijven, weet ik eigenlijk niet... Dark wave? Cybergotic?

Industrial?

Te breed lijkt me, want er staan best al enkele (electronic) industrial dingen hier op de site.

Rock?

Rock is toch met gitaren?

JonnieBrasco
Volgens allmusic.com is het overkoepelende genre: rock. Pfff, die genres, het blijft toch een lastig verhaal zoals het nu ingedeeld is...

JonnieBrasco
Ik zoek een 'swingend', bekend begin-jaren'60-nummer dat "Wanderer" heet. Weet iemand wat ik bedoel en wie de artiest is?

JonnieBrasco
Ik heb het al, het is van "Dion and the Belmonts". (En het is ook gecoverd door the Beach Boys...)

Als je op de artiestennaam Nivana (II) bij een album klikt zie je daarbij Nivana (I) met een album uit 1968, staan als Nirvana (II):

Nirvana (II) - All of Us (1968) 3,50 (1)
Nirvana (II) - Bleach (1989) 3,39 (37)
Nirvana (II) - Nevermind (1991) 4,09 (182)

Dit is ook het geval als je op Nirvana zoekt.

Als je op Nirvana (I) bij een album klikt functioneert het wel.

Het viel me op dat er zowel albums op de site staan van Small Faces en The Small Faces. Uiteraard gaat het om dezelfde band. Misschien moet er even overal (The) Small Faces van gemaakt worden? Net als dat er bij alle The Smashing Pumpkins releases The Smashing Pumpkins als uitvoerende worden genoemd (ook al staat er op sommige CD's Smashing Pumpkins)?

Dat tussen haakjes vind ik niet zo mooi. Misschien moeten we bij die groepen maar consequent óf met, óf zonder "The" gaan schrijven. Een alternatieve artiestnaam lijkt me wat ver gaan, als alleen een lidwoord verschilt.

Oh, ik vind het tussen haakjes ook niet mooi. Zo bedoelde ik het ook niet, ook al staat het er wel zo. Ik ben er over het algemeen wel een voorstander van om consequent met The te schrijven.

Yak
Is er een manier om vanuit bijvoorbeeld 'Belle & Sebastian featuring The Maisonettes' toch in 1 klik terug te keren naar alle Belle & Sebastian-albums in een lijst? Misschien zou het handig zijn om bijvoorbeeld optioneel een begeleidingsband in te kunnen vullen voor een heel album, niet alleen voor afzonderlijke nummers.

Zo zijn er bijvoorbeeld volgens mij albums uitgekomen van 'G. Love & Special Sauce' zowel als van 'G. Love'. Hetzelfde geldt voor 'Lisa Loeb & Nine Stories' en van 'Lisa Loeb', 'J.W. Roy & The One Night Band' en 'J.W. Roy'.

neo
Dan vul je beiden namen apart in een kolom bij
alternatieve artiesten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:23 uur

geplaatst: vandaag om 07:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.