MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Wat ik me afvraag is wat de toegevoegde waarde is van deze extra labelinformatie?

Er zijn fans die werkelijk alles willen hebben wat van een artiest uitkomt, ook al hebben ze twee platen of meer in de kast staan omdat ze op een andere label ook verkrijgbaar zijn geweest, met net een ander hoesje of vul maar in. Het zijn zaken die het fan zijn tot iets geks maken. Het zijn zaken die naar boven kwamen en misschien wel goed om er even bij stil te staan. Als het niets is even goede vrienden.

sxesven
Discogs dus... Veel plezier, zal ik maar zeggen. Ik ben fan!

CHIEP (crew)
Voilà, ik denk niet dat dat een kerntaak van MusicMeter is.

tangmaster
CHIEP schreef:
Voilà, ik denk niet dat dat een kerntaak van MusicMeter is.

Je slaat de spijker op z'n kop.

stephan73 schreef:
Deze net toegevoegd, maar stond er al op. Kan dus verwijderd worden!

Madjack71 schreef:
Deze; Alles (2000) en Alles: Het Nederpop-virus van de Jaren 80 (2000), zijn hetzelfde.

Heb beide verwijderd.

L_T_B schreef:
Wat ik me afvraag is wat de toegevoegde waarde is van deze extra labelinformatie?

Net zo informatief als normale labelinformatie of het land waar de cd vandaan komt. Eigenlijk net als alle niet aan muziek gerelateerde informatie bij een toevoeging.

Het toevoegen van meerdere labels kan toch niet erg moeilijk zijn? Je kan bijvoorbeeld ook een maximum (2/3) aanhouden. Het lijkt mij geen complexe toevoeging.

Het idee van MusicMeter is een overzicht te geven van albums die verschenen zijn. Er is hierbij gekozen om de eerste uitgave weer te geven. Dan is het label wel interessant.

Als je alle labels weergeeft, moet je ook bijbehorende hoezen (die vaak anders zijn) weergeven. Een maximum hanteren lijkt me ook niet werkbaar, want welke labels geef je dan weer als een album op 20 verschillende labels (geen zeldzaamheid) is uitgekomen? Als je er al voor kiest meerdere labels weer te geven, dan moet je ze allemaal doen en niet een paar, want anders heb je nog niets aan die info.

Met bijna 200.000 albums op de site lijkt het me sowieso ondoenlijk nog dit soort veranderingen door te voeren.

Ben het dus eens met CHIEP en sxesven. Als je wilt weten welke verschillende versies er van een album zijn, zul je op zoek moeten naar een andere site (bv. Discogs, of een site van de artiest in kwestie)...

tangmaster
En zo is het herman en niet anders.

Dit is idd een serieus issue (datamodellering) en je ziet dat het bij Discogs ook niet handig is aangepakt. Daar is het - excusez le mot - een zootje: alles lijkt gelijkwaardig en er zit geen enkele hiërarchie in.

Wél zou ik er een voorstander van zijn om originele releases zo veel mogelijk te handhaven en dus niet die - imo - bizarre vervuiling door een lp met oorspronkelijke 12 tracks zondere wijziging van titel/identificatie op te blazen tot een 2-cd remaster special edition onder hetzelfde kopje; daar zou ik dan een subhoofdje voor creëren. De oplossing die nu is gekozen - zie bijv. Cure - Disintegration en New Order - Movement spec. editions - vind ik, op zijn zachtst gezegd "onelegant, want én niet trouw aan authentieke en originele versie en feitelijk onjuist (het zijn 2 cd's). Dat ook zoiets een datamodellerings-issue is snap ik best, maar ik wilde dit - net als Cock van der Laak - wel effe kwijt.

Ik ben het eens met de volgende stelling.

01. Alle albums enkel zichtbaar in hun meest oorspronkelijke uitvoering en label.

02. Indien van toepassing: enkel de meest recente reissue
met openklapbare bonustracklijst en vermelding van het (nieuwe) label.

03. Bonustracks altijd achteraan toevoegen,
zelfs indien ze op de reissue tussen de gewone tracklijst staan.

04. Extra trackinfo bij bonustracks zo beknopt mogelijk houden.

Dat moet volgens mij een technisch haalbare operatie zijn.
En ik wil best een handje toesteken in dit geval.

Deze kan eraf, staat hier al op de site.

CHIEP (crew)
Aangepast.

musicfriek schreef:
Deze kan eraf, staat hier al op de site.

Stemmers gewaarschuwd, berichten verplaatst en album verwijderd.

Nieuwste toevoeging verwijderd.

Twee al eerder geopperde wensen:

1. de mogelijkheid om een sendlist aan te maken; dwz dat je met één enkel alias een groep (zelf aan te duiden) users (zeg wavers) een pm kunt sturen.

2. de mogelijkheid om je mailbox hiërarchisch in te delen; of om in je inbox een map aan te maken die altijd bovenin staat, met actions items, zodat iets niet aan je aandacht ontgaat.

3. een alternatief van 2: het printable maken van een pm.

Thanx!

Met mijn excuses, dit album dat ik pas heb toegevoegd mag er weer af. Bij nader onderzoek blijkt dat nooit zo verschenen te zijn. De nummers staan wel samen op 1 schijfje met leftovers, enkel verkrijgbaar bij de band zelf.

Welke tracks staan hier nu eigenlijk op?

CHIEP (crew)
Dit is een promo-cd.

Ik ondervind de laatste tijd 2 vreemde dingetjes op de site die ik niet begrijp:

1 Turbo - Turbolence wordt niet geplaatst bij de rest van de discografie van Turbo (Turbo en You Girl)
2. Steeds vaker zie ik dat ik platen toevoeg die al op de site staan, er wordt dan niet aangegeven dat ie er al opstaat (zonet nog met Turbo - Turbo) enig idee hoe dit kan?

Alvast dank voor de reactie

CHIEP (crew)
Jouw eerste vraag had te maken met het feit dat er blijkbaar ook een rapper is die zo heet. Bij deze aangepast.

Relax
Er hangt een virus op de site..

Hij vind steeds: "predictadme[1].js"

Met de code: "HEUR/HTML.Malware".

Gallow
Lijkt mij een vals alarm, misschien ook even erbij vermelden welke virus scanner je hebt?

Relax
Ik kwam er later achter dat ik het bij iedere site heb die ik bezoek.
Blijkbaar is mijn Explorer verkracht door een virus.
Erg jammer aangezien ik veilig surf.

Excuses voor het valse alarm.

Gallow
Lijkt mij eerder dat je virus scanner op hol aan het slaan is, ik hoor bijvoorbeeld vaak dat scanners als Avira hierop erg scherp afgesteld staan. Misschien even de-installeren en een gratis virus scanner erop gooien (bijv. AVG) en kijken of het dan over is.

Beter alle virus scanners eraf. Al die irritante meldingen (en alle werkgeheugen dat die innemen!) zijn veel erger dan af en toe een virus.

Plus; een virus op tijd en stond is goed voor het immuunsysteem

Sir Spamalot (crew)
Sir Spamalot schreef:
Sedert enige tijd kun je via een link het album dat je beluistert via een simpele druk op de knop op je Facebook-pagina plaatsen. Mooie aanvulling maar het lukt niet altijd: de link lukt wel maar de hoes wordt niet altijd meegenomen. Niet van wakker liggen, maar als niemand het probeert en het zegt, kan niemand het weten.
Voorbeelden van vanavond:
Possessed - Seven Churches
Savage - Loose 'n' Lethal.
Als het lukt, denk ik ook dat de hoes maar één dag blijft staan op de Facebook-pagina.

Updeet: ik heb de indruk dat het nu wél lukt. Zou Jordy zijn toverstaf gebruikt hebben?

Deze soundtrack staat twee maal op de site: Performance en Performance.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:00 uur

geplaatst: vandaag om 01:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.