MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Hier ook het probleem dat het voor de helft moviemeter is.

In ieder geval is dit topic nog te bereiken

Het taaltopic zo te merken niet.

sxesven
Ook brakke MuMe hier, game on!

Volgens mij is het wel duidelijk dat er iets mis is. Misschien is het handig om het bij deze berichten te laten, voordat er straks 3 pagina's staan.

Directe link voor de albumupdates: http://www.musicmeter.nl/updates/albums/
Directe link voor de artiestendiscussies: http://www.musicmeter.nl/updates/artists/

Ozric Spacefolk
Moviemeter

Morgen maar weer eens proberen in te loggen...

Succes met de bug...!!!

MuMoMeter .

blijft lastig, bestanden uploaden

Gajarigon schreef:
Jups, dat zou best wel eens kunnen zijn. Ik gebruik ook Nederlands (Belgie) azerty als toetsenbordconfiguratie.

okee goed om te weten dat het daar aan ligt, gaat op de lijst

Werkt weer.

Laatst speelde het ook al hier, het inactief maken van de top 10 van een user die al een jaar niet meer ingelogd is. Voor de top 10 maakte het niets uit, was al onderzocht. Maar ik ging zelf even op onderzoek uit.
Namelijk bij het album Good Girl Gone Bad van Rihanna. Ik had al zo'n vermoeden dat dit album zonder inactieve users er niet in zou staan en dat werd bevestigd door mijn onderzoek.

Het album heeft nu 340 punten, maar zou het er ooit van komen dat inactieve users top 10 wordt verwijderd dan zou Good Girl Gone Bad nog 77 punten overhouden. Dit is een groot verschil en hij zou er dan ook nooit in staan als je die regel hanteerd.
Ik wil jullie niet opdringen maar ik denk dat deze regel de site echt ten goede komt omdat je dan een nog meer eigen musicmeterlijst krijgt. Ik weet ook niet of het mogelijk is maar het zou wel fijn zijn.

Ik ben het met Snoeperd eens, sowieso een goede zaak.

Dank voor je steun

Laat de top-10 anders wel zien, maar niet meetellen. Zo kunnen we ook nog de top-10's van users als Zachary Glass zien.

Denk dat er nog wel meer mensen zijn die dit vinden. Als je de top 10 lijsten niet actueel houdt dan kunnen er inderdaad dingen in de top 250 te staan die er eigenlijk niet in horen. Ik zou zelfs niets kunnen bedenken wat er tegen is (één van de Mods misschien een antwoord hierop?) Lijkt mij dat dit zo snel mogelijk doorgevoerd zou moeten worden, maarja, ik ga er niet over hè .

@hoi123, dat bedoelde ik ook, de top 10 blijft wel staan maar telt niet meer mee in de top250

Daar ben ik het ook mee eens.

Gallow
Vind het ook maar een rare regel, en dat die top10 niet verandert wanneer we de inactieve user top 10s niet laten meetellen, wil niet zeggen dat dat over 2 of 3 jaar nog zo is. Zo kunnen we tot het einde van mume wel met deze top250 rondsjokken. Ik hecht zelf 0 waarde aan de top250, maar als het een vertekend beeld gaat geven slaat het natuurlijk nergens op.

Misterfool
het zou inderdaad zorgen voor een dynamische top 250. Voor de top 10 zou deze verandering nihil zijn,maar voor de rest van de lijst...

Ik hecht ook niet zo'n belang aan die top 250, maar ik vind het voorstel wel een verbetering.

Poa
Wat ik zelf vreemd vind is dat alle Meter-websites een top 250 op basis van stemgemiddelde hebben (BoekMeter, GamesMeter, MovieMeter) behalve deze site.

Lukk0
Dat is omdat Jordy, de crew en mods vinden dat het op deze site makkelijker is een heel genre naar beneden te gaan stemmen om zo maar een zo goed mogelijke positie te krijgen voor de eigen favorieten. Dat soort zaken is op Moviemeter etc. blijkbaar minder aan de orde. Ik vind het wel logisch, als je ziet hoe makkelijk sommigen hier gehele genres afschrijven vind ik dit een terechte beslissing.

Same here, maar wat betreft het niet meetellen van toplijsten van inactieve users ben ik het met bovenstaande lieden eens. Er kan vast eenzelfde systeem te bouwen zijn als nu werkt voor de rotatielijst, alleen zou je voor je top-10 niet eens in de twee weken je lijst hoeven te verversen (of herbevestigen) maar één keer per jaar ofzo.

Ik denk dat ze deze regel hoe dan ook wel een keer doorvoeren, want over 10 jaar komen er alleen maar meer inactieve users bij, zelf vind ik het nogal leuk om rond te snuffelen in de top 250 en dan is het leuker om een actuelere top 250 te hebben, maar ik zei al, het moet wel mogelijk zijn, als het niet kan dan zij het zo.

Gaan we weer

Wie weet verander ik ooit nog eens van mening, maar voorlopig is de mening van een inactieve gebruiker op MusicMeter net zo belangrijk als de mening van een actieve gebruiker. Misschien is het leuk om een alternatieve toplijst te maken op basis van "actieve gebruikers", maar zolang deze grotendeels gelijk is aan de normale lijst vind ik dit geen interessante discussie, sorry.

Waarom een toplijst dynamisch zou moeten zijn begrijp ik al helemaal niet, het lijkt me juist logisch dat deze steeds stabieler wordt.

Jordy schreef:
Gaan we weer

Wie weet verander ik ooit nog eens van mening, maar voorlopig is de mening van een inactieve gebruiker op MusicMeter net zo belangrijk als de mening van een actieve gebruiker. Misschien is het leuk om een alternatieve toplijst te maken op basis van "actieve gebruikers", maar zolang deze grotendeels gelijk is aan de normale lijst vind ik dit geen interessante discussie, sorry.

Dat laatste blijkt dus niet helemaal zo te zijn...

Snoeperd schreef:
Laatst speelde het ook al hier, het inactief maken van de top 10 van een user die al een jaar niet meer ingelogd is. Voor de top 10 maakte het niets uit, was al onderzocht. Maar ik ging zelf even op onderzoek uit.
Namelijk bij het album Good Girl Gone Bad van Rihanna. Ik had al zo'n vermoeden dat dit album zonder inactieve users er niet in zou staan en dat werd bevestigd door mijn onderzoek.

Het album heeft nu 340 punten, maar zou het er ooit van komen dat inactieve users top 10 wordt verwijderd dan zou Good Girl Gone Bad nog 77 punten overhouden. Dit is een groot verschil en hij zou er dan ook nooit in staan als je die regel hanteerd.
Ik wil jullie niet opdringen maar ik denk dat deze regel de site echt ten goede komt omdat je dan een nog meer eigen musicmeterlijst krijgt. Ik weet ook niet of het mogelijk is maar het zou wel fijn zijn.

Eigenlijk willen we gewoon zo snel mogelijk Rihanna uit de lijst zien verdwijnen

Ik begrijp dat ze niet 100% gelijk zullen zijn.

@Bertus en @Snoeperd

Er zullen natuurlijk ook talloze inactieve gebruikers zijn die Radiohead in hun top10 hebben staan. De "inactiefheid" lijkt me de gehele top250 te beslaan, zoals ook is te zien in lijstjes die Jordy wel eens eerder heeft geplaatst.

Wat je natuurlijk krijgt als er steeds meer inactieve gebruikers komen, is dat, als er een geweldig nieuw album uitkomt, deze moeilijker hoog in de lijst komt, terwijl hij dat wel zou verdienen. Het kan namelijk zo zijn dat de inactieve gebruikers dit wel in hun top 10 zouden zetten, maar dit gebeurt niet want ze zijn inactief. Hierdoor komt een vertekend beeld. Hoe meer jaren, hoe meer inactieve gebruikers, hoe meer de top 250 bevroren wordt. Het wordt zo steeds lastiger voor een goed album om zo hoog te komen als dat eigenlijk zou zijn als we alleen actieve users meetellen. De bevroren, niet actuele mening van de inactieve users gaat dan steeds zwaarder en zwaarder meetellen.

Ik vind het helemaal niet logisch dat de lijst steeds stabieler zou moeten zijn. Er wordt toch elk jaar nieuwe muziek uitgebracht? Waarom zouden die minder kansen moeten krijgen dan de oudere muziek, die al in de top 10's van de nu inactieve gebruikers stonden?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:53 uur

geplaatst: vandaag om 17:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.