De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
titan (crew)
geplaatst: 9 maart 2011, 16:27 uur
Dat zijn inderdaad belangrijke naslagwerken, maar die zitten er ook wel eens naast (en eerlijk gezegd: als de toevoeger zijn toevoeging in kleine letters had gedaan had ik hem gewoon goedgekeurd). Klik eens op de link naar de luisterpaal in het eerste bericht, daar staan ook alle titels in blokletters (iets dat de VPRO niet bij elk album op de luisterpaal doet).
0
geplaatst: 9 maart 2011, 16:43 uur
Niet alle titels toch, de albumtitel staat ook bij de Luisterpaal gewoon met 3 hoofdletters, net als bijna al mijn google hits op "GHETTO ASS WITCH": zo'n 25 van de eerste 30 (wat dat betreft wordt het dus zeker níet nagenoeg overal gehanteerd). Sorry dat ik zo ga liggen zeuren, maar het is wat mij betreft toch een beetje een principekwestie m.b.t. 'siteverloedering'. Heb altijd al een hekel gehad aan onnodige visuele strapatsen die de leesbaarheid niet ten goede komen (neem de hoes van Costello's Imperial Bedroom, die stond ook ooit letterlijk zo op de site...
). Nou is de leesbaarheid hier niet zo in het geding, maar het is wel schreeuwerig. Lijkt me bovendien dat we een site als de Luisterpaal niet als autoriteit op dit gebied moeten gaan beschouwen, en al helemaal niet boven Discogs en RYM.
). Nou is de leesbaarheid hier niet zo in het geding, maar het is wel schreeuwerig. Lijkt me bovendien dat we een site als de Luisterpaal niet als autoriteit op dit gebied moeten gaan beschouwen, en al helemaal niet boven Discogs en RYM.
0
geplaatst: 9 maart 2011, 17:14 uur
Was daarnet aan het zoeken of iets in het verleden al is opgemerkt en toen kwam ik dit tegen:

Alle é's werden op deze manier weergegeven bij de zoekresultaten terwijl ze bij gewoon lezen wel juist worden getoond.
En wat ik dus in eerste instantie wou vragen/weten:
- Komt er ooit een optie om manueel de Wiki-links aan te passen bij de albums? Eventueel op dezelfde manier als videoclips worden toegevoegd (en het script dat automatisch Wiki-links zoekt uitschakelen of aanpassen?)
- Waarom is er bij het toevoegen/corrigeren geen veld om de releasedatum in te geven? Zou het op deze manier niet makkelijker worden voor de crew? Ik merk dat de datum nu af en toe fout wordt ingevuld of gewoon vergeten.

Alle é's werden op deze manier weergegeven bij de zoekresultaten terwijl ze bij gewoon lezen wel juist worden getoond.
En wat ik dus in eerste instantie wou vragen/weten:
- Komt er ooit een optie om manueel de Wiki-links aan te passen bij de albums? Eventueel op dezelfde manier als videoclips worden toegevoegd (en het script dat automatisch Wiki-links zoekt uitschakelen of aanpassen?)
- Waarom is er bij het toevoegen/corrigeren geen veld om de releasedatum in te geven? Zou het op deze manier niet makkelijker worden voor de crew? Ik merk dat de datum nu af en toe fout wordt ingevuld of gewoon vergeten.
0
geplaatst: 9 maart 2011, 18:33 uur
freddze schreef:
Svendra en wikipedia hebben gelijk...
Zijn twee totaal verschillende bands die zelfs naast elkaar bestonden op een bepaald moment.
Rozz Williams verder ging met ZIJN persoonlijke Christian Death en op een bepaald moment richtte Valor Kand ineens ZIJN persoonlijke Christian Death op. Ze gunden elkaar het licht in de ogen niet. Er kwamen zelfs allerlei lawsuits over wie nu de échte naam Christian Death zou mogen gebruiken. Uiteindelijk deden ze het allebei.
Is een beetje het verhaal van 'The Sisters of Mercy' en 'The Sisterhood'. Eldritch richtte een andere band op die hij ook 'The Sisters of Mercy' wilde noemen, maar hij werd teruggeloten door Marx en de anderen.
Dus om het nog eens héél duidelijk te stellen.... Er zitten hélemáal géén leden van de RW' Christian Death in de VK' Christian Death en omgekeerd. Uitgezonderd natuurlijk Valor Kand, die was lid van CD (I) en heeft daarna gewoon CD(II) opgericht met totáál andere leden.
RW' CD bestond van 1979 tot Williams' dood in 1996.
VK' CD bestond van 1986 tot heden.
Napalm Death, Fleetwood Mac, Dr. Feelgood en ander aangehaalde voorbeelden kenden op bepaalde momenten in de tijd totaal andere bezettingen waar geen leden van de oorspronkelijke bezetting meer inzaten, maar da's dus een totaal ander verhaal dan dat van Christian Death.
Svendra en wikipedia hebben gelijk...
Zijn twee totaal verschillende bands die zelfs naast elkaar bestonden op een bepaald moment.
Rozz Williams verder ging met ZIJN persoonlijke Christian Death en op een bepaald moment richtte Valor Kand ineens ZIJN persoonlijke Christian Death op. Ze gunden elkaar het licht in de ogen niet. Er kwamen zelfs allerlei lawsuits over wie nu de échte naam Christian Death zou mogen gebruiken. Uiteindelijk deden ze het allebei.
Is een beetje het verhaal van 'The Sisters of Mercy' en 'The Sisterhood'. Eldritch richtte een andere band op die hij ook 'The Sisters of Mercy' wilde noemen, maar hij werd teruggeloten door Marx en de anderen.
Dus om het nog eens héél duidelijk te stellen.... Er zitten hélemáal géén leden van de RW' Christian Death in de VK' Christian Death en omgekeerd. Uitgezonderd natuurlijk Valor Kand, die was lid van CD (I) en heeft daarna gewoon CD(II) opgericht met totáál andere leden.
RW' CD bestond van 1979 tot Williams' dood in 1996.
VK' CD bestond van 1986 tot heden.
Napalm Death, Fleetwood Mac, Dr. Feelgood en ander aangehaalde voorbeelden kenden op bepaalde momenten in de tijd totaal andere bezettingen waar geen leden van de oorspronkelijke bezetting meer inzaten, maar da's dus een totaal ander verhaal dan dat van Christian Death.
Als je dan Wikipedia gelijk geeft moet je deze toch nog maar eens lezen: Christian Death - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org, zo TOTAAL anders dan Dr. Feelgood en Napalm Death is de situatie dus niet behalve dan het gekissebis over het gebruik van de naam... (Fleetwood Mac heeft toch altijd Mick Fleetwood en John McVie in de band gehad?)
Ook Discogs (wat MuMe vaak als leidraad gebruikt) maakt geen onderscheid in beide bezettingen....
Daarbij gebruikt Valor tijdens live optredens en live albums ook gewoon nummers van de eerste Christian Death editie (zijn dit dan covers???)
En Pierre Moerlen's Gong, moet die dan ook los van Gong?
0
geplaatst: 9 maart 2011, 21:37 uur
FlyLo schreef:
Ook als je niet zoekt bevatten deze specifieke (oude) berichten deze fouten. Ooit een keer een foutje geweest bij het overzetten van een database wellicht, vind het niet de moeite om hier nu nog werk van te maken.
Komt er ooit een optie om manueel de Wiki-links aan te passen bij de albums? Eventueel op dezelfde manier als videoclips worden toegevoegd (en het script dat automatisch Wiki-links zoekt uitschakelen of aanpassen?)
Voor nu vind ik een goede wiki link een leuk extraatje maar geen must have, wil de crew niet opzadelen met ook nog eens correcties voor last.fm, spotift, wiki etc linkjes. Misschien komt er ooit een rechtstreekse manier van corrigeren zonder tussenkomst van de crew, ik zal het eens op de lijst zetten.
Staat op de lijst, zou inderdaad handig zijn
0
titan (crew)
geplaatst: 9 maart 2011, 21:55 uur
Paalhaas schreef:
Niet alle titels toch, de albumtitel staat ook bij de Luisterpaal gewoon met 3 hoofdletters, net als bijna al mijn google hits op "GHETTO ASS WITCH": zo'n 25 van de eerste 30 (wat dat betreft wordt het dus zeker níet nagenoeg overal gehanteerd). Sorry dat ik zo ga liggen zeuren, maar het is wat mij betreft toch een beetje een principekwestie m.b.t. 'siteverloedering'. Heb altijd al een hekel gehad aan onnodige visuele strapatsen die de leesbaarheid niet ten goede komen (neem de hoes van Costello's Imperial Bedroom, die stond ook ooit letterlijk zo op de site...
). Nou is de leesbaarheid hier niet zo in het geding, maar het is wel schreeuwerig. Lijkt me bovendien dat we een site als de Luisterpaal niet als autoriteit op dit gebied moeten gaan beschouwen, en al helemaal niet boven Discogs en RYM. De albumtitel niet, maar de titels van de afzonderlijke nummers wel. De luisterpaal haalde ik niet aan vanwege zijn autoriteit, maar omdat de link ernaartoe bij het album stond. Daarnaast gaan ze bij de VPRO ook niet voor hun lol alle titels in blokletters typen. De reden van de blokletters is ook niet het feit dat het zo op de hoes staat (dat zou inderdaad wel heel erg sneu zijn). Schreeuwerig is het zeker, maar er staan wel meer artiesten en titels op de site met blokletters. Ik kan het ook niet helpen dat de band blijkbaar graag wil opvallen of zo.
0
geplaatst: 9 maart 2011, 23:08 uur
CHIEP schreef:
Los van het feit of het nu logisch is of niet, is dat inderdaad wel een aspect van deze site waar geen echte "regel" rond bestaat (lees: je zal zowel releasedata van het label tegenkomen als releasedata van de winkels). De vraag is echter of die enkele dagen verschil nu echt zo'n superbelangrijke informatie vormt? Het lijkt mij echter enkel voer voor discussie als een album op een van de laatste dagen digitaal uitkomt, maar pas tijdens de eerste week van het nieuwe jaar in de rekken ligt, omdat het dan een invloed kan hebben op bijvoorbeeld de jaarlijsten op deze site. En daar is - voor alle duidelijkheid - wel al eens over gediscussieerd.
Maar goed, het gaat hier dus vooral ook om mijn mening en ik weet eigenlijk niet zo goed hoe mijn collega's er over denken, dus pols hier gerust eens naar in het feedbacktopic
.
Los van het feit of het nu logisch is of niet, is dat inderdaad wel een aspect van deze site waar geen echte "regel" rond bestaat (lees: je zal zowel releasedata van het label tegenkomen als releasedata van de winkels). De vraag is echter of die enkele dagen verschil nu echt zo'n superbelangrijke informatie vormt? Het lijkt mij echter enkel voer voor discussie als een album op een van de laatste dagen digitaal uitkomt, maar pas tijdens de eerste week van het nieuwe jaar in de rekken ligt, omdat het dan een invloed kan hebben op bijvoorbeeld de jaarlijsten op deze site. En daar is - voor alle duidelijkheid - wel al eens over gediscussieerd.
Maar goed, het gaat hier dus vooral ook om mijn mening en ik weet eigenlijk niet zo goed hoe mijn collega's er over denken, dus pols hier gerust eens naar in het feedbacktopic
. Dus, n.a.l.v. een discussie met CHIEP over wat nu precies gedefinieerd wordt als een juiste releasedatum:
Pharoahe Monch - W.A.R. (2011) komt op 22 maart 2011 officieel uit (volgens het label & iTunes). CHIEP zegt dan: als een album op maandag uitkomt, liggen ze vrijdag meestal al in de rekken dus: releasedatum=18 maart. Ik vind 22 maart logischer.
Wat vindt de rest van de crew hier nu van? En kan de uitkomst dan en passant worden vastgelegd in de Wiki?
0
Harco
geplaatst: 9 maart 2011, 23:51 uur
Ik ben het eens met FlyLo wat betreft het aanhouden van de releasedatum van het label. De ene winkel legt een bepaalde cd vaak nóg eerder in de schappen dan de andere winkel. Als je dat als releasedatum zou moeten hanteren, dan zie je door de bomen het bos niet meer.
0
geplaatst: 10 maart 2011, 01:18 uur
@Paalhaas
De artiest heeft zijn mp3 nummers ZELF getagged met hoofdletters, en dit ook op zijn eigen bandcamp gedaan.
GHETTO ASS WITCH | ritualz - ritualz.bandcamp.com
Bandcamp is een plek waarop de artiest zelf zijn eigen muziek beheert, en upload. Het is dus een volledig subjectieve keuze van de artiest.
De artiest heeft zijn mp3 nummers ZELF getagged met hoofdletters, en dit ook op zijn eigen bandcamp gedaan.
Bandcamp is een plek waarop de artiest zelf zijn eigen muziek beheert, en upload. Het is dus een volledig subjectieve keuze van de artiest.
0
geplaatst: 10 maart 2011, 01:20 uur
Wat is trouwens de meerwaarde van het sporttopic en biertopic op deze site.
Als klassieke muziek hier niet thuishoort (wat ik enigszins begrijp), dan horen deze topics hier zeker niet thuis.
Als klassieke muziek hier niet thuishoort (wat ik enigszins begrijp), dan horen deze topics hier zeker niet thuis.
0
geplaatst: 10 maart 2011, 01:31 uur

Je vergelijkt appelen met peren.
Discussies over klassieke muziek zijn trouwens niet verboden op het forum.
0
geplaatst: 10 maart 2011, 01:33 uur
Er is ook een topic voor klassieke muziek hoor. Op zo'n manier hoort het hier net zo goed thuis. Het punt is dat het toevoegen van albums een geheel andere indeling van de site zou vragen (zoals Jordy het ziet). De vergelijking met die topics vind ik dan ook nogal krom, want er zijn ook gewoon topic over klassieke muziek.
0
geplaatst: 10 maart 2011, 01:40 uur
KampF schreef:
@Paalhaas
@Paalhaas
Hoeveel cover art staat er niet vol met door de artiest zelf geschreven hoofdletters? Dat nemen we hier toch ook niet over? Kapitaliseren van woorden is niet iets dat iets intrinsiek verandert aan de titel, en dat is ook de reden dat een goed verzorgde site als imdb.com dit nooit overneemt. Ik weet dit niet zeker, maar daar staat volgens mij geen enkele film op met de titel in hoofdletters (tenzij het een afkorting is natuurlijk).
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 10 maart 2011, 12:32 uur
Mogen (voormalig) Oost-europese verzamelaars op de site?
Amiga was een staats-label die Anglo-Saksische etc. platen uitbracht in bijv. Oost-Duitsland.
Bijv.: Saga (3) - Saga (Vinyl, LP) at Discogs
Amiga was een staats-label die Anglo-Saksische etc. platen uitbracht in bijv. Oost-Duitsland.
Bijv.: Saga (3) - Saga (Vinyl, LP) at Discogs
0
geplaatst: 10 maart 2011, 12:48 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Zo lang het officieel is uitgebracht, mag alles toegevoegd worden.
0
geplaatst: 10 maart 2011, 13:22 uur
Arrie schreef:
Er is ook een topic voor klassieke muziek hoor. Op zo'n manier hoort het hier net zo goed thuis. Het punt is dat het toevoegen van albums een geheel andere indeling van de site zou vragen (zoals Jordy het ziet). De vergelijking met die topics vind ik dan ook nogal krom, want er zijn ook gewoon topic over klassieke muziek.
Maar dan nog eens mijn vraag.
Wat is de meerwaarde van het sporttopic en biertopic?
0
geplaatst: 10 maart 2011, 20:04 uur
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Wat mis je op MusicMeter?
@Deric Raven: voor mij persoonlijk heeft het weinig meerwaarde maar ik zie het probleem niet als mensen daar in een topic over willen praten. Heeft verder ook niks met klassieke muziek toelaten te maken.
@Deric Raven: voor mij persoonlijk heeft het weinig meerwaarde maar ik zie het probleem niet als mensen daar in een topic over willen praten. Heeft verder ook niks met klassieke muziek toelaten te maken.
0
geplaatst: 11 maart 2011, 02:17 uur
Paalhaas schreef:
Hoeveel cover art staat er niet vol met door de artiest zelf geschreven hoofdletters? Dat nemen we hier toch ook niet over? Kapitaliseren van woorden is niet iets dat iets intrinsiek verandert aan de titel, en dat is ook de reden dat een goed verzorgde site als imdb.com dit nooit overneemt. Ik weet dit niet zeker, maar daar staat volgens mij geen enkele film op met de titel in hoofdletters (tenzij het een afkorting is natuurlijk).
(quote)
Dat is aan imdb verder. Ik denk dat je net zoveel redenen voor het gebruik van hoofdletters kan verzinnen als tegen. Blijkbaar is het beleid hier om zo dicht mogelijk tegen de feiten aan te zitten. Dat het esthetisch minder aantrekkelijk is, een mening.
Kijk, imdb is consequent. Is dat hier op MusicMeter ook zo? Misschien moeten we daar eerst over ouwehoeren

0
geplaatst: 11 maart 2011, 15:14 uur
Als je albums bij mijn albums in een map hebt gezet dan zie je bij het album bijvoorbeeld "verwijder uit Map A", maar als je "Map A" verwijderd (bij mijn albums) dan staat er bij de albums die in die map zaten nog "verwijder uit".
0
geplaatst: 11 maart 2011, 20:31 uur
Wist niet waar ik het moest vragen maar deze emoticon kennen we allemaal: 
Hoewel ik hem erg vaak zie gebruik ik hem vrijwel nooit omdat ik simpelweg niet begrijp wat hij betekent. De context doet mij veelal vermoeden dat het zoiets als belachelijke, falende of debiele reactie betekent maar bij de uitleg staat "emotioneel".

Hoewel ik hem erg vaak zie gebruik ik hem vrijwel nooit omdat ik simpelweg niet begrijp wat hij betekent. De context doet mij veelal vermoeden dat het zoiets als belachelijke, falende of debiele reactie betekent maar bij de uitleg staat "emotioneel".
0
geplaatst: 11 maart 2011, 20:39 uur
Ja, dat is inderdaad wel een dubbelzinnige smiley. Jongere users gebruiken hem vaak op de onvriendelijke manier en oudere users regelmatig op de 'emotionele' manier.
0
Yann Samsa
geplaatst: 11 maart 2011, 20:43 uur
Er zijn toch bijna geen users meer, ook geen 'oudere' users, die de smiley gebruiken als 'emotioneel' - of vergis ik me daarin? Nou, zo onvriendelijk is 'ie niet - een smiley draagt toch geen zo'n grote negatieve ondertoon met zich mee...
0
geplaatst: 11 maart 2011, 21:03 uur
Nouja, sommige users gebruiken die smiley te pas en te onpas negatief, het komt op mij in ieder geval vrij onaardig over vaak. Maar er zijn wel users die hem op de oorspronkelijke manier gebruiken, ik kom hem bij dazzler bv. wel eens zo tegen.
0
geplaatst: 11 maart 2011, 21:12 uur
Wat stelt die emotionele manier dan voor? Huilen van geluk/lachen?
0
geplaatst: 11 maart 2011, 21:16 uur
Bij Kleine Viezerik werd het wel gewaardeerd ja. 
Tranen van geluk, ontroering, zo zie ik het. Die andere huilsmiley is de verdrietige variant.

Tranen van geluk, ontroering, zo zie ik het. Die andere huilsmiley is de verdrietige variant.
0
geplaatst: 11 maart 2011, 21:16 uur
Valt daar mijn naam?
doet me denken aan wat je soms in stripverhalen ziet staan als "snif".
Ik gebruik hem als een "even mijn zakdoek zoeken" icoon
maar evenzeer als een "huilen met de pet op" emoticon.

Vooral de sheriff van Nottingham was er een specialist in
als hij weer eens een deegrol van zijn duifje op zijn kanis kreeg.
doet me denken aan wat je soms in stripverhalen ziet staan als "snif".Ik gebruik hem als een "even mijn zakdoek zoeken" icoon
maar evenzeer als een "huilen met de pet op" emoticon.

Vooral de sheriff van Nottingham was er een specialist in
als hij weer eens een deegrol van zijn duifje op zijn kanis kreeg.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.