De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 11 maart 2011, 21:54 uur
herman schreef:
Nouja, sommige users gebruiken die smiley te pas en te onpas negatief, het komt op mij in ieder geval vrij onaardig over vaak. Maar er zijn wel users die hem op de oorspronkelijke manier gebruiken, ik kom hem bij dazzler bv. wel eens zo tegen.
Nouja, sommige users gebruiken die smiley te pas en te onpas negatief, het komt op mij in ieder geval vrij onaardig over vaak. Maar er zijn wel users die hem op de oorspronkelijke manier gebruiken, ik kom hem bij dazzler bv. wel eens zo tegen.
Ik gebruik hem vaak omdat het gemakkelijker is dan op een afkeurende en sarcastische manier "Oh nee..." te zeggen.
Echt waar

0
Yann Samsa
geplaatst: 11 maart 2011, 22:19 uur
Op die manier wordt 'ie ook door mij gebruikt. Sarcastische manier inderdaad, maar daarom nog niet echt kwetsend. Het blijft een smiley, lekker onpersoonlijk - zo kan je efkes venijnig uit de hoek komen zonder je erna te moeten excuseren, en je zelf schuldig te voelen, voor kwetsende taal...
0
geplaatst: 12 maart 2011, 09:23 uur
Colucci_Era schreef:
Als je albums bij mijn albums in een map hebt gezet dan zie je bij het album bijvoorbeeld "verwijder uit Map A", maar als je "Map A" verwijderd (bij mijn albums) dan staat er bij de albums die in die map zaten nog "verwijder uit".
Als je albums bij mijn albums in een map hebt gezet dan zie je bij het album bijvoorbeeld "verwijder uit Map A", maar als je "Map A" verwijderd (bij mijn albums) dan staat er bij de albums die in die map zaten nog "verwijder uit".
ga ik even oplossen!
0
tuktak
geplaatst: 12 maart 2011, 09:39 uur
Delars - Enter Space. Press...
nu staat dit album zelfs op de mainpage, dus ik vraag me nogmaals af, wat is het beleid omtrent bandcamp?
als iets op bandcamp staat lijkt dit te betekenen dat een release goedgekeurd wordt. dit terwijl iedereen hierop gratis kan uploaden, net als bv op youtube. echt bestaande releases worden aan kritische controles onderworpen, maar op deze manier lijkt alles mogelijk.
los van alle goede bedoelingen van de makers lijkt me dit echt niet de bedoeling...
nu staat dit album zelfs op de mainpage, dus ik vraag me nogmaals af, wat is het beleid omtrent bandcamp?
als iets op bandcamp staat lijkt dit te betekenen dat een release goedgekeurd wordt. dit terwijl iedereen hierop gratis kan uploaden, net als bv op youtube. echt bestaande releases worden aan kritische controles onderworpen, maar op deze manier lijkt alles mogelijk.
los van alle goede bedoelingen van de makers lijkt me dit echt niet de bedoeling...
0
geplaatst: 12 maart 2011, 13:12 uur
freakey schreef:
Als je dan Wikipedia gelijk geeft moet je deze toch nog maar eens lezen: Christian Death - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org, zo TOTAAL anders dan Dr. Feelgood en Napalm Death is de situatie dus niet behalve dan het gekissebis over het gebruik van de naam... (Fleetwood Mac heeft toch altijd Mick Fleetwood en John McVie in de band gehad?)
Ook Discogs (wat MuMe vaak als leidraad gebruikt) maakt geen onderscheid in beide bezettingen....
Daarbij gebruikt Valor tijdens live optredens en live albums ook gewoon nummers van de eerste Christian Death editie (zijn dit dan covers???)
En Pierre Moerlen's Gong, moet die dan ook los van Gong?
(quote)
Als je dan Wikipedia gelijk geeft moet je deze toch nog maar eens lezen: Christian Death - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org, zo TOTAAL anders dan Dr. Feelgood en Napalm Death is de situatie dus niet behalve dan het gekissebis over het gebruik van de naam... (Fleetwood Mac heeft toch altijd Mick Fleetwood en John McVie in de band gehad?)
Ook Discogs (wat MuMe vaak als leidraad gebruikt) maakt geen onderscheid in beide bezettingen....
Daarbij gebruikt Valor tijdens live optredens en live albums ook gewoon nummers van de eerste Christian Death editie (zijn dit dan covers???)
En Pierre Moerlen's Gong, moet die dan ook los van Gong?
Hier nog geen reactie op gehad en ik vind dat toch wel een kwestie....
0
geplaatst: 12 maart 2011, 13:26 uur
Hmm, eerst dacht ik dat het aan de site lag, maar blijkbaar ben ik de enige bij wie MuMe er momenteel zo uitziet:

Is al sinds gisteravond zo. Iemand die weet hoe het komt? MovieMeter werkt vreemd genoeg wel normaal.

Is al sinds gisteravond zo. Iemand die weet hoe het komt? MovieMeter werkt vreemd genoeg wel normaal.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 12 maart 2011, 13:32 uur
Arno, ik heb dit ook al een paar keren meegemaakt, de laatste keer al een aantal weken geleden, meestal was een druk op de knop "vernieuwen" een afdoende middel. Ik denk dat het aan mijn internetverbinding (draadloos) ligt, soms doet dat ding raar.
0
geplaatst: 12 maart 2011, 13:34 uur
tuktak schreef:
Helemaal mee eens. Belachelijk dat al die hobby projecten ineens op MuMe terecht komen.
0
geplaatst: 12 maart 2011, 14:12 uur
@Arno: dat heb ik ook al meer dan eens voorgehad; meestal komt het doordat m'n internet net opgestart is en daardoor reageert het blijkbaar raar. F5 helpt altijd.
0
geplaatst: 12 maart 2011, 14:40 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Helemaal mee eens. Belachelijk dat al die hobby projecten ineens op MuMe terecht komen.
(quote)
Ondertussen heb je Delars - Enter Space. Press Escape. (2011) wel gerecenseerd en erop gestemd, behoorlijk hypocriet gezien bovenstaand bericht lijkt me.....
0
geplaatst: 12 maart 2011, 17:45 uur
tuktak schreef:
We hebben eigenlijk nooit concreet gesproken over bandcamp binnen de crew (niet dat ik me herinner althans), maar persoonlijk heb ik er ook mijn bedenkingen bij (zonder dat ik daarmee af wil doen aan de muziek van Lars of ieder ander overigens).
0
geplaatst: 12 maart 2011, 23:02 uur
freakey schreef:
Ondertussen heb je Delars - Enter Space. Press Escape. (2011) wel gerecenseerd en erop gestemd, behoorlijk hypocriet gezien bovenstaand bericht lijkt me.....
(quote)
Delars is een goede jongen en hij wil graag mijn mening over zijn muziek weten. Bovendien is het niet mijn schuld dat dergelijke albums op de site staan. Als een stoplicht kapot is rijd ik ook door.
0
tuktak
geplaatst: 13 maart 2011, 07:59 uur
herman schreef:
We hebben eigenlijk nooit concreet gesproken over bandcamp binnen de crew (niet dat ik me herinner althans), maar persoonlijk heb ik er ook mijn bedenkingen bij (zonder dat ik daarmee af wil doen aan de muziek van Lars of ieder ander overigens).
zelf vind ik de huidige regels prima dekkend. alleen self-released albums op de site als er enige buzz over is geweest in media (anders dan zelfpromotie), of als de artiest al eerder serieuze releases op zijn naam heeft staan. bandcamp is daarin geen graadmeter, want iedereen kan er, volstrekt willekeurig, (il-)legaal muziek op zetten.
0
geplaatst: 13 maart 2011, 11:13 uur
Wat gek? Op de Home-page wordt King of Limbs als de nr. 1 van de rotatielijst vermeld, terwijl als je doorklikt blijkt dat Elbow die positie heeft ingenomen. De home-page en rotatielijst "verversen" niet tegelijk of zo?
0
geplaatst: 13 maart 2011, 11:22 uur
Misschien komt dat omdat Radiohead in meer rotatielijsten staat in vergelijking met Elbow? 188 t.o.v. 179? Kan dat het zijn?
0
geplaatst: 13 maart 2011, 11:24 uur
Denk ik niet. Op de home-page wordt met een afbeelding van de albumhoes aangegeven welk album op 1 staat in de rotatielijst. Als je vervolgens de rotatielijst raadpleegt, blijkt Elbow op 1 te staan en niet Radiohead.
0
geplaatst: 13 maart 2011, 11:26 uur
The King of Limbs van Radiohead (, 569 stemmen) is momenteel de meest gedraaide plaat onder de MusicMeter-gebruikers.
Dat staat er. Dus niet dat 'ie op nummer 1 staat. In principe heeft Elbow inderdaad meer punten (door hogere posities in rotatielijsten) maar is niet het meest gedraaid (dat zijn er 188 van Radiohead) Maar ik vind het ook vreemd dat dit wordt getoond, en niet de nummer 1 hoor.

0
Harco
geplaatst: 13 maart 2011, 11:28 uur
Ik denk dat Elbow Radiohead net heeft ingehaald; soms klopt het stemgemiddelde op de frontpage ook niet wanneer je doorklikt naar de albumpagina. Misschien dat het, net als je stemtabel, elke dag vroeg in de ochtend geüpdatet wordt?
0
geplaatst: 13 maart 2011, 11:29 uur
Bij mij wordt gewoon Elbow getoond op de homepage. Misschien scheelt het als je pagina ververst?
0
geplaatst: 13 maart 2011, 11:34 uur
Svendra schreef:
Bij mij wordt gewoon Elbow getoond op de homepage. Misschien scheelt het als je pagina ververst?
Dat maakt het nog vreemder, want ik zie toch echt de albumhoes van King of Limbs op de homepage. En die blijft staan hoe vaak ik ook ververs (of ik moet niet weten wat verversen is).
0
geplaatst: 13 maart 2011, 11:35 uur
Hm.. Dan klopt het inderdaad CD, ik heb ook Radiohead staan. Ligt dat misschien aan Firefox (mijn browser)?
0
Harco
geplaatst: 13 maart 2011, 11:35 uur
Bij mij blijft het King of Limbs, hoe vaak ik ook refresh of "hard refresh" (CTRL+F5). Momenteel draai ik Opera.
0
geplaatst: 13 maart 2011, 11:36 uur
Masimo schreef:
Dat staat er. Dus niet dat 'ie op nummer 1 staat. In principe heeft Elbow inderdaad meer punten (door hogere posities in rotatielijsten) maar is niet het meest gedraaid (dat zijn er 188 van Radiohead) Maar ik vind het ook vreemd dat dit wordt getoond, en niet de nummer 1 hoor.
(quote)
Dat zou de verklaring kunnen zijn, maar dat is idd wel vreemd. Het ligt toch voor de hand om op de home-page de albumhoes van de nr. 1 in de rotatielijst te laten zien en niet die van de nr. 2 ook al staat dat album in meer lijsten.
Ik denk dat Radiohead gewoon weigert om zijn nr.1 positie op te geven. Boeven zijn het!

0
geplaatst: 13 maart 2011, 11:40 uur
Chameleon Day schreef:
Dat maakt het nog vreemder, want ik zie toch echt de albumhoes van King of Limbs op de homepage. En die blijft staan hoe vaak ik ook ververs (of ik moet niet weten wat verversen is).
Raar, het enige dat ik kan bedenken is je cache leegmaken. @Harco: is dat hetzelfde als hard-refresh?. En ik gebruik ook Firefox. Als ik uitlog krijg ik trouwens wèl The King of Limbs te zien.Dat maakt het nog vreemder, want ik zie toch echt de albumhoes van King of Limbs op de homepage. En die blijft staan hoe vaak ik ook ververs (of ik moet niet weten wat verversen is).
0
Harco
geplaatst: 13 maart 2011, 11:43 uur
Ik geloof dat hard refresh je cache negeert en zelf de actuele pagina laadt.
0
tuktak
geplaatst: 13 maart 2011, 12:13 uur
hmm, bij mij staat justin bieber op 1 in de rotatielijst

0
geplaatst: 13 maart 2011, 14:32 uur
Ik denk dat om (bv) 3 uur vannacht de homepage bijgewerkt is, en om 4 uur de nieuwe rotatielijst is bepaald. Zal er even naar kijken, voor nu de cache van de home even geleegd en het is weer goed. De mods kunnen dit overigens ook.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.