De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juni 2011, 10:36 uur
Roelant schreef:
Waarom kan ik een eerder geplaatst bericht niet wijzigen of verwijderen?
Waarom kan ik een eerder geplaatst bericht niet wijzigen of verwijderen?
Hoe oud zijn die berichten? Na een bepaalde tijd kan dat namelijk inderdaad niet meer.
0
Roelant
geplaatst: 3 juni 2011, 10:57 uur
Weet niet precies hoe oud ze zijn, is niet 1 speciaal bericht. Maar ik kom wel eens een bericht van me tegen waarvan ik denk, hier ben ik het niet meer mee eens en dan zou ik hem eigenlijk gewoon weg willen halen.
0
geplaatst: 3 juni 2011, 11:00 uur
Na een bepaalde tijd gaat de optie om te bewerken of te verwijderen weg. Ook wel logisch aangezien de berichten die daar op reageren anders niet meer relevant zouden zijn en het erg onleesbaar zou worden.
0
Roelant
geplaatst: 3 juni 2011, 11:05 uur
Ja. dat klopt ook wel. Ben het daar ook wel mee eens, op zich. Niets aan te doen dus.
0
geplaatst: 3 juni 2011, 11:09 uur
Niets aan te doen inderdaad, maar je kan altijd gewoon een nieuw berichtje schrijven waarin je aangeeft van mening veranderd te zijn
.
.
0
geplaatst: 3 juni 2011, 11:41 uur
rock-rick schreef:
Kijk! Dat vind ik nou ook een goed idee voor bijv. de Kraftwerk albums. Dan wordt het gescheiden en blijft het alsnog overzichtelijk.
Kijk! Dat vind ik nou ook een goed idee voor bijv. de Kraftwerk albums. Dan wordt het gescheiden en blijft het alsnog overzichtelijk.
Dat overzicht heb je nu toch ook al bij de band op de pagina 'Discografie'. Alleen zou er misschien wel een vermelding bij de titel zelf mogen staan als die hetzelfde is zoals bij Trans Europa Express. Anders lijkt het alsof het twee keer hetzelfde album is en zie je pas bij het aanklikken aan de songtitels of je bij de Duitse dan wel Engelstalig versie bent.
0
geplaatst: 3 juni 2011, 11:44 uur
Det engelstalige Trans-Europa Express is met koppelteken, de duitse heet gewoon Trans Europa Express. Geen twee dezelfde titels dus 
Maar veranderd niks aan je punt natuurlijk.

Maar veranderd niks aan je punt natuurlijk.

0
geplaatst: 3 juni 2011, 11:48 uur
Los overheen dat koppelteken gekeken.

Tijd om wat anders te gaan doen.

0
geplaatst: 3 juni 2011, 11:51 uur
Al dat purisme op de site.
Trans EuropA Express is wat anders dan Trans-EuropE Express.
Dat gezegd zijnde, heeft men bij het naarstig invoeren van de Duitstalige albums
de Duitstalige versie van Electric Cafe (1986) over het hoofd gezien, me dunkt.
Kraftwerk - Electric Cafe (Vinyl, LP, Album) at Discogs
Trans EuropA Express is wat anders dan Trans-EuropE Express.
Dat gezegd zijnde, heeft men bij het naarstig invoeren van de Duitstalige albums
de Duitstalige versie van Electric Cafe (1986) over het hoofd gezien, me dunkt.
Kraftwerk - Electric Cafe (Vinyl, LP, Album) at Discogs
0
Choo Choo
geplaatst: 3 juni 2011, 12:27 uur
Er zit een bug op de site. Als je albums toevoegd aan je eigen albums dan lijkt hij elke keer de eerste van de 10 niet mee te nemen. Deze heb ik vervolgens weer allemaal na moeten zoeken en alsnog moeten toevoegen. Weet niet of het met de knop 'opslaan en sluiten' wel goed gaat, maar met de knop 'opslaan en meer' in ieder geval niet!!
0
geplaatst: 3 juni 2011, 12:48 uur
0
geplaatst: 3 juni 2011, 13:21 uur
Choo Choo schreef:
Er zit een bug op de site. Als je albums toevoegd aan je eigen albums dan lijkt hij elke keer de eerste van de 10 niet mee te nemen. Deze heb ik vervolgens weer allemaal na moeten zoeken en alsnog moeten toevoegen. Weet niet of het met de knop 'opslaan en sluiten' wel goed gaat, maar met de knop 'opslaan en meer' in ieder geval niet!!
gaat op de lijst, bedankt
wellicht een probleem dat zich alleen in Internet Explorer voor doet, want bij mij gaat het wel goed
0
geplaatst: 3 juni 2011, 14:02 uur
Bestaat deze al, of zou het eigenlijk wel handig zijn als er een lijst op de site staat met toegevoegde albums die nog op goedkeuring wachten?
Zo stak ik pas nog tijd voor niks in het toevoegen van de nieuwe albums van Channel Zero en Opeth. Alles opgezocht, plaatje op maat gemaakt, info perfect ingevuld, de nodige links bijgevoegd, maar afgekeurd want ze stonden blijkbaar al in de wachtrij.
Hoewel de nieuwe van Opeth nog altijd niet op de site staat....
Zo stak ik pas nog tijd voor niks in het toevoegen van de nieuwe albums van Channel Zero en Opeth. Alles opgezocht, plaatje op maat gemaakt, info perfect ingevuld, de nodige links bijgevoegd, maar afgekeurd want ze stonden blijkbaar al in de wachtrij.
Hoewel de nieuwe van Opeth nog altijd niet op de site staat....
0
Choo Choo
geplaatst: 3 juni 2011, 14:08 uur
Jordy schreef:
wellicht een probleem dat zich alleen in Internet Explorer voor doet, want bij mij gaat het wel goed
Ik gebruik inderdaad Internet Explorer. Misschien dat het ook alleen gebeurt wanneer je alle 10 ingeeft, dat durf ik allemaal niet te zeggen.
Ik had in ieder geval mijn hele cd collectie er bij gepakt en deze per 10 ingegeven en toen op 'opslaan en meer' gedrukt en zo verder tot ik er 150 had toegevoegd, maar er maar 135 in mijn lijst stonden. En het waren dus telkens de eerste van die setjes van 10 die misten.
0
geplaatst: 3 juni 2011, 14:43 uur
Kronos schreef:
Bestaat deze al, of zou het eigenlijk wel handig zijn als er een lijst op de site staat met toegevoegde albums die nog op goedkeuring wachten?
Als het goed is krijg je al een melding wanneer je album wilt toevoegen wat al in de wachtrij staat (na stap 1).
0
geplaatst: 3 juni 2011, 14:45 uur
L_T_B schreef:
Als het goed is krijg je al een melding wanneer je album wilt toevoegen wat al in de wachtrij staat (na stap 1).
Oké. Geen melding gehad nochtans.
Edit: Nog eens uitgetest met Opeth en ik zie 'm nu inderdaad helemaal onderaan de lijst staan.

0
geplaatst: 3 juni 2011, 14:52 uur
Je hebt het dus zelf dus ook al getest. Ik had al een printscreentje gemaakt. 

0
Choo Choo
geplaatst: 3 juni 2011, 17:11 uur
Wat mij opviel...
Als ik bij andere users kijk kan ik op tabbladen 'meningen', 'stemmen' en 'muzieklog' klikken. Dit vind ik zelf wel handige overzichten en zou ik ook graag van mezelf zien, maar wat blijkt nu? Ik kan deze overzichten niet bij mezelf raadplegen wanneer ik ingelogd ben! Pas wanneer ik mezelf uitlog en via een recent bericht naar mij naam ga, dan pas kan ik er bij.
Kan het niet aangepast worden dat ik (en iedereen) hier gewoon bij kan als je ingelogd bent?
Dat maakt de site weer een stuk leuker dan hij al is!
Als ik bij andere users kijk kan ik op tabbladen 'meningen', 'stemmen' en 'muzieklog' klikken. Dit vind ik zelf wel handige overzichten en zou ik ook graag van mezelf zien, maar wat blijkt nu? Ik kan deze overzichten niet bij mezelf raadplegen wanneer ik ingelogd ben! Pas wanneer ik mezelf uitlog en via een recent bericht naar mij naam ga, dan pas kan ik er bij.
Kan het niet aangepast worden dat ik (en iedereen) hier gewoon bij kan als je ingelogd bent?
Dat maakt de site weer een stuk leuker dan hij al is!

0
geplaatst: 3 juni 2011, 17:18 uur
Dat kan al. Rechtsboven in het scherm zie je je eigen naam en als je daar klikt kan je dat allemaal bekijken.
0
geplaatst: 3 juni 2011, 17:43 uur
Ter informatie:
Vanaf heden is het niet langer toegestaan externe reviews 1:1 over te nemen van andere sites. Ook niet met bronvermelding. Dit in verband met copyright schending.
In het geval van eigen recensies (bv. van de hiphopleeft-jongens) of algemene nieuwsberichten kan het nog wel.
Vanaf heden is het niet langer toegestaan externe reviews 1:1 over te nemen van andere sites. Ook niet met bronvermelding. Dit in verband met copyright schending.
In het geval van eigen recensies (bv. van de hiphopleeft-jongens) of algemene nieuwsberichten kan het nog wel.
0
Choo Choo
geplaatst: 3 juni 2011, 17:45 uur
Oh ja, ik zie het!! Dank je!
Maar om toch nog even door te gaan op de meningen die je geeft over albums.
Deze kun je na een tijdje niet meer wijzigen. Dit is logisch voor forumberichten, maar niet voor meningen. Ideaal zou zijn wanneer je mening losgekoppeld is van het forum. Desnoods een melding in het forum dat PietjePuk een mening heeft geschreven.
Op die manier is het voor een gebruiker veel handiger om zijn of haar mening aan te passen in bijvoorbeeld het overzicht van meningen waar ik net naar vroeg.
Elke gebruiker heeft immers slechts 1 mening over een album en deze wil je toch kunnen aanpassen lijkt me. Zeker omdat deze site daarvoor is gemaakt. Als je gewoon op je eigen persoonlijke pagina je meningen kan schrijven over albums zou het veel makkelijker en overzichtelijker maken!
Maar om toch nog even door te gaan op de meningen die je geeft over albums.
Deze kun je na een tijdje niet meer wijzigen. Dit is logisch voor forumberichten, maar niet voor meningen. Ideaal zou zijn wanneer je mening losgekoppeld is van het forum. Desnoods een melding in het forum dat PietjePuk een mening heeft geschreven.
Op die manier is het voor een gebruiker veel handiger om zijn of haar mening aan te passen in bijvoorbeeld het overzicht van meningen waar ik net naar vroeg.
Elke gebruiker heeft immers slechts 1 mening over een album en deze wil je toch kunnen aanpassen lijkt me. Zeker omdat deze site daarvoor is gemaakt. Als je gewoon op je eigen persoonlijke pagina je meningen kan schrijven over albums zou het veel makkelijker en overzichtelijker maken!
0
geplaatst: 3 juni 2011, 17:49 uur
Als je mening verandert, dan maak je gewoon een nieuw bericht en markeer je dat nieuwe bericht als mening (nadat je het andere bericht afgevinkt hebt).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 juni 2011, 18:05 uur
Even terugkomend op de eerdere Neil Young & Crazy Horse kwestie, moet dat dan niet overal gebeuren? Zo zag ik net toevallig dat het bij Fela Kuti ook een rommeltje is.
0
Choo Choo
geplaatst: 3 juni 2011, 18:27 uur
bennerd schreef:
Als je mening verandert, dan maak je gewoon een nieuw bericht en markeer je dat nieuwe bericht als mening (nadat je het andere bericht afgevinkt hebt).
Ik snap wel dat dat zo kan, maar of dat de logische weg is is een tweede.
Stel je schrijft een verhaaltje waarin je je mening geeft over het hele album en elk nummer. Later wil je de tekst over een nummer wijzigen, dan moet je vervolgens het hele verhaal weer opnieuw posten in het forum, terwijl mensen dat allang hebben gelezen en het alleen maar verwarrend kan zijn in het forum. Helemaal wanneer er niet heel veel wordt gepraat in een forum dan is telkens je eigen mening onder elkaar wel een beetje een vreemd gezicht.
Ik vraag hier dus ook niet hoe ik iets moet doen, ik geef een tip om deze site beter te maken, dus ik zou zeggen, doe er je voordeel mee. Een site waarbij gebruiksgemak voorop staat doet het denk ik beter dan een site die dat niet doet.
Op deze site staan nu de albums centraal en van daaruit worden de gebruikersprofielen aangepast. Misschien is het logischer om (net als bij Last.fm) de gebruikersprofielen centraal te stellen, dat je daar van alles kunt wijzigen (en ja, ik weet dat dat nu al deels kan hier). Dat mensen dus werken vanuit hun persoonlijke profiel en dat van daaruit de album-pagina's worden aangepast.
0
geplaatst: 3 juni 2011, 18:43 uur
Choo Choo schreef:
ik geef een tip om deze site beter te maken
ik geef een tip om deze site beter te maken
Of jouw tip de site beter maakt, daar zullen de meningen ook wel over verschillen.
Ik vind als je ergens op een bepaalde datum je mening plaatst, dat het goed is dat je dan nog even kan wijzigen. Vooral om correcties aan te brengen.
Maar een half jaar later terug in de tijd van mening gaan veranderen, dat slaat volgens mij helemaal nergens op.
Zoals Bennerd al schrijft dus. Als je mening verandert, dan geef je opnieuw je mening en die kan je dan aanvinken als 'mening'. Tot ze weer verandert. Geen probleem.
0
geplaatst: 3 juni 2011, 18:43 uur
Dat is inderdaad een alternatieve opzet voor een site als deze. Hier staan inderdaad de albums centraal, en de integriteit van een discussie waar een mening een deel van uit maakt voorop.
Het mogelijke probleem dat je schetst omtrent wijzigingen in je mening komt in de praktijk volgens mij niet zo vaak voor.
Het mogelijke probleem dat je schetst omtrent wijzigingen in je mening komt in de praktijk volgens mij niet zo vaak voor.
0
geplaatst: 3 juni 2011, 18:46 uur
Choo Choo schreef:
(quote)
Ja, want als je enkel je bericht wijzigt dan ziet niemand dat je een nieuwe mening hebt. Want die staat dan nog steeds ergens op pagina 19 van de 40, en vaak wordt er alleen gekeken naar de nieuwe berichten.
0
geplaatst: 3 juni 2011, 18:48 uur
Inderdaad. En bijkomend is er dan nog het probleem dat andere mensen weer op die mening kunnen hebben gereageerd. Als die dan achteraf nog aangepast wordt, dan wordt het een rommeltje waarin het soms niet meer te achterhalen is waar iemand op heeft gereageerd.
0
geplaatst: 3 juni 2011, 19:07 uur
En als je toch niet alles wil aanpassen, quote je gewoon je eerdere mening en zet je onder die quote je nieuwe mening of hetgeen dat eraan veranderd is en dergelijke. Staat misschien niet mooi, maar het is de bedoeling van een 'mening' dat de mensen je boodschap begrijpen.
Ik ben overigens enorm blij dat deze site hier niet rond de gebruikersprofielen draait, maar dat de albums centraal staan. Anders gebruik ik wel last.fm, daar kun je toch zoveel mee doen.
Ik ben overigens enorm blij dat deze site hier niet rond de gebruikersprofielen draait, maar dat de albums centraal staan. Anders gebruik ik wel last.fm, daar kun je toch zoveel mee doen.
0
geplaatst: 3 juni 2011, 19:10 uur
bennerd schreef:
Ik ben overigens enorm blij dat deze site hier niet rond de gebruikersprofielen draait, maar dat de albums centraal staan.
Ik ben overigens enorm blij dat deze site hier niet rond de gebruikersprofielen draait, maar dat de albums centraal staan.
²
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.