MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Die bestaat toch al? Gewoon op het oogje klikken, helemaal rechts in het rijtje knoppen boven het tekstvak.

sxesven
Mind = blown.

Om een betere kwaliteit platenhoes te kunnen voegen heb ik het advies van de Musicmeter Wiki gevolgd:

Deze bewerkingen doe je het beste met het grafisch programma PhotoFiltre. Let op. Selecteer de versie 6.4.0.

Heel fijn. Dit programma brengt meteen een sloot virussen (o.a. Babylon zoekmachine en dergelijke) met zich mee die zich in je browser en je start-up nestelen. Ben er al een paar uur mee bezig.

Echt HEEL VERVELEND dat de Wiki verwijst naar deze ellende en dat je zo voor je moeite gestraft wordt.

Meneer Bungel
Kan ik me voorstellen. Op MovieMeter gebruikt men kennelijk vaak Resizer.nl ( http://www.resizer.nl/ ), en naar tevredenheid. Ik kan niets garanderen (gebruik zelf een CorelPaint-''rip''), maar je hoeft er niets voor te downloaden...

Ik gebruik zelf PhotoScape. Mensen die een Microsoft Office-pakket hebben, kan ik Picture Manager aanraden. Dat gedeelte van de Wiki moet inderdaad eens aangepast worden.

Nooit problemen gehad met Photofiltre. Geen idee wat jij precies hebt gedaan/geïnstalleerd maar me dunkt dat je dus niet bepaald tech-savy bent (lees: digibeet). Babylon zoekmachine is trouwens geen virus, hoogstens adware

Die dingen zijn sowieso optioneel bij de installatie, dus bij het installeren van dat programma (van ieder programma, trouwens) is het een kwestie van goed te lezen en de juiste dingen af te vinken.

Als je een afbeelding wilt laten linken naar een bepaalde pagina, zoals bijvoorbeeld deze:

(afbeelding)

lukt dat niet wanneer de afbeelding te groot is. Wanneer de afbeelding automatisch verkleind wordt door MuMe gaat het mis, want dan kom je bij de link van de afbeelding zelf wanneer je erop klikt. Zie bijvoorbeeld deze:

(afbeelding)

Beiden zouden naar een YouTube-filmpje moeten linken. Bij de eerste lukt het, bij de tweede ga je naar de url van de afbeelding. Dit gebeurt bij elke afbeelding die verkleind wordt.

EDIT: En wanneer je pc een beetje traag is en de tweede afbeelding nog niet verkleind heeft ga je wel naar de YouTube-link.

Blijkbaar is er met gegevens van bands met de naam Eldar geschoven, want de leden van de IJslandse band Eldar (II) staan bij de Spaanse band Eldar (I)

Op elke mac zit standaard Voorvertoning, daarmee kun je ook heel gemakkelijk hoezen verkleinen.

Consequenter: 'Forums'

(afbeelding)

Wat is forums? Een nieuwerwetse manier om "fora" te zeggen of zo?

Svendra schreef:
(afbeelding)

Forumtopics zou consequent zijn (dat stond er volgens mij eerst), forums/fora zou fout zijn.

Het is 1 forum met diverse subfora. Dus wat mij betreft staat het er gewoon correct.

Waarom het niet 'forumitems' noemen? Hebben we direct een win-win situatie gecreëerd voor iedereen.

GrafGantz schreef:
Wat is forums? Een nieuwerwetse manier om "fora" te zeggen of zo?

Integendeel. De voorkeurspelling was (en is) 'forums' maar later is het hypercorrecte 'fora' ook toegestaan. Fraai is anders. Het juiste meervoud van datum is trouwens ook 'datums' en niet 'data'.

Jullie hebben me wel overtuigd dat 'forums' niet de lading dekt al vond ik de oorspronkelijke kop het mooist: Forumtopics

Beide zijn toegestaan.. Net als musea, centra of collegae

Svendra schreef:
(quote)

Integendeel. De voorkeurspelling was (en is) 'forums' maar later is het hypercorrecte 'fora' ook toegestaan. Fraai is anders. Het juiste meervoud van datum is trouwens ook 'datums' en niet 'data'.

Jullie hebben me wel overtuigd dat 'forums' niet de lading dekt al vond ik de oorspronkelijke kop het mooist: Forumtopics

IK pleurt van mijne stoel: "voorkeursspelling" - welke driedubbel overgehaald landrot zonder gymnasiumdiploma heeft bepaald dat het Latijns correcte meervoud "-a" werd vervangen door de simplistenpluralis "s"?

Forum heeft ook wel de betekenis "markt" en om de metafoor door te trekken op één markt worden meerdere goederen (=onderwerpen) verhandeld. Om nou meteen het meervoud te kiezen lijkt me de gedachte tenietdoen tav één marktplaats voor door meerdere onderwerpen geroerde zielen.

Forumtopics lijkt me ook niet zo vraai

sxesven schreef:
Is het mogelijk een soort preview-functie in te bouwen voor het versturen van privéberichten? Met het versturen van linkjes, quoten e.d. gebeurt het nogal eens dat er ergens dan net een haakje verkeerd staat en je hele bericht niet meer klopt. Editten is natuurlijk ook niet mogelijk - verzonden is verzonden. Nu is het geen hele ramp en stuur je even een nieuw berichtje waarin je je fout corrigeert, maar je bericht van tevoren even kunnen previewen zou wel prettig zijn - dat gaat zo visueel toch wat makkelijker.

Zo'n previewoptie voor toevoegingen zou ik overigens echt erg handig vinden...

Is al vaak gezegd, staat ergens op een lijst

Svendra schreef:
(afbeelding)

vind het prima zo eerlijk gezegd

updates bij de albums
updates bij de artiesten
updates in het forum
updates bij de gebruikers

Als het over consequent gaat: bovenaan staat nog forumtopics

"locatie: Mijn MusicMeter » Mijn Updates » Forumtopics"

Stijn_Slayer
Svendra schreef:
Het juiste meervoud van datum is trouwens ook 'datums' en niet 'data'.

Klik

Edit: waarom krijg ik zo'n gigantische bak tekst als ik gewoon de link kopieer en plak? Als je erop klikt, kom je wel op de goede site.

Mjuman schreef:
welke driedubbel overgehaald landrot zonder gymnasiumdiploma heeft bepaald dat het Latijns correcte meervoud "-a" werd vervangen door de simplistenpluralis "s"?

Geen idee. De Nederlandse taal is inconsequent als het gaat om meervoud van woorden afkomstig uit het Latijn. Je zegt 'virussen' en 'cursussen'.

Jordy schreef:
vind het prima zo eerlijk gezegd

Ik nu ook.

Echt irritant dat "toevoegen aan Mijn Albums" naar recht is verplaats. Wat is daar de reden van?

Ik was onderhoud aan het uitvoeren op dat onderdeel van de site, daarbij heb ik nog even kritisch naar de volgorde van de diverse linkjes gekeken. Had niet gedacht dat deze wijziging tot verwarring zou leiden, sorry voor het ongemak.

Op de frontpage staat er vreemd genoeg een album aangekondigd als nieuwe release per maandag 2 september. Dit is ook de oorspronkelijke maand van release van dat album, maar waarom hij dan getoond wordt is mij een raadsel.

tuktak
Editoor schreef:
Echt irritant dat "toevoegen aan Mijn Albums" naar recht is verplaats. Wat is daar de reden van?

Ik vind het ook vervelend idd. Tevens kan je een album onbeperkt vaak toevoegen en dan krijg je dit in je scherm:

verwijderen uit Mijn Updates | toevoegen aan Mijn Albums | verwijder uit Mijn Albums (hoofdmap) | verwijder uit Mijn Albums | verwijder uit Mijn Albums | verwijder uit Mijn Albums

In "Mijn albums" staat het album overigens maar 1 keer.

"Mijn albums" in 1 keer leeg maken lukt me daarbij overigens ook niet. Iemand daar nog een tip voor?

tuktak schreef:
Ik vind het ook vervelend idd. Tevens kan je een album onbeperkt vaak toevoegen en dan krijg je dit in je scherm:

Misschien een idee om het album dan maar niet oneindig toe te voegen?

Dat wordt nog wat als er weer eens een nieuw design komt een linkje verandert iets van plaats en iedereen is van de leg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:24 uur

geplaatst: vandaag om 06:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.