MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Als het puur om OK Computer gaat is er hier niets aan de hand

Helaas, het werkt nog steeds niet. Ook nog even Firefox geprobeert en daar doet het het wel.

Ponty Mython
Koekjes al eens geleegd?

Net mijn cookies weggegooid, maar dat helpt ook niet.

cache legen helpt in dit soort gevallen

maar ik kan het waarschijnlijk ook even voor je oplossen

't Werkt weer!

Dibbel schreef:
(quote)

Hartelijk bedankt!

Graag gedaan hoor!

Er staan inmiddels ruim 292000 albums op de site .
Waar ik nu eens echt benieuwd naar ben...
Op hoeveel van deze albums is nu daadwerkelijk gestemd?
En bij hoeveel van deze 292000 albums is nu een berichtje geplaatst (al dan niet met stemmen)?

Ik ben even bezig met artiesten die ik waardeer toe te voegen aan mijn updates (hoewel die discussies jammer genoeg te weinig gebruikt worden). Ik vind het wat vervelend dat het bij artiesten waar nog geen discussie van gestart is niet mogelijk is die artiest aan mijn updates toe te voegen. ( Ghost )
Ik hoop dat er toch ooit eens iets gedaan wordt om deze topics wat meer zichtbaar te maken, zodat nieuws over de artiest niet altijd gepost wordt in een albumtopic.

JSPR_G schreef:
Ik vind het wat vervelend dat het bij artiesten waar nog geen discussie van gestart is niet mogelijk is die artiest aan mijn updates toe te voegen

Dat zal ik binnenkort fixen, bedankt voor het melden. Zichtbaarheid van artiestendiscussies wil ik op de wat langere termijn over na gaan denken.

Je zou bijvoorbeeld de laatste post in een artiestendiscussie zichtbaar kunnen maken op de startpagina van die artiest (onder de artiesteninfo). Dan ziet iedereen meteen wie er laatst nog wat te zeggen had over deze artiest in het algemeen. Misschien nodigt dat uit tot het frequenter gebruiken van de artiestenpagina?

Omdat bij sommige bands de line-up voortdurend verandert en er dus een waslijst artiesten in beeld komt van zodra je op de startpagina klikt, is het soms even scrollen tot bij de discografie. Om de lay-out van de startpagina wat compacter te houden, vroeg ik me af of het niet zinvol kon zijn om de deelnemende artiesten niet verticaal, maar horizontaal te lijsten. Een beetje zoals op de homepagina van deze site waarop je horizontaal een overzicht krijgt van de momenteel ingelogde gebruikers.

De bespaarde ruimte in mijn tweede voorstel, kan misschien ook gebruikt worden om mijn eerste voorstel te realiseren?

Jordy schreef:
(quote)

Dat zal ik binnenkort fixen, bedankt voor het melden. Zichtbaarheid van artiestendiscussies wil ik op de wat langere termijn over na gaan denken.

Bedankt

Een vraagje: de site mag hoezen plaatsen los van enige auteursrechten.
De site mag niet zomaar artiestenfoto's plaatsen omwille van auteursrechten.

Hoe komt het dat het ene mag en het andere niet?

Is het toegestaan om op een artiestenpagina voor de foto van een artiest
een fragment uit een hoes (hoezen mogen) te knippen en als foto te plaatsen?

(afbeelding)

op de artiestenpagina van Eurythmics als fragment uit deze hoes

(afbeelding)

Toch veel mooier dan zo'n door amateurs gemaakte foto van een recent live optreden...

dazzler schreef:
Toch veel mooier dan zo'n door amateurs gemaakte foto van een recent live optreden...

Ben het helemaal met je eens, en ik zie geen enkele reden waarom het niet zo mogen.

Nadat de prive berichten notitie sinds enkele weken op mijn Android naar een haast onmogelijke verscholen plaats was verhuisd, is het nu zelfs onmogelijk geworden privé berichten te openen. Ik zie wel een klein zwart nummertje in de linkerbovenhoek, maar daar is verder niks mee aan te vangen.
Webversie in standaard browser.

Ik vermoed dat het de bedoeling is dat je nu wel vanaf het hoofdscherm kunt zien of er nieuwe berichten zijn, een noodzakelijke verbetering, maar dan moet wel even het menu balkje om naar je berichten pagina te gaan terug geplaatst worden, want zo heeft het geen enkele zin...

@Dazzler: ik denk dat het deels komt omdat de houding tov albums generiek wat versoepeld is in de wereld. Toen mid-90s de eerste e-tailers live gingen met hun website was het heel moeilijk om aan 'digitale content' te komen voor de vulling ervan. Hoesfoto's wilde wel eens lukken, maar tracklistings ed was een ramp.

Enerzijds vloeit dat voort uit het productieproces destijds - gericht op fulfillment van een fysiek product; anderijds kwam het door de 'angst' voor vervreemding van de afbeeldingen. Langzamerhand ging men echter inzien dat het heel moeilijk is om een almu te promoten zonder afbeelding van de hoes (en tracklisting etc).

Foto's van een artiest zijn duidelijk en aanwijsbaar het werk van een fotograaf en die zal zeker respecteren van het auteursrecht willen afdwingen. Zeker als je bijv Corbijn heet. Als een fotograaf (of uitgever die hem in dezen vertegenwoordigt) kennis krijgt van het gebruik van een foto of blog, zal vrijwel altijd worden gesommeerd tot verwijdering, met een boete etc.

Alleen grote partijen - moeilijk te traceren of te vervolgen (denk MSN) - storen zich niet altijd daaraan.

Cabeza Borradora schreef:
Nadat de prive berichten notitie sinds enkele weken op mijn Android naar een haast onmogelijke verscholen plaats was verhuisd, is het nu zelfs onmogelijk geworden privé berichten te openen. Ik zie wel een klein zwart nummertje in de linkerbovenhoek, maar daar is verder niks mee aan te vangen.
Webversie in standaard browser.

Hier werkt het wel, zowel in de standaardbrowser als in Chrome. Als je op het symbool rechtsboven klikt, kun je vervolgens kiezen voor bekijk profiel, profiel, pm en uitloggen. Daar moet je zijn als je links een cijfertje ziet.

Cabeza Borradora schreef:
Ik vermoed dat het de bedoeling is dat je nu wel vanaf het hoofdscherm kunt zien of er nieuwe berichten zijn, een noodzakelijke verbetering, maar dan moet wel even het menu balkje om naar je berichten pagina te gaan terug geplaatst worden, want zo heeft het geen enkele zin...

Er ging inderdaad nog iets niet goed met de opmaak van dat tellertje. Hopelijk is het nu duidelijk.

(afbeelding)

Straks kan zo'n rood tellertje bij je account icoon ook betekenen dat er een notificatie is. Een notificatie is dan bv "je bent gequote in topic x" of "je toevoeging van x is geaccepteerd".

in dat geval zul je na het openklappen niet "pm (1)" maar "notificaties (1)" oid zien staan

tuktak
Ey Jordy,

Ik zie dat je regelmatig op deze site komt, via deze link kan je een donatie doen en dan heb je geen reclame meer

Haha bedankt voor de tip

Nu werkt het inderdaad. Ziet er netjes uit! Nog een bliepje erbij en we evenaren Facebook. En dat met een budget van X maal minder. Eat your heart out Sucker-berg!
Als we nu ook nog de smiley optie op de mobiel terug hadden gekregen, had ik hier met een twee thumbs up kunen toelachen...

@tuktak: LOL

Smiley popupje zal ik binnenkort een keer naar kijken

Tw thumbs up / winking smiley

Ik zocht in m'n eigen stemmen naar muziekalbums en bleek opeens naar Moviemeter verhuisd te zijn

(afbeelding)

Op de zoekpagina zelf gaat het nog goed, als je vervolgens ergens naar zoekt en op de pagina met de resultaten terecht komt is de locatie gewijzigd. Geen groot drama, maar ik denk ik meld het maar even.

Stijn_Slayer
De laatste tijd komt het vaak voor dat ik op de pc inlog en dat nieuwe updates niet meer oranje worden aangegeven. Ik heb het idee dat het komt doordat ik op de telefoon ook wel eens op MuMe kijk, maar het gebeurt zelfs als ik al heel lang niet meer op de telefoon heb gekeken.

Misschien dat anderen dit ook wel eens meemaken?

Casartelli (moderator)
Ik had vaak hetzelfde op de laptop van mijn vriendin (i.t.t. mijn eigen pc en de pc op mijn werk). Al een tijd niet meer geprobeerd overigens. "Laatste inlogmoment" was dan doorgaans ook 1 minuut geleden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:28 uur

geplaatst: vandaag om 19:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.