MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
GrafGantz schreef:
Ik zocht in m'n eigen stemmen naar muziekalbums en bleek opeens naar Moviemeter verhuisd te zijn

(afbeelding)

Op de zoekpagina zelf gaat het nog goed, als je vervolgens ergens naar zoekt en op de pagina met de resultaten terecht komt is de locatie gewijzigd. Geen groot drama, maar ik denk ik meld het maar even.

Ik krijg dit niet nagespeeld, vreemd

Stijn_Slayer schreef:
De laatste tijd komt het vaak voor dat ik op de pc inlog en dat nieuwe updates niet meer oranje worden aangegeven. Ik heb het idee dat het komt doordat ik op de telefoon ook wel eens op MuMe kijk, maar het gebeurt zelfs als ik al heel lang niet meer op de telefoon heb gekeken.

Misschien dat anderen dit ook wel eens meemaken?

Ja dit punt staat ook op de centrale lijst met bugs, is wel eens vaker gemeld. Krijg het helaas (nog) niet nagespeeld.

Beetje slowchat over koffie verwijderd.

Jordy schreef:
(quote)

Ik krijg dit niet nagespeeld, vreemd

Inderdaad vreemd, lijkt me stug dat ik de enige ben. Heb het zojuist weer geprobeerd en zie het nog steeds. Weet niet precies wat je hebt gedaan om het "na te spelen", maar ik heb net als voorbeeld gezocht in m'n eigen stemmen naar alles van 1980 t/m 1989 en heb vervolgens gekozen om te sorteren op eigen stem. Alle andere categorieën heb ik niets mee gedaan.

/edit: ook als ik andere categorieën aanpas komt er bij locatie "films" te staan, lijkt me dus een vrij algemeen probleem. Iemand anders met soortgelijke ervaringen?

Bij mij komt er inderdaad ook films te staan.

Mooi, ik begon haast aan mezelf te twijfelen

Bij mij gaat het wel goed (in Google Chrome).

Ik heb ook Google Chrome...

Meneer Bungel
Bij mij ook ''films'' @ Firefox.

Hier gaat het ook fout (Firefox)

oh sorry, ik begreep je melding verkeerd

zal ik eerdaags even fixen, bedankt

Sir Spamalot (crew)
Idem, in Firefox 20.0.01, in Opera 11.61 1250, in Internet Explorer 9 en in Google Chrome 26.0.1410.64 m. Precieze zoekopdracht: "zoeken in eigen stemmen", vervolgens als land Australië geselecteerd. Onder de banner verschijnt telkens: locatie: Films » Zoekresultaten.

copy/paste van MovieMeter, geen zin om nieuwe screenshots te maken

----

Een kleine preview. Binnenkort wil ik enkele wijzigingen doorvoeren aan de site

1. alle account opties in een popup menu, rechtsboven op de site

(afbeelding)

Het popupje met account opties zal misschien in eerste instantie even wennen zijn, bv. het uitloggen knopje dat nu in een menu zit. Het sluit hiermee wel aan op hoe alle andere (grote) sites tegenwoordig werken. Hiermee zitten deze opties wat mij betreft op een meer logische plek, vooral voor nieuwe gebruikers.

2. pm preview

(afbeelding)

3. notificaties

(afbeelding)

Lijken me een leuke toevoeging. Voor nu voornamelijk om meldingen te krijgen als je gequote wordt, en zodat er niet allerlei priveberichten gestuurd te worden bij het behandelen van correcties (tenzij een crewlid natuurlijk echt iets te melden heeft aan je).

Later is dit systeem wellicht nog voor allerlei andere zaken in te zetten.

In eerste instantie zie je "alle" notificaties, we moeten in het gebruik de eerste weken maar even ervaren hoe het bevalt. Kan me voorstellen dat je uiteindelijk gedetailleerd kunt configureren welke notificaties je wel en niet wil zien (bv. wel als je gequote wordt bij een albumdiscussie, niet als je gequote wordt bij een of ander spelletje in een forumtopic)

Jordy!
Ziet er gewoon geweldig uit!

Onweerwolf
Ziet er goed uit Jordy!

Ik heb wel een opmerking:

Als je er specifiek naar zoekt en ook esthetisch gezien is het logisch dat het pm envelopje bovenaan staat.

Echter voor de veelvuldige gebruiker zou het functioneler zijn om het envelopje (ook) onderaan de pagina te hebben, daar waar de linkjes naar de andere sites en av en contact staan.

Waarom? Nou, omdat het volgens mij zo is dat gebruikers veel vaker de onderkant van de pagina in beeld hebben dan de bovenkant. Wellicht met uitzondering van de paar mensen die de boel zo hebben ingesteld dat de meest recente forum-berichten bovenaan de pagina verschijnen in plaats van onderaan.

Je komt toch altijd eerst langs de bovenkant?

Ik probeer vandaag de nieuwe cd van Tricky_False Idols in mijn rotatielijst te zetten. Deze is echter bij Music Meter niet bekend. lijkt me toch wel een tekortkoming. Op de luisterpaal van 3 voor 12 wel te beluisteren! Is bovendien een sterke cd!

Waarom voeg je hem dan niet toe in plaats van hier een potje te komen zeuren?

Casartelli (moderator)
Jordy schreef:
Je komt toch altijd eerst langs de bovenkant?

Ook als een pm (of een andersoortige melding) arriveert terwijl je al op de site actief bent?

Als je op een willekeurige link klikt, bevind je je toch weer aan de bovenkant van de site?

Casartelli (moderator)
Voor mijn gevoel kom ik binnen, ga ik de albumupdates door, daarna de forumupdates en dat alles al back-/forwardend... maar het zou zo maar kunnen dat ik stiekem ook wel vaker op links klik of de zoekfunctie gebruik dan ik me nu bewust ben. We moeten het maar in de praktijk gaan zien.

Maar... als je nu links in het menu op "updates" klikt, dan kom je toch bovenaan de pagina met updates terecht?

Ok, ik ben het kwijt nu.

Is al opgelost, Pendergast heeft zelfs al op het album gestemd en staat bij hem op de rotatielijst.
Tja, was wel even Tricky

Jordy schreef:
Maar... als je nu links in het menu op "updates" klikt, dan kom je toch bovenaan de pagina met updates terecht?

Als we de analogie met grote websites doortrekken: bovenste balk floatend maken zodat hij altijd bovenaan blijft (cfr. oa. Facebook)?

Ik hoop ergens in het komende jaar toe te komen aan een compleet nieuw design voor de sites. Dat zou dan iets zijn wat ik daarbij wil meenemen

nog even een goede betaalbare designer vinden

Misschien kun je er hier een vinden:
De Site >> Gebruikers >> Wat is je job?

Ozric Spacefolk
Wat is er mis met users die de nieuwste berichten boven- in plaats van onderaan hebben? Ik vind dat wel handig. Dan heb je altijd de album-info en de links in beeld.

Er is niets mis mee, die mensen zijn alleen sterk in de minderheid. Vind het zelf ook niet erg logisch om discussies omgekeerd te sorteren. Updates "horen" m.i. van nieuw naar oud, discussies van oud naar nieuw.

Zou de mogelijkheid tot andersom sorteren nu niet gebouwd hebben, denk ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:49 uur

geplaatst: vandaag om 19:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.