MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Ozric Spacefolk
Fanfare Ciocarlia deze band moet heten: Fanfare Ciocărlia

Dus met een friebel op de a

Ozric Spacefolk schreef:
Fanfare Ciocarlia deze band moet heten: Fanfare Ciocărlia

Dus met een friebel op de a

Aangepast

Ozric Spacefolk
brajoapau schreef:
(quote)

Aangepast

Gracias, ziet er weer goed uit, zo.

Ozric Spacefolk
Ik zie als ik 'alternatieve artiestennamen/alter-ego's" invul altijd een lijstje.

Daarin staan interessante fouten, zoals twee gastartiesten die samenwerken op een plaat, maar niet een plaat hebben uitgebracht, dus eigenlijk als aparte artiesten zouden moeten worden neergezet.

Zo kwam ik "Salif Keita & Alannis Morisette" tegen in dat lijstje. Ik heb echter geen idee waar ik die twee moet zoeken. Want Musicmeter biedt niet de optie om op gastbijdragen te zoeken.

Is er niet een mogelijkheid om net als in dat correctiescherm een lijst op te roepen met artiestennamen. Zo kan ik dan ook gelijk zien of er foutieve spellingen zijn, hoofdletters die niet kloppen, etc.

Want ik weet zeker dat er nog een hoop te corrigeren is.

Edit: Jonathan Elias - The Prayer Cycle (2005) , gevonden.

Zo te zien, is er wel meer fout aan deze toevoeging. Ik ga er een correctie voor insturen, maar mijn vraag blijft hetzelfde.

FlyLo schreef:
Afbeelding openen in een fotobewerkingsprogramma en opslaan als een volledig nieuwe jpg of jpeg

De volgende keer dat iemand dit heeft, zou je dan svp het bestand waar mee het fout gaat kunnen mailen naar [email protected]

dan kan ik zorgen dat er de volgende keer een nette foutmelding komt

Ozric Spacefolk schreef:
Is er niet een mogelijkheid om net als in dat correctiescherm een lijst op te roepen met artiestennamen. Zo kan ik dan ook gelijk zien of er foutieve spellingen zijn, hoofdletters die niet kloppen, etc.

Want ik weet zeker dat er nog een hoop te corrigeren is.

Andere zaken hebben momenteel even voorrang, dit zal er niet (binnenkort) komen. Vraag me ook af wie er een lijst van 270.000 artiesten gaat doornemen op fouten

Jordy schreef:
(quote)

.... Vraag me ook af wie er een lijst van 270.000 artiesten gaat doornemen op fouten

Ieder een stukje, dan komen we er ook..

Waar ik trouwens voor kwam... het toevoegen van boxsets (= lange tracklists) kan nog steeds niet, nog steeds niet opgelost!!

Ozric Spacefolk
Jordy schreef:
(quote)

Andere zaken hebben momenteel even voorrang, dit zal er niet (binnenkort) komen. Vraag me ook af wie er een lijst van 270.000 artiesten gaat doornemen op fouten

Ik doe niet anders.

Ozric Spacefolk schreef:
(quote)

Ik doe niet anders.

Toch nog wel ooit hoop ik?

Ozric Spacefolk
?

freakey schreef:
Waar ik trouwens voor kwam... het toevoegen van boxsets (= lange tracklists) kan nog steeds niet, nog steeds niet opgelost!!
wat gaat er fout?

Jordy schreef:
(quote)
wat gaat er fout?

Al sinds jaren hoor, hij pakt grote lijsten gewoon helemaal niet, vanmiddag geprobeerd Dr. Feelgood - Looking Back (CD) at Discogs toe te voegen, op het moment dat je de lijst hebt aangepast en verzendt, gaat ie terug naar vorig scherm (na heel lang nadenken/zandlopertje).... is al eerder in de discussies genoemd hier...

Nou, "ik doe niet anders", hoop het toch wel...

Ozric Spacefolk
Ik ben vaak bezig op deze site, om de artiestenpagina's en dergelijke aan te vullen/aan te passen.

Jordy schreef:
(quote)

De volgende keer dat iemand dit heeft, zou je dan svp het bestand waar mee het fout gaat kunnen mailen naar [email protected]

dan kan ik zorgen dat er de volgende keer een nette foutmelding komt

Zet dit bericht eventueel bij de foutmelding?

freakey schreef:
(quote)

Al sinds jaren hoor, hij pakt grote lijsten gewoon helemaal niet, vanmiddag geprobeerd Dr. Feelgood - Looking Back (CD) at Discogs toe te voegen, op het moment dat je de lijst hebt aangepast en verzendt, gaat ie terug naar vorig scherm (na heel lang nadenken/zandlopertje).... is al eerder in de discussies genoemd hier...

Ja dat heb ik toen opgelost (dacht ik), bij mij werkt het inmiddels, ook met deze lijst

FlyLo schreef:
(quote)

Zet dit bericht eventueel bij de foutmelding?

Die algemene foutmelding kan allerlei redenen hebben, hoeft niet per se door de afbeelding te komen

Ozric Spacefolk schreef:
Ik ben vaak bezig op deze site, om de artiestenpagina's en dergelijke aan te vullen/aan te passen.

Dat wordt natuurlijk heel erg gewaarderd, maar ik vraag me af of het tonen van een lijst met 270.000 artiesten deze klus erg vergemakkelijkt, of dit erg nuttig is, los van de vraag hoe ik die lijst op het scherm zou moeten toveren zonder dat de server komt te overlijden

Ozric Spacefolk
Maar het lukt wel, als ik een alternatieve naam wil invoeren. Dan kan ik bijvoorbeeld als ik Rolling Stones invoer, alle varianten zien.

(afbeelding)

Jordy schreef:
(quote)

Ja dat heb ik toen opgelost (dacht ik), bij mij werkt het inmiddels, ook met deze lijst

probeer ik hem nog eens, misschien iets anders aan de hand, maar bij de laatste probeersels qua boxen / grote tracklists (keer of 3 / 4), nog nooit gelukt...

Ozric Spacefolk schreef:
Maar het lukt wel, als ik een alternatieve naam wil invoeren. Dan kan ik bijvoorbeeld als ik Rolling Stones invoer, alle varianten zien.
(afbeelding)

PM mij maar als je het nog eens tegenkomt en niet kan plaatsen. Via een omweg kan ik dat wel corrigeren.

Edit: Die "Andrew Loog Oldham" en "Andy Anderson" zijn al eerder gecorrigeerd. Maar eens ingevoerd blijft zo'n naam altijd in het systeem zitten.

Kan deze worden aangepast zodat ie ook op zoekfunctie Isis gevonden wordt? Zo is ie ook bekend op de rest van het internet.... bv.
Amazon.com: Edgar's Hair: Isis: MP3 Downloads

Ozric Spacefolk
L_T_B schreef:
(quote)

PM mij maar als je het nog eens tegenkomt en niet kan plaatsen. Via een omweg kan ik dat wel corrigeren.

Edit: Die "Andrew Loog Oldham" en "Andy Anderson" zijn al eerder gecorrigeerd. Maar eens ingevoerd blijft zo'n naam altijd in het systeem zitten.

Het ging mij vandaag niet per sé om Rolling Stones maar om bijvoorbeeld Rail Band en Les Ambassadeurs. Die heten per elpee anders. Ik wil ze dan verzamelen onder één bandnaam. Maar ik wilde weten in welke vormen ze al voorkomen op MusicMeter.

Ozric Spacefolk
Hier gaat nu ook wat mis

Rail Band feat. Mory Kanté - Classic Titles (2007)

die komt niet tevoorschijn in deze discografie: Super Rail Band

Ozric Spacefolk schreef:
Het ging mij vandaag niet per sé om Rolling Stones maar om bijvoorbeeld Rail Band en Les Ambassadeurs. Die heten per elpee anders. Ik wil ze dan verzamelen onder één bandnaam. Maar ik wilde weten in welke vormen ze al voorkomen op MusicMeter.

Dat begrijp ik. Mijn reactie was er ook één van algemene aard. Door middel van de "alias-check" kun je redelijk zien in welke naamsvermeldingen bepaalde artiesten op de site staan.

Ozric Spacefolk schreef:
Hier gaat nu ook wat mis

Rail Band feat. Mory Kanté - Classic Titles (2007)

die komt niet tevoorschijn in deze discografie: Super Rail Band

Gefixd. Daar hing een alias onder een alias. Dat geeft dergelijke "fout"meldingen.

Ozric Spacefolk
L_T_B schreef:
(quote)

Dat begrijp ik. Mijn reactie was er ook één van algemene aard. Door middel van de "alias-check" kun je redelijk zien in welke naamsvermeldingen bepaalde artiesten op de site staan.

Dan blijf ik wel op die manier werken. Betekent wel dat ik met 2 schermen moet werken. Want ik moet natuurlijk wel checken of er platen van opstaan. En de platen moeten onder de goede Alias worden weggezet. Dat wil zeggen: de meest gangbare.

Ozric Spacefolk
Ik heb een klacht.

Ik probeer alle platen van Les Ambassadeurs Internationales onder te brengen onder één noemer. Maar er word niet naar mij geluisterd.

Les Ambassadeurs Internationales is een Malinese band die op elke plaat wel weer een andere variant op hun bandnaam had staan. Maar het is toch echt één en dezelfde band.
Nu worden mijn correcties afgewezen en zitten we met zooi als:

Salif Keita, Kante Manfila & Les Ambassadeurs Internationaux

Salif Keita & Ambassadeur International

Salif Kéïta & Les Ambassadeurs

Graag even alles onderbrengen onder de naam waaronder de band voornamelijk bekend staat, dus of: Ambassadeurs International (http://www.musicmeter.nl/artist/112742) of eventueel alles onderbrengen onder de naam Les Ambassadeurs International.

Er zit echt ontzettend veel werk mijnerzijds hierin, en dat wordt allemaal maar even teniet gedaan. Het zou jammer zijn, als ik hierdoor de site zou verlaten.

tangmaster
De meeste combinaties zoals de uitspitsing stonden er al bij Salif Kéïta, had dan aangeven hoe het precies zat, en als de artiest solo is gegaan geld het toch naar mijn mening dat die artiest geen deel meer uitmaakt van de band, dan worden het samenwerkings verbanden.

Ozric Spacefolk
Salif Keita ging in 1982 solo. Veel van die platen uit Mali zijn later uitgebracht, soms studioplaten en soms verzamelaars. Er zijn op internet wel wat bronnen te vinden, die dit keurig aangeven, maar ik zit nu op kantoor.

De links naar die websites had ik per plaat meegestuurd.

Belangrijk om te weten is, dat Salif Keita als solo-artiest niet meer een plaat met Rail Band (Super Rail Band etc.) of Les Ambassadeurs heeft uitgebracht.

Het leek me gewoon een mooi moment op Musicmeter eens en voor altijd een mooi overzicht te hebben van deze legandarische band.

Discogs en wikipedia falen gigantisch op dit gebied. Het is leuk voor de website en voor de mensen die ernaar op zoek zijn.

Les Ambassadeurs en Rail Band zijn twee Malinese/Guinese bands die de solocarrieries van bijv. Salif Keita en Mory Kanté hebben gelanceerd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:14 uur

geplaatst: vandaag om 13:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.