MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Nee dan ziet de quote er zo uit

test

en krijgt de gebruiker geen notificatie

Onweerwolf
Jordy schreef:
Nee dan ziet de quote er zo uit

(quote)

en krijgt de gebruiker geen notificatie

Dank je wel!

Ozric Spacefolk
Wat een heerlijke en fijne discussie om terug te lezen...

Misterfool
Ik ben een van die mensen die wat huiverig aankijkt tegen de verandering
Desondanks toch benieuwd.

Dat werd eens tijd, ik vind het uiterlijk namelijk hopeloos ouderwets op dit moment. Hoewel gebruiksvriendelijk zat. Zeer benieuwd!

Het zal vast al eerder zijn aangekaart maar kon het niet terug vinden in de overige forum-onderwerpen; persoonlijk vind ik het jammer dat de albums van Frank Zappa niet allemaal bij elkaar staan. Zijn werk met the mothers of invention en/of frank zappa and the mothers of invention zijn aparte bandnamen, terwijl er duidelijk een lijn is en sprake van een overkoepelend geheel (zeker bij Zappa).
Op zich valt er wat voor te zeggen wanneer het samenvoegen bij geen enkele artiest het geval zou zijn maar er zijn zeer veel bands/artiesten waar dit juist wel gebeurd (fela kuti, aphex twin, foetus, palace etc.) Bij laatstgenoemde artiesten ervaar ik het als zeer prettig dat de werken chronologisch onder elkaar staan, ook al verschillen de bandnamen. (zo zou het nogal irritant zijn wanneer palace, palace music, will Oldham, bonnie prince etc. apart zouden staan.)
Is hier niet iets aan te doen?

Ozric Spacefolk
Sommige mensen vinden het prettig, om ook te kunnen bladeren tussen bandleden.

Ik vind het geen goed idee, om bands en solo-artiesten als één te zien.
Ik vind het namelijk handig om te weten wie er in een band spelen.

Ik denk dat het in het geval van Fela Kuti niet opschiet, omdat er 1000den mensen in zijn bandjes zaten.
Mothers of Invention is een redelijk geheel toch? Verder ken ik Zappa niet echt.

Cured
Ik heb nog steeds problemen bij het plaatsen van smileys die ergens anders tevoorschijn komen dan ik wil.

dat hoor ik van meer IE10 gebruikers, helaas lukt het me niet om die problemen na te bootsen

thesceneisnow schreef:
Het zal vast al eerder zijn aangekaart maar kon het niet terug vinden in de overige forum-onderwerpen; persoonlijk vind ik het jammer dat de albums van Frank Zappa niet allemaal bij elkaar staan. Zijn werk met the mothers of invention en/of frank zappa and the mothers of invention zijn aparte bandnamen, terwijl er duidelijk een lijn is en sprake van een overkoepelend geheel (zeker bij Zappa).
Op zich valt er wat voor te zeggen wanneer het samenvoegen bij geen enkele artiest het geval zou zijn maar er zijn zeer veel bands/artiesten waar dit juist wel gebeurd (fela kuti, aphex twin, foetus, palace etc.) Bij laatstgenoemde artiesten ervaar ik het als zeer prettig dat de werken chronologisch onder elkaar staan, ook al verschillen de bandnamen. (zo zou het nogal irritant zijn wanneer palace, palace music, will Oldham, bonnie prince etc. apart zouden staan.)
Is hier niet iets aan te doen?

Is inderdaad al vaker bediscussieerd hier (in elk geval met Neil Young en Neil Young & Crazy Horse). Ik ben er persoonlijk ook niet blij mee, maar dit schijnen de regels te zijn.

De voorbeelden die je aanhaalt waar het wel gebeurd betreft het overigens aliassen van een solo-artiest en niet een solo-artiest met en zonder begeleidingsband. Vandaar het verschil in weergave.

Ik wilde ook nog aanhalen dat er voor een aantal livealbums een aparte pagina is voor Bruce Springsteen & The E Street Band (alleen de albums waar de band specifiek op de cover vermeld wordt), maar ik zie nu opeens dat deze tegenwoordig wel gewoon op de "gewone" Springsteen-pagina terug te vinden zijn. Dat is dan wel weer een beetje krom natuurlijk.

Cured
Jordy schreef:
dat hoor ik van meer IE10 gebruikers, helaas lukt het me niet om die problemen na te bootsen
Ok, er zijn ergere dingen.

Cured schreef:
Ik heb nog steeds problemen bij het plaatsen van smileys die ergens anders tevoorschijn komen dan ik wil.

Toch nog wel op je computerscherm? Of komen ze opeens in je badkamer tevoorschijn?

Ozric Spacefolk schreef:
Sommige mensen vinden het prettig, om ook te kunnen bladeren tussen bandleden.

In zijn periode als solo-artiest had Zappa ook honderden verschillende bandleden. Zijn band uit de solo-periode midden jaren 70 is totaal anders dan midden jaren 80 bijv.

Ik denk dat het in het geval van Fela Kuti niet opschiet, omdat er 1000den mensen in zijn bandjes zaten.
Mothers of Invention is een redelijk geheel toch? Verder ken ik Zappa niet echt.

De band had in 71-72 een heel andere line-up, maar 'toevallig' dezelfde bandnaam.

In zijn periode als solo-artiest had Zappa ook honderden verschillende bandleden. Zijn band uit de solo-periode midden jaren 70 is totaal anders dan midden jaren 80 bijv.

GrafGantz schreef:
(quote)

Is inderdaad al vaker bediscussieerd hier (in elk geval met Neil Young en Neil Young & Crazy Horse). Ik ben er persoonlijk ook niet blij mee, maar dit schijnen de regels te zijn.

De voorbeelden die je aanhaalt waar het wel gebeurd betreft het overigens aliassen van een solo-artiest en niet een solo-artiest met en zonder begeleidingsband. Vandaar het verschil in weergave.

Ik wilde ook nog aanhalen dat er voor een aantal livealbums een aparte pagina is voor Bruce Springsteen & The E Street Band (alleen de albums waar de band specifiek op de cover vermeld wordt), maar ik zie nu opeens dat deze tegenwoordig wel gewoon op de "gewone" Springsteen-pagina terug te vinden zijn. Dat is dan wel weer een beetje krom natuurlijk.

Of palace/palace music etc. een solo-artiest is kun je natuurlijk betwijfelen; zijn begeleidingsband verschilde ook iedere keer, en bij verschillende bandnamen had hij soms andere, som dezelfde namen.
Maar goed, ik begrijp wat je zegt. Jammer, want het zou wat overzichtelijker worden.

Tja, de meeste solo-artiesten brengen albums uit m.b.v. anderen, het is niet zo dat ze alles zelf inspelen (uitzonderingen daargelaten). Van Zappa weet ik niet veel maar bij Bruce en Neil gaat het in elk geval om een officiële begeleidingsband (met naam) waarvan de samenstelling niet of nauwelijks verandert.

Ozric Spacefolk
Ik vind het ook jammer, dat er bij David Bowie, Peter Gabriel, Sting, Alice Cooper, Ozzy Osbourne, Fish en andere eeuwige solo-artiesten er geen mogelijkheid is bandleden te vermelden.

Dit omdat veel gitaristen, drummers etc. die erg belangrijk zijn, vaak juist bij deze artiesten speelden. Zo is het onmogelijk om er achter te komen dat Peter Frampton bij Bowie speelde of Randy Rhoads bij Ozzie Osbourne of Omar Hakim bij Sting.

Maar dat schijnt niet het uitgangspunt te zijn van deze site. Het is zoals het is. Ik ben in elk geval blij, dat wanneer er sprake is van een soloartiest+band er in elk geval de mogelijkheid wordt geboden om deze bands uit te splitsen in leden.

Zoals bij de talloze kwar- en quintetten van jazzmusici op de site.

Ozric Spacefolk schreef:
Ik vind het ook jammer, dat er bij David Bowie, Peter Gabriel, Sting, Alice Cooper, Ozzy Osbourne, Fish en andere eeuwige solo-artiesten er geen mogelijkheid is bandleden te vermelden.

Dit omdat veel gitaristen, drummers etc. die erg belangrijk zijn, vaak juist bij deze artiesten speelden. Zo is het onmogelijk om er achter te komen dat Peter Frampton bij Bowie speelde of Randy Rhoads bij Ozzie Osbourne of Omar Hakim bij Sting.

Maar dat schijnt niet het uitgangspunt te zijn van deze site. Het is zoals het is. Ik ben in elk geval blij, dat wanneer er sprake is van een soloartiest+band er in elk geval de mogelijkheid wordt geboden om deze bands uit te splitsen in leden.

Zoals bij de talloze kwar- en quintetten van jazzmusici op de site.

Ik begrijp jouw punt van de laatste 2 alinea's maar in mijn optiek zit het toch iets anders. Bij jazz-musici gaat het vaak om verschillende grootheden die echt samen een nieuwe plaat componeren/improviseren. (bij pop en rock bands ook overigens.) Bij Zappa was er 1 man die (voor 99%) de belangrijkste taken op zich nam en zijn bandleden betaalde. Die band wisselde continu, of dat nu 'mothers of invention' 'frank zappa and the mothers...' etc was. De honderden muzikanten die hij van 73-93 'gebruikte' kun je nu ook niet op deze site terugvinden.
Daarbij zit er een nummering in zijn gehele collectie, die alle albums omvat, van 'freak out' tot aan de platen die ver na zijn dood zijn uitgebracht.
Het is geen ramp natuurlijk, maar wel jammer (wat mij betreft.)

Ozric Spacefolk
Hoe zie je dat bij bijvoorbeeld Santana? Ben ik wel benieuwd naar.

Ik ken het oeuvre van Santana niet zo goed maar zover ik kan bekijken is dit een perfect voorbeeld van hoe ik de Zappa-discografie ook zou willen zien; vele verschillende samenwerkingen maar keurig chronologisch gerangschikt omdat Santana de enige constante is.

Deze band hoort onder de Poolse band Christ Agony te staan, nu staat hij bij de Amerikaanse Union.

Tussen 2005 en 2007 hebben ze onder de naam Union gespeeld, vanwege problemen met de rechten van de bandnaam

Union - Christ Agony

Opgelost.

dix
Ik heb een minor change aan mijn profiel gedaan. Nu zie ik dat ook major changes mogelijk zijn:

Geslacht:

O (verwijder)
O Man
O Vrouw

Wordt er veel gebruik gemaakt van de eerse optie?

dix schreef:
Ik heb een minor change aan mijn profiel gedaan. Nu zie ik dat ook major changes mogelijk zijn:

Geslacht:

O (verwijder)
O Man
O Vrouw

Wordt er veel gebruik gemaakt van de eerse optie?

Wat een SM-optie: virtuele, digitale castratie - je geslacht laten verwijderen, of krijg je er dan 2 haken omheen

beatcluster
Ik ging net een album toevoegen, maar bij stap 5 stond 'Er is een onbekende fout opgetreden'. Ook bij de tweede poging. Hopelijk kan dit opgelost worden

Afbeelding openen in een fotobewerkingsprogramma en opslaan als een volledig nieuwe jpg of jpeg

Svendra schreef:
Wat betreft het nieuwe toevoegen even een waarschuwing.

Er bestaan jpg's die (om mij onbekende reden) niet gelezen kunnen worden. Wanneer je zo'n plaatje met software wilt bewerken, kom je daar snel achter. Maar als je nu als laatste stap zo'n jpg toevoegt, krijg je een 'onbekende fout' en zijn alle ingevoerde gegevens weg.

Tip: Pas bewerkelijke tracklists aan in een kladblok of tekstverwerker voordat je deze invoert bij stap 3. Zodat gegevens behouden blijven. Alternatief: check of je het plaatje kunt openen.

Dit was de opmerking die ik wilde plaatsen, blijkbaar reeds bekend probleem...

FlyLo schreef:
Afbeelding openen in een fotobewerkingsprogramma en opslaan als een volledig nieuwe jpg of jpeg

Bovenstaand werkte ook niet, nieuw plaatje gezocht en gevonden, ook deze niet....

Gerards Dream schreef:
Zijn bij jullie ook de paginanummers half verzonken? Ze zijn bij mij zichtbaar tussen de regel waar het aantal berichten staan en het eerste bericht van een topic.

Zo juist Firefox geïnstalleerd. Probleem verholpen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:43 uur

geplaatst: vandaag om 11:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.