De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 13 november 2006, 13:51 uur
grovonion schreef:
Mume is geen populaire hitparade maar een muzieksite van liefhebbers voor liefhebbers, dacht ik. En ergens snap ik Jumperjack z'n punt ook wel, maar dan vanuit een ander perspectief: er zou een (misschien statistische) methode moeten zijn om de "fouten' eruit te halen. Met fouten bedoel ik het groot aantal stemmen van mensen die overduidelijk niet op basis van muziek maar op basis van populaire idee-en stemmen. Een voorbeeld: categorisch 0,5 stemmen op alle albums van Marco Borsato. Als je er een slecht vind waarom in gods naam luister je ze dan allemaal? (nota: ik ben geen fan van Borsato, verre van)
(quote)
Voor alle duidelijkheid: ik ben het met jouw eens
Mume is geen populaire hitparade maar een muzieksite van liefhebbers voor liefhebbers, dacht ik. En ergens snap ik Jumperjack z'n punt ook wel, maar dan vanuit een ander perspectief: er zou een (misschien statistische) methode moeten zijn om de "fouten' eruit te halen. Met fouten bedoel ik het groot aantal stemmen van mensen die overduidelijk niet op basis van muziek maar op basis van populaire idee-en stemmen. Een voorbeeld: categorisch 0,5 stemmen op alle albums van Marco Borsato. Als je er een slecht vind waarom in gods naam luister je ze dan allemaal? (nota: ik ben geen fan van Borsato, verre van)Huh..ja ik bedoelde eigenlijk jumperjack. De rest klopt. Maar daarvoor gebruiken we de standaarddeviatie. Die bij ieder album te vinden is. Ik dacht hoe groter de deviatie, hoe groter de stemverschillen zijn. Meestal kun je daar uit aflezen dat je het album helemaal geweldig gaat vinden of helemaal niks.
0
geplaatst: 13 november 2006, 13:52 uur
neo schreef:
Er zijn ook mensen die thuis er misschien altijd bij het eten naar moeten luisteren etc. Zo heb ik toen ik klein was ook niet altijd zelf de keuze gehad welk eten er op tafel stond, welke film er gekeken werd, welke cd erop stond...
oei, er zijn dus waarschijnlijk psychopaten op mume? Je zou voor minder psychologische gestoord worden Er zijn ook mensen die thuis er misschien altijd bij het eten naar moeten luisteren etc. Zo heb ik toen ik klein was ook niet altijd zelf de keuze gehad welk eten er op tafel stond, welke film er gekeken werd, welke cd erop stond...

0
geplaatst: 13 november 2006, 14:07 uur
Even voor alle duidelijkheid, ik vind niet dat een CD met minder stemmen per defenitie minder goed zou moeten zijn.
Ik ben echter wel van mening dat een CD waar maar 20 mensen op gestemd hebben nooit dezelfde impact zou moeten kunnen hebben op bijvoorbeeld de toplijst van een land en/of jaar dan een CD waar 357 mensen op gestemd hebben. Dat lijkt mij gewoon logisch, maar misschien zie ik het wel te simpel.
Ik ben echter wel van mening dat een CD waar maar 20 mensen op gestemd hebben nooit dezelfde impact zou moeten kunnen hebben op bijvoorbeeld de toplijst van een land en/of jaar dan een CD waar 357 mensen op gestemd hebben. Dat lijkt mij gewoon logisch, maar misschien zie ik het wel te simpel.
0
geplaatst: 13 november 2006, 14:29 uur
Laten we alsjeblieft geen weegfactoren gaan inschakelen waardoor de reeds populaire albums alleen maar hoger in de lijst komen te staan. Werkt alleen maar verlammend voor de dynamiek van de lijst.
0
geplaatst: 13 november 2006, 15:24 uur
Zodra een album de grens van 20 stemmen behaalt en dus in een toplijst kan belanden, valt het album plotseling meer op waardoor meer mensen het gaan luisteren en een stem uitdelen. Dit zal automatisch er toe leiden dat albums die ten onrechte met een hoog gemiddelde in de toplijsten staan hun rechtmatige plek verkrijgen, of die nou lager of hoger uitvalt. Daarom denk ik dat het systeem zo prima is.
0
geplaatst: 13 november 2006, 17:59 uur
Net tot 4x toe een correctie moeten afkeuren met toegevoegde extra tracks, omdat ze niet verschenen. Ik heb ze uiteindelijk maar zelf toegevoegd en dat lukt dan natuurlijk weer wel. Het gaat om dit album: http://www.musicmeter.nl/album/4574/
Verder hoort er ook nog een "kleiner dan teken" aan het eind van de titel, maar dat lukt ook niet. Sterker nog: ik had zojuist ipv "kleiner dan teken" het daadwerkelijke teken in deze post staan en dan wordt de rest van de post kennelijk weggegooid...
Edit: Het vreemde is overigens dat in track 6 van deze plaat ook zo'n teken zit en dat wordt wél gewoon weergegeven.
Verder hoort er ook nog een "kleiner dan teken" aan het eind van de titel, maar dat lukt ook niet. Sterker nog: ik had zojuist ipv "kleiner dan teken" het daadwerkelijke teken in deze post staan en dan wordt de rest van de post kennelijk weggegooid...
Edit: Het vreemde is overigens dat in track 6 van deze plaat ook zo'n teken zit en dat wordt wél gewoon weergegeven.
0
geplaatst: 14 november 2006, 18:01 uur
mja, eigenlijk ben ik een belg die erg dialect spreek.
En ik probeer me een beetje aan te passen aan jullie taal.
Daarom dat ik rot zij in plaats van onozel.
Maar op zijn Brugs zou ik gezegd hebben: Kzoekn al lichtn lange achter da liedje
En ik probeer me een beetje aan te passen aan jullie taal.
Daarom dat ik rot zij in plaats van onozel.
Maar op zijn Brugs zou ik gezegd hebben: Kzoekn al lichtn lange achter da liedje

0
Relax
geplaatst: 14 november 2006, 18:49 uur
Ene Nastynas heeft Public Enemy It Takes a Nation etc. To Hold us Back op #1 in zijn top 10, ik klik op zijn naam en die user bestaat niet eens meer..
Zo ken ik meerdere truukjes om albums hoger in de top 10 te krijgen dan

0
geplaatst: 14 november 2006, 18:58 uur
Relax schreef:
Ene Nastynas heeft Public Enemy It Takes a Nation etc. To Hold us Back op #1 in zijn top 10, ik klik op zijn naam en die user bestaat niet eens meer..

Het is een gebande user, zonde dat zijn top 10 er nog staat, ik zal daar eens naar kijken
0
geplaatst: 14 november 2006, 18:59 uur
HammerHead schreef:
Net tot 4x toe een correctie moeten afkeuren met toegevoegde extra tracks, omdat ze niet verschenen. Ik heb ze uiteindelijk maar zelf toegevoegd en dat lukt dan natuurlijk weer wel. Het gaat om dit album: http://www.musicmeter.nl/album/4574/
De problemen met kleiner dan/groter dan tekens hebben te maken met het strippen van HTML tags, ik zal naar beide problemen eerdaags kijken
0
geplaatst: 14 november 2006, 22:22 uur
hey ik was afgelopen zondag naar de film the departed (goede film trouwens!!) en daar hoorde je op een gegeven moment als ze allemaal in de auto zitten zo'n super vet iers rocknummer.
Iemand?
Iemand?
0
chrismusic
geplaatst: 15 november 2006, 06:28 uur
chrismusic schreef:
Is het misschien een idee om mensen extra te stimuleren om zich in te schrijfen voor mume? En dan had ik gedacht aan een overzicht van de mensen die door jou op deze site terrecht zijn gekomen.
dus dat er onder:
Aantal stemmen:
standaarddeviatie: 0,57)
Aantal berichten:
Aantal toevoegingen:
"Toegevoegde users":
wat denken jullie er van?
Is het misschien een idee om mensen extra te stimuleren om zich in te schrijfen voor mume? En dan had ik gedacht aan een overzicht van de mensen die door jou op deze site terrecht zijn gekomen.
dus dat er onder:
Aantal stemmen:
standaarddeviatie: 0,57)
Aantal berichten:
Aantal toevoegingen:
"Toegevoegde users":
wat denken jullie er van?
Ik moet jullie gelijk geven dat die "toegevoegde users" niet echt nutig is.

ik heb me door me zelf laten overtuigen en natuurlijk door jullie argumenten. het is inderdaad geen doel om mume explosief te laten stijgen. als het gebeurd is dat mooi meegenomen maar het belangrijkste is dat mume gewoon blijft bestaan en dat de dingen die niet optimaal zijn beter worden en de dingen die heel goed zijn ook zo blijven.
maar als ik het weer terug lees dan moet ik er weer telkens om lachen
http://www.musicmeter.nl/forum/1/1/4380en op deze site vinden jullie weer dat ik er iets van geleerd heb http://www.musicmeter.nl/forum/2/834/120
nou voor de mensen die het weer terug lezen veel plezier

edit:
ik denk dat er genoeg materiaal is voor de MM Memorabele Quotes vinden jullie niet?
0
Ruby1966
geplaatst: 15 november 2006, 10:41 uur
Tsjo-Wi schreef:
hey ik was afgelopen zondag naar de film the departed (goede film trouwens!!) en daar hoorde je op een gegeven moment als ze allemaal in de auto zitten zo'n super vet iers rocknummer.
Iemand?
Iemand?
Waarschijnlijk The Dropkick Murphys met I'm Shipping Up To Boston.
0
geplaatst: 15 november 2006, 15:19 uur
Misschien komt het een beetje kinderachtig over want het gaat maar om een naam maar toch. Toen ik hier net kwam nam ik maar even de naam van een personage uit een film die ik toen net had gekeken (Herbert West uit Re-Animator). Maar hoe langer ik hier op de site zit hoe meer ik me erger aan me eigen naam. Is het mogelijk dat ik die kan veranderen of moeten jullie dan ieder berichtje die ik gepost heb gaan aanpassen? Alvast bedankt
0
geplaatst: 15 november 2006, 15:44 uur
herbertwest schreef:
Misschien komt het een beetje kinderachtig over want het gaat maar om een naam maar toch. Toen ik hier net kwam nam ik maar even de naam van een personage uit een film die ik toen net had gekeken (Herbert West uit Re-Animator). Maar hoe langer ik hier op de site zit hoe meer ik me erger aan me eigen naam. Is het mogelijk dat ik die kan veranderen of moeten jullie dan ieder berichtje die ik gepost heb gaan aanpassen? Alvast bedankt
Nee, is niet mogelijk. Al velen zijn je voorgegaan met deze vraag, Jordy wil het niet. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen.
0
geplaatst: 18 november 2006, 19:33 uur
Ik zoek een nummer en het gaat ongeveer als volgt: this is not my life, this is not my life, i hate it!
iemand?
Op de volgende link kan je het nr beluisteren.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-2581051890847500705&q=taekwondo
iemand?
0
geplaatst: 18 november 2006, 21:09 uur
Help ik zoek een nummer!! Het is van Chris Reys en in de titel óf in het nummer zit iets met Today. Ik heb al geprobeerd dit nummer te zoeken via google maar ik kon het niet vinden. Ik kan verder ook niet echt een genre opgeven, want dat weet ik niet meer.. (Ik zet een mooi nummer altijd als notitie in mijn telefoon en dan zoek ik het later op, maar dat is bij deze nog niet gelukt)
Thanx anyway..
Thanx anyway..
0
lambf
geplaatst: 18 november 2006, 22:50 uur
snakevega schreef:
Ik zoek een nummer en het gaat ongeveer als volgt: this is not my life, this is not my life, i hate it!
iemand?
iemand?
Dat is This Is Not van Static-X. (lekker liedje trouwens
)
0
geplaatst: 19 november 2006, 09:53 uur
ik zoek al eeuwen naar de naam van een specifiek instrumentaal liedje. Met een akkordeon als hoofd-instrument. 't is een enorm melancholisch liedje. Niet echt mume voer, denk ik. Maar wie weet...
0
geplaatst: 19 november 2006, 15:05 uur
Is het toevallig het themaliedje van "Veronica Komt Naar Je Toe Deze Zomer"?
Want dat is Biscaya van James Last.
0
geplaatst: 19 november 2006, 15:26 uur
deric raven schreef:
Is het toevallig het themaliedje van "Veronica Komt Naar Je Toe Deze Zomer"?
Dat zou me verbazen, maar daar ik absoluut geen idee heb van de titel zal ik deze hint eens proberen. Het liedje dat ik voorheb is trouwens al minstens van eind jaren 70, omdat ik mij dat nog van mijn jeugd herinner.Is het toevallig het themaliedje van "Veronica Komt Naar Je Toe Deze Zomer"?
0
geplaatst: 19 november 2006, 15:30 uur
mijn excuses Deric Raven. Het is een voltreffer!!! Merci.
Ik moet mijn mening van James Last lichtjes herzien (heel lichtjes
)
Voor mensen die willen weten welke melodieen zoal eeuwen in iemands hoofd kunnen rondspoken:
Biscaya
Ik moet mijn mening van James Last lichtjes herzien (heel lichtjes
)Voor mensen die willen weten welke melodieen zoal eeuwen in iemands hoofd kunnen rondspoken:
Biscaya
0
geplaatst: 19 november 2006, 15:43 uur
Ik heb ook weinig op met James Last; maar dit nummer doet mij ook wel wat.
0
geplaatst: 22 november 2006, 13:09 uur
ik hoorde laatst een refrein ofzo: rolling, rolling on the river.
Weet er iemand wie de artiest is van dit liedje? en de titel?
alvast bedankt
alvast bedankt
0
geplaatst: 22 november 2006, 13:17 uur
snakevega schreef:
alvast bedankt
alvast bedankt
Is dat niet 'Proud Mary' van Tina Turner?
Weet niet of dat het origineel is trouwens.
0
geplaatst: 22 november 2006, 14:33 uur
Het is nog van de tijd dat Tina nog samen was met Ike
Ike & Tina Turner - Proud Mary
Maar zeer populair was ook de (en ik dacht ook originele) versie van Creedence Clearwater Revival. Persoonlijk vind ik die van Ike & Tina leuker.
Ike & Tina Turner - Proud Mary
Maar zeer populair was ook de (en ik dacht ook originele) versie van Creedence Clearwater Revival. Persoonlijk vind ik die van Ike & Tina leuker.
0
geplaatst: 26 november 2006, 16:50 uur
Ik keek gisteren Bassie & Adriaan - Het Geheim Van De Sleutel. Als ze op de racebaan van zandvoort aan het rijden zijn hoor je een geweldig nummer, ik weet alleen niet van wie die is. Iemand enig idee? Alvast bedankt!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.