De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 12 november 2006, 19:20 uur
Dat zal een weinig voorkomen, maar daarom zit er dan ook een tellertje 'toevoegingen' 

0
chrismusic
geplaatst: 12 november 2006, 19:20 uur
herman schreef:
Je kan de vraag nu wel leuk omdraaien, maar volgens jij kwam jij hier met een voorstel, dus kom dan ook maar met 'voor'-argumenten.
(quote)
Je kan de vraag nu wel leuk omdraaien, maar volgens jij kwam jij hier met een voorstel, dus kom dan ook maar met 'voor'-argumenten.
ok argumenten waarom ik dit een goed idee vind.
meer users
meer toegevoede albums
meer berichten
meer stemmen
kortom wil je liever 100.000 euro of 200.000 euro
0
geplaatst: 12 november 2006, 19:21 uur
chrismusic schreef:
iemand met 50000 berichten kan net zo productief zijn als iemand met 0 berichten en in plaats daarvan voegd hij 50000 cd's
iemand met 50000 berichten kan net zo productief zijn als iemand met 0 berichten en in plaats daarvan voegd hij 50000 cd's
Misschien moet je eerst je bericht afmaken, voordat je op 'plaatsen' drukt.

Maar ik snap wel wel wat je bedoelt. De andere manieren waarop je actief kunt zijn (albums toevoegen en stemmen) blijken echter uit de andere lijstjes.
0
geplaatst: 12 november 2006, 19:21 uur
Ik geloof niet dat een site als deze ook maar enige winst maakt, maar vergeef me als ik het daar mis heb.
0
geplaatst: 12 november 2006, 19:24 uur
MovieMeter betaalt de rekeningen van MusicMeter. Voor MusicMeter geldt nog steeds: hoe meer bezoekers, hoe meer geld het kost.
0
chrismusic
geplaatst: 12 november 2006, 19:26 uur
Jordy schreef:
MovieMeter betaalt de rekeningen van MusicMeter. Voor MusicMeter geldt nog steeds: hoe meer bezoekers, hoe meer geld het kost.
hehe moesten we daar zo lang op wachten. is een uitsekende argument. nu kan iedereen weer rustig slapen

0
geplaatst: 12 november 2006, 19:27 uur
chrismusic schreef:
ik had het niet tegen jou jordy maar tegen neo "Daarnaast is het leuk als een site goed werkt en goed is, dat maakt niks uit of dat met veel of weinig mensen is."
Maar waarom moet jullie bij getallen altijd aan competitie denken, dat snap ik niet? net als dat stemmen? dat is toch ook geen competitie? of krijgt iemand met de hoogste stemmen een leuke porsch? dan kunnen jullie dat stemmen ook weg laten we willen toch niet dat mensen een competitie met elkaar aan gaan
ik had het niet tegen jou jordy maar tegen neo "Daarnaast is het leuk als een site goed werkt en goed is, dat maakt niks uit of dat met veel of weinig mensen is."
Maar waarom moet jullie bij getallen altijd aan competitie denken, dat snap ik niet? net als dat stemmen? dat is toch ook geen competitie? of krijgt iemand met de hoogste stemmen een leuke porsch? dan kunnen jullie dat stemmen ook weg laten we willen toch niet dat mensen een competitie met elkaar aan gaan

Wie is jullie? Wie gaat er een competitie met elkaar aan? Er zijn wat gebruikers die het leuk vinden om hun mijlpalen te vertellen. Prima. Voor de rest zie ik geen concurrentie/competitie strijd.
eb ook ook nooit gezegd dat het geen zak uitmaakt aangaande de hoeveelheid gebruikers. Wat ik alleen zei was dathet gaat om een goede site, en indien het dat zou zij, de bezoekers wel komen. Jordy zei dat ook al.
0
geplaatst: 12 november 2006, 19:29 uur
Jordy schreef:
Huh die snap ik niet..
0
chrismusic
geplaatst: 12 november 2006, 19:30 uur
op dit onderwerp mag een slotje ik ben uitgesproken
0
geplaatst: 12 november 2006, 19:31 uur
0
geplaatst: 12 november 2006, 19:31 uur
HiLL schreef:
Huh die snap ik niet..
(quote)
Huh die snap ik niet..
inkomsten < kosten
0
chrismusic
geplaatst: 12 november 2006, 19:33 uur
Jordy schreef:
dat maak ik zelf wel uit
(quote)
dat maak ik zelf wel uit
sorry je hebt gelijk ga gerust door maar ik ben uitgesproken
0
geplaatst: 13 november 2006, 07:29 uur
Ik denk dat de puntentelling m.b.t. albums in verschillende overzichten geen realisties beeld geeft.
Zo staat in het overzicht van 2004 een plaat op nr. 1 waar net 20 x op gestemd is. Ik geloof dat Arcade Fire de 14e positie bezet terwijl er op dit album 357 x gestemd is. Ergens zit hier dus iets scheef. Wat is hier aan te doen, ik denk hierbij aan een wegings factor. Bijvoorbeeld voor iedere 50 stemmen meer wordt het gemiddelde gecorrigeerd met een factor 1,1. Dit is slechts een idee en is zeker ook niet correct, maar ik denk dat het in ieder geval een meer realisties beeld
tot gevolg heeft.
Zo staat in het overzicht van 2004 een plaat op nr. 1 waar net 20 x op gestemd is. Ik geloof dat Arcade Fire de 14e positie bezet terwijl er op dit album 357 x gestemd is. Ergens zit hier dus iets scheef. Wat is hier aan te doen, ik denk hierbij aan een wegings factor. Bijvoorbeeld voor iedere 50 stemmen meer wordt het gemiddelde gecorrigeerd met een factor 1,1. Dit is slechts een idee en is zeker ook niet correct, maar ik denk dat het in ieder geval een meer realisties beeld
tot gevolg heeft.
0
chrismusic
geplaatst: 13 november 2006, 10:19 uur
Jumperjack schreef:
Ik denk dat de puntentelling m.b.t. albums in verschillende overzichten geen realisties beeld geeft.
tot gevolg heeft.
tot gevolg heeft.
met die factor 1.1 ben ik het niet mee eens. wat je wel kan doen is dat je het minimum verhoogt naar het gewenste minimum. maar ja wat is het gewenste minimum dan?
0
geplaatst: 13 november 2006, 10:32 uur
Je moet die toplijsten ook een beetje zien als tiplijsten lijkt mij. Het is niet de bedoeling dat daar alleen maar albums in staan die ook in de top 250 staan. Lijkt me een goede methode dus, die 20 stemmen mijlpaal...
0
geplaatst: 13 november 2006, 11:10 uur
Ik blijf dan toch van mening dat je een scheef beeld krijgt. Een album waar slechts 20 x op gestemd is kan nooit even zwaar wegen als een album waar 357 x op gestemd is. Als je het als tiplijsten beschouwt is dit prima, maar noem het dan ook tiplijst en geen toplijst. Al met al is het best gecompliceerd om tot een juiste waardering te komen en hoe dit het best te doen weet ik ook niet exact.
0
geplaatst: 13 november 2006, 11:15 uur
Vind het zo nog wel gaan. Alles beter als een toplijst op gemiddelde cijfer van het album.
0
geplaatst: 13 november 2006, 11:53 uur
Jumperjack schreef:
Ik blijf dan toch van mening dat je een scheef beeld krijgt. Een album waar slechts 20 x op gestemd is kan nooit even zwaar wegen als een album waar 357 x op gestemd is. Als je het als tiplijsten beschouwt is dit prima, maar noem het dan ook tiplijst en geen toplijst. Al met al is het best gecompliceerd om tot een juiste waardering te komen en hoe dit het best te doen weet ik ook niet exact.
De bekendheid van een album moet toch niet uitmaken..
een album waar 357 keer op gestemd heeft is toch niet beter dan een album waar 20 keer op gestemd is alleen omdat het bekender is.
Ik heb verrek weinig interesse in een toplijst waarin alle 'standaard-bekende-plaatjes' bovenaan staan (ongeacht of ze goed zijn of niet)
0
geplaatst: 13 november 2006, 11:56 uur
The Scientist schreef:
een album waar 357 keer op gestemd heeft is toch niet beter dan een album waar 20 keer op gestemd is alleen omdat het bekender is.
Ik heb verrek weinig interesse in een toplijst waarin alle 'standaard-bekende-plaatjes' bovenaan staan (ongeacht of ze goed zijn of niet)
(quote)
...Maar een album met 20 stemmen zou wel een lager gemiddelde hebben als het album 357 stemmen heeft. Vaak zakken platen toch iets weg naarmate ze meer stemmen krijgen. Een combinatie van stemmen en gemiddelde lijkt me de beste lijst opleveren (zie centraal topic toplijsten).
0
geplaatst: 13 november 2006, 12:14 uur
Lukas schreef:
...Maar een album met 20 stemmen zou wel een lager gemiddelde hebben als het album 357 stemmen heeft. Vaak zakken platen toch iets weg naarmate ze meer stemmen krijgen. Een combinatie van stemmen en gemiddelde lijkt me de beste lijst opleveren (zie centraal topic toplijsten).
Dit is nu precies wat ik bedoel.
0
geplaatst: 13 november 2006, 12:30 uur
vergeet even niet dat een album dat relatief weinig stemmen heeft vaak door mensen wordt beluisterd die er echt in geinteresseerd zijn. Enerszijds geeft dit waarschijnlijk een iets hogere score tot gevolg maar anderszijds zijn het wel eerder mensen die weten wat ze beoordelen en een beter indruk van de plaat in kwestie geven aan anderen die eventueel geinteresseerd zijn. Dat vind ik dan toch beter dan van die top-albums waar mensen graag overdreven op stemmen, met een hele resem onredelijke 0,5 en 5 stemmen als gevolg.
Dus: houden zoals het is.
Dus: houden zoals het is.
0
geplaatst: 13 november 2006, 12:36 uur
Grovonion, dat is dus een waarde oordeel aan een stem geven. Dat kan en mag niet zo zijn, iedere stem is net zoveel waard.
0
geplaatst: 13 november 2006, 12:46 uur
Jumperjack schreef:
Ik blijf dan toch van mening dat je een scheef beeld krijgt. Een album waar slechts 20 x op gestemd is kan nooit even zwaar wegen als een album waar 357 x op gestemd is. Als je het als tiplijsten beschouwt is dit prima, maar noem het dan ook tiplijst en geen toplijst.
Ik blijf dan toch van mening dat je een scheef beeld krijgt. Een album waar slechts 20 x op gestemd is kan nooit even zwaar wegen als een album waar 357 x op gestemd is. Als je het als tiplijsten beschouwt is dit prima, maar noem het dan ook tiplijst en geen toplijst.
Ik weet niet wat jij allemaal met zo'n toplijst doet, maar een andere functie dan tiplijst kan ik me niet bedenken. Voor een lijst met de populairste platen pak je de top 250 maar. Daar wordt het aantal stemmen heel zwaar meegenomen in de ranking.
0
geplaatst: 13 november 2006, 12:58 uur
Jumperjack schreef:
Grovonion, dat is dus een waarde oordeel aan een stem geven. Dat kan en mag niet zo zijn, iedere stem is net zoveel waard.
Dan heeft het ook geen nut om albums met meer stemmen zwaarder te wegen.

0
geplaatst: 13 november 2006, 13:05 uur
Volgens mij levert het ook een beetje een cyclus op, toch? Iets staat hoog in de toplijst, daarom gaan mensen het luisteren en dan komen er automatisch meer stemmen. In ieder geval zie ik dat regelmatig bij de hip-hop toplijst: die lijst verandert ook voortdurend (waar dus helemaal niets mis mee is).
0
geplaatst: 13 november 2006, 13:24 uur
Jumperjack schreef:
juist, en door te wegen per hoeveelheid stemmen maak je de stemmen voor een populaire CD belangrijker dan voor een minder bekende.Grovonion, dat is dus een waarde oordeel aan een stem geven. Dat kan en mag niet zo zijn, iedere stem is net zoveel waard.
0
geplaatst: 13 november 2006, 13:27 uur
grovonion schreef:
(quote)
juist, en door te wegen per hoeveelheid stemmen maak je de stemmen voor een populaire CD belangrijker dan voor een minder bekende.Maar dat is toch juist het punt, waarom moet dat nou meer waard zijn???? Anders kunnen we iedere album dat goed verkoopt en op de radio komt bovenaan zetten. Waarom zal een album dat door een select groepje wordt beluisterd niet beter kunnen zijn dan een album die veel bekender is????
0
geplaatst: 13 november 2006, 13:40 uur
Klumpie schreef:
Maar dat is toch juist het punt, waarom moet dat nou meer waard zijn???? Anders kunnen we iedere album dat goed verkoopt en op de radio komt bovenaan zetten. Waarom zal een album dat door een select groepje wordt beluisterd niet beter kunnen zijn dan een album die veel bekender is????
Voor alle duidelijkheid: ik ben het met jouw eens Maar dat is toch juist het punt, waarom moet dat nou meer waard zijn???? Anders kunnen we iedere album dat goed verkoopt en op de radio komt bovenaan zetten. Waarom zal een album dat door een select groepje wordt beluisterd niet beter kunnen zijn dan een album die veel bekender is????
Mume is geen populaire hitparade maar een muzieksite van liefhebbers voor liefhebbers, dacht ik. En ergens snap ik Jumperjack z'n punt ook wel, maar dan vanuit een ander perspectief: er zou een (misschien statistische) methode moeten zijn om de "fouten' eruit te halen. Met fouten bedoel ik het groot aantal stemmen van mensen die overduidelijk niet op basis van muziek maar op basis van populaire idee-en stemmen. Een voorbeeld: categorisch 0,5 stemmen op alle albums van Marco Borsato. Als je er een slecht vind waarom in gods naam luister je ze dan allemaal? (nota: ik ben geen fan van Borsato, verre van)
0
geplaatst: 13 november 2006, 13:49 uur
Er zijn ook mensen die thuis er misschien altijd bij het eten naar moeten luisteren etc. Zo heb ik toen ik klein was ook niet altijd zelf de keuze gehad welk eten er op tafel stond, welke film er gekeken werd, welke cd erop stond...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.