MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Ik mag hopen dat ze dat niet tijdens het EK kunstrijden gebruiken

Zeker weten dat het geen "echt" klassiek stuk is, Harco?

Harco
Oh man, het is echt die van Requiem for a Dream, haha. Bedankt.

Marcel²
Het album van Nik Kershaw met The Works staat er dubbel op.

Ik zoek de titel (en artiest ) van Nederlandstalig nummer dat gemaakt is op de melodie van Take me Home, Country Roads van John Denver. Hoop dat iemand me hier aan kan helpen ? .

Timmy757 schreef:
Ik zoek de titel (en artiest ) van Nederlandstalig nummer dat gemaakt is op de melodie van Take me Home, Country Roads van John Denver. Hoop dat iemand me hier aan kan helpen ? .

Euhm, de Hermes House Band misschien. Die hebben dat nummer volgens mij ook gecoverd. Of het nederlandstalig is weet ik eigenlijk niet meer (het nummer heeft ook zó veel indruk gemaakt ).

Is er iemand die weet van wie dit nummer is, begint bij 1:30 min.

Bassie en Adriaan

Harco
Oh man, zij hebben het driften uitgevonden!!!

Goed dat je het al geplaatst hebt, Iemand...

Aces High schreef:
(quote)
Aces ik weet welk nummer je bedoelt, maar ik weet de titel en uitvoerende niet maar ik ga er ff over denken voor je! Doe mijn best. Het is een hele grote hit geweest in elk geval en daarom kent ook iedereen het!

reptile71 schreef:
(quote)
Aces ik weet welk nummer je bedoelt, maar ik weet de titel en uitvoerende niet maar ik ga er ff over denken voor je! Doe mijn best. Het is een hele grote hit geweest in elk geval en daarom kent ook iedereen het!

Ik wist dus dat het een hele grote hit was en wist bijna wel zeker dat het een nummer 1 is geweest en ik dacht in de jaren 90, dacht ook dat ik de titel wel zou herkennen. Ik dus in google intikken "top 40 jaren 90 nummer 1". Kom ik uit op "Nummer 1-hits in Nederland 1990-2000 - Wikipedia".... ik die lijst door kijken en jajajaja ik ga je blij maken want het is:
VANGELIS - CONQUEST OF PARADISE
Ik weet het 100% zeker! Dat nummer heeft 10 weken op 1 gestaan in de top 40 in 1995. Veel plezier ermee!

Hermy schreef:
(quote)

Euhm, de Hermes House Band misschien. Die hebben dat nummer volgens mij ook gecoverd. Of het nederlandstalig is weet ik eigenlijk niet meer (het nummer heeft ook zó veel indruk gemaakt ).

Neej die is het niet, zij hebben hem ook wel gecoverd, maar in het Engels, maar nummer welke ik zoek is in het Nederlands...

De websites van de officiele site van artiesten vind ik van toegevoede waarde voor de uitgebreide artiestenpagina.
Dit idee is al vaker genoemd. ik heb echter het commentaar 'gemist'.
Zal deze functie er in de toekomst komen, waarom wel/ niet?
het lijkt mij iig simpel om in te bouwen zeg maar

In Genres > R&B en Hip-Hop > Zoek een nummer:

Hallo, ik zoek een nummer van een Frans/Engelse rapgroep.
Het refrein wordt in het Frans gezongen en heeft veel 'lalalala', de gewone coupletten in het Engels.
In de video zie je ze tijdens de coupletten in een underground zaal en tijdens het refrein ergens op een rots aan het water.
Het van ongeveer begin jaren negentig, en Ali B had het in zijn top 5 op TMF staan.

Alvast bedankt.

Manau 'La Tribu De Dana' ?

Zat ik ook al aan te denken

deric raven schreef:
Zat ik ook al aan te denken

Ik ook : Tadaaa!

Is ook wel een zeer mooi nummer.

Oké, heel hartelijk bedankt! Dit is 'm inderdaad!

Harco
http://video.google.nl/videoplay?docid=515642196227308929&q=parkour

Ik zoek het nummer dat na het Matrixnummer komt; dus het eerste Franstalige nummer.

Kos
Le 3ème Oeil - Si Triste

(wel vet dat freerunning).

Le 3ème Oeil - Si triste! Frans klassiekertje Heb het destijds nog live gehoord op Urban Peace in Frankrijk, geweldig wasdat

bluh, die Kos is me weer voor

Harco
Love you. (L)

Volgens mij zijn officiele artiestensites meestal tijdelijk van aard, en bovendien vaak slechts een reclamepraatje, en geen interessante bron van informatie.

Ben ik het wel mee eens, eigenlijk. Wikipedia-link is wat dat betreft veel beter. Sommige artiesten maken zelfs voor elk nieuw album een nieuwe officiele pagina aan. Ik kijk er in ieder geval zelden naar. Alleen die van Motorpsycho (in het begin een fansite, maar uiteindelijk geadopteerd door de band) vind ik echt de moeite waard, maar daar staat dan ook al het denkbare wel op.

neo
Wiki vind ik al niet veel beter. Ik zou zeggen vermeld een goede website bij de discussie pagina van de artiest zelf. Ken zelf zowel goede onofficiële als officiële.

Ik vroeg me af of het niet beter is om bij artiesten het voorvoegsel 'The' weg te laten of erachter te plakken (Beatles, The). Zo worden al deze bands bij de T gesorteerd. Ook zoekopdrachten werken vaak niet bij weglating van dit (toch vrij nutteloze) voorvoegsel.

Tja, zo onderscheid je wel The Prodigy en Prodigy. Zullen wel meer van zulke voorbeelden zijn lijkt me.

'The' er achter plakken lijkt me dan een beter idee.

L_T_B schreef:
Zijn deze twee (1 en 2) Johnny Cash/June Carter links niet precies hetzelfde?

Ik zie dit nu pas. In dergelijke gevallen staat er vaak ergens een spatie teveel, zo ook hier.

Dus toch? dan gaat het puntje weer van m'n lijst af

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:30 uur

geplaatst: vandaag om 14:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.