De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 2 februari 2007, 11:07 uur
reptile71 schreef:
Ik wist dus dat het een hele grote hit was en wist bijna wel zeker dat het een nummer 1 is geweest en ik dacht in de jaren 90, dacht ook dat ik de titel wel zou herkennen. Ik dus in google intikken "top 40 jaren 90 nummer 1". Kom ik uit op "Nummer 1-hits in Nederland 1990-2000 - Wikipedia".... ik die lijst door kijken en jajajaja ik ga je blij maken want het is:
VANGELIS - CONQUEST OF PARADISE
Ik weet het 100% zeker!
Dat nummer heeft 10 weken op 1 gestaan in de top 40 in 1995. Veel plezier ermee! 
(quote)
Ik wist dus dat het een hele grote hit was en wist bijna wel zeker dat het een nummer 1 is geweest en ik dacht in de jaren 90, dacht ook dat ik de titel wel zou herkennen. Ik dus in google intikken "top 40 jaren 90 nummer 1". Kom ik uit op "Nummer 1-hits in Nederland 1990-2000 - Wikipedia".... ik die lijst door kijken en jajajaja ik ga je blij maken want het is:
VANGELIS - CONQUEST OF PARADISE
Ik weet het 100% zeker!
Dat nummer heeft 10 weken op 1 gestaan in de top 40 in 1995. Veel plezier ermee! 
Jaaaa, eindelijk! Super man, bedankt. Kippenvelnummer:)
0
Sheplays
geplaatst: 2 februari 2007, 11:23 uur
is dat nou een mannenkoor?...te vergelijken met Chopin?

0
geplaatst: 2 februari 2007, 11:41 uur
Sheplays schreef:
Hey we hebben niet allemaal jouw muzikale kennis he! (quote)

0
Sheplays
geplaatst: 2 februari 2007, 12:41 uur
huh, ik heb die noten zitten hummen en kwam niet verder dan het lied van de steppen! Kun je nagaan hoeveel muzikale kennis ik heb....
nooit aan het orgeltje van Vangelis gedacht!

0
geplaatst: 2 februari 2007, 13:21 uur
Er is op deze site iets mis met Nick Cave.
Nick Cave heeft 'From Her to Eternity' zelf gemaakt niet met de Bad Seeds. Toch is Nick Cave and the Bad Seeds één band op site en staat 'From Her to Eternity' daar ook gewoon bij. Terwijl the Bad Seeds niets met die plaat te maken hebben.
Ook als je op de artiestenpagina van Grinderman op Nick Cave klikt kom je opdeze tussenpagina tussenpaginadan kun je door klikken naar de artiestenpagina van Nick Cave and the Bad Seeds maar andersom niet. Als je bij Nick Cave and the Bad Seeds bent, en je klikt op de naam van Nick Cave kom je niet bij Grinderman.
Er moet een eigen artiestenpagina van Nick Cave komen ben ik van mening maar hoe pas ik dat handig aan
Nick Cave heeft 'From Her to Eternity' zelf gemaakt niet met de Bad Seeds. Toch is Nick Cave and the Bad Seeds één band op site en staat 'From Her to Eternity' daar ook gewoon bij. Terwijl the Bad Seeds niets met die plaat te maken hebben.
Ook als je op de artiestenpagina van Grinderman op Nick Cave klikt kom je opdeze tussenpagina tussenpaginadan kun je door klikken naar de artiestenpagina van Nick Cave and the Bad Seeds maar andersom niet. Als je bij Nick Cave and the Bad Seeds bent, en je klikt op de naam van Nick Cave kom je niet bij Grinderman.
Er moet een eigen artiestenpagina van Nick Cave komen ben ik van mening maar hoe pas ik dat handig aan
0
geplaatst: 2 februari 2007, 13:26 uur
Sheplays schreef:
huh, ik heb die noten zitten hummen en kwam niet verder dan het lied van de steppen! Kun je nagaan hoeveel muzikale kennis ik heb....
Ik heb die noten ff op mn gitaar gespeeld en kwam uit op Vangelis, maar heb verder ook geen muzikale kennis hoor, wel een muzikale vriend (quote)

0
Sheplays
geplaatst: 2 februari 2007, 13:48 uur
reptile71 schreef:
Ik heb die noten ff op mn gitaar gespeeld en kwam uit op Vangelis, maar heb verder ook geen muzikale kennis hoor, wel een muzikale vriend
Ik heb die noten ff op mn gitaar gespeeld en kwam uit op Vangelis, maar heb verder ook geen muzikale kennis hoor, wel een muzikale vriend

..mijn gitaar rent hard weg als ik er aan kom!

0
geplaatst: 2 februari 2007, 13:53 uur
Er staat toch gewoon Nick Cave - From Her to Eternity, ik zie het probleem verder niet. Het lijkt me juist handig dat hij bij de platen met de Bad Seeds staat, ook al is het strikt genomen onjuist.
Wat betreft je tweede punt. Dat is dus hetzelfde probleem als door LTB halverwege de pagina al is gepost. Als je bij een samenwerking de alias van een artiest opgeeft, komt deze niet bij de hoofdartiest te staan.
Dit zou eventueel nog een reden kunnen zijn om inderdaad een aparte Nick Cave artiestenpagina te maken, of Jordy moet het doorlinken op aliassen mogelijk maken.
Wat betreft je tweede punt. Dat is dus hetzelfde probleem als door LTB halverwege de pagina al is gepost. Als je bij een samenwerking de alias van een artiest opgeeft, komt deze niet bij de hoofdartiest te staan.
Dit zou eventueel nog een reden kunnen zijn om inderdaad een aparte Nick Cave artiestenpagina te maken, of Jordy moet het doorlinken op aliassen mogelijk maken.
0
geplaatst: 2 februari 2007, 13:58 uur
Bij Neil Young is dit wel het geval, maar hij heeft heeft meerdere abums zonder en meerdere albums met Crazy Horse gemaakt. Of je voor één album zonder the Bad Seeds een nieuwe pagina moet aanmaken, weet ik niet, het lijkt me eerder verwarrend.
0
geplaatst: 2 februari 2007, 16:44 uur
Sheplays schreef:
Ach, altijd nog beter dan dattie achter jou aan komt rennen (quote)

0
geplaatst: 2 februari 2007, 18:15 uur
Hey, ik wil even terugkomen op La Tribune De Dana, ik hoor van verschillende kanten dat het refrein, en misschien wel het hele nummer, niet oorspronkelijk van hun zelf is en dus gesampled/gecoverd is.
Een 'oorspronkelijke' naam die ik heb horen vallen is Antoine Brandauli, ofzo.
Ook zoek ik nog een nummer van vangelis, tenslotte, ik neem aan dat het vangelis is, maar ik heb alleen maar een audio file als enige hint.
Hulp graag?
Alvast bedankt.
Een 'oorspronkelijke' naam die ik heb horen vallen is Antoine Brandauli, ofzo.
Ook zoek ik nog een nummer van vangelis, tenslotte, ik neem aan dat het vangelis is, maar ik heb alleen maar een audio file als enige hint.
Hulp graag?
Alvast bedankt.
0
geplaatst: 2 februari 2007, 23:09 uur
Plaats die dan.
Plaats die dan.
0
geplaatst: 2 februari 2007, 23:12 uur
Music4ever schreef:
Is er iemand die weet van wie dit nummer is, begint bij 1:30 min.
Bassie en Adriaan
Is er iemand die weet van wie dit nummer is, begint bij 1:30 min.
Bassie en Adriaan
Ik heb een paar bands van wie die zou kunnen zijn maar wie weet van welke band het is. Echt de tijd dringt.
-Sweet Smoke
-Super Sister
-Jethro Tull
-Kansas
-Nektar
-Livin Blues
-Caravan
-Focus- In and out of Focus...
Dus wie weet het...
0
geplaatst: 2 februari 2007, 23:36 uur
OldSkool schreef:
Hulp graag?
Alvast bedankt.
Hulp graag?
Alvast bedankt.
Vangelis - Theme from Antarctica
Althans: als je het Bassie & Adriaan-nummer van Vangelis zoekt

0
geplaatst: 2 februari 2007, 23:51 uur
Pellie schreef:
(quote)

-Vangelis:Spiral
-Vangelis:Pusltar
Deze 2 worden ook in B&A gebruikt.
0
ebisch
geplaatst: 3 februari 2007, 03:00 uur
Nou, ik heb een geweldige tip. 
Vaak als ik de KO's en lijstjes van users zie spingt het door m'n hoofd dat het wel leuk zou zijn om die lijstjes ook te kunnen HOREN. Ik heb me er niet echt in verdiept maar het lijkt me vrij makkelijk om een online MUSICMETER radio station te starten, waar lijstjes en uitslagen van KO's (met of zonder DJ, DJ Herman zal wel available zijn maar dat weet ik niet zeker
) gedraaid kunnen worden.... Tsja, ik weet niet of er kosten aan verbonden zijn etc.. maar dit is iets waar ik bijna elke keer wanneer ik hier een lijstje zie aan denk dus ik moet het toch ooit eens voorstellen. 

Vaak als ik de KO's en lijstjes van users zie spingt het door m'n hoofd dat het wel leuk zou zijn om die lijstjes ook te kunnen HOREN. Ik heb me er niet echt in verdiept maar het lijkt me vrij makkelijk om een online MUSICMETER radio station te starten, waar lijstjes en uitslagen van KO's (met of zonder DJ, DJ Herman zal wel available zijn maar dat weet ik niet zeker
) gedraaid kunnen worden.... Tsja, ik weet niet of er kosten aan verbonden zijn etc.. maar dit is iets waar ik bijna elke keer wanneer ik hier een lijstje zie aan denk dus ik moet het toch ooit eens voorstellen. 
0
Omayyad
geplaatst: 3 februari 2007, 11:58 uur
ebisch schreef:

Met de gegeven voorwaarden in het achterhoofd, vind ik dit eigenlijk best een aardig idee...

0
geplaatst: 3 februari 2007, 12:29 uur
Verzamelalbums staan niet meer in de jaar-toplijsten maar moeten verzamelalbums (oude tracks, meerdere artiesten) er dan ook niet uit? Zo staat Tour of Duty bijv. nog in de Top 50 van 1990.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 februari 2007, 12:54 uur
dynamo d schreef:
Verzamelalbums staan niet meer in de jaar-toplijsten maar moeten verzamelalbums (oude tracks, meerdere artiesten) er dan ook niet uit? Zo staat Tour of Duty bijv. nog in de Top 50 van 1990.
In die van 1981 staat op 17 ook nog The Simon and Garfunkel Collection (die onder S&G wel degelijk onder de verzamelalbums staat). Programmatisch gaat er dus nog iets mis...?
0
geplaatst: 3 februari 2007, 13:25 uur
Ik weet niet of die ik zoek bij B&A zat, Pulstar en Spiral zijn het in ieder geval niet. Als ik intussen uitleg kan krijgen over hoe ik een audiofile kan plaatsen.
Ook ben ik erachter welk oorspronkelijk nummer gesampled is door Manau voor het refrein van La Tribu de Dana, het heet 'Tri Martolod' en is van Alan Stivell
Groeten
Ook ben ik erachter welk oorspronkelijk nummer gesampled is door Manau voor het refrein van La Tribu de Dana, het heet 'Tri Martolod' en is van Alan Stivell

Groeten
0
geplaatst: 3 februari 2007, 13:36 uur
Die staat onder verzamel (oude tracks, meerdere artiesten). Heb het veranderd naar verzamel / live.
0
geplaatst: 3 februari 2007, 13:57 uur
ebisch schreef:
het lijkt me vrij makkelijk om een online MUSICMETER radio station te starten
het lijkt me vrij makkelijk om een online MUSICMETER radio station te starten
succes, in dat geval
0
lambf
geplaatst: 3 februari 2007, 14:25 uur
Weet iemand van wie het nummer is dat in Dit filmpje zit? ik hoef alleen het eerste nummer te weten.
Alvast bedankt voor de moeite
Alvast bedankt voor de moeite

0
fastpulseboy
geplaatst: 3 februari 2007, 15:24 uur
echt een gezellig filmpje! nummer zou ik niet weten, k3 ofzo?
0
Sietse
geplaatst: 3 februari 2007, 16:48 uur
tering, das lang geleden dat ik dit soort dingen heb gezien...
lijkt met de jaren wel erger te worden...
vroeger toen ik nog heel veel met metalcore bezig was ging het er ook best ruig aan toe, maar dit is echt idioot...waarschijnlijk in America.
lijkt met de jaren wel erger te worden...
vroeger toen ik nog heel veel met metalcore bezig was ging het er ook best ruig aan toe, maar dit is echt idioot...waarschijnlijk in America.
0
lambf
geplaatst: 3 februari 2007, 17:51 uur
fastpulseboy schreef:
Zouden zij eigenlijk dit soort muziek opzetten?...Ik denk van niet
(Het zou wel cool zijn
)
0
geplaatst: 3 februari 2007, 18:30 uur
ik heb een nummer gehoord op TMF bij de eeuwige hits, ik ben alleen vergeten welk nummer het is:P
de clip is iig getekend, lijkt op daft punk stijl maar is volgens mij niet daft punk, er word in de clip een man achterna gezeten, en er is een gevecht met geweren enzo.
wie weet welk nummer dit is?
kan iemand me helpen
de clip is iig getekend, lijkt op daft punk stijl maar is volgens mij niet daft punk, er word in de clip een man achterna gezeten, en er is een gevecht met geweren enzo.
wie weet welk nummer dit is?
kan iemand me helpen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.