De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
sxesven
geplaatst: 18 augustus 2007, 13:51 uur
aslan schreef:
als ik band-leden wil toevoegen bij de correcties lukt me dat sinds onlangs enkel bij solo artiesten... bij meer dan één persoon (groepen dus) verdwijnt mijn 'versturen'-functie rechtsonder... Help!
als ik band-leden wil toevoegen bij de correcties lukt me dat sinds onlangs enkel bij solo artiesten... bij meer dan één persoon (groepen dus) verdwijnt mijn 'versturen'-functie rechtsonder... Help!
Dat gebeurt mij ook altijd in Internet Explorer; met Firefox heb ik er geen last van. Je kunt in ieder geval je cursor in het laatste vakje (dat voor commentaar/opmerkingen) klikken, vervolgens één keer op Tab en dan op Enter drukken.

Hetzelfde geldt voor dat andere probleem overigens. Zorgen dat je het laatst zichtbare 'vakje' op de pagina hebt geselecteerd, éénmaal Tab en dan Enter.
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 20:03 uur
Ik heb de laatste tijd vaak dat ik niet ingeloggd blijf, beetje apart, andere meter-sites minder last van.
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 13:19 uur
sxesven schreef:
Dat gebeurt mij ook altijd in Internet Explorer; met Firefox heb ik er geen last van. Je kunt in ieder geval je cursor in het laatste vakje (dat voor commentaar/opmerkingen) klikken, vervolgens één keer op Tab en dan op Enter drukken.
Hetzelfde geldt voor dat andere probleem overigens. Zorgen dat je het laatst zichtbare 'vakje' op de pagina hebt geselecteerd, éénmaal Tab en dan Enter.
(quote)

Ik zal er weer eens naar kijken, dacht dat dat al opgelost was
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 14:23 uur
Waarom bij compilatiealbums niet vermelden van welk album het nummer oorspronkelijk komt?
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 19:28 uur
Vraagje: ik wil drie albums toevoegen van de band Jump, Little Children aka JLC aka Jump. Je ziet hem al aankomen. Tijdens hun carriere hebben de heren hun naam meerdere keren veranderd. Ze zijn het meest bekend onder Jump, Little Children maar de meest recente naam is Jump.
Ik neem aan dat het overbodig is om voor elk album een nieuwe artiest aan te maken, maar moet ik nou gaan voor de naam waar ze de meeste bekendheid onder vergaard hebben of voor de naam die ze zich het laatst hebben aangemeten?
Ik neem aan dat het overbodig is om voor elk album een nieuwe artiest aan te maken, maar moet ik nou gaan voor de naam waar ze de meeste bekendheid onder vergaard hebben of voor de naam die ze zich het laatst hebben aangemeten?
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 19:37 uur
Gewoon de naam die bij de release van een album werd gebruikt bij dat betreffende album opgeven. Als de albums goedgekeurd zijn kun je de verschillende bandnamen dan als alias van elkaar opgeven zodat de albums bij elkaar komen te staan.
0
lambf
geplaatst: 19 augustus 2007, 20:36 uur
Bij het toevoegen staat er bij de landen-lijst geen Afghanistan tussen. Hierdoor kan ik een album niet toevoegen 

0
geplaatst: 20 augustus 2007, 00:33 uur
Toevoegen gaat zoals gebruikelijk weer erg langzaam als het om Hip-Hop gaat, maar wat ik wel bijster irritant vindt is dat ik maar maximaal 10 album's kan toevoegen, daardoor moet ik telkens wachten voor ik weer iets nieuws kan toevoegen, kunnen jullie die ofwel iets opkrikken, ofwel afschaffen?
0
geplaatst: 20 augustus 2007, 13:25 uur
waxs schreef:
kunnen jullie die ofwel iets opkrikken, ofwel afschaffen?
kunnen jullie die ofwel iets opkrikken, ofwel afschaffen?
Daar ben ik persoonlijk geen voorstander van omdat de lijsten dan helemaal niet meer behapbaar zijn en dan zullen jullie als hip-hop toevoegers misschien alleen maar ongeduriger worden door het feit dat de albums dan alsnog niet zeer snel op de site verschijnen want dat zal niet veranderen als de stop afgeschaft zou gaan worden.
0
geplaatst: 20 augustus 2007, 14:39 uur
Ik heb gewoon een hele groote verzameling aan album's die nog (steeds) niet op MusicMeter zijn toegevoegd, die wil ik graag toevoegen maar aller eerst moet ik al tijden wachten voor er weer eens één wordt geaccepteerd (ondanks de grootte hoeveelheid links en bronnen die ik vermeld) maar dan ten tweede is het nu ook nog eens zo dat ik een limit heb qua toevoegen. Als ik net lekker bezig ben moet ik dan weer een paar dagen wachten, je ontmoedigd mij en andere zo wel om ervoor te zorgen dat ook het onbekendere Hip-Hop aan de man wordt gebracht.
0
geplaatst: 20 augustus 2007, 15:27 uur
Misschien moet je ook eerst een fatsoenlijk bron toevoegen. Wikipedia en een discussie (!) over een tracklist op Amazon zijn nu niet direct betrouwbare bronnen. Ook lees ik nogal vaak in bepaalde links zinnen als: "voorlopige tracklist", "unconfirmed", "incomplete" enz.
Vind je het gek als het dan wat langer duurt. Door dat eindeloze gezeik krijg ik overigens ook niet meer zin om albums te gaan keuren.
Vind je het gek als het dan wat langer duurt. Door dat eindeloze gezeik krijg ik overigens ook niet meer zin om albums te gaan keuren.
0
geplaatst: 20 augustus 2007, 15:41 uur
Inderdaad, je kunt beter wat meer tijd steken in het opgeven van goede bronnen, i.p.v. de zoveelste dubieuze toevoeging onze kant op te slingeren.
0
geplaatst: 20 augustus 2007, 16:51 uur
Ornette Coleman en Ornette Coleman Trio zijn aliassen van elkaar waardoor je niet bij de discografie kunt komen. http://www.musicmeter.nl//artist/10207
Ik kan dit zelf niet corrigeren voor zover ik kan zien.
Mods of Jordy?
Mods of Jordy?
0
geplaatst: 20 augustus 2007, 19:50 uur
Attentione!, even een opmerking namens crew en moderators:
Vanaf nu worden toevoegingen waarvan nog geen definitieve tracklisting bekend is, direct van de site verwijderd. Het betreft vooral nieuwe releases waarover nog een hoop onduidelijkheid bestaat. Wellicht is het handig om te vermelden is dat we Wikipedia niet als betrouwbare bron zien, aangezien de informatie daar ook continu (soms meerdere keren per dag) wordt aangepast. Dit alles om zo de stroom aan correcties een beetje in te dammen.
H.
Vanaf nu worden toevoegingen waarvan nog geen definitieve tracklisting bekend is, direct van de site verwijderd. Het betreft vooral nieuwe releases waarover nog een hoop onduidelijkheid bestaat. Wellicht is het handig om te vermelden is dat we Wikipedia niet als betrouwbare bron zien, aangezien de informatie daar ook continu (soms meerdere keren per dag) wordt aangepast. Dit alles om zo de stroom aan correcties een beetje in te dammen.
H.
0
geplaatst: 20 augustus 2007, 19:51 uur
BoordAppel schreef:
Misschien moet je ook eerst een fatsoenlijk bron toevoegen. Wikipedia en een discussie (!) over een tracklist op Amazon...
Misschien moet je ook eerst een fatsoenlijk bron toevoegen. Wikipedia en een discussie (!) over een tracklist op Amazon...
Die discussie op Amazon was inderdaad niet goed gegaan, ik had de verkeerde link mee geleverd. Maar die tracklist staat overal op internet, zelfs in de Apple Store vind je die terug en Apple staat bekend om hun betrokkenheid bij de artiesten en labels.
0
geplaatst: 20 augustus 2007, 19:57 uur
HammerHead schreef:
Ornette Coleman en Ornette Coleman Trio zijn aliassen van elkaar waardoor je niet bij de discografie kunt komen. http://www.musicmeter.nl//artist/10207
Geheimpje van de smid: we zetten achter het adres van de artiestenpagina "/correct".
Dan verschijnt de correctie-pagina en kan je aan de slag.

Ik heb nu bij 'Ornette Coleman Trio' de overige twee leden toegevoegd en van 'Ornette Coleman' een solo-artiest gemaakt (waardoor de artiestenpagina weer verscheen).
0
geplaatst: 21 augustus 2007, 12:57 uur
Suggestietje van mijn kant dan maar:
Er worden aardig wat spelletjes georganiseerd hier. Natuurlijk is de site daar niet in eerste instantie voor bedoeld, maar juist bij die spelletjes stuit ik vaak op hetzelfde probleem.
Als je een KO organiseert, is het vaak wel zo makkelijk om je berichten (met name de loting) ook langer dan 12 uur aan te kunnen passen, zodat je die up to date kunt houden en er nog in kunt wijzigen.
Volgens mij is dit behoorlijk te ondervangen door bijvoorbeeld de topicstarter de 'rechten' te geven om zijn eigen berichten ook langer na de post te kunnen blijven veranderen.
Er worden aardig wat spelletjes georganiseerd hier. Natuurlijk is de site daar niet in eerste instantie voor bedoeld, maar juist bij die spelletjes stuit ik vaak op hetzelfde probleem.
Als je een KO organiseert, is het vaak wel zo makkelijk om je berichten (met name de loting) ook langer dan 12 uur aan te kunnen passen, zodat je die up to date kunt houden en er nog in kunt wijzigen.
Volgens mij is dit behoorlijk te ondervangen door bijvoorbeeld de topicstarter de 'rechten' te geven om zijn eigen berichten ook langer na de post te kunnen blijven veranderen.
0
geplaatst: 21 augustus 2007, 13:20 uur
Speciale aanpassingen voor spelletjes op de site, het moet niet gekker worden
.
.
0
geplaatst: 21 augustus 2007, 13:20 uur
Nee, inderdaad zeg

En als 't nou 'ns over rokjes ging, Arthur

0
geplaatst: 21 augustus 2007, 13:45 uur
herman schreef:
Geheimpje van de smid: we zetten achter het adres van de artiestenpagina "/correct".
(quote)
Dat wist ik dus helemaal niet.

0
geplaatst: 21 augustus 2007, 14:07 uur
Lukas schreef:
Nee, inderdaad zeg
(quote)
Nee, inderdaad zeg

Nou, ik zou deze aanpassing wel toejuichen. Niet voor toepassing bij spelletjes, maar omdat ik bij langere berichten later nogal eens op kromme zinnen en spelfouten van mezelf aanloop (wat gezien mijn achtergrond als journalist eigenlijk wel een schande is, maar ja
). Op dat moment is de edit-knop meestal al verdwenen en ik bedien me toch graag van foutloos Nederlands. Dit is overigens het enige forum dat ik ken waar je je berichten niet aan kunt blijven passen. Wat is daar eigenlijk de reden van?
0
SelmaDuim
geplaatst: 21 augustus 2007, 14:13 uur
Waarschijnlijk is dat omdat er nogal onduidelijke discussies kunnen ontstaan als iemand zijn bericht steeds maar kan aan blijven passen. ("dat heb ik helemaal niet gezegd, kijk maar") Iedereen moet gewoon verantwoordelijkheid nemen voor wat ie gepost heeft. Het komt nu al wel eens voor dat mensen in het heetst van de strijd een post verwijderen en dan slaat je reactie ineens nergens meer op. Daar is het quoten weer handig voor. Het lijkt me het beste als iedereen gewoon goed oplet voordat ie post. En mocht er echt niks van blijken te kloppen dan kun je dat toch rechtzetten met een volgende post. Fouten toegeven is niet zo moeilijk.
0
geplaatst: 21 augustus 2007, 14:16 uur
Cygnus schreef:
Niet voor toepassing bij spelletjes, maar omdat ik bij langere berichten later nogal eens op kromme zinnen en spelfouten van mezelf aanloop (wat gezien mijn achtergrond als journalist eigenlijk wel een schande is, maar ja
).
Niet voor toepassing bij spelletjes, maar omdat ik bij langere berichten later nogal eens op kromme zinnen en spelfouten van mezelf aanloop (wat gezien mijn achtergrond als journalist eigenlijk wel een schande is, maar ja
).Ook dat ja. Nog niet eens over nagedacht, maar ik hoop altijd maar dat mijn (al dan niet toekomstige, want in hoeverre ben ik als bijbeunende student al journalist
) waarde vakgenoten niet op deze site komen. Hè, verdorie, Frank, jij hier
?
0
geplaatst: 21 augustus 2007, 15:40 uur
Bij het corrigeren van een solo-artiest verdwijnt de datum van overlijden bij het openen van de correctiepagina.
0
geplaatst: 21 augustus 2007, 22:01 uur
Ik herken wat Cygnus zegt en ik vind het vreselijk om mijn fouten terug te zien wat mij tevens flink het schaamrood op de kaken brengt.
Maar de reden waarom er een limiet is, zoals Selma al aangeeft, vind ik dan net even belangrijker.
Kwestie van je eigen werk toch beter nakijken. Aan de andere kant is dit vrije tijd en is dat enkele foutje dan maar vette pech en een stimulans om in het vervolg beter op te letten. Typfouten vind ik overigens niet erg, maar soms ontdek ik ook taalfouten van mezelf...... vreselijk!
Toch wil ik het graag zo houden op de site.
Maar de reden waarom er een limiet is, zoals Selma al aangeeft, vind ik dan net even belangrijker.
Kwestie van je eigen werk toch beter nakijken. Aan de andere kant is dit vrije tijd en is dat enkele foutje dan maar vette pech en een stimulans om in het vervolg beter op te letten. Typfouten vind ik overigens niet erg, maar soms ontdek ik ook taalfouten van mezelf...... vreselijk!
Toch wil ik het graag zo houden op de site.
0
geplaatst: 21 augustus 2007, 22:38 uur
Status Seeker schreef:
Typefouten
(quote)
Typefouten

aaarrggghhhh: zie je wel

Het zijn ook vooral dit soort berichten die ik nooit achteraf controleer.
0
lambf
geplaatst: 22 augustus 2007, 00:08 uur
Er moet een optie komen dat je labels met gelijke namen kunt scheiden van elkaar, dus dat je zegmaar 2 lijsten krijgt van 2 labels, maar wel met dezelfde naam.
Kijk hiet maar bij het label White. Whites Load - My Heart, Blood of Mine Zit niet op het zelfde label als Frente! - Marvin the Album, maar toch staan ze allebei in dezelfde lijst.
Kijk hiet maar bij het label White. Whites Load - My Heart, Blood of Mine Zit niet op het zelfde label als Frente! - Marvin the Album, maar toch staan ze allebei in dezelfde lijst.
0
geplaatst: 22 augustus 2007, 15:30 uur
Hoe kan bij LCD Soundsystem het gedeelte 'echte naam: James Murphy' worden verwijderd?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.