MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Het label RYKO is hetzelfde als Rykodisc. Kan iemand deze 9 albums en masse corrigeren naar Rykodisc? Bedankt op voorhand!

Gedaan.

Deze stond al hier.
Dubbel dus.

DutchViking
Ik heb ontdekt dat er een aantal labels met een dubbele entry op deze site staan.

De albums waar Varese als label is weergegeven, kunnen verschoven worden naar de entry van Varese Sarabande.

Hetzelfde geldt voor de albums met als label Lion Music, die toegevoegd kunnen worden aan Lion.

De albums die bij het label East West zijn weergegeven, kunnen toegevoegd worden bij het label EastWest (dus aan elkaar, want zo luidt de correcte spellingswijze van het betreffende label.

Tot slot kunnen de albums die nu onder het label van MTM Music zijn weergegeven, worden verzet naar het label MTM.

titan (crew)
Labels met termen als music, company, group en records e.d. erin moeten sowieso aangepast worden.

@ de mods:
Deze twee albums blijken na bestudering bootlegs te zijn:
Le 12 Mars 1977 a Tachikawa
Heavier Than a Death in the Family

Die eerste is overigens een 1-op-1 kopie van de wel officiële '77 Live. Die andere bijna idem, alleen dan slechts een selectie van een aantal nummers van dat 1977 live album, aangevuld met 1 nummer van een andere bootleg. Beiden voegen dus naast het feit dat ze bootlegs zijn sowieso weinig toe.

Bronnen: o.a. hier en hier

Bubbachups

Ik had trouwens all eens vermeld bij "Heavier than a Death in a Family" dat het bootlegs zijn (ook al staat "Heavier" bij RYM gewoon bij compilaties...), waarom reageerde toen niemand?. Bootlegs zijn de essentie van deze band toch. Les Rallizes Denudes is een live-band. Deze artiest staat de bootlegs zelf toe. Het is totaal iets anders dan de bootlegs van de gemiddelde popband, een apart geval vind ik... Ook 'Flightless Bird' (die ik op cd heb) is een bootleg dan, want van Les Rallizes Denudes zijn maar drie officiële albums gereleased, allen in 1991. Het lijkt me eerder een verrijking voor de site dat ze op er op staan i.p.v. een fout. Jammer dat je nu plots wil dat mijn nummer 3 uit mijn top 10 van de site moest! Ik zou het beteurenswaardig vinden

Toon1 schreef:
Jammer dat je nu plots wil dat mijn nummer 3 uit mijn top 10 van de site moest!

Ik wil uiteraard helemaal niks uit jouw top 10 halen, vind het zelfs tof dat je 'm er in hebt staan, maar als het MuMe beleid is dat er geen bootlegs op de site staan dan zou dat helaas wel de consequentie zijn. Jammer, maar dat is nou eenmaal niet anders. Mijn top 10 moest ik onlangs ook herzien nadat Tabula Rasa van MuMe was gehaald. Balen voor mij, maar het niet-klassiek beleid op MuMe is helder. (alhoewel Music for 18 Musicians dan weer wel in 4(!) verschillende uitvoeringen op MuMe staat, ook niet echt consequent beleid...)

Maar laat de mods er maar over beslissen. Maar feit is dat het geen officiële releases zijn en ik zie niet in waarom deze band anders behandeld zou moeten worden dan de "gemiddelde popband". "Le 12 Mars 1977 a Tachikawa" voegt sowieso niks toe, is gewoon een heruitgave van '77 Live. Heruitgaves komen sowieso nooit op MuMe toch? En "Heavier Than a Death in the Family" is niet meer dan een gestripte versie van '77 Live, aangevuld met 1 nummer van een andere bootleg. Dus ook voor een historisch overzicht van Les Rallizes Denudes zijn beiden niet echt relevant.

Van Flightless Bird weet ik het dus niet 100% zeker dus die wou ik het voordeel van de twijfel geven, maar als dat volgens jou ook een bootleg is dan zou die inderdaad ook van MuMe moeten verdwijnen. Tenzij de bootleg policy opeens veranderd is? Dat moeten de mods dan maar bepalen.

Yak
Ik heb, helaas voor Toon1, de twee genoemde bootlegs zojuist verwijderd. Ik kan begrijpen dat de ene bootleg wellicht wat meer 'geldingswaarde' heeft dan een bijeen gechefte live-compilatie, maar de regel dat er geen bootlegs op de site mogen worden toegevoegd is duidelijk en staat in de Wiki. Staan we deze twee toe, dan hebben we geen enkele keuze dan om hele sloten aan andere bootlegs ook toe te staan.

We willen het beleid van MuMe zo consequent mogelijk houden, maar er kan altijd iets over het hoofd worden gezien.

Okee ik begrijp het. Het klopt dat je consequent moet zijn . En gelukkig staan er nog altijd andere platen van Les Rallizes Denudes op de site .

bubbachups schreef:
(alhoewel Music for 18 Musicians dan weer wel in 4(!) verschillende uitvoeringen op MuMe staat, ook niet echt consequent beleid...)

Ik heb aangegeven toen de discussie over Pärt speelde, dat daar dan ook wat aan gedaan moet worden. Alleen weet niemand precies wat geloof ik (wat mij betreft gaan ze er allemaal af).

CHIEP (crew)
DutchViking schreef:
Ik heb ontdekt dat er een aantal labels met een dubbele entry op deze site staan.

De albums waar Varese als label is weergegeven, kunnen verschoven worden naar de entry van Varese Sarabande.

Hetzelfde geldt voor de albums met als label Lion Music, die toegevoegd kunnen worden aan Lion.

De albums die bij het label East West zijn weergegeven, kunnen toegevoegd worden bij het label EastWest (dus aan elkaar, want zo luidt de correcte spellingswijze van het betreffende label.

Tot slot kunnen de albums die nu onder het label van MTM Music zijn weergegeven, worden verzet naar het label MTM.
Sony en BMG zouden ook samengevoegd moeten worden.

jeko
Deze site zou verboden moeten worden, zwaar verslavend!!

In De Site > Algemeen > Zoeken:

Wanneer ik een extensieve lijst wil oproepen (bv. metal albums gereleased in 2007) krijg ik enkel de eerste 100 resultaten te zien. Is er een manier om de andere resultaten ook te verkrijgen?

DutchViking schreef:

Ik heb ze allemaal aangepast (niet voor 1 voor 1 hoor )

titan (crew)
DutchViking schreef:

Aangepast.

fastpulseboy
even over de discussie bij het prachtige eagles album...
Ik denk dat deze site ervoor bedoeld is je mening te kunnen geven. Soms is dat een onderbouwde mening, soms vinden mensen het leuk om iets af te branden. Moet kunnen m.i. Toch worden er steeds berichten verwijderd wanneer er iets negatiefs wordt gezegd over die plaat omdat er een paar dozen zijn daar, die niet tegen die kritiek kunnen (voelen zich persoonlijk aangevallen) (past ook bij de muziek natuurlijk). Jammer dat er dan steeds leuke commentaren weggehaald worden om die arme mensen te beschermen. Wanneer er zoiets bij een andere plaat wordt gezegd lachen mensen er om en blijft het staan....

Er is een verschil tussen een plaat niks aan vinden en dat kritisch laten blijken (wat bijvoorbeeld handsome_devil op een nogal duidelijke manier, ook niet heel erg vriendelijk doet) en een plaat afzeiken om het afzeiken, zonder dat je er iets van gehoord hebt. Als ik dat nu ergens anders zie haal ik het ook weg, daar ben ik wat strenger in geworden omdat je anders hier precies ziet wat er gebeurt, mensen die hun superieure smaak willen etaleren en daarbij vooral de fans van het betreffende album zoveel mogelijk willen bezeuren, en dan vaak zelfs nog zonder dat ze zelf het album hebben gehoord.

CHIEP (crew)
herman schreef:
(quote)

Ik heb ze allemaal aangepast (niet voor 1 voor 1 hoor )
En nu niet om moeilijk te doen (nu ja ), maar de juiste schrijfwijze is Varèse Sarabande.

EDIT: ze weten het zelf blijkbaar ook niet goed

Casartelli schreef:
ik kwam meestal bij een doorklikpagina uit (dus meestal twee keer klikken = acceptabel), maar als de titel met een lidwoord of iets anders kritisch begon, ging hij helemaal de mist in

Klopt, net las bij leestekens. Maar ik vind het toch jammer, gebruikte het regelmatig. En bij artiesten ging het toch wel oke?

Sheplays
Ik heb sinds vandaag smiley 'problemen' *knipoogsmiley* , namelijk dat ik ze niet meer te pas en onpas in de tekst kan plaatsen maar dat ze steevast bovenaan worden gezet!

Sheplays schreef:
Ik heb sinds vandaag smiley 'problemen' *knipoogsmiley* , namelijk dat ik ze niet meer te pas en onpas in de tekst kan plaatsen maar dat ze steevast bovenaan worden gezet!

Dat is apart zeg

Lin
Ik heb het ook niet

misschien moet je even extra klikken met je muis waar je de smiley wil hebben, het kan dat je cursor verplaatst is naar het begin en als je dan typt zet ie m natuurlijk daar...anders weet ik t ook niet

Sheplays
Nee, helaas! *vragend*

Lin
hmm...dan weet ik t echt niet... raar hoor

Harald
Sheplays schreef:

Ik heb sinds vandag precies het zelfde problem en kan het niet oplossen. Heel vervelend.

Ik heb het ook sheplays. Hij zet smileys standaard vooraan, ook als je cursor gewoon goed staat...

Ik denk dat het een probleem is dat alleen in Internet Explorer 6 optreedt, en dan alleen als je de smileys wilt plaatsen met hulp van dat "popupje" waarin alle smileys staan? Ik zal er even naar kijken

Ja gewoon de leestekens plaatsen geeft geen probleem. Ik heb IE 6.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:33 uur

geplaatst: vandaag om 07:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.