MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Geweldigenoten
Goed om te weten dat MuMe klaarblijkelijk zo'n helder beeld heeft van wat muziek is. Gelukkig heb ik een concert meegemaakt waar ze een boek kunnen zingen.

Maar goed, de beslissers zullen ongetwijfeld het boek hebben geluisterd en de cd hebben gelezen... :-s

Bericht hoef ik trouwens niet meer hoor, dit is duidelijk genoeg...

Wat is jullie mening dan over 'Siberie m'etait contee' van Manu Chao, die bij mij hoog in de top10 staat? In feite hetzelfde verhaal...

Denk je dat deze snerende manier van communiceren zal helpen? Je weet blijkbaar niet eens waarom het indertijd geweigerd is (waar ik het persoonlijk niet mee eens was om dan toch maar volle openheid te geven).

Bertus schreef:
Wat is jullie mening dan over 'Siberie m'etait contee' van Manu Chao, die bij mij hoog in de top10 staat? In feite hetzelfde verhaal...

Als dat hetzelfde verhaal is zou dat een zelfde behandeling moeten hebben uiteraard.
Overigens kan dit best weer aanleiding zijn om hierover opnieuw over te discussiëren binnen de crew, maar als dit de toonzetting gaat worden betreur ik dat wel.......

Geweldigenoten
Bertus schreef:

Achja... mijn laatste keer om hier iets in mijn enthousiasme toe te willen voegen. En wat de sneer betreft... Misschien wat meer naar de fans en muziekliefhebbers luisteren, dan met elkaar in discussie gaan om het wel of niet toe te voegen...

Dag lieve crewleden

Is er al een uitslag wat betreft Van Kooten en De Bie?

Spijtoptant
aERodynamIC schreef:
Als dat hetzelfde verhaal is zou dat een zelfde behandeling moeten hebben uiteraard.
Overigens kan dit best weer aanleiding zijn om hierover opnieuw over te discussiëren binnen de crew, maar als dit de toonzetting gaat worden betreur ik dat wel.......

De toonzetting even laten berusten. Er klinkt vooral teleurstelling in, maar voor zover ik zie niets echt beledigends ofzo.

Bertus schreef:

Dat is meer een CD waar ook een boek (met songteksten) bij zit. Bij Frank Boeijen is het meer een boek over zijn leven waar ook een CD bij zit. De verhoudingen liggen dus wel anders. Wat betreft Van Kooten en De Bie: daar kom ik snel op terug.

Hm, daar hebben wij dan een andere mening over. Imo is het boek toch wel veel meer dan alleen een fraaie manier om songteksten weer te geven. Sterker, in de stevige honderd pagina's die het boek telt, staan veel meer teksten dan alleen de songteksten. En vice versa staan volgens mij niet alle songteksten in het boek. Maar goed, laat ik m'n mond maar houden voor jullie hem eraf halen .

L_T_B schreef:
Bij een samenwerkingsverband (zoals bijvoorbeeld deze) staan, net als bij een "gewone" groep, ook de regels "Plaats van oorsprong" en "Opgericht" vermeld. Mijns inziens kan de regel "Opgericht" hier komen te vervallen. Ook de regel "Plaats van oorsprong" is wellicht beter op een andere manier te formuleren daar het hier niet een "echte" groep betreft. Wellicht is het een idee om daar "Samenwerkingsverband" neer te zetten en daarachter de nationaliteiten van degenen die deel uitmaken van het samenwerkingsverband.

*kuch*

Ik kreeg onlangs te horen dat het niet zo gewaardeerd worden als ik linkjes geef van recensies van mij die op andere site's verschijnen. Mijn vraag: geldt voor interviews hetzelfde? Moet ik die ook geheel kopiëren?

musicfriek schreef:
Dag lieve crewleden

Is er al een uitslag wat betreft Van Kooten en De Bie?

De uitslag is dat dat soort albums op de site mogen als er voor minstens 50% van de tijd muziek op staat (het bijvoegen van tracktijden is bij dergelijke toevoegingen dus verplicht).

Dit omdat er ook albums waren met (bij wijze van spreken) 10 liedjes en 1 stuk cabaret, waarbij het cabaret 40 minuten duurde en de liedjes ieder 1 minuut.

Hopelijk is het duidelijk zo.

@Thomzi: over interviews is niet gesproken binnen de crew, maar ik vind in dat geval linkjes minder storend (/persoonlijke mening).

herman schreef:
@Thomzi: over interviews is niet gesproken binnen de crew, maar ik vind in dat geval linkjes minder storend (/persoonlijke mening).

Dat vind ik ook minder storend. Goede, leuke stukken over albums vind ik vrij essentieel en de kern van deze site. Dan komt een link naar een eigen site bij mij ook niet zo goed over. Een interview zie ik net als herman ook een beetje anders (maar ook ik spreek nu voor mezelf omdat er totaal niet overgesproken is binnen de crew).

Geweldigenoten
herman schreef:
...Bij Frank Boeijen is het meer een boek over zijn leven waar ook een CD bij zit. De verhoudingen liggen dus wel anders.

Herman, het is iets genuanceerder dan jij aangeeft. Het boek gaat niet over zijn leven, maar hierin zijn z'n gedichten en teksten met kunst/foto's aangevuld. De teksten zijn vervolgens in een arrangement verwerkt tot a.h.w. 1 nummer verdeeld in 6 delen.
Kortom: snapshots van herinneringen en beeldrijke momentopnames van mensen, plaatsen en gesprekken.

Deze delen hebben een leidraad, nl. Fim do Mundo (Het einde van de wereld). Even een citaatje van de fansite:
"Samen met Ton Snijders bewerkte Frank Boeijen de 38 teksten van 36,9°C tot één episch lied van meer dan een uur." En laat nou net Ton Snijders onderdeel zijn van zijn band, waarmee hij op tournee is...

Achja en dan komen we misschien weer in de discussie wat men onder 'lied' verstaat... :-s

In De Site > Algemeen > Overzicht stemgedrag:

Hoi!

Ik zou het fijn vinden als er een overzicht kan worden weergegeven van mijn stemgedrag, zonder dat ik albums moet toevoegen aan mijn albums.

Net zoals op imdb, als ik wil weten welke films ik allemaal een 10 heb gegeven kijk bovenaan de lijst en voila. Zo kan ik tevens albums vergelijken, of de lijst snel doorsturen naar een vriend(in).

Lin
dat kan toch al? of begrijp ik niet goed wat je ermee wil?....klik op je eigen naam, kijk bij het kopje 'stemmen' en je kan van 0,5 tot 5 * zien wat je waaraan hebt gegeven

Ik zou wel eens het stemgedrag van heel musicmeter willen zien.

Thx. Weer wat geleerd:)

Wanneer gaat men het eens aanpassen dat men in artiesten en albumpagina's ook video's en plaatjes kan plaatsen?

Het onlangs toegevoegde Kronos Quartet - Terry Riley: Requiem for Adam stond al op de site: Kronos Quartet - Terry Riley: Requiem for Adam.

Hoe mooi ook, één keer lijkt me genoeg.

Laatste toevoeging weer verwijderd. Stemmen van shinybeast en tangmaster zijn hierbij verloren gegaan...

Casartelli (moderator)
Met dank aan vigil: dit album stond er al op. 'Oude' versie is de correcte.

In De Site > Algemeen > Statistieken:

Bij de statistieken kan je zien wie een album in zijn top 10 heeft staan en wie een album in bezit heeft.

Zou het geen leuk idee zijn om hier een tellertje bij te zetten? Dus gewoon (voorbeeld):

Top 10 (28)
...
...

In bezit (185)
...
...

Ik zeg niet dat dit een wereldschokkend verschil zou geven, maar ik denk dat het gewoon leuk zou zijn om te zien en bovendien is het volgens mij niet zo heel moeilijk om te programmeren.

Het is maar een voorstel hoor.

Wat bedoel je precies?

Ik volg hier ook niet hoor...

In bezit snap ik wel (dat iemand bv. 185 platen heeft), maar hoe je 28 platen uit een top 10 kunt hebben?

rico-bballer
Hij bedoelt bovenaan statistieken hoeveel mensen dat album in hun top 10 en hoeveel mensen in bezit. Gewoon een teller zodat je eht zelf niet hoeft te tellen.

rico-bballer begrijpt het. Ik bedoel dus, voor alle duidelijkheid, de statistieken-pagina bij ALBUMS, dus niet bij leden. Sorry voor de onduidelijkheid.

Dus, als je bij Radiohead op OK Computer klikt, en je kijkt bij "statistieken", zie je nu het volgende:

Top 10:
...
...
...
(gebruikers die het album in hun top 10 hebben)

In bezit:
...
...
...
(gebruikers die het album in bezit hebben)

Ik wil simpelweg achter de termen "Top 10" en "In bezit" een tellertje. Bijvoorbeeld:

Top 10: (350) => 350 mensen hebben OK Computer in hun top 10
...
...
...
(gebruikers die het album in hun top 10 hebben)

In bezit: (879) => 879 mensen hebben OK Computer in bezit
...
...
...
(gebruikers die het album in bezit hebben)

Is het zo wel duidelijk?

@ Herman: Excuses dat ik een apart topic opende.

ZERO schreef:
@ Herman: Excuses dat ik een apart topic opende.

Zo erg is het ook weer niet.

Maar ik snap je nu en ik kan me er iets bij voorstellen. Al heb ik zelf niet bijgehouden welke albums ik in bezit heb, dus bij OK Computer kom je alvast 1 iemand tekort.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:22 uur

geplaatst: vandaag om 07:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.