MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
deric raven schreef:
Dan doe je dat dan toch?

JA, maar dan druk ik op opslaan, en dan komt het weer.

Dat is inderdaad vreemd.

Er zijn op MovieMeter ook een paar meldingen van problemen, het is me helaas nog niet duidelijk wat er fout gaat.

Is raffael77 definitief gebanned?

Ik kan niet bij het album van Nicole Scherzinger komen...

Het album van Nicole is een tijdje geleden van de site gehaald, omdat er onduidelijkheid was over de juistheid van de tracklisting.

Wat Raffael77 betreft, dat hangt van hemzelf af. Hij was een paar keer gewaarschuwd en het houdt een keer op. Als ie zich normaal opstelt achter de schermen is ie over een week wel weer terug.

Waarom kunnen we eigenlijk geen afbeeldingen en filmpjes posten in de posts en op de artiestenpagina's?

Maar dan moet de artiestenpagina van Nicole Scherzinger ook verwijderd worden, lijkt me...

edris.
Nee, ze is nog altijd lid van de Pussycat Dolls.

DutchViking
Bij het zoeken naar oudere albums van onze oosterburen (van voor de val van de Muur) zie ik dat in de meeste gevallen Duitsland als land staat weergegeven. Ik zou dit graag aan willen passen in West-Duitsland c.q. Oost-Duitsland, omdat Duitsland in zijn huidige vorm pas sinds 1990 bestaat. Hetzelfde geldt vanzelfsprekend voor de voormalige Sovjetstaten. Bij albums die dateren van voor het uiteenvallen zou m.i. overal Sovjetunie moeten komen te staan. Nu is het nog zo dat bepaalde albums uit vroegere tijden wel met de oude aanduiding staan weergegeven en andere (de meerderheid) niet. Graag zou ik hierin wat eenduidigheid willen creëren, maar dit heeft natuurlijk gevolgen voor de toplijsten. Ik stel voor om dan de toplijsten in het geval van Duitsland wel samen te voegen, zodat oude en nieuwe albums bij elkaar komen te staan.

Verder vind ik het jammer dat er op de site geen onderscheid is tussen Schotland, Engeland, Wales en Noord-Ierland. In de huidige situatie is Noord-Ierland niet op de site vertegenwoordigd, omdat Groot-Brittannië alleen Schotland, Engeland en Wales omvat. Is het mogelijk dat deze vier landen een aparte entry krijgen op de site en dat we daardoor bijvoorbeeld ook de toplijst van Schotland te zien kunnen krijgen? Gezien de grote hoeveelheid interessante muziek uit dat land kijk ik daar wel naar uit. Een land als Schotland is weliswaar geen zelfstandige natie, maar er zijn landen in de landenlijst weergegeven die dit ook niet zijn. Mocht er ooit een onderverdeling komen tussen deze landen, dan ben ik bereid om een groot deel van het correctiewerk op me te nemen.

Hebben jullie ook allemaal een PM gehad van de persoon "muziekbeleving" ?

Neen, ik heb niets gekregen.

Ik heb muziekbeleving geband, het gebruikersbestand van MuMe misbruiken om proefpersonen te verwerven is gewoon spam eigenlijk. D'r zijn kanalen (zoals een topic in algemeen) waar je evt. een dergelijk bericht kwijt kan, maar dan had meneer/mevrouw daar eerst maar eens naar moeten vragen.

Ik kan mij wel vinden in het voorstel van dutchviking, zeker waar het, het opdelen van Groot-Brittannië betreft.

Toch nog eens vraagje over vreemde tekens, omdat ik net dit album in de updates zie staan.

Hoe moeten zulke albums nou toegevoegd worden?

Bij de Japanse albums die ik heb toegevoegd heb ik de Japanse tekens 'vertaald' naar ons schrift.

Enerzijds vind ik het mooier op de originele manier, immers zo staat het ook de hoes ed, maar uitermate onhandig natuurlijk. Want hoe ga je daar eens op zoeken? Het lijkt mij wel een voorwaarde eigenlijk dat je een album kunt terugvinden.

titan (crew)
@ dutch-viking:

Je kan al kiezen voor Oost-Duitsland, West-Duitsland en Duitsland. Als volgens jou Duitsland veranderd moet worden in Oost-Duitsland of West-Duitsland kun je dus gewoon een correctievoorstel indienen.

Een verdere uitsplitsing van Groot-Brittannië vind ik een goed plan.

AGE-411 schreef:
Hebben jullie ook allemaal een PM gehad van de persoon "muziekbeleving" ?

Ja en meteen verwijderd.

DutchViking
titan schreef:
@ dutch-viking:

Je kan al kiezen voor Oost-Duitsland, West-Duitsland en Duitsland. Als volgens jou Duitsland veranderd moet worden in Oost-Duitsland of West-Duitsland kun je dus gewoon een correctievoorstel indienen.

Dat begrijp ik en dat wil ik ook wel doen, maar dat zou dan betekenen dat de huidige toplijst van Duitsland uit elkaar zou vallen. Can en Faust bijvoorbeeld hebben albums uitgebracht in de tijd dat het nog West-Duitsland was. Om in de toplijst van Duitsland te komen, worden die albums dan niet meegenomen als je ze aanpast naar West-Duitsland. Daardoor krijg je denk ik een vertekend beeld als je de toplijst van Duitsland te zien krijgt (er staan dan immers alleen nog albums in van na 1989).

en van voor 1945 natuurlijk

DutchViking
indana schreef:
en van voor 1945 natuurlijk

Inderdaad, maar van die tijdsperiode staat volgens mij nog niets op de site

Comedian Harmonists (ongeveer van 1927 tot 1934), maar die albums zijn uiteraard later uitgegeven. De discussie of 78 toeren platen toegevoegd mogen worden ben ik nog maar even uit de weg gegaan

edris. schreef:
Nee, ze is nog altijd lid van de Pussycat Dolls.

Maar de andere Pussycat Dolls krijgen toch ook geen artiestenpagina? De artiestenpagina van Nicole Scherzinger is nu nogal nutteloos, en verwarrend, omdat er geen album van haar opstaat, en volgens haar artiestenpagina wel:

Er staat 1 album van deze artiest op MusicMeter. Er is nog niet op de album(s) van deze artiest gestemd.

Wat een naam heeft zij overigens. Haar volledige naam bedoel ik dan. Maar dat doet er verder niet toe.

Dat er nog gemeld wordt dat ze 1 album heeft lijkt me een bug, gaat op de lijst. Dat ze een eigen pagina heeft is wel terecht, dit is vanwege de. gastoptredens.

Albums die in Oost-Duitsland zijn gemaakt moeten niet op Duitsland gezet worden met de toplijst als argument. Gewoon koppelen aan Oost-Duitsland, ik zal er vervolgens voor zorgen (net als op MovieMeter) dan er een centrale toplijst Duitsland komt waar ze allemaal in staan, als dat al niet zo is.

De opsplitsing van Groot Britannie vind ik een grotere issue, dat gaat gigantisch veel werk opleveren, bovendien ook omdat ik op alle sites de landenlijsten gelijk wil houden en dat dus zou moeten afstemmen. Ik zal eerst eens uitzoeken waarom ik ook al weer uberhaupt tot de huidige landenlijst kwam, ik heb die lijst niet zelf verzonnen.

Wat de opsplitsing van Groot-Brittannië betreft, wil ik, naast DutchViking, wel helpen om die klus te klaren, mocht je daartoe besluiten.

Jordy schreef:
ik zal er vervolgens voor zorgen (net als op MovieMeter) dan er een centrale toplijst Duitsland komt waar ze allemaal in staan, als dat al niet zo is.

Uitgezocht, en dit is al zo. Gewoon corrigeren dus, de albums die onterecht onder Duitsland staan.

DutchViking
Oké, prima. Nu ben ik echter wel benieuwd of er niet een of ander scriptje is dat er voor kan zorgen dat alle albums tot en met 1989 die nu nog op Duitsland staan, automatisch worden omgezet naar West-Duitsland. Dan filter ik daar zelf nog wel even de Oost-Duitse albums tussenuit. Het lijkt me erg tijdrovend om de enorme hoeveelheid (honderden/duizenden) albums handmatig te corrigeren, hoewel ik er best wel aan wil beginnen.

ik krijg het album Sigur Ros () , niet in in mijn top 10 verwerkt. het nieuwe systeem pakt hem niet omdat hij de titel niet kan vinden?
graag hulp!!

alvast bedankt

Typ gewoon Sigur in en hij verschijnt als 2e zoekresultaat.

lullaby1987 schreef:
ik krijg het album Sigur Ros () , niet in in mijn top 10 verwerkt. het nieuwe systeem pakt hem niet omdat hij de titel niet kan vinden?
graag hulp!!

alvast bedankt

je kunt ook gewoon "Sigur Rós - () (2002) " intypen. Dan is het normaal direct juist.

bedankt allebei

de hele naam intypen werkte niet ..
bij mij stond hij bijna helemaal onderaan het lijstje. was even zoeken, maar het is voor elkaar

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:09 uur

geplaatst: vandaag om 02:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.