De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
Joy
geplaatst: 1 augustus 2008, 20:54 uur
Bij Metallica - Death Magnetic (2008):
wat de een verstaat onder galbakken vind de ander humoristisch
soms gaat het echt nergens over maar ach hoe erg is dat nu helemaal
ik lees ook her en der felle discussies waarbij men op de man speelt en dat blijft gewoon staan
ik zie het probleem niet zo, ik verschil van mening met moderatoren, en als je zo langzamerhand je buik vol hebt van bepaalde users zou je je af kunnen vragen of het niet tijd wordt je moderatorbijltje al dan niet tijdelijk neer te gooien, ik kaats de bal maar ff terug, als user mijn goed recht
als ik hier alleen maar zat om te galbakken zijn er genoeg fora te vinden die daar veel beter voor dienen
nochtans plaats ik her en der net zo makkelijk een nuttige zinvolle reactie en een bijdrage aan een waardering van ene plaat
het is niet alles zwart wat er speelt, en soms maakt een dagje of 2 wat afstand als moderator veel goed, geld net zo goed voor mij en bij tijd en wijle ben ik hier ook niet
ik zal verder de laatste zijn die zijn gedrag van uit de bocht vliegen ontkent, e doch, de wereld vergaat niet, ook ik ben maar een mens, en als ik me geroepen voel iets te posten over kane, waarbij ik aangeef dat ik het wel erg veel op u2 vind lijken, dit om een discussie los te maken, mag dat wellicht niet je manier zijn van discussieren,maar hoeft dat geen reden te zijn om daar op de manier zoals betreffende moderator gedaan hebt op in te gaan
herman, het is toch de bedoeling dat je iets zegt over de plaat of niet?
als ik iets ga vertellen over de onderwerpen die jij ff aangeeft dan is dat off topic en het is meerdere malen gebleken dat dat niet wordt gewaardeerd
wat moet je on topic nou zeggen over een plaat waravan je alleen de titels en de hoes kent?
ik zou zeggen, plaats een album pas als hij uit is gekomen, en niet daarvoor, bespaard een hele hoop slap gezever
amen
ik lees ook her en der felle discussies waarbij men op de man speelt en dat blijft gewoon staan
ik zie het probleem niet zo, ik verschil van mening met moderatoren, en als je zo langzamerhand je buik vol hebt van bepaalde users zou je je af kunnen vragen of het niet tijd wordt je moderatorbijltje al dan niet tijdelijk neer te gooien, ik kaats de bal maar ff terug, als user mijn goed recht
als ik hier alleen maar zat om te galbakken zijn er genoeg fora te vinden die daar veel beter voor dienen
nochtans plaats ik her en der net zo makkelijk een nuttige zinvolle reactie en een bijdrage aan een waardering van ene plaat
het is niet alles zwart wat er speelt, en soms maakt een dagje of 2 wat afstand als moderator veel goed, geld net zo goed voor mij en bij tijd en wijle ben ik hier ook niet
ik zal verder de laatste zijn die zijn gedrag van uit de bocht vliegen ontkent, e doch, de wereld vergaat niet, ook ik ben maar een mens, en als ik me geroepen voel iets te posten over kane, waarbij ik aangeef dat ik het wel erg veel op u2 vind lijken, dit om een discussie los te maken, mag dat wellicht niet je manier zijn van discussieren,maar hoeft dat geen reden te zijn om daar op de manier zoals betreffende moderator gedaan hebt op in te gaan
als ik iets ga vertellen over de onderwerpen die jij ff aangeeft dan is dat off topic en het is meerdere malen gebleken dat dat niet wordt gewaardeerd
wat moet je on topic nou zeggen over een plaat waravan je alleen de titels en de hoes kent?
ik zou zeggen, plaats een album pas als hij uit is gekomen, en niet daarvoor, bespaard een hele hoop slap gezever
amen
0
geplaatst: 1 augustus 2008, 21:07 uur
Joy schreef:
Zeker, maar er zijn wel degelijk grenzen en die kent ieder heus wel. Continue grappige berichten plaatsen slaat nergens op
Dat is storend want komt de leesbaarheid niet ten goede. Er zijn meerdere users die dit ook aangeven.
Als het te ver gaat grijpen mods ook daar in en er is altijd nog een alertknop.
Erg makkelijk om zo je eigen verantwoordelijkheid van je af te schuiven.
Zoek ze op zou ik zeggen en laat ze hier dan achterwege.
Graag, zorg dat je daar dan meer in opvalt.
Wel eens de klaagzangen gelezen van users die vinden dat wij moeten opschieten? Of mods dit kunnen doen? Dat kunnen verwijderen? Hoort bij de job en het zou raar zijn dit advies op te volgen.
mag dat wellicht niet je manier zijn van discussieren,maar hoeft dat geen reden te zijn om daar op de manier zoals betreffende moderator gedaan hebt op in te gaan
Je bent te gast op de site en als mods vinden dat ze moeten ingrijpen doen ze dat. Je kunt het daar niet mee eens zijn maar dat ben ik in het dagelijkse leven zo vaak niet met dingen en toch heb ik me er meestal maar bij neer te leggen.
Tien keer lezen dat de hoes op een kut lijkt en daar dan tien keer giebelig op reageren wordt niet gewaardeerd nee.
Je kunt daar een enkele zin over schrijven zoals mijn collega al aangaf en je bent niet verplicht om dat te doen. Als je niks zinnigs te melden hebt zeg dan niets en ga dan niet de lolbroek uithangen! Je zegt andere sites te kennen waar je dat dan wel zou doen: be my guest, maar niet hier.
Wederom afschuiven van eigen verantwoordelijkheid. Er zijn users die alleen de info van het laten zien van de hoes en tracklist plus releasedatum waarderen en die hoeven daar verder niet op te reageren en doen dat inderdaad pas als het uitkomt.
amen
Dit mag straks weggehaald worden want het heeft niks te maken met dit album maar hetis misschien nuttig om te laten zien hoe ik daar over denk want zoals ik al zei begin ik het beu te worden en met mij ook een aantal users die dit per pm hebben laten weten.
0
godlydevil7
geplaatst: 1 augustus 2008, 21:13 uur
Nu heet het "ik heb iets mee te delen" topic "ik ben afgestudeerd/bevallen/geslaagd/getrouwd!!!" ofzo. Maar dit klinkt vrij positief, terwijl als je de pagina's een beetje terugkijkt, je ook best veel negatief nieuws voorbij ziet komen (mensen die zijn overleden enzo) en dat vind ik niet echt bij de huidige titel passen.
Ik weet 't, ik ben een zeikerd
Ik weet 't, ik ben een zeikerd

0
Guardian of Isis
geplaatst: 1 augustus 2008, 21:27 uur
Rustig, Joy, rustig! Ik snap wel wat je wilt zeggen, maar de moderators moeten ook niet te veel onzin verdragen, nietwaar?
Ik ben er anders ook wel voor te vinden, het plaatsen van een album op de dag dat het uitkomt, maar "voorpret beleven" is bijna even leuk. 
Ik ben er anders ook wel voor te vinden, het plaatsen van een album op de dag dat het uitkomt, maar "voorpret beleven" is bijna even leuk. 
0
geplaatst: 1 augustus 2008, 21:37 uur
Ik heb me ook behoorlijk geergerd de laatste dagen aan de discussie bij onder andere dit nieuwe metallica-album, maar wel op meer plekken op de site...
Zoals al vaker aangegeven wordt het blinde lolbroeken gehalte hier echt te hoog.. en daar wil ik echt iets aan doen, dus zal er wel eens een keer vaker wat berichten worden weggehaald...
Wat me het meest irriteert is hoe mensen erop reageren als ik wat weghaal.. alsof ze totaal geen besef hebben van wat ze doen, en alsof ik de enige die er lolbroekerij in ziet en verder iedereen het normaal gedrag vindt....
Is het nou echt zo moeilijk om echt eens alleen serieus te posten en niet continu proberen grappig te zijn.. want zoals al gemeld kan dat op veel meer plaatsen.. zelfs met dezelfde mensen.. ga in de soulseek-room zitten voor mijn part.. die is ervoor gemaakt..
Musicmeter is gewoon een serieuze muzieksite, en maakte voor mij ook ooit onderscheid met andere sites omdat ik hier echt nuttige en duidelijke dingen kan lezen.. dat gaat er steeds meer van af door al dit soort lollige acties.. Niet iedereen is een recensent, maar er is toch duidelijk een verschil in op een simpele manier zeggen wat je ergens van vindt en een beetje nutteloze bericthen plaatsen..
(Ik ben nu vast weer de boze figuur, en ik besef me ook wel dat het met zoveel users nooit 100% normaal te houden is, en dat hoef ik ook niet.. Ook moet een keer ergens een grapje maken echt wel kunnen... Maar er is een verschil tussen eens een grapje maken en deze onzin.. En ik ben echt neit de enige die dat vindt..)
Zoals al vaker aangegeven wordt het blinde lolbroeken gehalte hier echt te hoog.. en daar wil ik echt iets aan doen, dus zal er wel eens een keer vaker wat berichten worden weggehaald...
Wat me het meest irriteert is hoe mensen erop reageren als ik wat weghaal.. alsof ze totaal geen besef hebben van wat ze doen, en alsof ik de enige die er lolbroekerij in ziet en verder iedereen het normaal gedrag vindt....
Is het nou echt zo moeilijk om echt eens alleen serieus te posten en niet continu proberen grappig te zijn.. want zoals al gemeld kan dat op veel meer plaatsen.. zelfs met dezelfde mensen.. ga in de soulseek-room zitten voor mijn part.. die is ervoor gemaakt..
Musicmeter is gewoon een serieuze muzieksite, en maakte voor mij ook ooit onderscheid met andere sites omdat ik hier echt nuttige en duidelijke dingen kan lezen.. dat gaat er steeds meer van af door al dit soort lollige acties.. Niet iedereen is een recensent, maar er is toch duidelijk een verschil in op een simpele manier zeggen wat je ergens van vindt en een beetje nutteloze bericthen plaatsen..
(Ik ben nu vast weer de boze figuur, en ik besef me ook wel dat het met zoveel users nooit 100% normaal te houden is, en dat hoef ik ook niet.. Ook moet een keer ergens een grapje maken echt wel kunnen... Maar er is een verschil tussen eens een grapje maken en deze onzin.. En ik ben echt neit de enige die dat vindt..)
0
geplaatst: 1 augustus 2008, 21:48 uur
Ik ben het ook wel eens, maar ik erger mij ook wel regelmatig dat er al zoveel berichten staan bij een album wat nog niet eens uit is. Met dat punt ben ik het wel met Joy eens. Dan kun je alleen een discussie voeren over de hoes, of je verwachtingen uitspreken.
Bij het laatste album van bijv. Radiohead stonden al 10 bladzijdes vol geschreven voordat er nog enig nummer te beluisteren is.
Dan wacht ik tot aEro een bericht achter gelaten heeft; dat gaat altijd over de nummers zelf, en krijg ik pas een beeld.
Bij het laatste album van bijv. Radiohead stonden al 10 bladzijdes vol geschreven voordat er nog enig nummer te beluisteren is.
Dan wacht ik tot aEro een bericht achter gelaten heeft; dat gaat altijd over de nummers zelf, en krijg ik pas een beeld.
0
geplaatst: 1 augustus 2008, 22:01 uur
Dit album staat bij reguliere albums maar is volgens All Music Guide toch echt een verzamelalbum hoor.
0
geplaatst: 1 augustus 2008, 22:04 uur
deric raven schreef:
maar ik erger mij ook wel regelmatig dat er al zoveel berichten staan bij een album wat nog niet eens uit is. Met dat punt ben ik het wel met Joy eens. Dan kun je alleen een discussie voeren over de hoes, of je verwachtingen uitspreken.
maar ik erger mij ook wel regelmatig dat er al zoveel berichten staan bij een album wat nog niet eens uit is. Met dat punt ben ik het wel met Joy eens. Dan kun je alleen een discussie voeren over de hoes, of je verwachtingen uitspreken.
Ik wil het nog wel 1 keer zeggen: alleen al het tonen van de hoes en de tracklist plus release datum is toch al mooi? Dat vind ik zelf leuke info en dat zullen er meer wel vinden neem ik aan. Niemand verplicht je toch tot het plaatsen van reacties? Ik begrijp dit echt niet hoor. Dus omdat het album er staat en we maar wat moeten (???) schrijven gaan we pagina's lang lopen klieren? En dat was bij b.v. Metallica zeker het geval (maar ook heus bij andere albums).
Dat juist de users die zich schuldig maken aan het getrol dan zeggen dat het album dan maar niet geplaatst had moeten worden vind ik te zot voor woorden.
Men kan zich toch inhouden? En als je het dan gehoord hebt kun je beginnen te schrijven.? Voor een aantal is dat blijkbaar erg lastig.
Nog ergerlijker vind ik de reacties die volgen wanneer een mod berichten verwijderd heeft.
0
Guardian of Isis
geplaatst: 2 augustus 2008, 11:40 uur
aERodynamIC schreef:
alleen al het tonen van de hoes en de tracklist plus release datum is toch al mooi? Dat vind ik zelf leuke info en dat zullen er meer wel vinden neem ik aan.
Akkoord, aERo. Ik zou me er niet al te druk in maken; het is toch het einde van de wereld niet? alleen al het tonen van de hoes en de tracklist plus release datum is toch al mooi? Dat vind ik zelf leuke info en dat zullen er meer wel vinden neem ik aan.

0
geplaatst: 2 augustus 2008, 12:37 uur
Heb hem er afgehaald en het bericht van Gerards Dream verplaatst naar de eerdere toevoeging. 

0
geplaatst: 2 augustus 2008, 17:09 uur
Hoi, ik heb me sinds een paar dagen aangemeld.
Nou wil ik een persoonlijke top 10 invoeren waarin alle platen staan waarop ik heb gestemd en ook een berichtje bij heb vermeld en toch weigert het invoeren.
Ook sommige albums worden dan niet vermeld als ik de artiest heb ingevoerd.
Ik krijg dan de melding: "u kunt alleen albums invoeren waarop u heeft gestemd".
Hoe kom ik nou verder? Of hebben er meer mensen last mee gehad?
Nou wil ik een persoonlijke top 10 invoeren waarin alle platen staan waarop ik heb gestemd en ook een berichtje bij heb vermeld en toch weigert het invoeren.
Ook sommige albums worden dan niet vermeld als ik de artiest heb ingevoerd.
Ik krijg dan de melding: "u kunt alleen albums invoeren waarop u heeft gestemd".
Hoe kom ik nou verder? Of hebben er meer mensen last mee gehad?
0
geplaatst: 2 augustus 2008, 23:37 uur
hoezo? enkel albums waar je op gestemd heb? Dat was vroeger toch niet zo?
0
geplaatst: 3 augustus 2008, 13:29 uur
Volgens mij is dat een oude melding, vreemd. Nou ja, het top 10 invoerscherm wordt binnenkort toch vervangen. Het blijft overigens handig om inderdaad op een deel van de albumtitel te zoeken ipv de artiest
0
bobbee
geplaatst: 3 augustus 2008, 17:32 uur
In De Site > Algemeen > importeren van je albumlijst:
Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld vanuit Itunes een lijst met albums te importeren in je eigen albumoverzicht?
Nu moet je alles handmatig invoeren en dat is zo'n werk.
Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld vanuit Itunes een lijst met albums te importeren in je eigen albumoverzicht?
Nu moet je alles handmatig invoeren en dat is zo'n werk.
0
geplaatst: 3 augustus 2008, 18:13 uur
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Toplijsten (centraal topic):
Misschien een al eerder geplaatst bericht, maar als ik platen van u2 in mijn top 10 wil zetten heb ik maar de keus uit mij 3 onbekende platen.
Doe ik hier iets fout, en zo ja hoe moet het wel?
Misschien een al eerder geplaatst bericht, maar als ik platen van u2 in mijn top 10 wil zetten heb ik maar de keus uit mij 3 onbekende platen.
Doe ik hier iets fout, en zo ja hoe moet het wel?

0
geplaatst: 3 augustus 2008, 18:49 uur
deric raven schreef:
Peter Wolf - Sleepless (2002) staat er dubbel op.
Peter Wolf - Sleepless (2002) staat er dubbel op.
De nieuwste toevoeging verwijderd.
0
geplaatst: 4 augustus 2008, 14:17 uur
deric raven schreef:
Probeer dan het zoeken op album titels.
Probeer dan het zoeken op album titels.
Ook als ik op albumtitels probeer dan geeft ie geen enkel album op.
Probeer het binnenkort nog wel een keer. Bedankt.
0
geplaatst: 4 augustus 2008, 20:43 uur
0
geplaatst: 4 augustus 2008, 20:53 uur
bubbachups schreef:
Grovonion merkt terecht op dat Songs/Music van South San Gabriel er tweemaal op staat:
Centro-Matic - South San Gabriel Songs / Music (2000)
South San Gabriel - Songs / Music (2000)
Songs/Music was dermate verschillend van het voorgaande werk van Centro-matic dat men besloot om het onder een andere naam uit te brengen (en met 1 extra bandlid), namelijk South San Gabriel. Munich Records heeft het op die manier gedaan (en met een sticker op de voorkant "featuring centro-matic" om mensen duidelijk te maken wie er achter deze band zitten). In de VS is het album echter om marketing technische redenen alsnog onder Centro-matic uitgekomen. Vandaar dus waarschijnlijk ook dat hij er tweemaal op staat, de Europese uitgave en de Amerikaanse uitgave. Lijkt mij het beste om gewoon aan te houden zoals het in de Nederlandse platenzaak te verkrijgen is en dus de South San Gabriel uitgave op Munich te behouden.
Grovonion merkt terecht op dat Songs/Music van South San Gabriel er tweemaal op staat:
Centro-Matic - South San Gabriel Songs / Music (2000)
South San Gabriel - Songs / Music (2000)
Songs/Music was dermate verschillend van het voorgaande werk van Centro-matic dat men besloot om het onder een andere naam uit te brengen (en met 1 extra bandlid), namelijk South San Gabriel. Munich Records heeft het op die manier gedaan (en met een sticker op de voorkant "featuring centro-matic" om mensen duidelijk te maken wie er achter deze band zitten). In de VS is het album echter om marketing technische redenen alsnog onder Centro-matic uitgekomen. Vandaar dus waarschijnlijk ook dat hij er tweemaal op staat, de Europese uitgave en de Amerikaanse uitgave. Lijkt mij het beste om gewoon aan te houden zoals het in de Nederlandse platenzaak te verkrijgen is en dus de South San Gabriel uitgave op Munich te behouden.
Paar maandjes verder en ze staan er nog steeds beiden op. (stille hint)

0
geplaatst: 6 augustus 2008, 02:34 uur
Als ik mijn top10 wil wijzigen komt er zo'n berichtje: "voeg een deel van de titel in"
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.