De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 4 september 2007, 20:29 uur
Hadden die geen releases (en albums) onder andere pseudoniemen uitgebracht?
0
MetalDex
geplaatst: 12 september 2007, 20:52 uur
Ik wou vanmiddag Ginger Baker's Air Force 2 toevoegen, maar nadat ik de laatste keer op versturen heb geklikt, viel m'n internet weg. Is de toevoeging wel nog doorgekomen? Als ik hem nog eens toevoeg, geeft hij niet aan dat hij al op de site staat, maar volgens mij waren daar toch problemen mee?
0
geplaatst: 12 september 2007, 21:37 uur
Woo hoo, meneer Jongeneel is back!

Oh, en ik zoek een fatsoenlijke hoes van Rose Royce's album Rainbow Connection, ik kan geen mooie vinden
Edit: opgelost

Oh, en ik zoek een fatsoenlijke hoes van Rose Royce's album Rainbow Connection, ik kan geen mooie vinden

Edit: opgelost

0
geplaatst: 12 september 2007, 21:50 uur
MetalDex schreef:
Ik wou vanmiddag Ginger Baker's Air Force 2 toevoegen, maar nadat ik de laatste keer op versturen heb geklikt, viel m'n internet weg. Is de toevoeging wel nog doorgekomen? Als ik hem nog eens toevoeg, geeft hij niet aan dat hij al op de site staat, maar volgens mij waren daar toch problemen mee?
Hij staat er op (heb hem zojuist goedgekeurd)

0
titan (crew)
geplaatst: 12 september 2007, 21:58 uur
musicfriek schreef:
Mooi, dan kan ik volgende week met een gerust hart een week op vakantie

0
geplaatst: 15 september 2007, 13:03 uur
Als het goed is kun je weer (ook als je Windows+IE gebruikt) ZONDER handmatige aanpassingen de freedb-lijsten importeren. Zo niet hoor ik het graag!
0
geplaatst: 15 september 2007, 13:13 uur
Je wordt bij toevoegen ook weer gewaarschuwd voor albums die al in de wachtrij staan
0
tuktak
geplaatst: 15 september 2007, 15:12 uur
Nu probeer ik voor het eerst eens een release (Calyx & Teebee - Anatomy) te plaatsen. Nu is deze tweemaal blijkbaar afgekeurd. Ondanks alle hulppagina's aandachtig een paar keer doorgelezen te hebben, heb ik geen flauw idee wat er mis is gegaan. Ook bij rejections zie ik deze release niet staan.
Hoe kom ik ooit te weten hoe ik het blijkbaar wél had moeten invullen? Want dit motiveert natuurlijk niet bepaald om het nog een keer te proberen in de toekomst...
Hoe kom ik ooit te weten hoe ik het blijkbaar wél had moeten invullen? Want dit motiveert natuurlijk niet bepaald om het nog een keer te proberen in de toekomst...
0
geplaatst: 15 september 2007, 17:14 uur
De MusicBrainz import bij toevoegen is ook weer terug, al moet je nu even op het "klik hier" linkje klikken ONDER de freedb import.
0
geplaatst: 15 september 2007, 17:19 uur
jeko schreef:
Wat doen jullie als je met geen mogelijkheid een albumcover kan vinden en dan met name l.p. covers. Scannen jullie deze zelf , lijkt mij niet handig i.v.m. het formaat.
Wat doen jullie als je met geen mogelijkheid een albumcover kan vinden en dan met name l.p. covers. Scannen jullie deze zelf , lijkt mij niet handig i.v.m. het formaat.

Met een goede digitale camera kom je een heel eind. Wel opletten dat dit bij daglicht gebeurd, en geen rare lichtinval hebt. Moet lukken, en werkt heel wat makkelijker dan inscannen.
0
geplaatst: 18 september 2007, 20:48 uur
Vraagje:
Wat moet ik doen als één track bestaat uit twee verschillende nummers die tegelijk door elkaar heen lopen?
Op Discogs.com staat het als volgt. (zie track 8 )
Op de cover als: N-Type / Loefah - Way Of The Dub (Caspa Remix) / Midnight
Ik heb nu de cover aangehouden, gewoon doen?
Wat moet ik doen als één track bestaat uit twee verschillende nummers die tegelijk door elkaar heen lopen?
Op Discogs.com staat het als volgt. (zie track 8 )
Op de cover als: N-Type / Loefah - Way Of The Dub (Caspa Remix) / Midnight
Ik heb nu de cover aangehouden, gewoon doen?
0
geplaatst: 20 september 2007, 22:07 uur
Zonder te willen zeuren vroeg ik me af of hip-hop toevoegingen nog worden nagekeken?
0
geplaatst: 20 september 2007, 22:56 uur
Sorry, maar ik werp me eerst even op de andere toevoegingen: als die rij er weer een beetje doorheen is en de hip-hop afdeling binnen de crew er nog niet aan toegekomen is help ik wel weer een handje.
0
geplaatst: 25 september 2007, 21:10 uur
Ik heb een plaatje van een hoes die 30kb is. Hoe krijg ik die met Infanview onder de 25kb?
Het is vrij obscuur, dus veel afbeeldingen zijn er niet te vinden op internet.
Het gaat hier om Indirekt - Op Oorlogspad
Het is vrij obscuur, dus veel afbeeldingen zijn er niet te vinden op internet.
Het gaat hier om Indirekt - Op Oorlogspad
0
geplaatst: 25 september 2007, 22:58 uur
Opslaan als, en dan de bewaarkwaliteit omlaag doen met het pijltje/schuifbalk. (meestal is tot 95 wel genoeg)
Ik heb ook die vinkjes allemaal uit staan. Volgens mij scheelt dat ook wel in kb;tjes.
Ik heb ook die vinkjes allemaal uit staan. Volgens mij scheelt dat ook wel in kb;tjes.
0
geplaatst: 25 september 2007, 23:00 uur
platedraaier schreef:
Ik heb een plaatje van een hoes die 30kb is. Hoe krijg ik die met Infanview onder de 25kb?
Opslaan als tiff (wordt meestal 118 kb) en dan weer opslaan als jpg.
0
geplaatst: 29 september 2007, 19:31 uur
Mijn teller van aantal toevoegingen stond vanmorgen op 1842, vandaag zijn er 7 bijgekomen, nu staat de teller op 1848
Is er een album verwijderd? Lijkt mij wel, maar zou wel willen weten welke.
Is er een album verwijderd? Lijkt mij wel, maar zou wel willen weten welke.
0
geplaatst: 29 september 2007, 20:02 uur
Misschien:
"John Cale & Terry Riley - Church of Anthrax (1970)"?
Die is er vandaag afgehaald, maar ik kan niet meer zien wie hem oorspronkelijk had toegevoegd.
"John Cale & Terry Riley - Church of Anthrax (1970)"?
Die is er vandaag afgehaald, maar ik kan niet meer zien wie hem oorspronkelijk had toegevoegd.
0
geplaatst: 29 september 2007, 20:06 uur
Nee, die zag ik idd al, dat is hem zeker niet, ach, lekker belangrijk ook verder, was gewoon even nieuwsgierig 

0
geplaatst: 30 september 2007, 19:03 uur
aERodynamIC schreef:
Sorry, maar ik werp me eerst even op de andere toevoegingen: als die rij er weer een beetje doorheen is en de hip-hop afdeling binnen de crew er nog niet aan toegekomen is help ik wel weer een handje.
Is daar al verandering in gekomen? Inmiddels staat bijvoorbeeld een toevoeging al minimaal 2 (misschien wel 3) weken in de wachtrij ...
0
geplaatst: 30 september 2007, 19:31 uur
Nee, richt je maar tot de crewmembers die zich daar normaliter mee bezig houden.
0
geplaatst: 2 oktober 2007, 19:32 uur
Wanneer mag een album op de site?
In het kort: Een album moet op een geluidsdrager te koop zijn (geweest) in de winkel. Dat houdt dus in: geen muziek-dvd's, geen bootlegs of andere illegale cd's, geen Platendagen-geschenken, geen albums die in eigen beheer zijn uitgebracht, en geen albums die alleen te downloaden zijn. We begrijpen dat er steeds meer muziek buiten de traditionele paden wordt uitgebracht, maar voorlopig kijken we op dit gebied nog even de kat uit de boom.
In het kort: Een album moet op een geluidsdrager te koop zijn (geweest) in de winkel. Dat houdt dus in: geen muziek-dvd's, geen bootlegs of andere illegale cd's, geen Platendagen-geschenken, geen albums die in eigen beheer zijn uitgebracht, en geen albums die alleen te downloaden zijn. We begrijpen dat er steeds meer muziek buiten de traditionele paden wordt uitgebracht, maar voorlopig kijken we op dit gebied nog even de kat uit de boom.
De site heeft echter als doel om een overzicht te geven van alle albums
Zo maar 2 quotes van deze site bij de 'Toevoegeisen'. Ik ga ervan uit dat de regels stammen uit 2004. Nu gaat het mij met name over de downloadbare albums. We zijn met z'n allen 3½ jaar verder en de CD markt is nog steeds aan het dalen, terwijl de populariteit van downloadbare albums steeds verder toeneemt. Wat zeg ik? Een aantal albums zijn alleen maar via de digitale weg te verkrijgen. Omdat deze site een muzieksite is die zich vooral richt op albums is mijn vraag dan ook: 'Hoe gaan we dit probleem oplossen?'

0
geplaatst: 2 oktober 2007, 19:42 uur
Ik ben er een voorstander van om deze regel te verruimen. Het gaat lastiger worden om te kijken wat dan wel acceptabel is en wat niet, maar dat moet dan maar (probleem voor de crew, maar ook de toevoegers die met duidelijke linken moeten komen).
Er zijn tegenwoordig zo veel releases alleen via internet beschikbaar (wat te denken van de dubbelversie van Marillion's Marbles om maar eens een zeer bekende te noemen).
Veel releases zijn voor iedereen goed te verkijgen via het net en daar hoef je dan geen lid van een fanclub voor te zijn en denk ook eens aan de stunt die Radiohead nu uithaalt.
Er zijn tegenwoordig zo veel releases alleen via internet beschikbaar (wat te denken van de dubbelversie van Marillion's Marbles om maar eens een zeer bekende te noemen).
Veel releases zijn voor iedereen goed te verkijgen via het net en daar hoef je dan geen lid van een fanclub voor te zijn en denk ook eens aan de stunt die Radiohead nu uithaalt.
0
geplaatst: 2 oktober 2007, 19:46 uur
Plus dat albums die in eigen beheer uitgebracht zijn op de een of andere manier toch regelmatig op de site te zien zijn, zoals (of ik moet t mis hebben) the Search.
Veel meer bands zullen in dit internettijdperk toch steeds vaker hun toevlucht nemen tot het verspreiden van hun muziek alleen via dit medium, zoals nu inderdaad (in eerste instantie) Radiohead.
Lijkt me handig om als toonaangevende muzieksite en database niet voorbij te gaan aan deze ontwikkelingen.
Ik kan me voorstellen dat bootlegs en illegale cd's niet mogen, want dan is wat dat betreft het eind wel zoek, en krijg je zelfgemaakte hoesjes van krakerige versies van optredens enzo, maar verder...
Veel meer bands zullen in dit internettijdperk toch steeds vaker hun toevlucht nemen tot het verspreiden van hun muziek alleen via dit medium, zoals nu inderdaad (in eerste instantie) Radiohead.
Lijkt me handig om als toonaangevende muzieksite en database niet voorbij te gaan aan deze ontwikkelingen.
Ik kan me voorstellen dat bootlegs en illegale cd's niet mogen, want dan is wat dat betreft het eind wel zoek, en krijg je zelfgemaakte hoesjes van krakerige versies van optredens enzo, maar verder...
0
geplaatst: 2 oktober 2007, 20:09 uur
Ik ben ook voorstander van het toevoegen van downloadbare albums. Dit is een community waar albums worden besproken. Albums worden tegenwoordig echter niet meer alleen gereleased via vinyl of cd's maar ook via de digitale snelweg. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat elk album wat via het internet te downloaden is op deze site verschijnt. Maar je zou er toch aan kunnen denken dat als een album via Itunes of de officiële website te verkrijgen is, dat die dan toegevoegd kan worden. Het album is dan voor iedereen verkrijgbaar en dus ook bespreekbaar en laat daar nou net deze site op draaien. 

0
geplaatst: 2 oktober 2007, 22:54 uur
Wie bepaalt eigenlijk of zoiets veranderd kan worden? Is dat Jordy himself en/of de crew? 

0
geplaatst: 3 oktober 2007, 00:04 uur
Albums die alleen via download verkrijgbaar zijn, zijn al lang toegestaan. Enige vereiste is dat ze op een (net)label zitten.
Overigens weet ik dit zelf ook pas een paar maanden, omdat de tekst op de toevoegpagina nog altijd niet is aangepast.
Overigens weet ik dit zelf ook pas een paar maanden, omdat de tekst op de toevoegpagina nog altijd niet is aangepast.
0
geplaatst: 3 oktober 2007, 00:21 uur
HammerHead schreef:
Albums die alleen via download verkrijgbaar zijn, zijn al lang toegestaan. Enige vereiste is dat ze op een (net)label zitten.
Als dat zo is, dan mag dat weleens veranderd worden bij de tekst van de toevoegeisen.

* denotes required fields.