MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
tangmaster
herman schreef:
(quote)

Hmm, er zijn toch anders een paar mensen (waaronder jij) die daar wel goed werk verrichten hoor.

Tja maar alles vinden lukt ook niet altijd vooral met de hoezen, maar dat is niet eens het grootste probleem. De EP/Single die is moeilijk voor sommigen om het echte onderscheid tussen single en EP te vinden. Vroeger was het simpel: de "7" single dat ouderwetse vinyl ding had je in 3 soorten 1. 2 tracks als echte singel. 2. 3 tracks 1 op A en 2 op B de maxisingle. 3. 4 tracks 2 op a en 2 op b de echte EP.
In het systeem van de CD single en vroeger ook de 12 inch single zit het echte probleem. Het is met een klein beetje moeite wel terug te vinden. Ben wel blij dat diegene die voor anderen wel met de oplossing kunnen komen gewaardeerd wordt.

ik dacht dat ik laatst een toevoeging had toe gestuurd...
meestal krijg je naar een dag of twee/drie wel reactie,
maar ik heb tot nu toe nog niets gezien. Druk??? Vakantie???

hellboy.ray schreef:
ik dacht dat ik laatst een toevoeging had toe gestuurd...
meestal krijg je naar een dag of twee/drie wel reactie,
maar ik heb tot nu toe nog niets gezien. Druk??? Vakantie???

Hallo zeg: je hebt het op 2 juni toegevoegd: dat is nog steeds 2 dagen hoor.....

De mensen zijn maar verwend tegenwoordig.

Er was een tijd dat je toevoeging een of twee weken in de wacht stond, nu is dat - ook wel een beetje afhankelijk van het genre - hoogstens een paar dagen.

vroeg het me alleen maar af... was geen aanval...
ik zat zelf te twijfelen of ik nou wel of niet op plaatsen had gedrukt.
Jullie voegen zelf ook zat toe anders had deze site
nooit zoveel gebruikers gehad (denk ik)

tangmaster
Wacht tijd? Valt best mee de ene keer gaat het wat sneller dan de andere, heb er totaal geen moeite mee. Ik denk zelf ook wel eens he wat blijft een album lang weg maar dan plots is ie er. Geduld is een schone zaak.

wacht tijd valt ook reuze mee, maar ik zat eigenlijk meer te twijfelen
aan mezelf... omdat ik nog geen reactie terug had...
vandaar eigenlijk mijn post... meestal wacht ik lekker af,
maar als ik ga twijfelen ga ik het eigenlijk maar ff navragen.
jullie (crew) kunnen veel meer dan ik... vandaar.
systeem om toe te voegen is eigenlijk heel simpel...
vraag mij alleen nog af of cd's van musicals ook zouden mogen.

Als je twijfelt kun je beter een pm sturen naar een van de crewmembers (let wel: crew, mods houden zich meer met andere zaken bezig).
Musicals zijn volop te vinden op deze site dus die kunnen er zeker op (let wel goed op dat je geen dubbele toevoegingen maakt).

okay... ik zal voortaan ff een pm naar iemand van de crew sturen
als ik weer eens aan mijzelf twijfel. veel dank en sorry voor de overlast.

In De Site > Algemeen > Albums toevoegen aan de site:

Wie kan hier een goede hoes voor vinden? Mij lukt het niet.

D-Train - The Best of D-Train (1990)

Die had ik dus ook, maar werd afgekeurd omdat achtergrond niet wit is

Kan misschien zijn omdat je het met veel kwaliteitsverlies had opgeslagen (dat doe je meestal, dat bestanden 5-6-7 kb worden) waardoor de achtergrond meer distorted is geworden. Als ik deze zou opslaan zou het er naar mijn maatstaven in ieder geval goed genoeg uit komen te zien. Als je 'm nu nog eens toevoegt wil ik 'm best verbeteren (als dat nodig is).

Ik heb wel hoezen gevonden waarvan de achtergrond wit is, maar de pixels rondom letters zichtbaar blijven. Zoals deze:

(afbeelding)

Ik heb die van jou verkleind, maar is voor psychonaatjes maatstaven niet voidoende dus

Ziet er ook niet mooi meer uit. De ''D'' is bij jou de ''D'' van ''Distortie''.

ik heb m net ook verkleind:
(afbeelding)

Klik daar maar eens op, hopelijk leer je het nog eens. Deze kun je gebruiken.

*edit*, hier ook nog een wat wittere, het was een beetje donker geworden (niet dat het dat er erg toe moet doen als het plaatje er gaaf uit ziet qua pixels):

(afbeelding)

Of wacht, je bedoeld dat de schaduw niet werd toegelaten. Okee kan me voorstellen, mij zou het echter niet zijn opgevallen, kun je overigens met zowel paint als photoshop weghalen door te clonen van gebied waar het wel wit is. Ik zal het wel even doen.

In beide plaatjes zie ik een donkere vierkant in achtergrond, zou niet weten hoe ik dat weg moet halen..

hier gedaan (piekfijn geworden):

(afbeelding)

met de ''pipet'' in paint (naast het vergrootglas) kun je het wit naast het donkere vierkant ''pipetteren'' of opnemen (door een rechtermuisklik), om het vervolgens met de spuitbus, het potlood of anderszins te verpreiden waar je wilt. Als je inzoomt kun je dit tot de pixel nauwkeurig doen. Dit is natuurlijk alleen handig als je weet dat het er precies zoals het hoort uit komt te zien.

Wow, ziet er goed uit! thanks!

Trouwens, als ik het met paint opsla na bewerking merk ik dat het plaatje 7kb wordt en alles flink in kwaliteit afneemt. Je gebruikt toch zeker geen paint he? Als ik het plaatje van paint kopieer (voor het opslaan) naar irfanview en daar opsla krijg je wat hierboven staat.

Weet iemand hoe je in Irfanview een groot aantal plaatjes tegelijk op de juiste formaten kan brengen?

Klik op "File" en dan op "Batch Conversion/Rename"

Er schijnt nu een pop-up menu waarin je onder "batch conversion settings" een vinkje moet zetten bij "use advanced options". Klik vervolgens op de "Advanced"-knop, die nu oplicht. In het volgende pop-up menu vink je "Resize" aan en dan wijst het zich redelijk vanzelf.

Succes!

Herman, grote dank . Had ik misschien al een paar duizend albums eerder moeten vragen

Keine dank. Ik moet zeggen dat Irfanview zelf niet eens gebruik.

Maar ik voeg ook zelden albums met zulke hoeveelheden tegelijk toe.

Ik heb al een hoeveelheid correcties en toevoegingen gedaan
en ben vrij tevreden over de politiek die hierbij gehanteerd wordt.

Toch een paar vraagjes of suggesties.

Wat als er op internet geen degelijke
of helemaal geen hoes is terug te vinden
van het album dat je wil toevoegen?

Gewoon niet toevoegen volgens de huidige regels?

Als ik het goed begrijp is het niet de gewoonte
om aan een live-album de notitie [Live] toe te voegen.
Dat gebeurt enkele bij live-tracks.

Meestal geen probleem wat het woord "live" zit vaak in de albumtitel.
Maar soms ook niet.
Omdat live albums vaak de bekendste nummers van een artiest bevatten,
wordt het onderscheid met een studio "besf of" in dat geval soms moeilijk.

dazzler schreef:
Omdat live albums vaak de bekendste nummers van een artiest bevatten, wordt het onderscheid met een studio "besf of" in dat geval soms moeilijk.

Ben het - om een oude discussie weer eens op te voeren - met dazzler eens. Blijf het raar vinden dat compilaties en live-albums onder één noemer vallen.

lebowski schreef:
(quote)

Ben het - om een oude discussie weer eens op te voeren - met dazzler eens. Blijf het raar vinden dat compilaties en live-albums onder één noemer vallen.

Dat ben ik helemaal met jullie eens. Het zijn twee verschillende producten die op een eigen wijze dienen te worden benaderd. Een goede compilatie is zelf te maken met de computer, een live-album niet. Zoiets kan je in mijn ogen niet op één hoop gooien.

Nu, ik begrijp wel dat zowel live-albums als compilaties
onder de noemer "album met oude en nieuwe nummers" vallen.
In hoofde van sommige artiesten is een live-album
trouwens een soort van alternatieve "best of", dus dat is wel ok.

Voor mij kunnen ze best onder dezelfde noemer blijven bestaan.
Maar het onderscheid tussen compilatie en live zou duidelijker mogen.
Door gewoon [Live] toe te voegen achter de titel,
wordt het misschien toch wat overzichtelijker.

tangmaster
lebowski schreef:
(quote)

Ook ik onderschrijf dit, hoe kun je met de huidige regels livealbums onderscheiden van veramelalbums dat is vaak niet te zien.

Ik kan me wel iets voorstellen bij jullie punt. Het is alleen nog al een klus om alle albums die onder verzamel/live-albums staan opnieuw te corrigeren... Zelf zou ik trouwens ook wel een categorie (dj-)mixalbum willen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:23 uur

geplaatst: vandaag om 04:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.