MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:

sxesven
Zoals misschien bekend is is het in Japan gebruikelijk een naam te vermelden als achternaam-voornaam (ergo, de familienaam voorop), waar wij dat precies andersom doen (de Japanners zijn hier overigens niet alleen in). Dit wil zeggen dat een Gerard Joling daar Joling Gerard genoemd zou worden, Will Oldham dus Oldham Will, en ga zo maar door. Nu is het evengoed gebruikelijk dat op albumhoezen romaji-versies van deze Japanse namen gebruikt worden; echter, daarbij wordt ook vaak (edoch niet altijd) de 'Westerse' methode (voornaam-achternaam) geadopteerd. Een 浜崎 あゆみ is voor Japanners dus Hamasaki Ayumi, maar op albumhoezen vind je steevast Ayumi Hamasaki terug. Nu zijn niet alle labels daar dus even consistent in. Waar dat op zich geen probleem hoeft te vormen (ik houd doorgaans gewoon de hoes aan, waardoor beide mogelijkheden op de site voorkomen, e.g. voorgenoemde Ayumi Hamasaki tegenover Utada (achternaam) Hikaru (voornaam)), maar evengoed houdt inconsistentie soms in dat een artiest(e) op de ene plaat Takako Uehara heet en op de volgende Uehara Takako. Nu dan dus mijn vraag: wat is hier de wenselijke aanpak? Ikzelf zeg: toevoegen zoals op de hoes vermeld, en waar verschillende versies bestaan nog steeds de hoes aanhouden en de ene notatie als alter ego van de andere categoriseren. Ik weet echter niet of de crew dit ook wenselijk vindt. Is het misschien juist gewenst om één bepaalde notatie aan te houden en die consistent aan te houden, danwel per artiest danwel in het algemeen (waarbij ik moet zeggen, dat laatste lijkt me all helemaal niet prettig, aangezien een Utada Hikaru dan bijvoorbeeld Hikaru Utada zou moeten gaan heten, onder welke naam ze ook bij Westerse publieken niet eens bekend is)? Alvast bedankt.

/edit/
Sorry, beetje lang van stof vanavond.

Ik zou op de huidige voet voortgaan en gewoon de hoes aanhouden. Of zijn er ook hoezen waarop beide voorkomt?

music_kaza
Is er iemand die de cd van Pokemon: The First Movie erop kan zetten? Verassend goeie soundtrack en het is veel te ingewikkeld voor mij .

sxesven
herman schreef:
Ik zou op de huidige voet voortgaan en gewoon de hoes aanhouden. Of zijn er ook hoezen waarop beide voorkomt?

Nope, en ik ben er ook vrijwel zeker van dat die niet bestaan (ik zou verrast zijn als ik er eentje tegenkwam). Ik zal het dus gewoon zo houden.

tangmaster
Er zijn soms momenten dat ik denk waarom worden originele albumhoezen afgekeurd, en andere soms mindere hoezen goedgekeurd. Op sommige momenten kom je met het origineel en pats een crew lid keurt hem af. Kriteria kan ik begrijpen, puur slechte hoezen afkeuren zeker ook want dat is het pluspunt op deze zeer goede site maar in sommige gevallen denk moet dat nou. Als ik ga stoeien in de rejections lijst dan kom ik toch regelmatig van dit soort gevallen tegen. Wie bepaalt er nou wat goed of slecht is?

Vooral oudere hoezen dan denk het is een crime wat er gevraagd wordt. Soms denk ik moet het nou gemaakt worden met de technieken van nu in de oude tijd!

Toch al met al moet ik zeggen dat het voor de rest best een goede site met nog niet eens 50% van wat er uigekomen is. Dus met z'n allen nog meer moois erop.

Zo jij bent optimistisch..... ik denk dat er nog niet 1% van het totale muziek aanbod op deze site staat.....

Maar daar gaan we met z'n allen natuurlijk wel verandering in brengen......

tangmaster
Tja als je alles meerekent dan heb je gelijk. Er zijn nog zat albums die er op kunnen maar het totale aanbod komt er nooit want dan moet je er ook singles op zetten en de klassieke tak en dat kan nu eenmaal niet.

Nee singles en de klassieke tak heb ik dan nog niet eens meegerekend.......
Maar als ik alleen nog maar naar mijn eigen bescheiden collectie kijk dan missen daar uit ongeveer 2000 titels vn. Dance / Wereld / Blues /Jazz / Soul / Funk.... probleem om die toe te voegen is echter wel dat goede afbeeldingen moeilijk te vinden zijn....

music_kaza
music_kaza schreef:
Is er iemand die de cd van Pokemon: The First Movie erop kan zetten? Verassend goeie soundtrack en het is veel te ingewikkeld voor mij .

Niemand?

Staat in de wacht momenteel.....

tangmaster
thelion schreef:
probleem om die toe te voegen is echter wel dat goede afbeeldingen moeilijk te vinden zijn....

En dat is nou precies waar het omgaat de afbeeldingen.

Vandaar dat ik 50% kom.

music_kaza
thelion schreef:
Staat in de wacht momenteel.....

Zozo, er staat meer in de wacht dan vewacht.

Yak schreef:
Of je schuift je eigen onkunde af op zo'n beetje álle andere users, nou ja zeg. Zo moeilijk is het allemaal echt niet, en veel helderder dan de uitleg van Herman kunnen we het niet maken.

Het is op zich ook niet moeilijk maar de hoezen vinden wel. Heb ook nog een hele serie die ik niet kan toevoegen doordat er geen hoezen zijn. Allemaal cd's uit begin van de cd tijdperk

Gert P, je kan steeds je lijst met albums die je graag op de site gezien had in dit topic posten. Andere users die graag albums toevoegen zullen je daar ongetwijfeld mee willen helpen.

http://www.amazon.com/Dr-Se...

Kan iemand deze voor mij verkleinen?

Probeer het zelf eens. Je bent nooit te oud om te leren, zeker jij niet.

Of ben je zo slecht met computers?

tangmaster
JohnWilliams schreef:
Kan iemand deze voor mij verkleinen?

http://www.musicmeter.nl/images/covers/115000/115712.jpg Kijk hier maar eens.

Hey, bedankt maar helaas stond hij er al op.
Ik zit nou weer te hannessen met deze cover. Kan iemand die misschien verkleinen voor mij?

http://storage.canalblog.com/17/66/102447/23935768.jpg

(afbeelding)

Even op plaatje klikken voor originele grootte.

CHIEP (crew)
En nogmaals: meer dan een programma als bijvoorbeeld IrfanView heb je daar niet voor nodig, hoor .

Idd en het is zo eenvoudig..

Hey! dank je wel.
Sorry, ik moet het zeggen tegen Musicfriek...wat een leuke Avatar.

FatBottomedGirl
Ik kwam bij het toevoegen van een album op het net verschillende releasedata tegen. Ook kom je de meest uiteenlopende labels tegen.

Welke sites worden hier aanbevolen als meest zeker voor deze algemene gegevens?

www.allmusic.com lijkt mij een van de betrouwbaarste. (althans, voor mij , tot nu toe)

FatBottomedGirl
Ik check allmusic ook altijd even maar afgelopen week zijn er toch 2 album gereject vanwege foutieve releasedata.

Ik ben benieuwd welke sites de crew raadpleegt. Als iedereen dezelfde bronnen gebruikt, bespaart dat hun veel tijd

Harco
http://www.discogs.com/ is ook een belangrijke bron.

Kan iemand Mystic Prophecy - Vengeance (2001) toevoegen? Het is de enigste die er nog niet is.

http://www.xtrememusic.eu/2008/04/01/mystic-prophecy-vengeance-2001-sf/
(alle info)

tangmaster
thelion schreef:
Nee singles en de klassieke tak heb ik dan nog niet eens meegerekend.......
Maar als ik alleen nog maar naar mijn eigen bescheiden collectie kijk dan missen daar uit ongeveer 2000 titels vn. Dance / Wereld / Blues /Jazz / Soul / Funk.... probleem om die toe te voegen is echter wel dat goede afbeeldingen moeilijk te vinden zijn....

Je hebt best gelijk, maar dan moet je wel alle hoezen vinden die goed genoeg zijn en ik ken er een hoop die ik er niet eens opzet omdat ze te slecht zijn. Aangezien deze site met bijna perfecte hoezen wil werken zal er een hoop niet opkomen. Dat is de keuze die gemaakt is dus kun je er een hoop vergeten.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:10 uur

geplaatst: vandaag om 06:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.